paultje_007

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 77)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Deze gespot en staat te koop #17549844
    paultje_007
    Deelnemer

    stond op ebay duitsland, is uiteindelijk voor 2000,- e’tjes verkocht…

    In reactie op: Deze gespot en staat te koop #17549840
    paultje_007
    Deelnemer

    Sorry, wou ‘m plaatsen in tigra gespot, maar ging niet helemaal goed….
    Excuus, moderator. :wors

    In reactie op: Me tieg draait ook weer #17516458
    paultje_007
    Deelnemer

    sorry, in de war met die andere tieg met dat skelet….-offtopic :sleeping:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping

    In reactie op: Me tieg draait ook weer #17516456
    paultje_007
    Deelnemer

    Wat heb je met al je geflockte delen en andere (orginele en geflockte) dashboard gedaan dan?

    In reactie op: Sleutels Kwijt. #17544635
    paultje_007
    Deelnemer

    Nieuwe sleutel besteld op chassisnummer bleek voldoende te zijn.
    Gelukkig :angel

    En we kunnen weer rijden, plus meteen een reserve laten maken! :D

    In reactie op: Spectre Air Intakes,waar verkrijgbaar in EU? #17533927
    paultje_007
    Deelnemer

    Nou het is niet zo makkelijk een blauwe cone filter te krijgen, en de (volgens mij enigste) die ze (nog) wel heeft is een fabrikant genaamd Spectre.
    Maar dit is amerikaans en dan word er soms niet altijd verscheept naar de EU.

    Vandaar de vraag.
    Ik wil gewoon een mooie cone filter op m’n c20xe, die er strak uitziet. (nu heb ik een stuk slang ertussen, tussen orginele filter en luchtmassameter dat omwikkelt is met ducktape. Ziet er niet uit dus.)

    In reactie op: ECU Motronic M2.5 kapot? UPDATE! #17526954
    paultje_007
    Deelnemer

    Toch gedaan, 30 minuten vd pool af, en dan starten en stationair laten lopen tot de koeler gaat joelen. Alleen redde die het niet tot het joelen vd koeler.
    Na 5 minuten stationair sloeg de motor gewoon af…
    Daarna starten, vergde iets moeite, iets langer dan normaal, en het stotteren kwam weer (met een beetje gas geven).

    Heeft dus niet geholpen.
    Denk dan toch maar te wachten tot de chiptuner aanwezig is om alle electronica door te meten en de ECU, Lambda en luchtmassameter te lezen/meten…

    In reactie op: ECU Motronic M2.5 kapot? UPDATE! #17526952
    paultje_007
    Deelnemer

    Is er een manier om je ECU te resetten? Ik las ergens dat een half uur van de accu af de ECU gereset moet worden, en soms betekent dat (na de accu weer aangesloten te hebben) de motor stationair laten draaien tot de fan gaat loeien, dat zou betekenen dat de ECU gereset zou zijn…

    Klopt dit?
    Zo niet, kan het? En hoe bij de C20XE motor?

    In reactie op: ECU Motronic M2.5 kapot? UPDATE! #17526950
    paultje_007
    Deelnemer

    Nee geen lampje gaat branden, denk ook niet dat dat aangesloten is eerlijk gezegd. Er lopen een heleboel draden onder m’n dash, zou niet weten waar alles bij hoort.
    De jongens die m’n blok gereviseerd hebben hadden ook zoiets van, ja, we leggen het maar gewoon terug zoals hoe t erin zat, want zij werden er ook af en toe niet wijs van.

    Als ik toch iemand kon vinden die mij alle bekabeling kon helpen uitzoeken, en overbodige eruit te halen en alles wat strakker terugplaatsen, dat zou een geschenk uit de hemel zijn! :angel
    Voelt iemand zich geroepen? Misschien monteur-leerlingen uit school die ervan willen leren?
    (regio twente)

    Terug naar de tekentafel….

    In reactie op: Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem! #17521610
    paultje_007
    Deelnemer

    Ik zit zelf ook al te denken aan de luchtmetermassa en/of andere elektronica, zoals die lambdasonde en de ECU. Maar ja, ik heb geen meetapparatuur.

    De lambdasonde, waar kan ik die vinden? En hoe kun je erachter komen of zoiets kapot is (zonder uitleesapparatuur)?

    Probleem is dat de Opel garage standaard aangeeft niet omgebouwde opels te kunnen uitlezen en dat je dit beter bij een tuning bedrijf kan doen. Helaas zijn hun waar ik altijd naar toe ga nu bezig met een show op een tuning evenement…
    Ik wil graag kijken wat ik zelf al zou kunnen doen om het probleem op te lossen.

    Waiting = :thumbdown

    In reactie op: Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem! #17521606
    paultje_007
    Deelnemer

    Ok de airbag heb ik geen last meer van. Die is eruit, en m’n andere Corsa B dashboard zit erin.

    Maar over het brandstofprobleem het volgende:
    IN m’n andere topic over de Motronic bleek er een druk van 5 bar op het brandstofssysteem te staan. Dit kwam door een knik in de terugvoerleiding. Dit hebben we gefixed, maar de auto ging stotteren en ploffen. We dachten dat de brandstofpompen die we 3x verwisseld hadden toch een optater gehad hadden en een nieuw pompje zou misschien baat maken.
    Dus nu vandaag:

    Nieuwe brandstofpomp binnengekregen en in de tank teruggeplaatst. Maar nog steeds stottert de motor zodra ik ga rijden. Stationair, prima. Maar als ik ga rijden ‘ploft’ de auto binnen een paar meter verderop.
    Ik kan ‘m dan nog net aan de praat houden en ermee terug ‘stotteren’.
    Maar er is dus een goed probleem ergens, en niet in het brandstofsysteem lijkt me…
    Heb nog niet de druk weer gemeten dus….

    Ideeen?

    In reactie op: ECU Motronic M2.5 kapot? UPDATE! #17526948
    paultje_007
    Deelnemer

    Nieuwe brandstofpomp binnengekregen en in de tank teruggeplaatst. Maar nog steeds stottert de motor zodra ik ga rijden. Stationair, prima. Maar als ik ga rijden ‘ploft’ de auto binnen een paar meter verderop.
    Ik kan ‘m dan nog net aan de praat houden en ermee terug ‘stotteren’.
    Maar er is dus een goed probleem ergens, en niet in het brandstofsysteem lijkt me…
    Heb nog niet de druk weer gemeten dus….

    Ideeen?

    In reactie op: Autobekleder? #17525011
    paultje_007
    Deelnemer

    Regio Overijssel ?!?!
    Ligt onder drenthe…

    In reactie op: ECU Motronic M2.5 kapot? UPDATE! #17526947
    paultje_007
    Deelnemer

    origineel gepost door corsaboy
    is je brandstofdruk regelaar niet kapot??
    Als ding de hele tijd op 5 bar staat.. Daar is dat standaard membraam niet voor gebouwd..
    Ook de pompen vinden het niet echt fijn om constant 5 bar te draaien ..

    Nee, dat hebben we uitgesloten. We hebben een tweede drukregelaar erop gezet. Zou wel erg toeval zijn dat beide kapot zijn…
    Binnenkort ontvang ik een nieuwe pomp, hopen dat dit het probleem oplost :angel

    In reactie op: hulp nodig tigra stottert nog steeds #17519776
    paultje_007
    Deelnemer

    Ik zou de brandstofdruk meten als ik jou was. Heb zelf ook zo’n soort probleem nu met mijne, maar ik heb een 2.0L ombouw (C20XE) en mijn druk was 5 bar vanwege een knik in de leiding.
    Na reperatie heb ik nu eerst wel 3 bar maar na een tijdje teruglopend naar 1,5 bar.

    Waarschijnlijk door de 5 bar 3 brandstofpompjes kapotgemaakt. Nu een nieuw pompje besteld en dan maar hopen dat dan het probleem opgelost is :angel , en er weer een strakke 3 bar doorheen stroomt…

    Maargoed dit is voor een 2.0 16v GSI (C20XE) motor. Bij een 1.4 effe navragen hoe ’t daarbij zit.

    Succes

    In reactie op: Passagiers Airbag verwijderen? #17525333
    paultje_007
    Deelnemer

    Met veel moeite het dash eruit weten te halen.
    De airbag kon gewoon van de stekker losgekoppeld worden, en de rest zit aan het frame van het dashbord vast.
    Dus gewoon het gehele dash verwijderen.

    Of het airbag ook van het dashbord frame af kan, weet ik niet, denk ’t haast wel.

    Topic Gesloten

    In reactie op: Digidash teller loopt niet correct. Opgelost. #17522816
    paultje_007
    Deelnemer

    idd. Meten heeft geholpen en het lag niet aan de printplaat. Het mechanische gedeelte van de dagteller, het blok met de cijfertjes erin, tikte ergens tegenaan wat het motortje waarschijnlijk niet doorheen kon en daardoor vastliep.

    Ik heb gewoon dat stuk uit m’n oude teller gehaald en overgezet op de nieuwe.
    Ik ben er klaar mee, het werkt iig. weer.

    Topic gesloten.

    In reactie op: ECU Motronic M2.5 kapot? UPDATE! #17526943
    paultje_007
    Deelnemer

    Vandaag de gehele dag ermee bezig geweest met de opel-specialist. Nu bleek dat de brandstoftoevoer 5 bar aanliep! :o
    Toen hebben we uitgesloten dat dat kwam omdat er in de terugvoerleiding een knik zat. Deze hebben we vervangen met een nieuw stukje brandstofleiding en hebben opnieuw de druk gemeten.
    Nu gaf de meter wel 3 bar aan wat juist hoort te zijn.

    Maar tijdens het testrijden begon na een tijdje de motor weer te haperen.
    Misschien wat lucht nog in de slangen, maar dat werd na een tijdje uitgesloten.
    Na lang testen zou het misschien toch weer het brandstofpompje kunnen zijn die door de eerdere 5 bar druk toch een oplaaier gehad had en daardoor kapot is gegaan.
    (Elke keer testen liep zelfs de druk terug van 3 naar 1,5 bar!)

    Toen een oud pompje geplaatst, die eerst wel netjes 3 bar aangaf, maar na een testrit ook weer de motor liet haperen.
    Conclusie werd verondersteld dat alle pompjes die ik sindsdien vervangen heb (steeds toen nog onder 5 bar druk) dat deze allemaal hoogstwaarschijnlijk kapot daardoor zijn gegaan.

    Ik krijg binnenkort een (splinter)nieuw pompje, als het probleem dan nog voordoet, dan ligt het iig niet aan de brandstofpomp, maar dan ligt het toch ergens anders aan.

    Misschien iemand hier een ander idee of mening erover?

    In reactie op: ECU Motronic M2.5 kapot? UPDATE! #17526940
    paultje_007
    Deelnemer

    hierbij een paar fotootjes:
    Sorry voor de slechte telefooncamera kwaliteit…

    Pic 1, de relais met de pijl = bevestiging aan dash, cirkel = waar een gaatje zit in de plastic steun die op Pic 2 omcirkeld het schroefgaatje zou moeten passen…

    Maar ja, ik kan het hele geval niet meer zo draaien en trekken dat daar precies invalt.


    LARGE: http://i36.tinypic.com/1zpu0d4.jpg


    LARGE: http://i35.tinypic.com/zs6dl.jpg

    In reactie op: ECU Motronic M2.5 kapot? UPDATE! #17526939
    paultje_007
    Deelnemer

    de relais? ok, zou ook kunnen denk ik…
    Dat zijn toch die gekleurde ‘blokjes’? Vlakbij de Motronic zitten er bij mij 3. Een grijze, groene en blauwe, klopt dat? Of die bij het stoppen-kastje?
    En bedoel je dan 1 van die 3 die kapot zou kunnen zijn?

    Ik heb laatst wel het hele dashbord vervangen, en met alles eruit en erin plaatsen was er nogal wat getrek enzo. Nu had ik die plastic steun waarin die 3 relais vastzitten zeker weten losgeschroefd, maar nu kan ik de schroef niet meer weer vinden en/of de manier om ‘m met een andere schroef vast te draaien op het enigste schroefgaatje wat daar nog zit!
    :wtf

    Ik kan ‘m alleen nog vastklikken op de steunbalk van het dashboard, die plastic steun heeft zo’n “grijp”-achtig stuk namelijk…

    In reactie op: ECU Motronic M2.5 kapot? UPDATE! #17526937
    paultje_007
    Deelnemer

    dus het maakt niet uit welk onderdeel nummer ze hebben, als ze maar voor een c20xe zijn, begrijp ik dat goed?
    Zijn die dingen ook nog ergens nieuw te verkrijgen (aftermarket)? Of word ’t weer een retourtje naar de sloop?

    greetz

    In reactie op: Passagiers Airbag verwijderen? #17525332
    paultje_007
    Deelnemer

    :hmmz:hmmz:hmmz

    In reactie op: Autobekleder? #17525009
    paultje_007
    Deelnemer

    dankjewel voor jullie reactie!

    In reactie op: Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem! #17521603
    paultje_007
    Deelnemer

    Ik heb ‘m er toch in gekregen en al een poosje mee gereden. Volgens mij moet het nu goed gaan, tenminste, ik heb nog geen gezoom vanuit de tank gehoord.

    Hopen dat ’t zo blijft ! :wors

    PS: weten jullie hoe je de passagiers airbag uit het dashboard haalt? Kijk ook op m’n post bij modellen: Tigra.

    In reactie op: Autobekleder? #17525002
    paultje_007
    Deelnemer

    65x bekeken en gelezen. Kan niet geloven dat niemand iets weet of een tip heeft. :(
    Iemand???

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 77)