Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ dmlb
bumper zit er al een tijd op. spuiten koste mij 90,-….connecties haha :thumb



wat update’s: piano zwarte interieur delen en ramen geblindeerd :thumb
@ belgium
Dat is een beslissing van de organisatie geweest,niet een beslissing van de bezoekers if u know what i mean :thumb
jaa, dr waren er een stuk of 2 niet aanwezig bij de uitrijking
130 volgens mij, ik weet niet wat ze pakken, het gemiddelde?
greetz
Was wel een leuke meeting hoor :thumb
3e prijs op de db drag categorie 1 woofer gewonnen haha :D
zie ik nou twee navi’s?
de oldschool carin en de vdo? :thumb
Heeeeel vet! rijd ergens in duitsland/polen rond?
blauwe G opc. kon niet zien opc 1 of 2.
waalwijk, professor lorentzweg rond 16.55
:wors
een 3 deurs geweest met een sedan kont en g motorkap??
5 januari 2012 om 21:08 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470928:kewlpics :wub :wors :thumbup :shock:
Meer kan ik er niet over zeggen!
Jij komt er wel! :thumb
Heel mooi rood zelfs! :wors
Ik ben er ook bij.
Ik rijd vanuit waalwijk om bij venray aan te sluiten :thumb
Dankje dankje
Idd, kans op veel te veel vocht in je rem/koppelings vloeistof.
is het goedkoopste waar je mee kunt beginnen met zoeken :thumb
idd ff je weerstand of je kachelmotor.
bij mijn astra G deed hij het soms wel soms niet. ik heb even de motor eruit gehaald en helemaal schoon geblazen, zat vol met zooi bij mij. sindsdien geen last meer gehad :thumb
Tnx johan!;)
@opel-motorsport wrote:
niemand die een antwoord op mijn vraag weet hierboven ?
volgens mij kun je wel een dimmende spiegel van een H monteren in een astra g.
tadaa howto ff geleend van het atc forum credits to juffer1
Wat heb je nodig :
– Dimmende binnenspiegel. Deze vindt je in de luxere Astra H, Zafira B of Vectra C modellen.
– Spiegelafdekkapje. Deze haal je uit een Meriva waar een gewone spiegel in zit.
– Geschakelde + 12 V. Deze heb ik vanachter de radio weggehaald (gele draad).
– Massa – 0V. Deze heb ik ook vanachter de radio weggehaald (zwarte draad).
– Kleine slijptol, dremel met slijpschijfje of een ouderwetse ijzerzaag.
– Conische boor van 21mm of iets anders waar je een gat van 21mm mee kan maken.Moeilijkheidsgraad : Ervaren klusser
Tijdsduur : 1 uur (afhankelijk van je vaardigheid)Verwijderen van de spiegel uit de donorauto :
Dit doe je door de 2 plastic grijze kappen los te klikken / trekken.
Vervolgens zie je 1 brede stekker op de spiegel geklikt zitten met een bruin en zwart draadje.
Knip deze 2 draadjes door (zo lang mogelijk laten). De speigel zit nu nog geklemd met 2 glimmende metalen haakjes. Deze buig je voorzichtig naar elkaar toe en schuif dan tergelijk de spigel voorzichtig naar beneden.
De spiegel is nu helemaal los.Verwijderen van de originele spiegel in de Astra G :
Trek de spiegel rechtstandig naar beneden tot deze uit het kogelgewricht klikt.
Rommel wat aan het zwarte afdekplaatje tot deze los komt.
Schuif de houder naar beneden.De dimmende spiegel pas maken voor montage in een Astra G :
Pak de spiegel in in een dikke doek. Dit voorkomt dat het glas beschadigd tijdens het pas maken van de spiegel.
Aan de spiegel zitten 2 vleugels. Slijp deze beide eraf zodat je alleen het dikke rechthoekige gedeelte overhoudt.
Let op : bij 1 vleugel loopt de kabel naar buiten !
Raak je de kabel tijdens het slijpen of zagen is het game over en kun je de spiegel in de container gooien !
Afdekkapje pas maken :
Pak de afdekkap van de Meriva.
Het gat wat in de kap zit is net te klein om de dimmende spiegel doorheen te doen.
Daarom moet je het gat opruimen / groter maken tot het minimaal 21mm doorsnede heeft.

Links het originele afdekkapje, rechts die van de Meriva

Het aansluiten :
De bruine draad verbind je met de massa – 0V, de zwarte draad verbind je met de gele geschakelde + 12V
Beide voedingen heb ik achter de radio vandaan gehaald. Het schijnt zo te zijn dat dit ook aanwezig kan zijn in je hemeltje als je daar een brede stekker hebt liggen.
Bij mij lag hij er niet dus ik kan dat niet bevestigen.Afwerken :
Plak wat dubbelzijdig tape om het rechthoekige stalen gedeelte van de binnenspiegel.
Buig de open gezaagde kant voorzichtig open en klik deze om de spiegel heen zodat deze tegen het dubbelzijdige tape aankomt en vanzelf blijft plakken.Werking testen :
Zet de auto op contact.
Dek de lichtsensor die naar buiten kijkt af. De spiegel zal nu na een paar seconden (afhankelijk van hoe licht het buiten was) omschakelen van helder naar blauwheb je die kappen er ooit af gehad?
kan zijn dat het pakkingske niet lekker zit. Toen ik nog bij citroen werkte, was het bij de c3 zo: lamp vervangen, rubberen pakking omdraaien zodat hij weer goed afsloot. deed je dit niet, 1e de beste plensbui condens erin.
hopelijk kun je er wat mee :thumb
Hmm ik zou zeggen ergens een slechte afdichting?
ik weet niet ofdat bij een h met oem xenon er een dop op zit of een geschroefde kap of iets dergelijk.
het is nu ook wel overdreven vochtig door al die regen moet ik zeggen.
drijft er geen water onder in je koplamp?
Afdek dop (indien aanwezig) van de lamp eraf halen, voorzichtig (mits ruimte) met een luchtspuitje rustig het condens weg blazen.
Of
Koplampen dr uit (bumper demonteren e.d) en dan ook met een luchtspuitje voorzichtig!!alles eruit blazen.
Of met een fohn aan de gang gaan en weer voorzichtig zijn :thumb


Gister de G op de testbank gehad.
1e run 116,7 pk aan de krukas
2e run 119.0 pk
niet slecht voor eentje uit 99 met 196.000 op de klok.
ik wil wss eerst nokkenassen, spruitstuk + een groep A uitlaat gaan kopen komend jaar. Of ik moet tegen een leuk blokje lopen wat niet te duur is :thumb
-
AuteurBerichten