Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Z’n tussenplaat voor tussen het kenteken heb ik ook nog liggen #hint
Thanks RISL!
Het is op de mijne nooit geleverd, dat weet ik zeker, maar toch… Gewoon omdat het kan :jerry
Bij mijn v6 zeker!
Maar het bied ook wat bescherming voor vuil en opstuiterende steentjes e.d.
Helaas is mijn calibra niet helemaal OEM+ meer :jerry er zitten ruitensproeiers a la volkswagen op de motorkap maar dan van een Peugeot. En de velgen zijn eigenlijk voor een VW, gekocht via een mercedesforum, en nu dus onder een Opel…
Met een beetje geluk en ook wat speurwerk op Ebay zal er ook een zelfdimmende binnenspiegel in komen van of een BMW e36 of een audi Q7. Maar dat verricht nog wat uitzoekwerk :vertag
Inderdaad, maar toch, als het een origineel Opel-onderdeel is, dus met GM-nummer er aan… Hebben hebben hebben :jerry
Ik hoop dat het toerengebied onder de 3500rpm zal zijn :jerry
Daarboven begint de Groep A achter de v6 lekker te janken :jerryIk zou toch naar het schakelmechanisme gaan kijken, want dit is niet best…
Een beetje beweging kan, maar dit is wel ‘extreem’.En bekijk toch de motor- en baksteunen eens een keer;-)
Gr.
PastraHoe is de speling op de stangen en kogels van de pook naar de bak?
Gr.
PastraDoet de motor kantelen?
Hierbij ook mijn trots maar eens showen, na een goede 2,5 jaar binnen te hebben gestaan: :wub




Ja!!! Maak je foto’s, en dan zien wij niks :wtf :jerry :jerry
Ik heb denk ik 3 weken gewacht… Maar goed, ben vaste klant bij ze(niet die vestiging, maar toch)…
Dat klopt, ze mogen maar eenmalig kosten rekenen voor de keuring!
Mijn calibra werd afgekeurd op draagarmrubber verkeerd gemonteerd.
Na deze keuring afgetikt, en bij de volgende keuring werd er alleen naar dat rubber gekeken en kreeg zo het papiertje mee…Gr.
PastraEn die zal ook niet vlekkeloos blijven met alleen maar stationair draaien en op en af rijden van de ambulance…. Die zal de inrijdkilometers niet zo snel halen…
De rekeningen voor mijn Calibra staan niet op mijn naam, zijn besteld door de dealer zelf… Doen ze daar moeilijk over?
Ook gebruik ik niet altijd nieuwe onderdelen :jerry
Als je de afdekkap zat ben, denk maar aan mij :jerry
Heb mijn veerpootbrug al in kleur :wub@Corsa_GSi wrote:
Netjes geantwoord Niels :thumbup
En of!!!
Afgelopen zaterdag wederom bij Niels geweest, behalve dat het gezellig is, is er ook echt veel mogelijk bij Niels!
Ik zou komen voor montage van een groep A middendempervervanger voor de Calibra v6 welke ik al eerder had aangeschaft bij Niels, en een eigen einddemper laten aanpassen voor Groep A, maar de demper was niet juist(zie topic wat heb je aan je calibra gedaan hoe het opgelost is!).Ook zou er een sportkatalysator onder komen.
Helaas was deze nog niet binnen bij Niels-> KAN GEBEUREN!
Niet mokken, en gewoon even geduld hebben!Niels, gewoon zo door gaan, want je bent goed bezig!
Gr.
PastraEven geduld nog :jerry
Hopelijk gaat het de spuiter vanavond eindelijk eens lukken de spoiler te monteren, wat een gezeik met dat ding…
-Afspoelen.
-Wassen met een niet agressieve shampoo (dodo maintenance bijvoorbeeld) en altijd wassen met een 2-emmersysteem!
Washandschoen van Meg’s is ook aan te raden(spons in de kliko!)
-afspoelenNa het afspoelen kun je de nog natte auto inspuiten met bijv. spray and wipe o.g.
Dan valt het water grotendeels al van je auto.Dan droogmaken met een droogdoek.
Gr.
PastraDe hele auto is in beeld :shock:
Tsja, wat wil je?
Spaghettispruitstuk? Katvervanger? Uitlaat links/rechts?
Staal/RVS Group A, Group N of kleiner…Aangezien je in Deventer woont kun je het beste even naar Vriezenveen sturen, en een prijs opvragen bij Niels zelf…
Hij is echt niet duur vind ik, en hij(en zijn maatje Andy) weten echt wel wat ze doen!
Gr.
PastraJammer van de C20NE, maar toch zonde hem die weg te zien kwijnen…
Zaterdag ben ik met Dasmoerf naar Niels(DHZ Twente) geweest!
De OPC van Dasmoerf krijgt deze dagen een volledig nieuw RVS uitlaatsysteem, maar mijn calibra kreeg deze zaterdag deels al.
Vanaf de katalysator gaat er een Groep A pijp van Bastuck naar de einddemper, de einddemper welke ikzelf mee had genomen(Racemus) paste niet :???: Maar dat glim glim vind ik toch niks, dus ging ik samen met een maatja van Niels even shoppen tussen de stellingen en rommeltjes…Ik vond een Sebring demper voor een calibra, met de juiste diameter voor Groep A, maar met 2 ronde DTM-eindstukken… :puke
Ergens onderop de berg demper zag ik ineens iets bijzonders… En originele einddemper van Astra GSI 16v… Mooie zwarte eindstukken dus…Even overlegd, en na akkoord van beide kanten de slijptol er in.
Andy & Niels, super bedankt!Ikzelf vind het zeer chique staan!
[youtube:18gne9rt]http://www.youtube.com/watch?v=H9O7xNw0lBE&feature=g-upl[/youtube:18gne9rt]Gr.
PatrickMijn vader heeft een 2.0dth automaat met net 275000 op de klok.
Rijdt nog als een zonnetje.
Enige wat er echt mee was, is dat vorige week de laaddruksensor van de turbo vervangen is.
Kleine dingen dus.
Wel heeft de Zaf een k&n inlegfilter en een aangepaste verbeterde luchtmassameter.Als ik spullen voor bijvoorbeeld de Calibra moet halen pak ik vaak de Zaf, erg fijne wagen.
Succes met je zoektocht!
Gr.
PatrickDaarom is het ook verstandig om bij een goede warme motor eens te gaan ‘jagen’ en/of flink in toeren te rijden(niet te gek natuurlijk).
Dan fik je de EGR wel schoon… En nee, een minuutje dat doen helpt echt niet.
Heb op aanraden van ‘Wim weet van niks’ dat bij de vec gedaan, nooit meer EGR-storing gehad sindsdien!Gr.
PastraEn waarom?
Mijn vader rijd nu nog een Zaf A diesel, maar over 1 a 2 jaar zal er een Zaf B komen, ook een diesel…
De 2.0DTH gaat al ruim 2,5 ton mee :thumbup -
AuteurBerichten