Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
PenetratorNL
Deelnemeruhuh, ik vraag me ook af wat de vorige eigenaar heeft gedaan om aan zulke krassen te komen, het lijkt me geen aanrijdingschade op de veeg op de voorbumper na dan..
een beetje offtopic, maar vind het een beetje overbodig om voor een vraagje een heel nieuw topic te openen (dat doe ik wel als het antwoord “ja” is :P)
Past een Astra G stuur in een F? ik vind dat namelijk een mooier stuur als van de F, er zijn wel mooie F stuurtjes, alleen die hebben geen (optie voor) stuurbediening en airbag zover ik weet?PenetratorNL
Deelnemerhmhm, ik ben ook ontzettend blij met de auto :)
de kleur is mika keramisch/keramiek blauw, even kijken of Motip die kleur ook heeftPenetratorNL
Deelnemerop de achterbumper was ook mijn voorwaarden :P
PenetratorNL
Deelnemer[rquote=1889722&tid=196&author=Astra F Vaassen]Die sticker op je achterbumper:hmmz [/rquote]
hahaha, mja de auto is officieel van m’n vriendin, die zit op paaldansen dus die sticker moest en zou erop.
nu vind ik deze sticker niet zo’n ramp :).PenetratorNL
Deelnemerhad me al voorgesteld in het voorstel gedeelte met een paar fotootjes, maar hierbij stel ik met wat meer foto’s voor: mijn Astra Caravan CDX 1.8 16v.
voor 850euro en een Renault Clio met opgeblazen motor gekocht.
eigelijk omdat we een auto nodig hadden, en de garagehouder had de Astra nog staan voor een vriendelijk prijsje.Het was eerst wel even wennen: de Astra is sneller, zwaarder, langer, en minder wendbaar dan het cliootje, en met name m’n vriendin kon het eerst maar niet worden met ‘m.
maar na de reparatie van de koppeling en dynamo en nog wat klein onderhoud begon hij toch deel uit te maken van het gezin :) (voor de gene die hun auto “ze/zij/haar” noemen, ik doe dat ook, maar de Astra heeft een trekhaak, dus het is een kerel :P)
nou, hier komt ie:
net gewassen



vorige eigenaar had geloof ik niet veel vrienden :mad:



al wat dingetjes veranderd :)

het laatste lampjes is idd geel :(


witte Ledjes als interieurverlichting op bagageruimte na (moet ik nog doen, had eerst blauw erin, maar hoewel deze leds wit zijn, het straalt ook een beetje blauwig uit. iig dit vind ik mooier.

Dat was ‘m dan tot nu toe :), ben vergeten foto’s te maken van het verdere interieur, als ik eraan denk post ik die morgen. heb daar nog niets aan veranderd.. er komt een armsteun in, en als ik het voor en leuk prijsje tegenkom, leer voor de stoelen, panelen en achterbank.
Mijn aandacht gaat eerst uit naar de lak, en nieuwe deurstrips linksachter en rechtsvoor.PenetratorNL
Deelnemerhad m al gevonden, zat onderaan de tank :)
dus:
vandaag gedaan: stekkertje van vlotter gerepareerd, was wat lossig en roestig en maakte daarom geen goed contact denk ik. iig hij doet het weer:cool:ik was toch bezig, en eigelijk wou ik een blauw led-lampje wat in m’n dashboard achter de tellerunit was gevallen, er weer uit vissen, maar het idee om nu weer m’n dash open te schroeven, nee, geen zin in. dan maar een “simpel” klusje.
het lampje in de bagageruimte deed het al een een tijdje niet meer, dus lampje vervangen: niet dus, multimeter eraan, geen spanning.. multimeter op de rooie + van het lampje, en de schakelmassa, niets.. multi op de + en echte massa (chassis), ja hoor, spanning.. weerstand meten van de schakelmassadraad (wel raar dat hier de massa geschakeld word) vanaf het lampje naar de schakelaar, oneindige weerstand, draadbreuk dus.
om nou het ouwe draadje tussen alle andere draadjes te peuteren had ik nu even geen zin in, ik moet het toch nog goed afwerken, dus doe dat dan wel.. bruin draadje gepakt wat ik nog had liggen, kapje eraf tussen rubber en hemel, eronder door getrokken naar het lampjes gat, toen door het rubbertje naar de klep (k*twerk), bij de klep aangekomen moest ik zo’n 30cm onder het metaal overbruggen, en dat ging dus niet zonder stevig ijzerdraad.. voor nu maar even onder de kappen van de achterklep getrokken, dus het ziet er nu een beetje gebeund uit :( het lampje doet het weer, dat wel, maar ik irriteer me helemaal scheel als het niet goed is, het was ook dat m’n vriendin me naar binnen trok
PenetratorNL
Deelnemerbezig met het maken van m’n benzinemeter in de Astra F station.. ik vermoed dat de vlotter vast zit, alleen ik kan de vlotter dus niet vinden :(
in de achterbak gekeken, bekleding eruit, reservewiel eruit, niets.. geen dopje/schroefjes of iets wat lijkt op een benzinetank, achterbank omhoog, tapijt omhoog getrokken.. ook niets. benzinetank onder de auto bekeken, en hij daar in de buurt toch echt moeten zitten :hmmz
waar zit dat kreng nou?PenetratorNL
Deelnemerik heb nog 2 goede kachelmotoren liggen, die erin zit is ook nog goed, draaien allemaal niet zwaar oid.
misschien moet ik de stekker van de weerstand maar eens mee vervangen, die is wat roestig, verder kan ik geen oorzaak bedenken waarom m’n Astra kachelweerstanden opeet.
paar x al die dikke 30amp zekering eruit geknald, vooral op stand 3
ontopic:
witte tellerplaten gemonteerd, maar ben voor de gek gehouden door brezan :P had een lampje gehaald omdat eentje in m’n dash was gevallen :mad: fitting was wel blauw (vroeg om blauwe lampjes) maar schijnt geel, dus heb nu een mooie overgang van blauw naar paars naar geel..PenetratorNL
Deelnemervan de week al m’n lampjes in de klokkenunit vervangen, (voor blauwe lampjes) van het weekend die van het middenconsole proberen te doen, bijna klaar, 1 lampje maakte kortsluiting, dashboard donker, warmpjes op de rug, vriendin boos :P, kon het probleem niet vinden tot vanmorgen, was een zekeringetje gelukkig.
vandaag op de sloop wezen kijken voor een kachelweerstand (de 3e in een jaar alweer), niet gevonden, krengen waren er allemaal al uit geraust.. evenals de MID Displays (je kon echt precies zien waar ze in hadden gezeten, alle astra’s zonder display en rechter schakelaar aan het stuur :P)
aanstekertje meegepikt voor de compleetheid en nog een houdertje voor m’n zonneklep aan de passagierskant.
Zag een Calibra staan, dacht, toch ff kijken, en het ding had witte tellerplaten :agent, ook maar even meegenomen.. zometeen erin zetten
PenetratorNL
Deelnemerprobleem opgelost :D
het was zekering nr 7, die er inderdaad intact uit zag, maar toch stuk was.
via een bedradingschema opgezocht wat er allemaal op dezelfde groep zat als de toerenteller, erachter gekomen.
word in het zekeringkapje aangeduid met KL.zekering eruit, weerstand gemeten op de zekering, gaf oneindig aan :), meter tussen de polen in de zekeringkast, 14.3 volt, maar dashboard deed niets (teveel weerstand van de multimeter). ander zekeringetje erin, en alles deed het weer, radio, ramen, dashboard, TID met verlichting, achterruit verwarming, alles, inclusief motorstoring code 92 :( dat is dan wel weer jammer, hij ging echt als de brandweer
hartstikke bedankt voor het meedenken :agent
PenetratorNL
Deelnemerbedoel je aan de rechterkant van het kastje? die 2 dikke voor de kachel en de radiator? die zijn heel (kachelventilator en radiatorfan doen het)
of echt aan de achterkant?PenetratorNL
Deelnemerniemand? :cry
PenetratorNL
Deelnemer4 uurtjes werk op een brug met z’n 2en, met pauzes :) dan heb je ‘m eraf en er weer op.. ding is wel loodzwaar, dus even oppassen met eraf halen (een houd ‘m vast, terwijl de ander de laatste bouten eraf ratelt), niet moeilijk, alleen heel veel sleutelen.. de bak er weer op zetten is nog het lastigst
PenetratorNL
Deelnemerdat is toch raar als een ledje kortsluiting maakt je halve console doorfikt? was nog niet een halve seconde kortsluiting :hmmz
nou ja, morgen maar even alles doormeten met de multimeter.
beetje een domme vraag, maar ben VAG gewend:jerrywat is de kleur van 12v in de auto? bij vag auto’s was dat bruin, en de kleur van massa? gewoon zwart?
welke draden zou ik op de tellerunit kunnen doormeten? dus als ik de auto op contact zet, welke draden signalen zouden moeten krijgen?
als ik het probleem niet kan vinden, verlichting op het middenconsole en radio heb ik zo aan de praat met een bypass als het moet, maar heb liever dat ik niet hoef om te leiden.
sorry voor alle vragen maar moet nog een vraagbaak kopen :)
PenetratorNL
Deelnemerhier toch maar een lijstje wat nog wel werkt en wat niet. nogmaals de zekeringen nagekeken, allemaal goed. (onder het dashboard)
wat nog wel werkt:
de motor, gek genoeg is na maanden motorstoring (92) de storing weg, motor houd niet meer in
ruitenwissers alle standen
stads/dim/groot licht, alhoewel nu de zoemer afgaat als je met lopende motor de deur open doet (was niet zo dacht ik)
knipperlichten + alarmlichten
geheugen van de radio
TID (zonder verlichting, tenzij verlichting ingeschakeld word)
verlichting achter de meterswat niet meer werkt:
controlelampjes (olie, low fuel, mm, abs, etc)
toerenteller
koelwatermeter
benzinemeter
elektrische ramen
radiozit er nog ergens een zekering onder de kap of achter het dash op een schakel/12v draad die ik over het hoofd zie?
PenetratorNL
Deelnemerradio gechecked, (JVC) doet het ook niet, reageerd wel als je een cdtje in en uit doet, maar wil niet aan, dus wat ie zou doen als je de auto op contact zou zetten
edit: elektrische ramen werken ook niet, beide zekeringen zijn heel :swear
PenetratorNL
Deelnemerja sorry dubbele post, zoontje van 10 maanden :p
PenetratorNL
Deelnemerthnx :D
ik bedoelde meer dat de astra in poseer stand op de foto’s staat ipv foto’s dat we de astra aan het vol laden waren voor vakantie ;)
-
AuteurBerichten