Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nja je zou de ondergrond nog wel strak krijgen, echter hoeft dit niet strak in de lak te zitten als er toch een stikker overheen gaat..
Toch?
Ik zeg met 4×4 erop. Hardstikke mooi!!
Gerry! m’n manta is getaxeerd vandaag!:D
Ik kom snel aangereden, dan kun je het eind resultaat zien!
Ben heel benieuwd naar je 2.4 :kewlpics
Gerry!
Lukt het allemaal een beetje? Ik hoop het wel! Als je hulp nodig hebt moet je roepen he:D
Bij ons is het probleem gelukkig verholpen, zeg maar tegen je pa dat er niet genoeg benzine druk op de leiding stond ivm een kapotte drukregelaar. We hebben die vervangen en het was ineens verholpen.:agent
Ik wacht weer op de volgende update, kom binnenkort wel keer gereden met me eige manta :D
origineel gepost door Christian-tsx
dus de motor loopt nu zoals ie hoort te lopen? :)naar mijn weten wel, moeten hem nog even afstellen. Kleppen fijn stellen die tikken nog een beetje en de CO waarschijnlijk. A fijn dit is voor de taxatie nog niet zo uber belangrijk.
Kan namelijk nergens heen omdat te laten doen, hij komt niet de weg op voordat hij echt getaxeerd is. Ben héél benieuwd vrijdag.
Morgen hopelijk de laatste onderdelen ophalen en monteren, dan vrijdag grote poetsbeurt en dan een foto sessie voor jullie:wub
origineel gepost door Asko
Eén kant afdoppen, de andere kant perslucht op, langzaam druk van perslucht op schroeven, bij 2,5 bar moet de lucht gaan ontsnappen. Maar je kan em ook even vervangen voor een goede.heb hem maar meteen vervangen door een andere, benzine pomp maakt wat ander geluid, maar probleem lijkt te zijn verholpen!
potverdikkie, heel de motor en injectie gehad met nameten en vervangen zit het in zo’n “klein” iets.
hoe kan ik de druk regelaar testen?
Pomp is goed volgens mij:hmmz, maar die heb ik ook nog wel liggenking:
oke, we hebben vanavond toch nog een keer geprobeerd bij de benzine druk, en het lijkt erop dat het ‘m toch echt daar in zit. Wanneer we de leiding echt goed dichthouden, loopt de motor als de helll… Hij trekt goed op en blijft scherp tot in zijn uiterste toeren.
morgen hier verder aan werken en hopen dat het dan opgelost is, kan het eigenlijk nog niet geloven. Ik houdt jullie op de hoogte!!
Bedankt voor jullie reacties en hulp!!:wub
bij de eerste cilinder staan de kleppen op tuimelen, dan staat ook de zuiger van de eerste cilinder in het bovenste dode punt
dit klopt toch?
Stationair koud loopt de motor gewoon netjes
@ Dynamo Spanning :
We meten bij de Dynam0 14,7 Volt
@Benzine Druk
Bij een zo goed als koude motor gaat de motor iets harder stationair lopen wanneer we de retourleiding dichthouden. Op het eerst moment lijkt de motor hier positief op te reageren bij accelereren, wanneer de motor warmer wordt lijkt dit effect te verdwijnen. Je hoort de benzine pomp meer druk maken. We hebben dan de brandstofpomp ook getest, deze brengt zoals in de boeken namelijk 2 liter per minuut
@Bougie kabels,
Deze hebben we uitgewisseld met een andere goed lopende auto. Geen verschil
Ik ben benieuwd hoe we de benzine druk kunnen meten.
– Gaskleppositiesensor is goed, die werkt naar behoren
– De onsteking bekeken met de lamp, die staat op tijd en vervroegd netjes– Dynamo spanning gaan we even na kijken
– Valse lucht uitgesloten, is hem ook niet.
– Hoe kunnen we de benzine druk meten?
– We gaan zometeen even de retourleiding dichthouden
@Nathan KOp– Kleppen zijn correct gesteld met lopende warme motor
– Onsteking staat precies op tijdEcht fijn dat jullie even mee willen luisteren, ik ben 15 min terug met antwoord op de openstaande vragen.
GRoetjes peter & henk
ik heb hier een filmpje opgenomen met de huidige problematiek in de hoop dat jullie iets opmerken!
Als de motor warm wordt, krijgt hij last van backfires, de afgelopen 3 dagen houd de motor ook voortaan in bij hogere toeren en slaat hij soms onder het rijden zomaar af.
http://www.youtube.com/watch?v=d2AgAYcK4yk
Dit hebben we gedaan tot nu toe
– LMM uitgewisseld
– Computer uitgewisseld
– Injectoren getest, die spuiten goed in
– nieuwe verdeler kap
– Electronische onsteking staat op tijd
– Uitlaat eraf gehaald, behalve spaghetti spruitstuk
– Benzine toevoer per minuut gemeten, die is ook goed.
– Kleppen gesteld
– Koelwater Temperatuursensor nagekeken, geeft juiste weerstand
…
en nog een hoop kleine dingen.Wij snappen er niks meer van:P
yes idd, L-jetronic grijs.
Motorruimte lampje heb ik afgetapt naar de zwarte draad uit de injectie, deze zou voor de geschakelde + zijn.
Ben daar zelf ook nog niet helemaal uit, maar heb ik op advies van een aantal forum leden gedaan hier.Draad naar contactslot? Gaat er eigenlijk een draadje van het injectie systeem naar het contactslot?
Groetjes
@voederbiet is bij de inlaat, via de LMM .
Uitlaat knalt ook een beetje maar dat is wss omdat hij zn gassen niet kwijt kan.,, maar moet blijkbaar een grotere diameter uitlaat onder.
Vandaag taxateur gesproken, de 27ste wordt hij getaxeert! dan wachten op rapport en apk en budel moet te halen zijn.
Ha Gerry!
Ja was inderdaad gezellig! Kunnen in de toekomst mooi samen wat rond toeren en elkaar helpen.
Cola staat altijd klaar he! ;)Vandaag weer lekker opgeschoten, remmen of beter gezegd ankers ontlucht en heb nu echt veel rem:P
Ook direct even de massa strip van het blok naar de carroserie gemaakt, dus daar kan het nu ook niet meer aan liggen.Wat ons wel op viel vandaag is dat de motor nogsteeds backfires geeft (zonder het dooije moment op te zoeken :P), maar
het lijkt erop dat de benzine pomp op die momenten ook niet continue zoemt, dus dat hij beetje hapert. Zou het ook hieraan
kunnen liggen? Gekke is daarna liep de pomp wel “beter” en leek de motor ook “beter” te lopen. We zijn anders van plan gewoon de weg op te gaan en het blok wat in te rijden.Groetjes!
Heeee die gerry! Ziet er goed uit kerel!
Maar nee, 2.4 in een a manta dat past echt niet. Dan moet je of aan een bultje of een 2.2 of 3.0 ingekort.
Maar een 3.0 Ingekort hoeft helemaal niet veel werk te zijn? Of wat zie je ergens anders een nadeel in?Het word veel gedaan dat dan weer wel.
ps. Kon je iets met de schokbrekers doen?
weet niet wat voor carb er normaal op een 2.0N zit? Maar bij 2traps zal dat verschil minder zijn, maar anders merk je het wel.
K&N luchtfilter is zo te bestellen bij de plaatselijke K&N leverancier. moet je die hebben van een 2.0E .. complete set met adapter past zo op je LMM
Groetjes en succes

deze zou ook goed moeten zijn.
L-jetronic in manta Ahaha ja raar verhaal!
Maar mooi dat het loopt haha

Heb je hier wat aan? Dit is het L-jetronic systeem met electronische onsteking gebouwd in een manta A.als je dat hetzelfde aangesloten hebt als op het plaatje moet
dat in iedergeval goed zijn.Wat ik eigenlijkniet op kan maken is, wat doet de motor wel en wat doet hij niet? Start hij niet? of loopt hij beroerd?
Zit er standaard een witte weerstandskabel in die jou normaal gesproken contactpunten voeding geven? En wss nu de electronische onsteking voeding geeft?
Zo ja? Zou ik die maar eens omleiden, zodat je de weerstandskabel niet gebruikt.
succes
nou vermogen en zuinig rijden neemt wel degelijk toe bij een goed afgestelde auto.
Injectie erop bouwen stelt eigenlijk niet zoveel voor wanneer je een goed werkend totaal systeem koopt en de juiste schema’s hebt ( die heb ik nog wel liggen voor de L-Jetronic) Als je vragen hebt, laat het maar weten.
groetjes peter
origineel gepost door Christian-tsx
ja doe maar van boven tot onder, en dan vooral in de kleinste positie (ingedrukt).Omdat ze nog onder we auto zitten, kan ik ze zo niet meten. Wat ik wel heb gedaan is helemaal uitgerekt van hart van het oog tot einde van de schokbreker (zonder draad erbij)
dan is deze 58.
Ik weet dat de b-manta schokkers die ik kan kopen, 63cm zijn gemeten zoals hierboven. Die heb ik dus nodig!
Zo, even snel een update om nog iets van me te laten horen,
het is ondertussen weer 18 augustus en dat betekent dat mijn nieuwe
schooljaar(examen) weer bijna begint. Wil hem eigenlijk voor die tijd af hebben (september)..Veel lopen zwoegen met de motor, uiteindelijk stap voor stap lijkt het erop dat
de motor nu een heel eind goed loopt. Ik moet daar gerry(forumlid) en zijn vader
voor bedanken, maandag avond zijn ze langs gekomen en dat was :thumbup:thumbupIk hoop morgen een heel eind verder te komen, moet nog een aantal onderdelen halen
voor de afwerking. Dan laat ik was foto’s zien! :Dsuper dat je niet alleen voor de pk’s gaat maar ook voor de uitdaging!! Dan zal het ook niet snel vervelen als dat je uitgangspunt is!.
Een van de leukere projecten om te volgen, heb je iets van tijd in gedachte wanneer je het klaar wilt hebben?
Heel veel succes!
origineel gepost door mantarobin
Ik heb achter gele koni’s, en voor een gele jamexen..
Ze zijninderdaad boven gemonteerd met een draadeind (pin), en onder met een oog ja.. Ik heb volgens mij alleen wel een ander nummer zal er zo meteen eens ff onder kroepen.Gr robin
Als je de lengte hebt van boven tot onder, moet je zelf maar even kijken hoe je het meet, dan zou ik ontzettend geholpen zijn..
anders moet ik miijn schokkers verlengen. ook niet zo’n probleem, maar als die van een B manta werken..
Alvast bedankt
origineel gepost door Christian-tsx
en wat is de kortste en langste lengte van de schokbrekers die je nu hebt? (heb voor mn kadett nog een setje hele korte schokbrekers nodig):angeldus uitgetrokken van hart tot einde pin? of het schokbreker gedeelte?
-
AuteurBerichten