Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier nog wat pics hoe de auto er nu bijstaat.
Ook heb ik de middenconsole laten spuiten in matzilver en heb ik de display van de boordcomputer laten repareren.
Zal er als ik tijd heb wat foto’s van plaatsen.









Hey Mick,
Ik zag idd een mooie astra voor me rijden, maar had niet gezien dat jij het was.
Ik herkende de auto ook niet, want volgens mij heb je in de tussentijd aardig wat veranderd.
Hij lag ook flink laag met mooie wielen, wat ik zo kon zien.
Ik zag dat je stopte in amby, maar ik had dus niet door dat je voor mij stopte.
Volgende keer zal ik wat beter opletten en stoppen.
Mooi dat het allemaal goed gelukt is met de bumper.
Stuur me anders eens wat foto’s door, ben wel beniewd.En trouwens mayhem jouw allereerste reactie in dit topic was:
ja, maar jij rijd met een corsa van 750kg, en geen astra van 1400 kilo.met een c20xe corsa A blijf je baas B nog bij.
En dat was een reactie op iemand die een aston martin wel bijhield.
Jammer hoor zo’n reacties en dan kan ik het niet laten om erop te reageren.
En dan dacht ik dat ik hier op een forum kwam, waar iedereen dezelfde hobby heeft en iedereen respect voor elkaar heeft ongeacht welke opel ze rijden.
Uhm… ik snap niet waarom de mensen met a corsa c20let zich nu aangevoelen vallen, daar ging het toch helemaal niet om.
Tuurlijk is een let corsa veel sneller als een astra z20let, daar ga ik nieteens een discussie over beginnen.
Het ging even om reacties als: ik pak een impreza wrx wel met mijn c20xe.
En dan gaat het niet alleen over dit topic, overal hier op dit forum zie je zulke nutteloze reacties.
En het is precies zoals gsi-maffia zegt, tunen doe je voor je eigen plezier en niet om overal te bewijzen dat je sneller als iedereen bent.Altijd grappig om te lezen dat die corsa c20xe gastjes zich steeds weer moeten bewijzen hoe snel ze zijn.
Voor mijn part zijn ze 88 keer zo snel als mijn z20let.
Ik heb een tigra gehad met c20xe en ik heb nu een coupe met 251 pk en 400 nm, nou dat is dus echt totaal niet te vergelijken.
Een a corsa is dan misschien wat sneller als een tigra met c20xe, maar boven de 100 red je het never nooit niet.Toen ik nog in de tigra rondree dacht ik ook dat ik super snel was… totdat ik op de autobaan een megane rs tegenkwam.. ook een 2.0 turbo in een vrij zware auto. Nou dat was jammer dan met mijn tigratje, ik hield hem niet eens een klein beetje bij.
Ik zet hier ff 2 uitspraken uit dit topic onder elkaar.
Zegt wat mij betreft genoeg.1.We kregen ook te horen dat onze Lets in prima condities zijn. Ze lopen netjes turbo’s van beide auto’s zijn goed.
2. Die kwam tot de conclusie dat het olieverbruik kwam, door een olie lekkende LET turbo en de leidingen van me warmte
wisselaar lekte olie.Dus jeroen zegt dat de turbo goed is en achteraf blijk je van begin af aan een lekkende turbo te hebben.
Ik heb niets tegen jeroen of vdb of whatever en het lijkt me ook een goede zaak, maar het is me nu wel duidelijk dat er veel geluld word hier.
Motorblokken uitbouwen en koppelingen en turbo’s en derdelijke vervangen is niet zozeer het moeilijke.
Toen wij de blok hadden uitgebouwd en erna met veel nieuwe onderdelen weer terug hadden ingebouwd, schakelde mijn auto tijdens het rijden automatich de tc en esp uit… nou toen stond ik ook ff raar te kijken.
uiteidelijk bleek het de stuurpositie sensor te zijn.
Wat ik hiermee wil zeggen en gsi-maffia verwoorde dat laatst perfect: ‘je hebt echte monteurs en je hebt mensen die onderdelen kunnen vervangen’
Ik ben zelf scooter monteur waar ik behoorlijk ervaren in ben, maar kwa auto’s moet ik toch nog veel leren.En tuurlijk, als je het allemaal zelf kunt doen, dan moet je dat zeker doen, bespaart je een hoop geld.
Maar als je het moet uitbesteden dan kan ik zaken als frank janssen zeker aanraden.
Maarjah, die zaken moeten ook hun kosten betalen en dat zijn er heel wat.
Plus leveren ze goed werk af met garantie en dan is het niet gek dat je meer moet betalen.Jezus man baas j jij merkte nog niet eens dat je bougie’s kapot waren, dan moet je vmax al bellen.
En dan lig je hier wat de ruige man uit te hangen dat het allemaal zo gemakkelijk is.
Ik heb het ook zelf gedaan met heel erg veel hulp van een vriend en er kwam toch heel wat bij kijken.
Frank Janssen is iemand die kwaliteit levert en daar hangt nu eenmaal een prijskaartje tegenover.Dat je koppeling nu een stuk lichter aanvoelt, komt denk ik omdat de drukgroep een stuk lichter is.
Ik denk dat ze een te lichte koppeling hebben gemonteerd.
Mijn koppeling piepte ook en heb deze vervangen door een complete sportkoppeling van sachs.
Die is een stuk sterker als origineel en dat voel je ook aan de koppelingspedaal.
Belachelijk dat de garage je zo afscheept.vreemd.. ik heb die irrium bougies er nu 10000 km inzitten en nooit problemen mee gehad.
Misschien dat je de pech hebt gehad dat ze snel kapot zijn gegaan.Kijk.. zo hoort een opc eruit te zien!!!
Hele mooie auto!!!!!Mooi resultaat hoor, maar ik word toch wel zo moe van het gezeur over eds de laatste tijd hier op het forum, door een aantal personen.
Het verschil van vermogen als je bij eds wegrijd zegt genoeg, lekker boeiend als de bank iets afwijkt.Als je voor fase 1 gaat bij eds zit je toch meestal wel goed.
Wat ik hier zo kan lezen doen ze zich wel veel moeite bij odb of hoe ze ook heten.
Ook vmax lijkt me een goede zaak, maarjah er zijn altijd mensen met klachen, wat voor perfecte zaak je ook hebt.
Vaak komen er ook mensen bij eds of vmaxx die zelf een hoop eraan hebben liggen kutten en dan verwachten ze dat met fase 1 erop alle problemen verholpen zijn.Ik heb ook fase 1 van bij eds en mijn coupe rijd als een gek.
Als ik in zijn 2 van een rotonde afkom, grijpt gewoon de traction control in, zelfs met droog weer.
Ik ben dus wel tevreden over hun fase 1, maar misschien dat ik hem eens op een andere testbank moet zetten en kijken wat daar uitkomt.Nou tot de 100 zal een a corsa met c20xe misschien enigzins bijblijven.
Ik heb een tigra met c20xe gehad en dat was dus echt helemaal nix tegen mijn coupe turbo wat ik nu heb.
Een astra g is misschien wel wat zwaarder, maar er word ook weer veel goed gemaakt door het hoge koppel van een getunede z20let.
Mijn oom heeft een caterham met c20xe, die overigens nog een stuk lichter is als een a corsa en die dacht mij ook wel bij te houden.
Daar kwam die toch zwaar op terug.
Mijn auto heeft trouwens 250 pk en 400 nm koppel.Hey jongens ik heb goed nieuws.
Ik heb een bedrijf gevonden in nederland die ze kunnen repareren voor 150 euro ex btw.
Het bedrijf heet kms apeldoorn.
Hun website is http://www.kmsapeldoorn.nl
Ik vertrek aanstaande zondag met de motor naar zwitserland, dus ik red het niet meer om mijn display uit de auto te slopen.
Ik zal de mijne dus over 2 weken naar hun opsturen en zal ik mijn ervaringen met hun hier posten.Ik heb de bumper bij gm-tuningparts gekocht.
Bezuinigd op de revisie van het blok?
Waar haal je die info vandaan dan?
Knap dat je dat zomaar kunt zeggen, zonder dat je weet wat er toen allemaal vernieuwd is.
De motor is toen volledig gereviseerd, waarvan nog alle fakturen aanwezig zijn.
Ik heb zelf meer als 30000 km met het blok gereden en richard meer als 45000 zei die me.
Hoe het drijfstanglager kapot is gegaan weet ik niet, maar dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben.
Maar hou aub zo’n stomme praat voor je als je nergens iets vanaf weet.Ik rij zelf met 251 pk en 400 nm en is ook gedaan bij eds.
Maar ik moet eerlijk zeggen, mijn grafiek ziet er niet zo mooi uit als die van baas j.
Ik vind 260 pk niet mis en als die daarbij ook nog een erg betrouwbaar is, vind ik dat een zeer groot pluspunt.Maarruh… rijd wel lekker zo heh baas!!
Mensen even voor de duidelijkheid.. Richard heeft niet de auto afgezeikt, maar richard heeft hem helaas moeten inruilen.
Daarna is die in handen van slopers gekomen en zie hier het resultaat.Dat is mijn oude tigra.
Toen ik van Richard hoorde dat hij hem heeft moeten wegdoen, heb ik meteen kontakt opgenomen met de opeldealer waar die stond.
Na veel gezeur uiteindelijk in contakt gekomen met het sloopbedrijf die hem opgekocht had.
Ik heb hun meteen gebeld en ik heb de tigra meteen teruggekocht.
Toen ik mijn vervoer en trailer en alles geregeld had en hun zei dat ik hem kwam halen, zei die … me dat hij hem al aan iemand anders verkocht had.
Jammer dat die auto, die ik zo mooi in orde had gemaakt zo aan zijn einden moet komen.
Hier een foto toen die nog van mij was:

@ andre botter… is het nu echt nodig om in ieder topic over eds te zeggen dat hun vermogensbank niet goed is en dat jullie alles beter kunnen?
Lekker kinderachtig.eds is gewoon een goede zaak, met goede service en dat is het belangrijkste!!
Ik raad je wel aan een duurdere set te kopen.
Die setjes van ca 500 euro is niet mee te rijden.
Heb het zelf onder mijn coupe gehad en na een week er weer onderuit gegooid.Ik heb de organische.
Bevalt super.. geen rare geluiden en grijpt heel erg goed aan.
Mijn auto heeft 400 nm koppel en de koppeling slipt nooit door.
Enige minpuntje is dat de pedaal iets zwaarder gaat dan met de originele koppeling, omdat de drukgroep van sachs natuurlijk iets sterker is. -
AuteurBerichten