Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij is dit normaal, bij meerdere insignia’s nieuwe verwarmingsmatjes gemonteerd en het viel mij ook op dat de rug sneller warm wordt dan de zitting.
Scheelt denk ik ook wel dat je er nu in een t-shirtje in zit en een broek, die meestal dikker is dan je t-shirt en het gevoel lijkt dat de rug sneller warm wordt.
Kans is vrij groot op de bobine…
Als je beetje handig bent kun je dat zelf. het is echt millimeter werk. Ik denk zelfs dat er dealers zijn die je een nieuwe stuurkolom willen verkopen, want ze weten deze oplossing soms gewoon niet.
Aan je stuurkolom zit een soort potmeter met 2 kleine boutjes bevestigd, hiermee kun je de stuurbekrachtiging reactie afstellen. Het is even proberen, het afstellen is echt millimeter werk.
Kappen onder het stuur demonteren en dan zie je een plaatje op de stuurkolom gemonteerd zitten, daaronder zit de potmeter.
Wat ook zou kunnen is een slechte verbinding tussen accuklemmen en de kabels die aan de klemmen vastzitten. Dit kun je vrij makkelijk constateren door de auto te laten lopen en dan alle elektrische verbruikers in te schakelen (kachel, verlichting achterruitverwarming etc) en dan voorzichtig aan je klemmen voelen of ze warm of in sommige gevallen heet worden.
Zo ja, desbetreffende klem vervangen.De stuurbekrachtiging werkt pas als de accu geladen wordt door de dynamo.
Het afstellen gebeurt met een tester, bij de dealer is dat de tech2. Het afstellen doet de tech2, de parameters die dan ingeleerd worden kunnen door de monteur niet gewijzigd worden. Het enige wat de monteur mag doen is de aanwijzingen op de tester opvolgen.
bij ons word er bij de grote beurt altijd de koppelingsvloeistof ververst en opnieuw ingeleerd. De parameters voor de versnellingen mogen alleen opnieuw ingeleerd worden als er klachten zijn, anders kan het alleen maar problemen opleveren
He simpelst is de auto met beide voorwielen omhoog krikken, zodat ze vrij van de grond zijn en dan kun je door aan de stabilisatorstang te trekken/duwen voelen of er speling op zit.
Zoals je het uitlegt zou ik ook zeggen: veerpootlagers
Maar controleer zoals eerder ook al gezegd is ook even de verbindingsstangen die van de stabilisator naar de schokdemper lopen. In de praktijk worden die vaker vervangen dan een veerpootlager. Ik heb zelf nog nooit een veerpootlager van een Zafira-a vervangen, de stangetjes heel veel…..(ik werk bij een Opel Dealer)
de cv van je linker achter deur is waarschijnlijk een kabelbreuk (of meerdere) in de kabelboom tussen de auto en de deur. Als ik jou was zal ik daar eerst naar kijken voordat je er een nieuw motortje inzet.
@stefanDTI wrote:
Iemand al gedacht aan de ringen onder de verstuivers ?
Dat is ook een veel voorkomend probleem bij deze motoren (afdichtingen)Dat is in elk geval een bekend probleem. Vaak kun je dit herkennen aan een zwart geworden brandstoffilter.
Het verklaard alleen niet dat hij met de truc van het voorgloeien wel ineens aanpakt. Als er dan lucht in het systeem zou zitten zal hij dan ook moeilijk moeten aanslaan.
Al eens geprobeerd om te starten met een extra accu erbij aan via een paar startkabels?
24 augustus 2013 om 13:58 In reactie op: mijn Opel Astra GTC enjoy 1.6 wil soms niet starten? #18169348Voor dat af en toe niet herkennen is dus nieuwe software voor je cim beschikbaar. Heel enkel is de sleutel defect…
24 augustus 2013 om 13:24 In reactie op: mijn Opel Astra GTC enjoy 1.6 wil soms niet starten? #18169345Ik neem aan dat het een Astra H is?
Dan is het probleem waarschijnlijk dat er nog oude software in je cim zit, deze kun je via de dealer laten updaten naar de nieuwste versie.
Probeer eerst eens of het met de reservesleutel het probleem zich ook voordoet, zo niet dan ligt het aan de sleutel, zo wel dan ff de eerder genoemde programmering laten uitvoeren
Het starttoerental is wel oke? Hoe sneller de motor rond gaat hoe warmer de samengeperste lucht in de cilinders zal worden. Dan slaat hij dus makkelijker aan.
Ik denk persoonlijk dat je het daar in moet zoeken.
Accu & accuklemmen ok? worden de accuklemmen heet als je probeert te starten?
dat is wel mooi dat alles er nog aan zat Wim.
maar daar kun je niet van uit gaan, het scheelt wel een hoop tijd.
Die beugels horen vast te zitten.
22 augustus 2013 om 06:38 In reactie op: oliepeillampje bij stationair draaien en warme motor #18168642oliedruksensor waarschijnlijk lek. Die zit aan de bijrijderskant aan de voorkant van de motor.
21 augustus 2013 om 21:35 In reactie op: koppeling vervangen zafira 22dtr, wel of niet subfram verwij #18166222Heb laatst een koppeling van een Omega 2.2dti vervangen die 550.000 km had gelopen. Het 2-massa vliegwiel was nog als nieuw. Daar kan VW nog een puntje aan zuigen :D
Redelijk onverwoestbaar dus.Maar ik heb bij een Zafira 2.2 dti ook wel eens wel een 2-massa vliegwiel vervangen omdat deze een klapperend geluid maakte. Dus gewoon even controleren.
De kantelspeling mag niet groter zijn dan 3 mm en de speling in de draairichting mag maximaal 8 tanden zijn. De krachten die je bij dit testen uitvoert alleen met de hand doen, dus geen gereedschap gebruiken. Als deze 2 binnen de waarden vallen dan is het vliegwiel nog oke
Als de ketting gebroken is dan is loshalen van de motor om te kijken wat de schade is zonde van de tijd, er zijn diverse kleppen krom en er zit vast wel een zuiger bij waarbij de klep zo hard ingeslagen is dat hij vervormt is.
De 1.3 cdti heeft bij juist onderhoud en de juiste olie geen problemen met de ketting, echter wanneer je veel korte ritten rijdt of te lang doorrijdt met oude/verkeerde olie dan wil de ketting nog wel eens knappen.
Wat je niet moet vergeten bij een sloopmotor is dat bijna alles overgezet moet worden, verstuivers, brandstofpomp en alle andere delen die los aan de motor gemonteerd zitten, hier gaat veel tijd in zitten en ook een paar nieuwe onderdelen/afdichtingen.
Ik denk dat een prijs van 3500 reëel is voor een motor met maar 10000 km
21 augustus 2013 om 20:49 In reactie op: koppeling intrappen valt terug in de toeren (koude motor) #18168153Hoever valt de motor terug in toeren, slaat hij af?
Met warme motor is het probleem weg?
Misschien dat het helpt om de gasklep te controleren op vervuiling en deze eventueel reinigen
Roetfilter die snel verzadigd is kan verschillende oorzaken hebben:
Veelvuldig korte ritten waarbij de motor niet op temperatuur komt.
Slecht functionerende thermostaat, EGR-klep, een lekkende verstuiver of een lekkage in het inlaattraject.
Tijdens een regeneratie de motor stopzetten, vooral als dit meerdere keren achter elkaar gebeurt.
Het is goed om zo nu en dan gewoon eens de motor goed te belasten, zodat alles goed op temperatuur komt en de motor de gelegenheid heeft om tijdens de rit het roetfilter te laten regenereren.
21 augustus 2013 om 20:30 In reactie op: koppeling intrappen valt terug in de toeren (koude motor) #18168151De z16xep heeft geen lmm, dit is een temperatuursensor. De behuizing lijkt idd op een luchtmassameter.
Geen lekkende luchtslangen?
Je bedoelt denk ik de onderste gordelbevestiging? De ene heeft een beugel waarbij je de gordel lost kunt klikken van de beugel en de andere heeft een vaste bevestiging met 1 bout. Afhankelijk van de uitvoering.
Ben het volledig met wim-v6 eens ;)
@ wim-v6 excuus voor het niet goed lezen over het reinigen van de EGR, ik kan er alleen niet zo goed tegen dat er direct iets gezegd word, zonder dat er een duidelijke indicatie is.
Ze komen er wel aan hoor, ben zelf ook keurmeester en heb een Corsa van 99 waarbij 1 veerschotel nog net kon voor de apk.
Al behoorlijk in de roest, ik verwacht dat er volgend jaar wel een stuk vanaf is of dat er een gat in geroest zit. -
AuteurBerichten