Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het gaat waarschijnlijk om de elektronisch geregelde thermostaat.
Bij het vervangen moet je rekening houden dat het koelsysteem afgetapt word, dan de thermostaat vervangen word en dan weer vullen en warmdraaien/ontluchten. De garage is daar zo een dik uur mee bezig…. 3 uur is wel een beetje aan de hoge kant :D
Dat kan zeker.
De geleidepennen moeten goed gangbaar zijn. Ook dient het vlak waar het remblok op het remzadel zit goed blank geschuurd worden en dan keramisch vet er op spuiten dat het de komende tijd niet alsnog weer vast gaat zitten.
Een gereviseerde turbo kost ongeveer 600
Ik zou het zeefje in de olietoevoerleiding er uit halen, anders kun je na een paar km weer een nieuwe turbo er op zetten.
En de rest van je inlaattraject controleren op losse metaaldelen, het meeste zal voor de intercooler blijven liggen, maar je weet maar nooit….
Dan maakt de kabel(s) niet goed contact met de klem en laadt je accu niet goed bij en zal het starten ook moeilijker worden.
12 februari 2014 om 19:20 In reactie op: Aankoopadvies astra h break 1.7cdti ecoflex 110pk #18216721Over het algemeen is een Astra-H een probleemloze auto, het komt wel eens voor dat er een m32 bak stuk gaat, maar het is niet zo dat ze allemaal stuk gaan.
Wat Pixels66 al zegt: het nieuwe rijden = het nieuwe vernaggelen; Je gaat op je fiets toch ook niet met wind tegen in de hoogste versnelling trappen, dan krijg je een enorme kracht op de trap-as. Een soortgelijk iets gebeurt er ook in je versnellingsbak. :D
Dat is je rail-druk-sensor, oftewel dat ding meet de brandstofdruk in de commonrail verdelerbuis
worden je accuklemmen ook heet/warm als je de auto laat lopen en dan zo veel mogelijk stroomverbruikers aanzet?
Dat je verbruik omhoog gaat bij regeneratie, dat hoort zo, er wordt dan extra diesel ingespoten om zo het roetfilter voldoende op temperatuur te krijgen (650C)
Om de hoeveel km word er geregenereert?
Heb er ook 1 gemonteerd in een klantenauto. Vond het wel een mooie plek, goed in het zicht.
De bevestiging vond ik op zich wel goed, hij zit wel goed klem, maar mag wel iets steviger.1 2 & 3 zitten niet meer analoog in de ether maar via digitenne (dvb-t) Het enige verschil is dat 1 2 & 3 free-to-air zijn en dat voor de commercielen je een abbo nodig bent en de daarbij behorende smartcard.
als er geen mogelijkheid is om een dergelijke smartcard in te voeren dan blijft het daarbij.
13 januari 2014 om 20:22 In reactie op: Verstuiver Insignia 2.0 cdti uit 2011 al aan vervanging toe? #18175103Voor de meeste caravans ben je een constante en geschakelde plus nodig om de eerder genoemde problemen te voorkomen. Deze zitten aangesloten op pin 9 en 10 .
lijkt mij op een lek brandplaatje. Die zit onder je verstuiver. Als die gaat lekken dan krijg je de genoemde klachten.
Ik zou er niet te lang mee doorrijden, daar word het klusje alleen maar lastiger van.
De intellilink in de Insignia kan max 999 liedjes aan.
Dat er meer op een gemiddelde stick passen dat weet ik.
Je playlist kun je in bijvoorbeeld in Winamp of Windows Media Player maken en dan de playlist opslaan op de usb stick.
Het aantal liedjes wat er maximaal op een usb/sd kan is 999 en dan maximaal 512 nummers per map.
Verder worden de volgende bestanden ondersteund: mp3 wma ogg wav aif (wma moet gebrand zijn vanaf versie 9)
Verder is het van belang dat er geen kopieerbeveiliging zit op de muziekbestanden.
Ook is het van belang dat bestandsindeling FAT32, NTFS of HFS+ moet zijn. Andere werken niet.
Wat betreft geluid tijdens bellen, dit is bekend en wordt opgelost in de eerst volgende update.
En wat ook niet onbelangrijk is: leg je klacht(en) neer bij Opel Nederland, hoe meer problemen er bekend worden hoe sneller het opgelost kan worden.
De verkopers krijgen de training normaalgesproken ook niet, je kunt beter iemand in de werkplaats vragen, die moeten normaalgesproken de problemen oplossen :D ;)
11 januari 2014 om 19:17 In reactie op: Verstuiver Insignia 2.0 cdti uit 2011 al aan vervanging toe? #18175100Als je een af fabriek wegklapbare trekhaak hebt met 13 polige stekerdoos dan is alles aangesloten inclusief constante en geschakelde + en extra massa
Als hij er bij de dealer onder gezet wordt dan ligt het eraan, waar ik werk sluiten we standaard alles aan, dus inclusief de constante en geschakelde + en massa, maar dat doet dus niet ieder bedrijf (kostenbesparing)
Ik zou persoonlijk de koelkast op de geschakelde + zetten (pin 10) anders trekt hij de accu leeg op het moment dat de motor niet draait en de auto inclusief caravan aandrukken lijkt mij niet makkelijk :D ;)
Heb je de klepspeling ook al eens gecontroleerd, de z18xer is niet echt een goede motor om op gas te laten lopen.
De klepspeling met koude motor meten, omdat dan de klepspeling kleiner is dan met warme motor ivm het uitzetten van de aluminium cilinderkop
Je weet dat het touchpad met 1, 2 of 3 vingers klikken of sliden te bedienen is?
http://www.opel.nl/Media/news/pdfs/intellilink_quickguide_pdf.pdf Dit is een Quickguide voor de bediening.
http://www.opel.nl/Showroom/Insignia/Page/Intellilink.aspx Hier staan een aantal filmpjes met uitleg hoe het werkt.
http://www.opel.de/content/dam/Opel/Europe/germany/nscwebsite/de/Z_Download_Assets/01_Vehicles/UWA-4.pdf En deze link met alle geteste telefoons, wat er wel en wat er niet werkt.
Het is de bedoeling dat er ongeveer elk half jaar er een update komt, zodat er nieuwe functies, toestellen en problemen opgelost worden.
Ik heb een klant geholpen met het wegwijs worden in de Intellilink en de beste man is laaiend enthousiast over het systeem.
Het gebeurt wel vaker dat de accuklemmen na verloop van tijd slecht contact maken met de kabel. Het best kun je de originele klemmen er af halen en universele klemmen er op zetten.
Als je nog steeds 0,1 volt verschil hebt dan zit er ergens nog een overgangsweerstand… wat resulteert in warmteontwikkeling op de plek waar de weerstand zich bevind.
8 december 2013 om 10:00 In reactie op: koude astra H gaat ineens slecht in de toeren 1.9 CDTi 88kW #18195878Ligt er aan hoe oud de auto is, als hij van voor 2006 is, dan kan hij wel goedgekeurd worden, na 2006 dan moet hij uitgelezen worden en als er dan een foutcode bijv p0400 in zit word hij afgekeurd.
Bij het electrische gedeelte, is daar het pennetje wat je klep aan moet drukken goed gangbaar? Kun je hem indrukken en dat hij vanzelf weer terug komt?
8 december 2013 om 09:32 In reactie op: koude astra H gaat ineens slecht in de toeren 1.9 CDTi 88kW #18195876@Dave440 wrote:
Ik heb nu zelf een OBD2 stekker, gewoon vanuit China op laten sturen. Foutmelding zit in de EGR (was er al bang voor…)
Waarschijnlijk zit het electrische gedeelte van de EGR klep vast. Zolang het mechanische gedeelte goed gangbaar is en de klep dicht zit zal de motor prima lopen, alleen herkent de motor dat de klep niet opengaat en geeft dan een foutcode.
8 december 2013 om 09:30 In reactie op: koude astra H gaat ineens slecht in de toeren 1.9 CDTi 88kW #18195875@pixels66 wrote:
Ik kan hem uitlezen voor je, maar het is een beetje ver weg ;)
Ik ga in ieder geval ff naar de dealer, alvast een nieuwe bout halen, en dan in het weekend weer een poging wagen om die huidige bout eruit te krijgen..
Nadeel is dat de sensor net onder een of ander ding zit(een soort plastic ronde bol) met een slangetje, en die kan ik niet weghalen. Moet wel lukken dus.
Voor jouw in ieder geval: eerst ff uitlezen voordat je dingen gaat vervangen..
Je kunt die vacuumdoos zo losdraaien en iets opzij drukken, dan kun je er recht voorkomen met het juiste gereedschap. Het boutje kun je een gewone m6 voor gebruiken, kun je zo halen bij de bouwmarkt.
Let wel op dat jullie verschillende motoren hebben, jij hebt een 1.7 (isuzu) en dit topic gaat over de 1.9(fiat) motor
ook al heb je geen sigarettenaansteker dan ligt er alsnog een geschakelde draad naast. Deze word normaal voor het lampje gebruikt die om de aansteker heen zit.
je zult dan een schema moeten hebben.
Dan kun je de draden van het gaspedaal die naar de motor ecu lopen buiten de uec om aan elkaar verbinden.je kunt het bovenste gedeelte van de uec demonteren door de 2 torxbouten los te draaien en dan de uec omhoog te trekken. Je kijkt dan recht op de contacten.
Wel eerst de deksel verwijderen ;)
Het probleem met je gaspedaal is waarschijnlijk een paar slechte contacten in de UEC (onder de motorkap) Vaak zitten de pennen van de gaspedaalsensor los in de uec. Je kunt de kabels wel buitenlangs aan elkaar doorverbinden omdat de uec alleen maar een knooppunt is tussen gaspedaal en motor ecu.
Op het moment dat je gaspedaal een foutcode geeft dan werkt de cruise control uit veiligheidsoverweging niet. De cc hendel komt mij totaal niet bekend voor bij een astra-h, wel bij een vectra-c daar gaan ze aan de lopende band stuk…
-
AuteurBerichten