Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
Z17DTH wil wel roken op Vollast, en na een File is niet gek hoor, hele tijd laag toeren vooruit en stationair draaien.
EGR klep is wel een zwakke schakel bij de moderne dieselmotor..
en deze is niet af te doppen.Denk niet dat deze open gaat trouwens wanneer er turbodruk word opgebouwd..
Willem
Klopt, de EGR word dichtgezet wanneer je gas geeft of loslaat.
@ Wim-v6 Jij weet waarschijnlijk dat er ongeveer 1000! verschillende foutcodes bestaan en dat het storingslampje daardoor kan gaan branden.
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft jouw bovenstaande verhaal, maar het is gewoon te kort door de bocht om zomaar iets te roepen.
Dat is geen storing zoeken, maar trial and error. En dat kan soms nog wel eens onnodig duur worden doordat er geadviseerd word om bepaalde onderdelen te vervangen wat dan vervolgens het probleem niet oplost.Wat betreft de wervelkleppen, die heb ik in mijn werk nog nooit schoongemaakt om een storing op te lossen, een egr klep vervangen wel meerdere malen gedaan, maar dan ook alleen maar de electrische niet de vacuumgestuurde.
Wel eens een keer gezien bij een y22dth dat er een wervelklep van het stangetje afgebroken was….Ik bedoel ook niet dat het de EGR niet kan zijn, maar het is kort door de bocht zoiets te stellen.
Even foutcodes uitlezen kan een hoop onzinnig werk schelen. Het kan bijvoorbeeld ook een slechte stekkerverbinding aan de druksensor zijn, wat ook vrij veel voorkomt….
Zolang er geen klachten of serieuze veiligheidsproblemen wordt een SPS niet standaard uitgevoerd. Zie het motto in mijn onderschrift als hoofdreden ;)
Eens SPS van een UHP (telefoonportal) kan ongeveer 2 uur duren en als alles goed werkt willen de meeste klanten zulke uren niet betalen.
Het is wel erg makkelijk om direct de EGR klep de schuld te geven, het kan van alles zijn. Als je gewoon eerst het storingsgeheugen uitleest dan weet je in ieder geval in welke richting je moet zoeken.
gebroken abs ring is wel degelijk afkeur
19 augustus 2013 om 15:47 In reactie op: Astra H 1.7 CDTI turbo probleem of koppelingsschakelaar? #18160300heb je met een losse vacuumpomp geprobeerd om de klep van de turbo te bedienen. Als je die mogelijkheid hebt dan kun je controleren of stangetje wat de turbodruk regelt wel of voldoende beweegt.
Soms zit dit stangetje vast en krijg je dus turbodruk problemen
als je goed naar het symbooltje kijkt zie je golfjes onder het oliekannetje. Die is dus van het oliepeil.
Het oliedruklampje is rood en niet oranje zoals deze en heeft het symbool van alleen een oliekannetje18 augustus 2013 om 05:51 In reactie op: Signum 3.2 LPG in noodloop tussen 3000 – 4000 toeren #18166749welke foutcodes zijn er?
Het vermogensverlies wat je ervaart dat is het gevolg van de storing. De motor gaat in noodloop en beperkt daarmee het vermogen van de motor om eventuele gevolgschade te beperken.
17 augustus 2013 om 18:14 In reactie op: Signum 3.2 LPG in noodloop tussen 3000 – 4000 toeren #18166747Loopt hij op beide brandstoffen slecht?
Kun je een paar scherpe foto’s maken van de remmen met de trommel gedemonteerd, dan kunnen we zien of alle onderdelen juist gemonteerd zijn.
Ik verwacht dat het opstelmechanisme niet helemaal goed is of niet goed gemonteerd zit.
Zonder een foutcode is er geen zinnig woord over te zeggen. Je zult dus moeten wachten tot maandag…
@DennisD wrote:
De actuele foutcode zou denk ik meer helpen. Als je er echt van overtuigt ben dat het het filter is, kun je hem geforceerd laten regenereren via opcom, mocht de verzadiging nog te hoog zijn, en de foutcode nog terugkomen kan je het roetfilter ertussenuit halen en met een hd schoon/doorspuiten.
LET OP
Ik heb dit zelf nooit gedaan met een hd schoon spuiten maar ik heb diverse malen gelezen dat men dit heeft gedaan met goed resultaat, dus GEHEEL voor eigen risico.
Ik heb mijn oude roetfilter verwijderd en een lege terug geplaatst en deze uit de software laten schrijven, overigens had ik geen problemen met mijn roetfilter.Door je roetfilter met een hogedrukreiniger door te spuiten vernaggel je het roetfilter. Oke, je krijgt er soms genoeg roet uit om vervolgens wel de statische regeneratie uit te voeren. Af en toe eens een keer flink de motor laten brullen :D op de snelweg +/- 10 km, dan begint het roetfilter ‘spontaan’ te regenereren
Met een foutcode is er misschien al iets meer te zeggen over het eventuele euvel.
Geluid komt waarschijnlijk van je nokkenastandwielen. (die zijn hydraulisch verstelbaar). Door deze te vervangen is het geluid waarschijnlijk weg
Ik zou verwachten dat hij olie langs de klepsteelrubbers lekt de cilinder in lekt.
Wat je kunt proberen is de motor goed warm rijden en dan even doortrekken in de 2e versnelling en dan de auto af laten remmen op de motor (niet gaan schakelen of koppeling intrappen) en dan als hij bijna op stationair toerental is vol gas geven en als er dan een blauwe rookpluim uit de uitlaat komt dan kan het haast niet anders dat het langs de klepsteelrubbers aangezogen word.
Zie ook dit onderwerp: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=19&t=176385
@pixels66 wrote:
@PaulAstra wrote:
de auti hoeft niet uitgelijnd te worden na vervanging van de veerschotels.
Mij is altijd verteld dat uitlijnen dan nodig is, net als toen ik de vering moest vervangen.. de sporing is dan toch gewijzigd door het loshalen?
Het is niet nodig, er zitten geen sleufgaten in de bevestiging van schokdemper aan het fusee, dit kan dus niet van stand veranderen als je het los haalt, de veerschotel kan ook niet van plek veranderen. Dus uitlijnen niet nodig. (ook nog nooit gedaan na het vervangen van een veer of veerschotel bij een Astra-H)
Ik weet dat je wat anders vraagt, maar als je motor ecu defect is dan is dat meestal wel te repareren er zijn bedrijven die dat vakkundig kunnen en er ook nog garantie op geven en dat meestal voor de fractie van de prijs ten opzichte van een nieuwe ecu.
Enig nadeel is dat die bedrijven alleen garages als klanten willen en geen particulieren.de auti hoeft niet uitgelijnd te worden na vervanging van de veerschotels.
even een reactie op de carroserie garantie: een veerschotel is een deel wat onder de groep veersysteem valt en dus niet onder carrosserie en dan nog geld de garantie alleen voor roesten van binnenuit.
@tuinmeubel wrote:
Ik had het vorig jaar. Airco was afwisselend koud-warm. Een weekje later bleek de bobine kapot te zijn. De computer zorgt er dan voor dat niet essentiële systemen worden uitgeschakeld om vooral maar de wel belangrijke systemen aan de praat te houden. Bobine vervangen en het airco probleem was opgelost.
Ik kan je vertellen dat de airco geen enkele invloed kan uitoefenen op het wel dan niet goed functioneren van de bobine.
De motor ecu zal hooguit het toerental stationair iets verhogen bij ingeschakelde airco…
ik heb er op die manier al meerdere gerepareerd.
De druk is bij een goed functionerend systeem niet hoger dan 30 kPa (0,3 bar)krukastoerental sensor zit aan de achterkant van de motor, vlakbij waar de rechter aandrijfas uit de versnellingsbak komt.
gebeurt wel vaker dat ze het soms wel en soms niet doende kunststof slang naar het roetfilter scheurt vaak vlak bij het stuurhuis waar de kunststof slang over gaat op de metalen buis. Dit is eenvoudig te repareren met een stukje brandstofslang van 8 mm, die kun je met behulp van een beetje vettigheid er zo overheen schuiven. Wel even het stukje afgebroken kunststof van de metalen buis verwijderen.
-
AuteurBerichten