Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Yep, ik herken het ook.
Mijne deed het ook.
Toen ik de koppeling, drukgroep en lager had vervangen door alles van sachs was het weg.Net ff de bon erbij genomen.
Nummer is: 1302132
Leiding kost 63,35 ex btw.Ik heb ze erin zitten en je merkt er helemaal niets van.
Auto rijd net zo goed als met de originele bougies.
Misschien is de levensduur iets langer.Goed bezig!
1 tip: Haal je de gemodificeerde olieretourleiding.
Deze heeft een rubberen afdichting en is meer flexiebel.De mijne had ook nooit gelekt.. totdat we de leh turbo monteerde.
Auto stonk behoorlijk uit de kachel, maar na montage van de nieuwe retourleiding was het probleem opgelost.Succes met afbouwen.
Gaat de auto nu ook naar eds?Ik heb er al een paar duizend kilometer opztitten met deze bout icm leh turbo en phase 1… en ben nog 0 problemen tegengekomen.
Ikzelf dacht in eerste instantie dus ook: kleiner gaatje… dan krijg je toch hogere druk, maar dit blijkt dus echt niet zo te zijn.
Ik geloof wel in die olierestrictor en het zou me nog geen zak interesseren als ik 100 euro voor die bout moest betalen.
Tuurlijk is een opc2 een stuk mooier en sneller.
Ook ikzelf vind de z20let een ontzettend soepel en krachtig blok.
Maar we moeten ook even rekening ermee houden dat zijn budget een opc2 misschien niet toelaat.Dus als er iemand is die hem wat tips kan geven over een opc1, want dat is de vraag.
Ikzelf durf er niet al te veel over te zeggen, maar volgens mij zijn het wel goede auto’s.Ik ben ook al bijna 2 jaar op zoek naar zo’n display.
En er is geen enkel bedrijf die de mijne kon repareren.
Ik heb zeker bij 5 bedrijven gerepareerd, maar ze konden niets doen. Wel die simpele mid’s die kunnen ze wel repareren.Ik heb hem een paar keer hier in Maastricht gezien.
Ik dacht dat deze auto toendertijd veel nieuw plaatwerk gekregen had en roestvrij gemaakt was.
Ik snap niet dat er bij zo’n grote reparatie geen aandacht aan de bodem word besteed.Ik heb hem vanmiddag bij mij erop gezet.
Jezus was wel een gekloot om er fatsoenlijk bij te komen.
Maar is uiteindelijk wel gelukt.25 maart 2010 om 11:06 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613761Dan wil ik ook wel het zekere voor het onzekere nemen.
Ik ben ook wel geinteresseerd.14 maart 2010 om 15:28 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613720@tijgetje.. ik heb de z20leh turbo bij courtenay gekocht.
Goede en snelle service. 4 dagen nadat ik hem besteld had, kreeg ik hem al binnen.En ik las net dat ze bij opel zeiden, dat het 2000 euro zou gaan kosten om je auto te maken.
Nou, voor de helft heb je een z20leh turbo erop en fase1 en dan kun je je auto echt niet meer terug.14 maart 2010 om 13:04 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613716Ik heb mijn turbo met 105000 pas vervangen voor een z20leh turbo.
En ik heb deze niet vervangen omdat die slecht was, maar omdat ik de auto wou chippen.
Ik lees hier veel verhalen over kapotte turbo’s, dat is natuurlijk niet zo’n goede zaak, maar voor de rest heb ik zelf niets anders als lof over de z20let.
En als je turbo kapot gaat, zet er voor 550 euro een z20leh turbo op en je bent van het gezeiks af.En die losers die hier continu liggen te verkondigen dat ze blij zijn dat ze geen opc turbo hebben, moeten gewoon hun mond houden en eens naar de echte oorzaak kijken waarom ze geen turbo rijden.
Ik doe ook mee.
Links mijn auto, rechts die van mijn ouders en broer.

Schitterende auto!
Veel plezier ermee.@ mclambo.. de coupe is idd van oorsprong een echte turbo, maar was wel nog helemaal origineel.
Het vermogen is nu 251 pk en 400 nm koppel.@ gsifreak.. mooi om te horen dat de tigra nog rondrijd en nog netjes is! Maar Richard is er volgens mij ook wel heel zuinig op.
@ de rest.. thanx voor de reacties :D
Ik heb de foto’s in het verbouwingstopic geplaatst.
Hey Frenkie,
Ja hij loopt echt top en voor zulke projecten is eric idd de man.
Ik wacht even op wat beter weer, voor wat foto’s te maken nu die af is en dan zal ik alles online zetten.We hebben zoiezo het hele blok en het subframe eronderuit gehaald.
Was idd een behoorlijke klus.
Het vliegwiel heb ik niet hoeven vlakken, wel hebben we deze opnieuw opgeschuurd.
Mijn oude koppelig was wat haperig, dat was ook de reden waarom ik er een andere koppeling op wou.
Het rijd behoorlijk lekker moet ik zeggen.
Je voelt wel aan de pedaal dat de drukgroep wat sterker is, maar het gaat nog steeds soepel.Nee die hebben we zelf gemonteerd.
Was een complete set van sachs, met koppelingsplaat, drukgroep en druklager.
Een kameraad van me (gsi-maffia) heeft me met alles geholpen.
Zonder hem was het niet helemaal goedgekomen haha.Ok, ondertussen is de auto klaar.
Ik heb de z20leh turbo erop zitten, met een sachs sportkoppeling en we hebben meteen de distributie met alle rollen en waterpomp enz vervangen.
Ook heb ik alle luchtslangen vervangen door die van courtenay, met een dumpvalve.
Resultaat is 251 pk, met 400 nm koppel.
De auto gaat als een trein en rijd ook nog eens zeer soepel, ik ben dus erg tevreden.
Ik wil trouwens even erbij zeggen dat ik zeer tevreden ben over de service van zowel courtenay als eds en kan deze 2 bedrijven dus aan iedereen aanraden.
Ik zal over 1 of 2 weekjes de foto’s van het project in het restauratie/verbouwings gedeelte plaatsen.
Mensen die nog wat willen weten over hoe het nou precies zit met zo’n leh turbo monteren, wil ik met alles plezier helpen.Probleem is idd verholpen nu.
Voor een goede spuiter is het geen probleem dit te verhelpen.
Ik zou dit wel even laten doen, aangezien je wielen hebben aangelopen er misschien metaal bloot is en dit kan zeker met dit weer vrij snel gaan roesten.Ik heb hetzelfde probleem als jou gehad.
Heb ook een coupe met 18 inch en die liepen ook aan.
Ik heb toen de randjes naar binnen laten rollen en opnieuw laten tectyleren en spuiten.Ja ben er ook bang voor.
En jullie hebben gelijk, had beter naar zo’n box kunnen gaan.
Was dus meteen de eerste en de laatste keer naar een wasstraat.Klopt, ik heb maandag de onderdelen besteld en er komen geen invoerrechten bij.
Donderdag had ik alles al binnen, dat ging dus echt snel.Ok, ik sta dus nu op het punt om de onderdelen te bestellen.
In totaal is het voor bijna 1000 euro onderdelen. De site van courtenay geeft aan dat er 30 pond verzendkosten bij komt.
Alleen nu vraag ik mij dus af of ik er ook invoerrechten op moet gaan betalen
Op de site van de douane staat dat als je boven de 450 euro besteld dat er dan invoerrechten op komen.
Maar je kunt nergens bereken hoeveel dit is.Is hier iemand die hier ervaring mee heeft en dus al eens voor boven de 450 euro aan onderdelen in engeland heeft besteld?
-
AuteurBerichten