Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 november 2012 om 19:13 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472454
Dat is weer geen half werk!
Nog even, en dan kan hij weer de weg op :worsGr.
PatrickKan ik me voorstellen Phil;) had een complete shoot gedaan, ruim 40 foto’s… en dan daaruit kiezen :ass Ik twijfel nog steeds :jerry
Hierbij mijn inzending:
De foto is niet bewerkt!

Mijn moeder heeft vorige maand een MRB-vrije motor gekocht als project voor mij, ik knap dat ding op, en zij gaat er mee rijden in ruil voor haar andere motor…
Dat feest gaat dus ook niet door gok ik zo…
Gr.
PastraIk ben ook al door mijn verzekering eruit geknikkerd… Vanaf 1 november worden de regels m.b.t. de oldtimerverzekeringen ook aangepast.
Het enige waar mijn PROJECT! manta niet aan voldoet is de taxatiewaarde van minimaal €5000,-…
Dit om de verrotte sterren op de weg dus te pakken! Maar daar ben ik nu dus ook de dupe van, omdat ik de manta voorlopig niet de weg op ga zetten!
Het enige aanbod wat ze hadden was een verzekeringspartij voor de extremen onder ons… Het scheelt maar een €60,- per jaar zou je dan denken, maar het is toch weer €60,-!En dan moet ik wellicht ook nog MRB betalen als ik de Manta uit de schorsing zou halen…
Gr.
PastraMooi stukje!
Wat een paar nachten slapen al niet kan doen!
Top Rik!
Gr.
PastraOeffff…. die doet weinig meer, ook al is het een tijdje terug! En die B-stijl :wtf Die is goed geknikt!
Gr.
PastraInderdaad, en ik denk ook dat de verbrandingstemperatuur i.c.m. Aceton een stuk hoger ligt, met alle mogelijke gevolgen van dien!!
Ik zou mijn handen er nog niet aan willen branden :jerry
Gr.
Pastra
Heb deze nog liggen! Enige punt is dat aan de randen de verf aan de achterkant op sommige stukjes weg is, niet noemenswaardig vind ik zelf.
Gr.
PastraZo kuche kuche…
even wat stof afblazen voor jullie :jerry
Een tijdje terug ben ik met Dasmoerf naar Niels(DHZ Twente) geweest!
De Calibra kreeg er een update: Een deel van het uitlaatsysteem Groep A!
Vanaf de katalysator gaat er een Groep A pijp van Bastuck naar de einddemper, de einddemper welke ikzelf mee had genomen(Racemus) paste niet :? Maar dat glim glim vind ik toch niks, dus ging ik samen met een maatje van Niels even shoppen tussen de stellingen en rommeltjes…Ik vond een Sebring demper voor een calibra, met de juiste diameter voor Groep A, maar met 2 ronde DTM-eindstukken… :puke :puke
Ergens onderop de berg demper zag ik ineens iets bijzonders… En originele einddemper van Astra GSI 16v… Mooie zwarte eindstukken dus…Even overlegd, en na akkoord van beide kanten de slijptol er in.
Andy & Niels, super bedankt!Ikzelf vind het zeer chique staan!
[youtube]H9O7xNw0lBE[/youtube]Nog wat losse foto’s:




En vandaag ben ik, samen met diverse leden van de AstraTuningClub, op een Dynabank bij Unlimited Tuning geweest met de Calibra!
Ik had niet veel vertrouwen in het blok, en eigenlijk het gevoel dat ik tevreden mocht zijn met tussen de 150 en 160pk.
Hierbij de foto’s:Zonder voorbumper, anders ging het niet :jerry
Ruimte tussen de grond en sideskirt is al nihil:

Er wordt met zorg omgegaan met de velgen!

Run 1:

Run 2:



De bovenste 2 waardes behoren tot de Calibra!

De papieren versie, HET BEWIJS!

Van origineel dus 170pk heeft de Calibra met een Groep A vanaf de katalysator en een K&N inlegfilter er 185pk van gemaakt :shake
Tot zover weer een update!
Gr.
PastraJammer…
Ga even zoeken naar een foto van een Opel in het donker :jerryMag het ook een audi zijn?
Heb van een van mijn beste vrienden zijn Audi A3 S-line ooit gedetailed en een fotoshoot gedaan voor hem:

Gr.
PastraSjiek!!
Gr.
Pastra18 oktober 2012 om 21:35 In reactie op: Heeft er iemand interesse om als OpelForum.nl te gaan racen? #17839926Wat TheunM zegt kan ik wel redelijk beamen!
Heb een manta B1 staan welke ik wilde gaan gebruiken om lekker mee te cruisen, maar ook om op de circuits te kunnen rijden.
Heb wel wat materiaal liggen, o.a. 2.4 met webers om mee te beginnen e.d.Maar het kost echt VEEL geld!
Dit gaat voor mij nog wel enkele jaren duren voor de manta überhaupt de weg weer op gaat.
Gr.
PastraAls je motor warm is, trek ook even goed door!
Dit heb ik niet gedaan bij mijn proefrit, resultaat, bij goed doortrekken snelweg op bijvoorbeeld, ging de motor in noodloop.
Het probleem zat in het vacuümcircuit. De motor hangt met vacuüm in elkaar…
Na een tijdje begon de turbo ineens te fluiten en was het noodloop probleem over, maar fluit de turbo! Dat kan, ook nog steeds voor mij, een dure grap worden!Bekijk de deurvangers van de achterdeuren op roest, de onderkant van de deuren, de deuren zelf en de achterste wielkastranden.
Succes met de proefrit.
Mocht je een F28 toepassen, en een adapterplaat willen gebruiken, dan kan Niels van DHZ Twente je deze leveren.
Ben pas geleden bij hem geweest en heb het er met hem over gehad. Met gebruik van die plaat is het eigenlijk plug & play, net zo gemakkelijk als een F25…
Gr.
PastraBij mij heb ik het vervangen… De voorruit moest er toch uit.
Heb zover ik weet de allerlaatste bij Opel besteld toen.
Er was er nog maar 1 in Europa te vinden bij een dealer…Wellicht ligt er nog ergens 1 verdwaald op een zolder…
Gr.
Pastra:wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub
Zojuist gespot op de carpoolplaats bij MacDonald’s Lelystad:
Oranje c-kadett met kenteken 99-sx-.. Met originele wielen.
Gr.
PastraBij mij zat er een carterventilatiehuis op van mijn wijlen c25xe welke kapot gelopen was, en in no time overal sludge in zat.
De motorwissel had ik niet zelf gedaan, en ik wist dus niet dat het carterventilatiehuis nog vol bende zat.Na verloop van de kilometers, en daarna veelal stilstaan als project is het huis gaan verstoppen.
Nadat er olie uit alle hoeken en gaten kwam zetten door de druk, heb ik dit carterventilatiehuis losgehaald, en schoongemaakt.Kun je gerust zelf doen, had er een goedje voor, werkte fantastisch! Heb er ook mijn inlaat ingelegd en ook de gas en TC-klep.
Het spul deed het werk…Scheelde me €135,- :jerry
Gr.
PastraPak maar een inlegfilter van K&N o.i.d. dat hoor je ook wel, maar gaat niet ten koste van je prestaties
Gr.
Pastra19 juli 2012 om 07:39 In reactie op: Steun Gevraagd !! 1 stem = 1€ donatie voor Opel-Forum ! #18048355done
Er zijn naar mijn weten meer 4×4 zonder turbo geleverd, ook C20NE met een 4×4 er aan vast…
Gr.
PastraMijn vader heeft ook een clipper gehad, een 1.8 diesel.
Was wel een erg fijne wagen, MET stuurbekrachtiging :jerryAlleen de keer dat hij belde dat ik naar buiten moest komen en klaar moest staan met een brandblusser vond ik geen grapje…
‘Gelukkig’ bleek de poulie van de airco te zijn vastgeslagen waardoor de riem er langs gierde en op den duur flinke rook veroorzaakte.Verder geen narigheid gehad! Hij is na ons geëxporteerd, net als de later Nissan Primera 2.0d estate, ook een fijne wagen!
Nu rijdt mijn pa eindelijk weer Opel, een Zafira A 2.0dtlVeel plezier en genot van de clippert!
Gr.
Pastra -
AuteurBerichten