Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Brus motors BV in Schijndel…
http://www.brusmotors.nl/Zij controleren altijd alle motoren en maken deze schoon/reviseren bijna..
Kameraad van me heeft er een blok gekocht voor zijn Alfa, haalt hij dat blok op, zo goed als nieuw!
Nieuwe pakkingen en helemaal schoongemaakt.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.Succes
Gr.
PastraWat GWRiemersma zegt kan ik beamen!
De storinggevoeligheid is 1 groot nadeel van de Y22DTR.
Ergens zit er een probleem in het vacuümsysteem, en tot op heden hebben we het nog niet kunnen vinden.
Wanneer de kruissnelheid 170+ aantikt is het standaard na een seconde of 15 dat het MM-lampje gaat branden en dat de complete beveiliging zijn werk gaat doen. Dus ook geen turbodruk meer.
Erg vervelend.Verder: BEREsterke motor!
Let wel op, mechanische onderdelen zijn niet of slecht te verkrijgen van de 2.2!
Aandrijflijn is niet meer nieuw te krijgen, de versnellingsbak is alleen voor deze vectra B met 2.2 diesel gemaakt.
Roesten kunnen ze ook, maar daar kunnen ze ook oud mee worden.
Bekijk trouwens rondom de deurvangers van de achterdeuren of het daar niet roest!Succes!
Gr.
PastraDaar doe je goed aan!
Ook ben je er dan zeker van dat je ook alle benodigde onderdelen hebt voor de ombouw.Succes!
Gr.
PastraAls je een C25XE in je calibra gaat plaatsen kun je geen gebruik maken van de motor- en baksteunen van de C20XE.
Dit omdat de V6 anders in elkaar steekt qua ophanging.
De baksteun is ook niet te gebruiken, er van uitgaande dat je met een F25-bak achter de v6 gaat rijden, of een aangepaste f28.
Bij een F28 zou je wel een baksteun kunnen gebruiken van de bak die achter de C20XE zit(uit mijn hoofd, pin me daar niet op vast!).De kantelsteun linksachter naar het schutbord toe voor de v6 is NIET meer leverbaar via de VOD.
Wellicht dat er imitatie te leveren is, maar ik heb met HEEL veel geluk nog 2 originele en nieuwe GM-kantelsteunen kunnen krijgen.Is het niet handig om een sloper op te kopen, een Calibra v6 of een Vectra A V6 en daaruit alles over te zetten in je eigen Calibra?
Succes met je ombouw.
Gr.
PastraOlie sensor zit aan de rechterwielzijde onderkant van het blok.
Als je door je wiel heen kijkt, net boven de draagarm zie je hem zittenLees dit stuk forum eens door: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=169482
Gr.
PastraDe Manta staat al een paar maanden hier te koop als ‘gestrand project’.
De omstandigheden lonen het voorlopig niet om er mee verder te gaan :cryGr.
Pastra@Davebatenburg wrote:
volgens mij is deze van niels, bestuurslid bij ctn. Is een v6 als het goed is
Dan zijn er binnenkort 2 paarse v6-en in Portengensebrug!
Met een beetje geluk verhuisd mijn v6 volgende maand daarheen!Gr.
Pastra12 september 2013 om 06:09 In reactie op: Stemtopic fotowedstrijd 19 ‘je auto met vrouw / vriendin ‘ #18169953Doe dat maar! :jerry
@gertwert wrote:
Toch maar besloten om hem er bij te houden, van de winter gaat ie lekker warmpjes de stalling in. :ass
En zo hoort het!
Welke slang was dit :jerry Zitten er gelukkig niet zo heel veel :hmmz
@giuliettaevo wrote:
In het oostblok lachen ze je etegnwoordig waarschijnlijk ook uit als je met een kadett aankomt. :angel
Daarvoor mist de Kadett toch wat wenselijke opties, zoals dubbel-din navigatie, 8 airbags :jerry
Wel fijn dat je Kadett terug is! En hopelijk snel weer rijden.
Gr.
PastraCalibra en Vectra A heeft ook 4-gaats :vertag
Tot en met de standaard 2 liter motoren is het 4-gaats, en bij de Calibra is alles met schijfremmen op de achteras!Gr.
PastraVan wie is de paarse Calibra in Portengensebrug/Kockengen?
Ik ben daar momenteel in de buurt bezig met het verbouwen zodat we daar mijn Calibra en mijn maatjes Renault 5 GT Turbo kunnen stallen en kunnen sleutelen.
Regelmatig staat deze Calibra, voorzien van CTN-sticker, bij het schadebedrijf daar.Gr.
Pastra4 september 2013 om 07:12 In reactie op: legaal belastingvrij kadett cabrio rijden op je 16de #18171663c20xe inbouwen, en binnen 2 seconden op topsnelheid :jerry
3 september 2013 om 19:39 In reactie op: legaal belastingvrij kadett cabrio rijden op je 16de #18171658Hmmm, vanaf 3de versnelling eruit gehaald gok ik…
Andere bak erachter en weer volle kracht vooruit?Waarom verbieden ze dit niet! Dit lokt gekken uit tot gekke dingen!
Gr.
Pastra@Bartjex88 wrote:
Alvast bedankt:) De DTI blijft gevoelig op dit punt:)
Ik vind de DTI sowieso geen fijne motoren! Veel te gevoelig met al die vacuüm-gestuurde troep!
Enige voordeel is de kracht van dit blok, maar nee, geen 2.2 meer!3 september 2013 om 11:08 In reactie op: Radio niet op display, L. Box kraakt, CD wisselaar hoe ? #18171604Hallo Ron,
Dit is een gedeelte om How-to’s te plaatsen, dus om anderen te helpen hoe je iets installeert.
Voor je vragen verwijs ik je graag naar het normale Astra gedeelte.Gr.
Pastra@opelremco wrote:
Sensor voor de oliedrukmeter gemonteerd.Geeft nu weer juiste aantal bar aan.
Heb je een GM-artikelnummer er van?
Of heb je imitatie gemonteerd?Gr.
PastraWat je kan doen is even bij Brus motoren kijken in Schijndel.
Collega heeft daar net een Alfa blok gekocht. Erg goede service tot nu toe, en het blok wordt helemaal nagekeken, schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen.Succes!
Gr.
PastraIron-X is een optie.
Dit spul onttrekt de metaaldeeltjes uit lak, dus ook uit je lichtmetalen velgen.
Beste is om de velgen los van de auto te hebben.
Let op: GOED NASPOELEN! En houdt je neus dicht!Ook kun je Billburry Wheel Cleaner proberen.
Succes.
Gr.
PastraOptie: Astra F 1.7 Diesel, of TDS
AstraTD hier op het forum heeft ze met de half miljoen gereden!
En zeker geen onzuinige auto’s! Alleen geen AutoBahn racemonsters…Gr.
PastraIk heb die van mij weer uitmuntend schoon gekregen :wub
All Purpose Cleaner, 1:1 verdund, een goede kwast en een luchtpistool!
APC lekker laten weken, en met de kwast goed tussen de naden boenen…
Daarna met de luchtpistool het er tussenuit blazen.
Uiteraard ook de achterlichten even gepolijst!Was een leuk en dankbaar werkje!
Kost alleen wat tijd en energie als je de spullen hebt :jerryGr.
PastraDat scheelt weer, ben al tijden op zoek naar de stang welke ergens op de vooras hoort te zitten..
Gr.
PastraDe stabilisatorstang zat niet los in ieder geval! Wat kunnen die dingen toch vastzitten :fy1
Die had ik 2 keer bij beide knipperlichten, dat de oranje ‘verf’ er te veel af was, zodat de lampen te veel wit gekleurd licht gaven.
Trouwens, ik heb automatische hoogteregeling, en 1 zo’n stangetje bij de vooras is afgebroken.
Daardoor is er én een boordcomputermelding én het werkt dus niet! Niet op afgekeurd omdat ik dus geen standschakelaar erin heb zitten en ze bij het APK-keurstation niet naar boordcomputermeldingen kijken?!Al met al zou ik aan APK €1700,- kwijt zijn vorige maand, maar heb alles zelf gedaan…
Kan de Vectra bijna dromen :jerryGr.
PastraBij de Vectra B Y22DTR van mij was er ook een stabilisatorstang waarvan het bovenste rubber kapot was.
De auto meegenomen, spullen besteld, en stabilisatorstang vervangen. Inderdaad een scheur in het rubber, en dat is afkeur!Gr.
Pastra -
AuteurBerichten



