Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vind het ook een van de mooiere auto’s!
Mooi dat je hier aan bent gekomen op het forum
origineel gepost door Fearless
Het kan nog veeeeel mooier. als je goed kijkt zie je wel lelijke plekjes. Die zitten zo diep…dat red ik niet.Ach kerel :D Dit is geweldig, wou dat ik mijn velgen zo net kreeg:hmmz Maar daar zie je de velg door de lelijke plekjes niet meer:P
Mooie auto!!
@Ferdie, bedankt voor het aanbod, ik zal het onthouden! :)
@Teungts, ik heb de weestandskabel vervangen door een normale vanuit de zekeringkast naar de bobine.
Ik heb verder geen andere draad hoeven te leggen. Nu functioneert het naar mijn weten hoe het hoort.Als je meer vragen hebt hoor ik het wel, wel veel geleerd van dit systeem door al die problemen:wub
LADIES and GENTLEMAN
…
…
we’ve got him!!de weerstandskabel was de boosdoener, hebben hem er helemaal uitgegooid.
Daarna de kabelboom opnieuw bekleed, en nu is helemaal in orde.bedankt voor jullie hulp!! wordt gewaardeerd.
En nu verder :D
Nou dan ga ik dat gewoon eens proberen!
*Ik houd jullie op de hoogte
waarschijnlijk krijgt die nu dus zijn stroom van die weerstandskabel die er nog in loopt met +- 9 volt. Dus ik zou even een draad kunnen pakken vanuit de zekeringkast met 12 volt en die op de ontsteking aansluiten?
Sluit ik dan ook direct die weerstandskabel uit?
alvast bedankt Teun
Normaal gesproken heeft deze motor contactpunten idd, dus dat zou kunnen kloppen.
Hoe heb je dit opgelost Teun?
oke 2 dingen staan nog open die ik nog wil testen
De doorzichtige weerstandsdraad zit nog in de bestaande kabelboom.
Ik moet misschien nog een andere massakabel van de carroserie naar de motor leggen.Hoe zit het met de electronische onsteking? Maakt dat niet uit t.o.v. een normale contactpunten ivm aansluitingen?
origineel gepost door fredje
Waar kom je vandaan??
Heb je de elektrische schemas??
Wil evt wel een keertje komen kijken, kom zelf uit Eindhoven, en weet wel t een en ander van auto’s hahahaha :PVeghel, dus dat is niet zover weg van Eindhoven af (15min). Elke hulp is welkom, electrische schema’s zijn wel te vinden lijkt me. Heb je ervaring met het L-jetronic systeem? :)
Beste Fluks,
Klopt wat je zegt, hier waren wij ondertussen ook achter gekomen. Nu het volgende:
Wanneer we tegen het klepje van de LMM aanduwen, krijgt de brandstofpomp +- 6 Volt,
Wanneer we de startmotor rond gooien, krijgt de brandstofpomp 12 Volt.We hebben een andere LMM geprobeerd, maar geeft hetzelfde resultaat.
Bij een kadet met een 2.0E, krijgt de brandstofpomp onder het lopen ook gewoon 12volt (dit is overigens wel een iets ander systeem)Ik heb 1 draad op de bobine/onsteking zitten, en andere is gewoon idd constante plus zoals op het plaatje.
Nou dat kan inderdaad nog wel, maar had liever gehad dat het gewoon werkt zoals het hoort. Want blijkbaar zit er ergens iets niet lekker en ik kom daar liever achter.
Tenzij ze hier zeggen dat het allemaal correct is aangesloten, (wat ik dus graag zou horen) Dan wijst het erop dat ik ergens een kabel breuk heb
De rood/zwarte kabel zit op het startrelais, maar als ik die op de 12v zet maakt het niks uit voor de pomp.
Vandaag had ik het nieuwe relais binnen king:
Direct het relais overgezet en geprobeerd de Manta te starten
in de hoop dat hij nu wel bleef lopen, maar geen succes!Het ligt dus niet aan het relais.
Vandaag dus maar een schema getekend hoe het op dit moment is aangesloten allemaal, ik hoop dat jullie zien wat ik
fout gedaan heb.
– Rode dikke draad = + op ACCU
– Bruine Draad = Massa
– Groene Draad = – Bobine
– Rode draad met zekering = + Bobine
– Rode/Zwarte = Startmotor
– Blauwe = Benzine Pomp
– ZWART = motorruimte lampjeWat gebeurt er
De motor start zodra ik het contact omdraai, de motor slaat
af wanneer ik het contact dus terug draai. Trek ik een extra
kabel van de brandstofpomp naar de accu, blijft de motor
wel draaien. (de normale kabel van de computer naar de
pomp zit er dan nog wel aan).Wij snappen er niks meer van, hebben al van alles geprobeerd. IEMAND?
groetjes peter
origineel gepost door The_Undertaker
Waarom lig jij op school dan? Daar moet je niet liggen…. :Pback on topic :)
Hahahaha scherp:thumbup
Dalijk naar huis, kan eigenlijk niet wachten :D
Package has arrived at 12:15 ..
Helaas ligt het pakketje thuis en ik op school:jerry
Yesh ik denk het wel popke! Het pakketje is nu gesorteerd:P
19 juni 2010 om 23:34 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372724origineel gepost door corsaboy
Originally posted by peerke1987
dit is niet zomaar een projectje…:owaar haal je alle kennis vandaan?
thx,
ik lees heel veel op internet, althans destijds heel veel gelezen en zoek nog steeds naar info altijd.
…
…
zonder dat ben je nergens…heerlijk om zo bezig te zijn, vind de compressor techniek echt
mooi .. zou er heel graag zelf mee beginnen, maar de centen
houden mij inderdaad ook tegen voorlopig. Ga je deze auto ook gewoon gebruiken voor de straat of wordt het puur voor
de strip?Weet je of je de magnetische koppelingen(als ik me niet vergis) nog goed aankomen?
echt respect voor je werk en max :P
19 juni 2010 om 16:45 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372711dit is niet zomaar een projectje…:o
waar haal je alle kennis vandaan?
nee dat blijkt wel idd, ik had een adresje gevonden om ze te repareren maar dit koste al gauw 75 euro dus niet echt interessant. (misschien voor de wat duurdere relais)
Ik heb zojuist van popke een systeem afgenomen, hoop dat het dan allemaal gaat lukken :D
Mwoah, dit is hem dan zonder isolatieband/tip/kit
Morgen waarschijnlijk even een andere halen.
kost me bij de lokale auto onderdelen zaak 95,- euro.
Echt vertrouwen doe ik em niet…

yes dat klopt zitten 2 stekkers op :) hartelijk bedankt voor de tip! Dan moet ik hem daar ook kunnen bestellen!!
Groetjes peter
haha lekker studeren, geniet er maar van:D
Motorruimte ziet er goed uit :D!En plamuren is ook niet mijn ding:swear haha
haha nee de stekker zit er wel in, maar dat is een oude foto.
Zocht de foto niet opnieuw te maken.
Hij ziet er idd niet zo gezond uit dus waarschijnlijk is daarmee gerommeld
( ik weet het niet) Ik ga dus even een nieuwe zoeken.Naar mijn weten, schakelt die relais ook de benzine pomp.
origineel gepost door mantadevil
zo weer even kleine update
gisteren uitlaatspruitstuk even netjes gespoten en ook d evoorpijp van d egroep a weer voorzien van ene fris hittebestendig zwart kleurtjetevens nieuwe keerringen besteld en gehaald
dus van de week kan blok en bak de auto in zoals het er nu uit ziet:D:worsWelke lak heb je ervoor gebruikt?
Ik had ook een hitte bestendige lak van Motip (als ik me niet vergis) tot 600 Graden, maar die begon flink te roken toen ik em starten :O
-
AuteurBerichten