Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
paultje_007
Deelnemerstond op ebay duitsland, is uiteindelijk voor 2000,- e’tjes verkocht…
paultje_007
DeelnemerSorry, wou ‘m plaatsen in tigra gespot, maar ging niet helemaal goed….
Excuus, moderator. :worspaultje_007
Deelnemersorry, in de war met die andere tieg met dat skelet….-offtopic :sleeping:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping
paultje_007
DeelnemerWat heb je met al je geflockte delen en andere (orginele en geflockte) dashboard gedaan dan?
paultje_007
DeelnemerNieuwe sleutel besteld op chassisnummer bleek voldoende te zijn.
Gelukkig :angelEn we kunnen weer rijden, plus meteen een reserve laten maken! :D
paultje_007
DeelnemerNou het is niet zo makkelijk een blauwe cone filter te krijgen, en de (volgens mij enigste) die ze (nog) wel heeft is een fabrikant genaamd Spectre.
Maar dit is amerikaans en dan word er soms niet altijd verscheept naar de EU.Vandaar de vraag.
Ik wil gewoon een mooie cone filter op m’n c20xe, die er strak uitziet. (nu heb ik een stuk slang ertussen, tussen orginele filter en luchtmassameter dat omwikkelt is met ducktape. Ziet er niet uit dus.)paultje_007
DeelnemerToch gedaan, 30 minuten vd pool af, en dan starten en stationair laten lopen tot de koeler gaat joelen. Alleen redde die het niet tot het joelen vd koeler.
Na 5 minuten stationair sloeg de motor gewoon af…
Daarna starten, vergde iets moeite, iets langer dan normaal, en het stotteren kwam weer (met een beetje gas geven).Heeft dus niet geholpen.
Denk dan toch maar te wachten tot de chiptuner aanwezig is om alle electronica door te meten en de ECU, Lambda en luchtmassameter te lezen/meten…paultje_007
DeelnemerIs er een manier om je ECU te resetten? Ik las ergens dat een half uur van de accu af de ECU gereset moet worden, en soms betekent dat (na de accu weer aangesloten te hebben) de motor stationair laten draaien tot de fan gaat loeien, dat zou betekenen dat de ECU gereset zou zijn…
Klopt dit?
Zo niet, kan het? En hoe bij de C20XE motor?paultje_007
DeelnemerNee geen lampje gaat branden, denk ook niet dat dat aangesloten is eerlijk gezegd. Er lopen een heleboel draden onder m’n dash, zou niet weten waar alles bij hoort.
De jongens die m’n blok gereviseerd hebben hadden ook zoiets van, ja, we leggen het maar gewoon terug zoals hoe t erin zat, want zij werden er ook af en toe niet wijs van.Als ik toch iemand kon vinden die mij alle bekabeling kon helpen uitzoeken, en overbodige eruit te halen en alles wat strakker terugplaatsen, dat zou een geschenk uit de hemel zijn! :angel
Voelt iemand zich geroepen? Misschien monteur-leerlingen uit school die ervan willen leren?
(regio twente)Terug naar de tekentafel….
paultje_007
DeelnemerIk zit zelf ook al te denken aan de luchtmetermassa en/of andere elektronica, zoals die lambdasonde en de ECU. Maar ja, ik heb geen meetapparatuur.
De lambdasonde, waar kan ik die vinden? En hoe kun je erachter komen of zoiets kapot is (zonder uitleesapparatuur)?
Probleem is dat de Opel garage standaard aangeeft niet omgebouwde opels te kunnen uitlezen en dat je dit beter bij een tuning bedrijf kan doen. Helaas zijn hun waar ik altijd naar toe ga nu bezig met een show op een tuning evenement…
Ik wil graag kijken wat ik zelf al zou kunnen doen om het probleem op te lossen.Waiting = :thumbdown
paultje_007
DeelnemerOk de airbag heb ik geen last meer van. Die is eruit, en m’n andere Corsa B dashboard zit erin.
Maar over het brandstofprobleem het volgende:
IN m’n andere topic over de Motronic bleek er een druk van 5 bar op het brandstofssysteem te staan. Dit kwam door een knik in de terugvoerleiding. Dit hebben we gefixed, maar de auto ging stotteren en ploffen. We dachten dat de brandstofpompen die we 3x verwisseld hadden toch een optater gehad hadden en een nieuw pompje zou misschien baat maken.
Dus nu vandaag:Nieuwe brandstofpomp binnengekregen en in de tank teruggeplaatst. Maar nog steeds stottert de motor zodra ik ga rijden. Stationair, prima. Maar als ik ga rijden ‘ploft’ de auto binnen een paar meter verderop.
Ik kan ‘m dan nog net aan de praat houden en ermee terug ‘stotteren’.
Maar er is dus een goed probleem ergens, en niet in het brandstofsysteem lijkt me…
Heb nog niet de druk weer gemeten dus….Ideeen?
paultje_007
DeelnemerNieuwe brandstofpomp binnengekregen en in de tank teruggeplaatst. Maar nog steeds stottert de motor zodra ik ga rijden. Stationair, prima. Maar als ik ga rijden ‘ploft’ de auto binnen een paar meter verderop.
Ik kan ‘m dan nog net aan de praat houden en ermee terug ‘stotteren’.
Maar er is dus een goed probleem ergens, en niet in het brandstofsysteem lijkt me…
Heb nog niet de druk weer gemeten dus….Ideeen?
paultje_007
DeelnemerRegio Overijssel ?!?!
Ligt onder drenthe…paultje_007
Deelnemerorigineel gepost door corsaboy
is je brandstofdruk regelaar niet kapot??
Als ding de hele tijd op 5 bar staat.. Daar is dat standaard membraam niet voor gebouwd..
Ook de pompen vinden het niet echt fijn om constant 5 bar te draaien ..Nee, dat hebben we uitgesloten. We hebben een tweede drukregelaar erop gezet. Zou wel erg toeval zijn dat beide kapot zijn…
Binnenkort ontvang ik een nieuwe pomp, hopen dat dit het probleem oplost :angelpaultje_007
DeelnemerIk zou de brandstofdruk meten als ik jou was. Heb zelf ook zo’n soort probleem nu met mijne, maar ik heb een 2.0L ombouw (C20XE) en mijn druk was 5 bar vanwege een knik in de leiding.
Na reperatie heb ik nu eerst wel 3 bar maar na een tijdje teruglopend naar 1,5 bar.Waarschijnlijk door de 5 bar 3 brandstofpompjes kapotgemaakt. Nu een nieuw pompje besteld en dan maar hopen dat dan het probleem opgelost is :angel , en er weer een strakke 3 bar doorheen stroomt…
Maargoed dit is voor een 2.0 16v GSI (C20XE) motor. Bij een 1.4 effe navragen hoe ’t daarbij zit.
Succes
paultje_007
DeelnemerMet veel moeite het dash eruit weten te halen.
De airbag kon gewoon van de stekker losgekoppeld worden, en de rest zit aan het frame van het dashbord vast.
Dus gewoon het gehele dash verwijderen.Of het airbag ook van het dashbord frame af kan, weet ik niet, denk ’t haast wel.
Topic Gesloten
paultje_007
Deelnemeridd. Meten heeft geholpen en het lag niet aan de printplaat. Het mechanische gedeelte van de dagteller, het blok met de cijfertjes erin, tikte ergens tegenaan wat het motortje waarschijnlijk niet doorheen kon en daardoor vastliep.
Ik heb gewoon dat stuk uit m’n oude teller gehaald en overgezet op de nieuwe.
Ik ben er klaar mee, het werkt iig. weer.Topic gesloten.
paultje_007
DeelnemerVandaag de gehele dag ermee bezig geweest met de opel-specialist. Nu bleek dat de brandstoftoevoer 5 bar aanliep! :o
Toen hebben we uitgesloten dat dat kwam omdat er in de terugvoerleiding een knik zat. Deze hebben we vervangen met een nieuw stukje brandstofleiding en hebben opnieuw de druk gemeten.
Nu gaf de meter wel 3 bar aan wat juist hoort te zijn.Maar tijdens het testrijden begon na een tijdje de motor weer te haperen.
Misschien wat lucht nog in de slangen, maar dat werd na een tijdje uitgesloten.
Na lang testen zou het misschien toch weer het brandstofpompje kunnen zijn die door de eerdere 5 bar druk toch een oplaaier gehad had en daardoor kapot is gegaan.
(Elke keer testen liep zelfs de druk terug van 3 naar 1,5 bar!)Toen een oud pompje geplaatst, die eerst wel netjes 3 bar aangaf, maar na een testrit ook weer de motor liet haperen.
Conclusie werd verondersteld dat alle pompjes die ik sindsdien vervangen heb (steeds toen nog onder 5 bar druk) dat deze allemaal hoogstwaarschijnlijk kapot daardoor zijn gegaan.Ik krijg binnenkort een (splinter)nieuw pompje, als het probleem dan nog voordoet, dan ligt het iig niet aan de brandstofpomp, maar dan ligt het toch ergens anders aan.
Misschien iemand hier een ander idee of mening erover?
paultje_007
Deelnemerhierbij een paar fotootjes:
Sorry voor de slechte telefooncamera kwaliteit…Pic 1, de relais met de pijl = bevestiging aan dash, cirkel = waar een gaatje zit in de plastic steun die op Pic 2 omcirkeld het schroefgaatje zou moeten passen…
Maar ja, ik kan het hele geval niet meer zo draaien en trekken dat daar precies invalt.
paultje_007
Deelnemerde relais? ok, zou ook kunnen denk ik…
Dat zijn toch die gekleurde ‘blokjes’? Vlakbij de Motronic zitten er bij mij 3. Een grijze, groene en blauwe, klopt dat? Of die bij het stoppen-kastje?
En bedoel je dan 1 van die 3 die kapot zou kunnen zijn?Ik heb laatst wel het hele dashbord vervangen, en met alles eruit en erin plaatsen was er nogal wat getrek enzo. Nu had ik die plastic steun waarin die 3 relais vastzitten zeker weten losgeschroefd, maar nu kan ik de schroef niet meer weer vinden en/of de manier om ‘m met een andere schroef vast te draaien op het enigste schroefgaatje wat daar nog zit!
:wtfIk kan ‘m alleen nog vastklikken op de steunbalk van het dashboard, die plastic steun heeft zo’n “grijp”-achtig stuk namelijk…
paultje_007
Deelnemerdus het maakt niet uit welk onderdeel nummer ze hebben, als ze maar voor een c20xe zijn, begrijp ik dat goed?
Zijn die dingen ook nog ergens nieuw te verkrijgen (aftermarket)? Of word ’t weer een retourtje naar de sloop?greetz
paultje_007
Deelnemer:hmmz:hmmz:hmmz
paultje_007
Deelnemerdankjewel voor jullie reactie!
21 september 2009 om 20:06 In reactie op: Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem! #17521603paultje_007
DeelnemerIk heb ‘m er toch in gekregen en al een poosje mee gereden. Volgens mij moet het nu goed gaan, tenminste, ik heb nog geen gezoom vanuit de tank gehoord.
Hopen dat ’t zo blijft ! :wors
PS: weten jullie hoe je de passagiers airbag uit het dashboard haalt? Kijk ook op m’n post bij modellen: Tigra.
paultje_007
Deelnemer65x bekeken en gelezen. Kan niet geloven dat niemand iets weet of een tip heeft. :(
Iemand??? -
AuteurBerichten

