Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat grapje van vrijdagmiddag net voor vijven afmelden werkt toch al een tijdje niet meer,teminste niet met enige garantie. Heb toen ik nog in 2 ploegen werkte altijd op vrijdagmiddag afgesproken vanwege tijdgebrek en 3 jaar op een rij steekproef gehad. Was wel iedere keer in orde :D
Is maar dat je t weet. Neemt trouwens niet weg dat ik voor je hoop dat je kadettje weet in orde komt :thumbupVraag m gewoon ff de nummers van de delen Hans. En dan effekes op google zoeken. Misschien kom je wel een kompleet deel tegen met ook nog die airco-knop erop. Dan kun je HEM de ogen uitsteken :D :D :D
Qua kosten zou ik er zelf ook niet meer aan beginnen. Dan kun je beter gelijk een gsi kopen.Maar ja,een beetje goeie daar ben je op vandaag ook al snel 2 rootjes op lichter (in vaktaal :D ) Ik zou m gewoon zo laten voor het goedkoop dagelijks rijden en dan naderhand iets anders met een hoge fun-factor voor erbij halen. Maar ieder z’n keus :thumbup
@aapje Die riem moet je idd niet vergeten. Heb m bij de 16v wel eens 6 jaar en 2 maanden laten zitten (60.000km) en die zag er allerminst lekker uit :shock: . Dus volgende keer toch maar 4 jaar :lol:
Als je een echt dikkere motor erin wilt (bijv. c20ne/xe) gewoon een donor wagen kopen en alles ommonteren. Heb ik bij m’n cabrio (1600) ook gedaan. Het enige dat ik heb laten zitten zijn de radiateur en kabelboom naar binnen,dus verder ook geen verstevigingen. Met 9cm omlaag merk je van die stabiliteit niks en qua draagkracht kan je auto het goed hebben.
Donorwagens kun je ook een heel stuk goedkoper krijgen als alleen een blok en dan alle verder benodigde delen los kopen.Super Bilder schrauber ! Jetzt wissen wir genau wieviel Komfort da eigentlich drin ist. Und noch wichtiger wie die ganze Technik gemacht wird.
ueberraschung : http://i50.photobucket.com/albums/f320/Gurktaler/IMG_0394.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hab den gleichen 5 türer mit schwarzem rainbow innenausstattung (nur mit orginal ein 16v drin) UND ein weissen. Fehlt mir nur noch den Heku :cry:Bij opelclassicparts in Duitsland. Heb ze zelf net besteld plus de balk en het middenstuk. Ziet er niet zo mooi uit bij m’n 16v dus van de winter ff alles vervangen. Blijkbaar heeft ie toch wat schade gehad maar dat zie je meestal pas achteraf. Beugels staan op de duitse Ebay. Maar volgens mij heeft winparts in groningen ze ook nog. Mocht je geen originele 16v hebben,probeer maar op mijn kenteken ; nb-rh-96 (ingevoerd)
@kadett E schrauber
Hast du vieleicht ein paar Bilder für uns von dein HekuCamp. Die wurden uns besonders interresieren !!
Ach ja .Hab’ letzte woche noch zwei Satze original Hella blinker ersteigert auf Ebay. So ganz selten sind sie noch nicht , nur den Preis : Eur 11,90 pro Stück also grad kein 48 euro für 2 Satze (neu teile !!!). Bin ich ja doch noch ein bischen Stolz :D
mfg Patrick
Je kunt de delen ook los kopen en er bij een gewone opzetten. Lassen dus. Dus de balk in het midden,de tussenstijl (waar je olie koeler op zit gemonteerd bij de gsi) en de 2 beugels onder waar de onderste balk aan zit (deze is hetzelfde) Zo kun je de grotere radiateur kwijt.
Maar als die radiateur die erop zit hetzelfde is als die van een c16 dan kun je die ook gewoon gebruiken. Heb ik bij de ombouw van mijn cabrio 1.6 naar c20xe ook gedaan. Heb er dik 6 jaar mee gereden en nooit koelings problemen mee gehad. Maar als je wat reserve wilt…..
Als je intersse hebt in de gm-nummers van deze delen stuur je maar ff een pm :DGrtzz Pat
Ik rij met mijn 16v 1 op 11 gemiddeld bij geregeld flink gassen. Bij 100 gemiddeld op lange afstand 1 op 15. Mijn vorige 16v reed gemiddeld 1 op 8 ( met de kat eronderuit) egaal welke rijstijl ik aanhield. Dit verschil heb ik ook met mijn gsi 1.8 en de vorige. Verbruik kan dus veel schelen per motor van hetzelfde soort.
Maar als je het niet te breed hebt adviseer ik zeer zeker een 8v. Scheelt echt de helft in onderhoud (qua prijs)Heb je de radiator al thuis ?
Ik moet ook een nieuwe hebben want die van mij lekt. Wil wel graag weten of hij zo goed is als ie gepresenteerd wordt en of het maatwerk in orde is.Grtzz Pat
Ben nog even aan het zoeken of er niet hetzelfde ‘maartje’ aan zit als de regeling tot 1986 , en wel het op kenteken staan. Kan zijn dat de auto als hij vanuit het buitenland wordt ingevoerd (dus geen NL kenteken heeft op dat moment) toch weer niet vrij wordt gesteld .
Vanmiddag om 13.15u een witte B coupe bij Venray op de A73. Stond op een trailer. Mooi exemplaar !!!
@Champions wrote:
@Pat70 wrote:
@Champions wrote:
@JvV wrote:
Kleur en gewicht etc (C20NE) op kenteken klopt dus het zal wel een echte (import) zijn. Maar hij is paars (aubergine) ipv Zwart.
okay.. maar wat is het verschil in gewicht met een niet-Champion dan? zoals lt-hd-10 ?
Stoelen (leder) zijn bijv. al zwaarder. Heb ooit met een gewone en een lederen op de weegschaal gestaan. Verschil: 7 kg. En dan heb je het over 1 stoel.
Maar deze zullen met die gaten ongetwijfeld lichter zijn :D . Zie dat de bestuurdersstoel trouwens goed doorgezakt is. Motor lijkt me een SEH ( :hmmz )Ja okay dat begrijp ik, maar staat er op kenteken ( [link]https://ovi.rdw.nl[/link]) echt een verschil tussen een gewone GSI of een Champion??
Wat het exacte gewicht is op papier weet ik niet daar ik geen originele champion heb. Maar zoals je misschien weet heeft ieder model zijn eigen type goedkeuring waarbij het model ook gewogen wordt en dus afwijkt qua gewicht. Dat in kg lijkt me dan ook het enige verschil t.o.v. een gewone 2.0 8v/16v. De rest staat op je adremaschild (in code’s) en niet op je kentekenpapieren.
Ze geven aan 129 pk. Is dus geen 16v. Of het iets is? Dan zul je toch moeten gaan kijken. De ervaring leert dat je voor dat geld niet veel hebt. Maar geluk kun je altijd hebben,dus gewoon er naar toe !!
@Champions wrote:
@JvV wrote:
Kleur en gewicht etc (C20NE) op kenteken klopt dus het zal wel een echte (import) zijn. Maar hij is paars (aubergine) ipv Zwart.
okay.. maar wat is het verschil in gewicht met een niet-Champion dan? zoals lt-hd-10 ?
Stoelen (leder) zijn bijv. al zwaarder. Heb ooit met een gewone en een lederen op de weegschaal gestaan. Verschil: 7 kg. En dan heb je het over 1 stoel.
Maar deze zullen met die gaten ongetwijfeld lichter zijn :D . Zie dat de bestuurdersstoel trouwens goed doorgezakt is. Motor lijkt me een SEH ( :hmmz )Let ook ff op de feedback van de verkoper. Zou ondanks de prijs kiezen voor de eerste. Is ook iets goedkoper met de verzendkosten.
Buiten de lagere temperatuur om ziet deze er t.o.v. origineel toch ook wel verschrikkelijk mooi uit :wub27 oktober 2011 om 20:10 In reactie op: gasveren achterklep kadett d waar uit te halen/alternatief? #17924044Op de duitse ebay staan een hoop aftermarket setjes voor de E. Misschien voor de D ook ; heb ik zelf nog nooit naar gezocht.
Over de kwaliteit hiervan kan ik echter niks beloven. Duur zijn ze iig niet (ong. 30 euro per set)
Succes !!@jeroen3 wrote:
Gister deze 16v opgehaald vanuit brabant:
orgineel zwitsers t/m 2005 in portugal rondgerede en nu lekker warm hier in de garage en het mooiste… roestvrij!!! king:
Had m ook al zien staan. Ziet er nog heel goed uit !!
Gefeliciteerd met je aankoop !Staat een stukje over op een duits forum
http://www.kadett-forum.de/archive/44884/thread.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Iets met een versnelde leegloop van je carburateur ?
Hoop dat hier iets aan hebt ;)Grtzz Pat
Meen dat ik ze wel eens bij winparts heb zien staan
Heb ooit gelezen dat je ook de achterklep moet verwijderen. Klopt dat ?
Voor slopers betekenen zulke modellen helemaal niets. Brengt t niks meer op dan gaan ze plat. Helaas….
Die ascona ziet er trouwens aardig scheef uit :shock:Als je 25 euro belasting al niet wilt missen denk ik dat je met de tijd met die manta toch duurder uit bent. lijkt me dat de zeldzame onderdelen van een manta toch heel wat meer kosten dan voor een kadett. Misschien dat mantadevil hierover meer kan zeggen (of dat ik fout zit). Zou toch ff informeren voor je deze ommezwaai maakt.
Daarbij weet je wat je nu hebt !!@Tim19 wrote:
Gespot in de V.S. op een Junkyard.. Onderweg naar Las Vegas
C-Kadett


Ziet er nog prima uit zo op t eerste gezicht. Veel mooie details !!
Maar is wel een B :wink: -
AuteurBerichten