Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
daar heb je gelijk in…
uitlaatgassen in de motorruimte kan ook komen door een brandplaatje onder een verstuiver die lekt. Daar krijg je ook zwarte smurrie van.
Controleer de EGR klep maar eens door hem er af te schroeven en dan kijken of de klep nog wel goed sluit. Het komt wel eens voor dat er een heel klein spleetje zichtbaar is als je er met een lamp achter schijnt.
Dan lekt er als het ware turbodruk rechtstreeks naar je uitlaat.De 8v heeft geen wervelkleppen…
8 november 2013 om 19:13 In reactie op: Opel Adam Slam 100 pk – haperende navigatiestem (BringGo) #18167112Je hebt dus de app opnieuw geinstalleerd en toen was het probleem opgelost? Of was het een combinatie van iOS 7 en opnieuw installeren?
Ik ben zelf ook keurmeester, maar nooit geweten dat je het resultaat van een eerdere keuring kon inzien. Maakt het verschil via welke provider de afmeldingen gedaan worden? Ik meld af via VWE.
Daarom is de kans dat als hij bij de 1 afgekeurd word en ze naar de volgende gaan (op dezelfde dag) je dan bijna altijd een steekproef krijgt, waarbij de rdw dus even komt kijken.
ben ik met je eens, maar er zijn voldoende mensen die eerst willen weten wat er niet goed is en dan die afkeurpunten zelf repareren en dan vervolgens opnieuw laten keuren. Dat is gewoon de praktijk…
8 november 2013 om 12:32 In reactie op: Motorservicelampje, EGR, zwaarder geluid uit uitlaat #18190515@sjoerdie wrote:
apk kom je niet door met een brandend MM lampje.
Als je auto voor bouwjaar 2006 is dan kan hij prima met een brandend motormanagement lampje goedgekeurd worden, mits de uitlaatgasmeting aan de voorwaarden voldoet.
Beter is natuurlijk om het gewoon te repareren.
Dat kan volgens mij niet in het systeem. je kunt natuurlijk wel het keuringsrapport van de afkeur overhandigen aan de keurmeester. Ik zou dat zelf niet doen, zo hou je het objectief en gaat de keurmeester zelf beoordelen of het wel of niet afkeur is.
vraag bij een afkeur altijd om een keuringsrapport. Dan weet je zeker dat de dingen die niet goed zijn ook daadwerkelijk afkeur is.
@Looney wrote:
Maar, wanneer je bij de ene garage officieel afgekeurd ben. Kun je alleen daar, of bij een RDW station, de auto ter herkeuring aanbieden.
Je mag gewoon bij een ander bedrijf je auto laten keuren na een afkeur. Als hij dezelfde dag nog ergens anders goedgekeurd word heb je wel een grotere kans op een steekproef
met lijmtang er op en dan de zuiger met een tang draaien. Wel ff uitkijken dat het hoesje niet meedraait anders gaat hij stuk
@paulastra, ik rij een GTC (3deurs). Ik heb geen linker achterdeur :jerry[/quote]
ja dan word dat lastig :D
de kabelboom tussen de linker achter deur en carroserie ook gecontroleerd op kortsluiting of onderbrekingen? Dit kan ook diverse storingen geven op de radio.
ik heb wel eens een keer een distributieketting opnieuw afgesteld met een soortgelijk probleem. Maar dat was er wel 1 met 500.000km. de ketting was in dat geval heel iets opgerekt…
het hitteschild achter de remschijf even controleren of die niet tegen de remschijf aan komt of de slijtindicator van je remblok komt er tegenaan
wat kan is je filter/droger verstopt
of je orifice tube of het expansieventiel afhankelijk van het systeem zit 1 van de laatste 2 genoemden er op.
weet zo niet uit het hoofd wat er op de vectra b zitop het punt waar alle uitlaatgassen voor de katalysator samen komen daar zou ik hem zetten.
Het enige nadeel als hij wat verder op zit is dat het wat langer duurt dat de lambdasonde is opgewarmt, maar daar zou ik me niet te druk over maken
als hij op de onderste plek komt, zit hij dan nog voor de katalysator? Dan kun je hem het beste daarplaatsen.
inderdaad ff met z’n tweetjes kijken. 1 onder de kap, de ander even een straal gas geven.
waarschijnlijk is de slang die aan je inlaat vastzit een stukje ingescheurd.
lijkt op een lekke turboslang
en de koelvin slaat wel aan?
de potmeter die op het stuurhuis zit die zit in 2 sleufgaten gemonteerd en zit vast met 2 boutjes. zeer eenvoudig af te stellen ook als later blijkt dat het nog iets bijgesteld moet worden.
als je doet wat ik in mij vorige post heb gezet dan heb je die potmeters van ebay helemaal niet nodig.
Uitlaat lijkt mij zo aan de hand van de foto’s wel oke, de roest die je op de pijp ziet zitten is oppervlakkig, klop er maar eens voorzichtig op met een hamer en je zult merken dat het allemaal nog degelijk aan voelt/klinkt.
Niks aan doen en de kwik-fit helemaal links laten liggen, dat is geen garage die zijn alleen uit op snel geld uit de zak van de onwetende klant te kloppen, maar dat is mijn mening…. ;)
Tja, als garage kun je beter de fout toegeven dan zoiets achter te laten. Dit lijkt echt helemaal nergens op. :wtf
-
AuteurBerichten