Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Okeee we zijn weer een stukje verder, sinds dat ik het vacuum slangetje heb veranderd reageert hij wel op de stel schroef(en)
Morgen heb ik hopelijk een lamp, en ga ik proberen hem goed af te stellen.
bedankt alvast
De remmenreiniger moet ik nog even proberen, maar ben dr beetje huiverig voor omdat alles in de lak staat, maar goed.
De rembekrachtiger is al na gekeken, die is perfect in orde. Wanneer je de slang los trekt, hoor je pufff… dus die trekt vacuum.
Ik heb het vacuum slangetje van de onsteking naar de gasklep nu op de andere aansluiting aangesloten en dat euvel is nou verholpen. Hij draaid nu minder toeren. Nu eens kijken of w eem af kunnen stellen.
in de slang van de lmm naar gasklep zitten wel wat scheurtjes van uitdroging.. maar zijn volgens mij niet door.
ik zal dit ff n kijken voor de zekerheid.verder geen speling op gasklep.
aanslag schroefje staat goedonsteking zou goed moeten staan met lamp. echter twijfelen wij zelf ook nog. dus gaan we opnieuw doen.
hans hoe bedoel je dat precies/
alvast bedankt allen
deze gaat automatisch dicht.. de slang wordt dicht gezogen.
dat betekent dat dat goed zit/
Complimenten weer, succes met afstellen!
één vraagje, waar zit nou jou luchtmassa meter? Of hoe werkt dat nu met deze setup?
Hoor het graag!
Groetjes
26 juli 2010 om 19:50 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372782origineel gepost door corsaboy
valt mee hoor.
ze staat al zolang stil hahahmaar goed als je dan weer een c20xe hebt ingebouwd en start dan heb je wel zoiets van ik moet er ook maar een keer aan geloven.
haha
Ik hoor wel dat het een Dame is… Wat is haar naam?;)
Ik weet niet wat ze precies allemaal onder haar motorkap heeft
liggen maar ik weet wel dat dit echt Uber dik is!Respect voor dit project
:P
dag!
Het is inderdaad te zien, en ik zal ook een stop moeten maken of laten maken.
Ik begin mijn luchtbuis/gasklep te verdenken van het euvel.Computer, LMM, Injectoren zijn allemaal afkomstig van hetzelfde L-Jetronic systeem. Echter de Gasklep en Luchtbuis niet.
Alles functioneert wel goed, maar we moeten het nog afstellen. Echter reageert er niet veel op de stel schroeven van de gasklep en LMM.Binnenkort maar eens iemand vragen die veel verstand heeft van die motoren.
groetjes peter
PS. Remmen zijn morgen ook klaar:wub
origineel gepost door Kermitkiller
zeg wat doe jij met een tankdop op je kleppen deksel :hmmz:cryMoet daar geen benzine in dan??:jerry:jerry:jerry
@Hans,
dan zal ik dat maar eens in orde gaan maken, kijken wat het blokje dan doet.Bedankt!
Even een vraagje, we hebben het vermoeden dat de motor nog ergens
valse lucht binnen haalt wat het afstellen belemmerd.Ik kan niet echt een schema vinden, hoe het precies moet dus ik vraag het maar even aan jullie.
Op plaatjes van CIH lijkt het overal anders haha:DIk heb een kleppendeksel van een GT, en die heeft 2 openingen. 1tje moet ik aansluiten op de luchtbuis en andere?
Volgens mij is 1 van de gaten bedoeld voor afzuiging van de oliedampen, maar de andere?
Het rare is dat mijn motor erop reageert als ik 1 gat dicht houdt, hij lijkt dan harder stationair te gaan lopen.
Alvast bedankt!
haha ik zal morgen eens kijken of ik wat foto’s kan schieten!
Interieur is zo goed als af, het einde komt in zicht.
man met gouden handjes!!:vertag:vertag:vertag
12 juli 2010 om 16:34 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372759wat een beest… is je bedrading veel ingewikkelder/veranderd dan wat je eerder had? of zijn die aanpassingen minimaal?
Zit er weer ontzettend netjes uit kerel.
ja’t zeker!
Nieuwe rembekrachtiger, die was blijkbaar lek en trok die valse lucht.
Alle kabels getrokken en aangesloten voor de muziek en versterker,
binnenkort kunnen de matte erin samen met de console, stoelen en zijpanelen.Foto’s volgen!!:agent
Gerry!!
Maakt niet uit kerel! Ik heb het ook! Bij mij is het in kleur gedaan en guess what?
Niemand ziet het of kraait er naar, en het stoort mij nog niet bijna. Lekker je ding
doen jonge, en vooral lekker blijven posten hierzoNou heb je vakantie, dus we moeten keer pintje pakken! (of een cola natuurlij) :D
Proficiat met je studie, volhouden die is belangrijk :D
groetjes peter
origineel gepost door Kermitkiller
toch wel weer handig he zo,n set extra injectie of heb je niet die injectoren van mij gebruikt :thumbup:thumbupjahwel die heb ik gebruikt!!:thumbup
Kwam mij idd goed van pas,
anders was ik nu een stuk duurder uitgeweest!:thumbdownOndertussen ben ik weer bezig met mijn interieur,
Ik heb stof gevonden die aardig goed overeen komt
met het dashboard. Deze nu aan het bekleden en moet
zeggen dat het er erg sjiek uit ziet!!:D:D:DVerder moet ik nog even een handrem kabel voor een B-
manta halen denk ik, de standaard kabel van de A-Manta
is te kort voor de klauwen achter. Daarnaast nog even de
kopjes aan de rem leidingen maken, maar heb daar geen
tang voor. vond 65 euro beetje veel .Foto’s volgen
Groetjes peter
als je zelf kunt lassen zou roest niet je grootste probleem zijn, kost relatief weinig geld alleen veel tijd en wat staal.
heb je veel roest en moet je het laten doen, dan hoop ik dat je een bekende hebt die het voor je wilt doen.
Foto’s zijn heilig hiero, dus kom maar op:kewlpics
Er zit ondertussen toch wel behoorlijk veel tijd om de om de motor in orde te krijgen:
AutoData erbij gehaald,
Alles doorgemeten, Gasklep klikte niet. Klikt nu wel.
Rembekrachtiger bleek lek te zijn, hier trok hij valse lucht vandaan waardoor hij niet af te stellen viel.
Motor is op tijd gezet
Kleppen gesteld (1tje was er kapot en is vervangen)
2 van de 4 injectoren waren stuk, motor liep maar op 2 cilinders
4 andere injectoren geplaatst, motor loopt nu op 4 cilinders en pakt goed op.Wat nu nog:
Af en toe last van een backfire (hij klapt af en toe)
Rem bekrachtiger dicht krijgen, heb waarschijnlijk een nieuwe o-ring nodig?motor loopt verder wel ontzettend rustig en netjes, en hij klinkt of dat hij er zin in heeft :wub
Groetjes peter
30 juni 2010 om 10:56 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e #17310182Even ter ilustratie,
Henk misschien kun je dit plaatje toevoegen bij je eerste post.
Gaat hier om een A-manta 1971 met een 2.0E L-Jetronic Injectie.

Handig overzicht.
Gerry!
Pas je wel op je super nette achter- en vooras?
Wanneer je gaat spuiten komt alles onder het nevel te zitten en dat is zonde!
Of je moet vragen dat de spuiter daar op let, maar je houd het niet tegen.Ik had bij mij ook alles super netjes maar bij mij was het grauw van het schuur/plamuur/spuit stof.
Verder natuurlijk weer netjes bezig:thumbup
Kopje koffie dan:jerry
of een cola natuurlijk.
:kewlpics:kewlpics:kewlpics
origineel gepost door kadett4x4
kan ook meteen mijn bak uit elkaar halen, want het stiftje van de km teller aansluiting is er in gevallen.[
Dat is ook prettig :hmmz
Maar ziet er weer netjes uit!
27 juni 2010 om 12:02 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372730hehh?? opendag?! koffie, bierr?????:jerry :jerry
ik ben heel benieuwd kerel. :)
succes
27 juni 2010 om 08:49 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372727:kewlpics:kewlpics:kewlpics
En je hebt nu al geen geld!;)
Idd….
Ik hoor wel gerry dat ik je weer op je donder moet geven!!:o
Weer bij adri geweest en niet even biertje komen halen hiero?, zijn gratis hoor!:jerry
-
AuteurBerichten