Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat vraagt om foto’s en een lijstje van verbeteringen!
Ben wel benieuwd!
Kom maar op met de adresjes dan!
De BBS-jes(5 stuks) heb ik nieuw in doos gekocht, maar daar zitten geen bouten bij, laat staan springbouten…Gr.
PastraHeb schuifbouten op de Calibra zitten om de BBS velgen met steek 5×112 te kunnen monteren.
Advies: draai de bouten niet aan met een luchtsleutel, niet omdat ze niet sterk zijn, maar omdat je dan het goede gevoel hebt dat de ring zich goed positioneert t.o.v. het gat van de velg.
Heb er snelheden boven de 200 mee gereden, geen enkel probleem of trilling.Wel 1 groot minpunt! Er zijn geen slotbouten leverbaar als schuifbout.
Gr.
PastraWees blij dat je geen cinquecento 900cc hebt met airco ;)
Als je op de snelweg 120 km/h rijdt en je zet de airco aan zakt de auto terug tot net boven de 100 km/h :jerryWat je trouwens ook kan doen met deze temperaturen, start je auto, airco/climate controle aan en de ramen open…
Zet de blower op de hoogste stand, dan zal de warmte snel uit de auto gedrukt worden.
Daarna instappen, ramen dicht en nog een paar minuten de airco laten werken.
Dan is het afgekoeld in de auto, is je motor al bijna warm en in de auto behaaglijk. Daarna kun je de airco gewoon uitzetten en eventueel een raam op een kier.Gr.
PastraKlinkt wel erg :wub
Alles lichtgewicht, maar beresterk!
Zal misschien een paar PK zijn op het totaal, maar toch…Welke kleuren zijn er mogelijk? Want dan zal de ik de andere poulies ook daarop aan moeten gaan passen.
Gr.
PastraIs het echt knipperen, of dimmende werking, dus feller worden, wegdimmen enz.
Denk aan een massaprobleem.
Ga ook langskomen :D
Gr.
Pastra19 juli 2013 om 06:18 In reactie op: grijze bumpers beklad met watervaste stift?!?! waarom? #18160539Schoonmaken met alcoholhoudende vloeistof, nee geen bier :jerry , en je kan ook een Trim Sealant gebruiken om je bumpers weer wat kleur te geven.
Gr.
PastraIk sla over!
Hier zitten zulke mooie tussen, daar ga ik niet overheen kunnen komen, zeker niet met de gedachte nog geen stem te hebben gehad :jerryGr.
PastraAstra GSI achteras, heeft ten aller tijde schijfremmen!
Gr.
PastraIk heb de laatste weken behalve de woon-werk kilometers(vrij kort, 20km), ook langere ritten gemaakt, en vooral ’s avonds in het donker een paar keer goed doorgetrokken met een auto achter me.
Zo kan ik in de koplampen van achterligger zien hoeveel ‘roet’ er uit komt.
Dit is zo goed als nihil tot niks…In principe rijdt ik niet met weinig toeren als een oude dame, al doe ik de 10 tot 15 minuten wel rustiger aan uiteraard.
@Wim:
Zal straks in de pauze eens kijken bij de LMM!Bedankt tot zover!
Bedank voor de reacties!
De wagen heeft flink de roet eruit gegooid inderdaad bij het optrekken!
Maar dat viel in het niets als je kijkt naar wat die Ford diesels er uit gooien bij alleen al normaal gedrag!
Bij mij komt er niet constant zwarte roet uit, alleen bij doortrekken.Heb trouwens +/- 5000km terug van die verstuiverschoonmaakzooi bij de tank erin gedaan, voor zover dat helpt…
De midden en einddemper worden volgende maand vervangen, dus dan zou het alleen nog de katalysator kunnen zijn wat te veel tegendruk levert.Oliedruk is prima, en de motor lust zo’n 75cc koelwater per 5000km…
Gr.
PastraIk mag niks zeggen zeker over de allerlaatste originele welke in mijn calibra zit :jerry
whaaaaaaa PORNO!!!
Erg mooi dat de RDW dit waardeert door je Calibra zo op kenteken te zetten :wub
Mocht je naar Sevenum komen, dan wil ik zeker komen kijken! Want je brengt me wel op ideeën voor de inbouw van de Y30SE in mijn Calibra :jerryGr.
PastraAfgelopen zaterdag enkele dingen vervangen aan de B2 Station Y22DTR vanwege een zware afkeur bij de APK:
– Ashoes;
– Stabilisatorstang;
– Handremkabels compleet;
– 4 nieuwe banden(moest nog wisselen naar zomer)
– Diverse lampjes;
– Ruitenwisser waren 0,5mm ingescheurd, dus afkeur.Midden- en einddemper moeten nog.
Mocht iemand een sportuitlaat hebben liggen welke direct passend is op een station, Y22dtr met sleurhaak, houdt ik mij aanbevolen.
Ook is de turbo lek tussen het turbinehuis en uitlaatzijde slakkenhuis… Deze auto slijt echt turbo’s, volgens mij ben ik daar niet voor gemaakt :jerryGr.
PastraThanks, ik had niet zo snel een foto voor handen :jerry
Gr.
PastraJa, daar zit zo’n plaatje met een module er op waar je een stekker op steekt.
Rottig om bij te komen, maar wanneer je de accu verwijderd moet je hem zo zien zitten.Onder de accubak :hmmz
Mijn ervaring met de v6 is dat deze net zo gevoelig is als de 4-pitters qua slijtage en onderhoud.
Wel een groot manco bij niet/slecht warm rijden is dat je er haast vergif op kan innemen dat de pakkingen/slangen om je oren klappen…Bij een warme motor ’trappen’ gaat wel prima!
Distributieriem vervangen is wel duurder dan bij de 4-pitters, maar dat spreekt voor zich.
Net als normaal onderhoud. Maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt!
De c25xe en x25xe verschillen niet qua sterkte!Onderdelenvoorziening voor de motor zelf is goed te noemen, omdat deze motoren ook in andere Opels geleverd zijn. Voor de Calibra op zich wordt het steeds problematischer!
Waar je op moet letten qua aanschaf kun je op calibraclub.com goed terugvinden!
Succes met je zoektocht en eventuele aankoop!
Gr,
Pastra@wim-v6 wrote:
vanaf Buiten:

Willem
Bekende Vectra op de brug :hmmz
Maandag a.s. ga ik beginnen aan de verbouwing op de nieuwe loodslocatie :wors
100m², en er komt een entresol in van tenminste 50m²…
500 liter compressor is al geregeld, nu nog een brug…Dat wordt heerlijk sleutelen!
Gr.
PastraKoop anders voor een paar €100,- een astra F(station), 1.6i(gaan niet kapot).
Rijden ook niet duur, en als je terug bent verpats je de auto weer, misschien wel met winst of sloop je hem.Zo weet je zeker dat je Corsa niks te lijden heeft, en dat je ook nog eens meer ruimte en comfort hebt!
Dit is mijn mening betreft je lange reis!
Misschien ook een optie, Vectra B met cruise control, cruise control is echt een fijne optie bij lange ritten :wors
Gr.
Pastra@trashmetal wrote:
@Klopper wrote:
Zal al een wonder zijn als ik een werkruimte heb :P Zoek nog steeds iets in de buurt voor max 80,- in de maand inclusief elektra
Ik betaal al meer voor een garagebox ZONDER stroom :D :shock:
Betaal voor 100m² €200,- all-in… Maar dan wel zelf verlichting ophangen, entresol maken, trap bouwen, enz.
Stroomvoorzieningen: 230V(direct aanwezig) en uitbreiding 230V en aanleg 380V wordt aangebracht indien gewenst.
Al met al niet veel geld, en gelukkig wordt die €200,- verdeeld over 2 personen, maar toch… Goedkoper heb ik nog niets kunnen vinden!Gr.
Pastradoe mij ook ff een berichtje sturen wat je nog nodig hebt.
gr.
Pastra11 juni 2013 om 05:27 In reactie op: European Calibra Day’s 9, 10 & 11 aug 2013 (Duitsland) [x] #18151408Ik ga het niet redden om de Calibra op tijd klaar te krijgen :cry
Wordt 2014…Veel plezier aan iedereen die gaat!
Gr.
PastraAls je banden eerst op een ander auto gezeten hebben en dus 4/5mm daarop versleten zijn dan kan dat problemen geven op een andere auto.
Als ze een schuin afgesleten zijn omdat het camber van die auto zo eenmaal is, en jou camber is anders, gaat dat rolgeluiden geven.Het beste is een nieuwe set rubbers aan te schaffen.
Gr.
Pastra -
AuteurBerichten