Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
pascalo
DeelnemerOk heel erg bedankt ik zal eens kijken
Meer reacties zijn altijd welkom natuurlijk.Edit:
Maar op het einde van de stelmotor zit een bolletje nou dat past ja nooit op die angel eyes want daar steek ook weer een pennetje uit.
pascalo
DeelnemerBedankt voor je reactie.
Maar hoe zou ik dit aan moeten passen dan?
Fotootje misschien?pascalo
Deelnemerorigineel gepost door 1985
origineel gepost door pascalo
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je bent en je houding.zelfs jij, met alle schoppen onder je kont van vroeger en je 2 meter 15 pas jij nog in een tigra en rijd je tot nu toe veilig ;)
Dat klopt helemaal! :P
pascalo
DeelnemerHet ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je bent en je houding.
pascalo
DeelnemerVandaag deze astra gespot op de A28 richting Assen.
Prachtige Astra!Uploaded with ImageShack.us
(oude foto)pascalo
DeelnemerHard werken hahaha :p
pascalo
DeelnemerNee kan niet veel gebeuren.
Gewoon doen wat gts power zegt gele en rode draad omwisselen.3 juni 2010 om 18:16 In reactie op: 1e auto, opel tigra 1.4 16v gekocht maar moet wat meer pit i #17672150pascalo
DeelnemerROEST! ;)
pascalo
DeelnemerMooi mooi!
pascalo
DeelnemerIk heb weer wat gemist :P
pascalo
Deelnemerspiegels is wel even wat anders dan een motorkap he
reken maar op het dubbelepascalo
DeelnemerIk heb het ook
Paar honderd euro ben je kwijt.Motorkap moet wel goed wezen dus mooi strak dus geen plekjes waar de blanke lak er van af gaat want dat ga je dan zien als de carbon folie er op zit.
pascalo
DeelnemerHeb jij hier ook ervaring mee?
pascalo
Deelnemerpascalo
DeelnemerNiemand?
pascalo
DeelnemerSlotje denk ik maar ?
pascalo
Deelnemerpascalo
DeelnemerPrachtig schitterend! :D
pascalo
DeelnemerAls ik 120 KM/H rij dan zit ik rond de 3500/3750 toeren
pascalo
DeelnemerBehandel de lak wel heel goed van te voren.
Dus zoals plekjes waar de blanke lak er af is want je ziet het altijd weer.pascalo
DeelnemerHeb een tijdje geleden mijn motorkap laten carwrappen ziet er strak uit!
pascalo
DeelnemerGewoon Wetsanden!
pascalo
DeelnemerMet de huidige tarieven van de garagebedrijven kunnen de kosten van een grote beurt aan uw auto behoorlijk oplopen. Daarom hier een leidraad voor het zelf uitvoeren van een grote beurt.
Bij een grote beurt gaat het in essentie om de volgende zaken:
-motorolie verversen
-oliefilter vervangen
-bougies vervangen
-luchtfilter vervangen
-remblokken controleren en evt. vervangen
-koelvloeistof controleren en evt. bijvullen
-remvloeistof controleren en evt. bijvullen
-stuurbekrachtigingsvloeistof controleren en evt. bijvullen
Begin met het controleren van alle vloeistoffen voordat je naar de automaterialenhandel gaat. Dan weet je wat je nodig hebt. Bij de automaterialenhandel kunnen ze aan de hand van het kenteken zien welk type onderdelen je nodig hebt. Zorg dat je die dus bij de hand hebt.
Basis boodschappenlijstje:
-oliefilter
-olie (de automaterialenhandel weet hoeveel je van welke soort nodig hebt)
-bougies
-luchtfilter
Olie en oliefilter
Laat allereerst de motor afkoelen.
Om de olie te verversen krik je de auto aan de voorkant op. Zet hem voor de veiligheid op bokken of leg er een groot stuk hout onder voor het geval de krik het begeeft. Zoek de carterplug, deze zit meestal op het laagste punt van het motorblok in de carterpan. Neem de juiste maat sleutel erbij en zorg voor een afwasteiltje of andere plastic bak die onder de auto past. Er zit bijna nooit meer dan 5 Liter olie in een motorblok.
Zorg dat het teiltje goed onder de carterplug staat. Maak deze nu los en verwijder hem. Let op! Als je niet naderhand in de olie wilt zoeken naar de plug, houdt die dan goed vast bij het losdraaien.
Als de olie helemaal uit het blok is draai je het oliefilter los. Je kan deze herkennen door het nieuwe filter te bekijken. In de meetse gevallen kan je het filter met de hand losdraaien. Lukt dit niet dan kan een oliefiltertang uitkomst bieden. Pas op! ook in het filter zit olie.
Op het nieuwe oliefilter zit een rubber randje als afsluitring. Smeer deze in met een beetje olie. Draai vervolgens het nieuwe filter goed strak vast met de hand. Aandraaien met een tang is niet nodig. Vergeet niet de carterplug weer terug te draaien en goed vast te zetten. Eventueel kan een nieuwe koperen sluitring gebruikt worden, dit vindt ik zelf echter niet zo nodig als de oude niet teveel versleten is.
Je kan nu de olievuldop bovenop de motor verwijderen en de nieuwe olie toevoegen. Let op met de hoeveelheid. Teveel olie in het blok is niet goed voor de motor. Controleer de vulgraad met de oliepeilstok.
Bougies
Om de bougies los te kunnen draaien heb je een bougiesleutel nodig. Deze bestaan in meerdere maten. 14mm, 16mm en 21mm zijn echter de meest voorkomende. Een bougiesleutel hoeft niet meer te kosten dan 10 euro.
Haal eerst de nodige plastic kappen weg totdat de bougiekabels zichtbaar zijn. Onthoud goed welke kabel aan welke bougie zit. Deze volgorde is heel belangrijk. Haal deze los door voorzichtig te trekken. Enige kracht kan nodig zijn. Nu zijn de bougies vrij om losgedraaid te worden. Verwijder ze en vervang voor de nieuwe bougies. Bij het vastdraaien oppasen dat ze recht in de schroefdraad vallen. De schroefdraad in het aluminium kan makkelijk beschadigen. Als de bougie niet soepel erin draait is er iets mis.
Sluit alles weer aan(let op de juiste volgorde van de bougiekabels).
Luchtfilter
Zoek het luchtfilterhuis. Meestal bevindt zich dat ergens aan de zijkant van de motorruimte en kan je herkennen aan de dikke buis die naar het inlaatspruitstuk van de motor loopt. Maak het luchtfilterhuis open. Verwijder het oude luchtfilter en plaats de nieuwe. Let op dat deze weer goed aansluit. Maak het huis weer dicht.
Je hebt de basispunten nu gedaan. Verdere punten zijn de controle van de remblokken. Dit kan het beste als een wiel vewijderd is. Als er nog minder dan 4mm voering op de blokken zit dan zou ik deze vervangen.
Bron: http://www.leerwiki.nl/Hoe_geef_ik_mijn_auto_een_grote_beurt%3F
21 december 2009 om 11:44 In reactie op: Microfoon aansluiten op Pioneer P800BT ( Carkit ) #17571176pascalo
DeelnemerJe haalt je zonnekleppen er af en zo kan je je plafond er een beetje uit halen.
Daar stop je je dus je kabeltje tussen.
Dan haal je die A stijl er af en doe je dat kabeltje er verder achter.
Dan kom je uit bij je zekerings kastje en leg je hem onder je stuur door en ben je bij je radio aan beland.pascalo
Deelnemer -
AuteurBerichten






