Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Franco49 wrote:
Ik ga eerst even flink de ruitensproeier gebruiken alvorens ik de vloeistof erbij doe en dan nog wat water en dan weer even de ruitensproeier gebruiken ,het moet ook goed in de koplampsproeiers komen !Bij mij zit wel een grote tank op meer als 3 liter , zal dus wel 5 liter zijn.
Gaat dat via hetzelfde reservoir dan bij de insignia?
Bij mijn Astra heb je daar namelijk 2 verschillende reservoirs voors die niet aan elkaar zitten.
Daar is het gedaan omdat de koplampsproeier vele malen harder sproeit dan de ruitensproeier en dus een andere pomp heeft.Misschien moet je eens flitsmeister gaan gebruiken ;)
Scheelt een hoop :vertagHeeft mij ook al vele euro’s bespaard, wat dan weer naar wel leuke dingen kan :D
Bij een corsa b zit het reservoir vlak onder het raam aan de bestuurderszijde.
Op het reservoir zit ook het pompje.
Deze kun je er gewoon af trekken.
Slangetjes kun je er ook gewoon af trekken.Maare…is het reservoir niet gewoon leeg :-P
Wat wil je precies bestellen dan?
Ik zou gewoon effe op de sloop rondneuzen. Staan er vaak wel een paar die het hebben. Kan je tevens genoeg draad mee knippen en zie je gelijk hoe het vast zit. Losmaken weet je ook gelijk hoe het moet, daar de sloopauto niet alles heel hoeft te blijven ;)Leiding kan ook geknakt of gescheurd zijn.
Gewoon effe nalopen, is met een paar seconden gedaan als het de voorzijde betreft ;)@markgemu wrote:
Krijg nu het gevoel dat er een breuk in de kabel zit, of kan het iets anders zijn ?
Dan moet je het even doormeten of even een (tijdelijke) draad ernaast trekken.
Ook is het wel handig om even te kijken of dat het apk-technisch wel mag.
Bij mij is de auto eens afgekeurd omdat er een 5deurs interieur in een 3deurs zat en je dan van achteren niet snel de auto uit kon.
Wellicht dat het nu allemaal anders is, maar misschien ook niet.De temperatuurmeter van je dashboard is niet dezelfde als voor de ecu.
En heb je een motor upgrade gedaan? Of voor een zelfde type vervangen?
Draden kun je van je lamp voor gebruiken.
Dan heb je direct de goede draadkleuren voor alles.Het kan zijn dat je het gat nog iets groter moet slijpen. Bij een 3deurs moet dat wel, maar of dat bij een 5deurs die niet voorbereid is ook moet…dat zul je vanzelf zien. Is niet zoveel werk ALS het moet gebeuren.
Perfecte pasvorm armsteun moet je van het merk Azuga hebben.
Deze zit er bij mij ook in en past echt perfect. Precies over je middenconsole heen en ook de uitsparingen zitten goed.Hier op ebay staat hij voor een heel hoge prijs
http://www.ebay.de/itm/300559057137?_trksid=p2060778.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Ik heb er destijds VEEL minder voor betaald (rond de 50 oid). Maar als ik nu naar de homepage van de fabrikant ga, zie ik hem er niet meer tussen staan. Wellicht dat hij daardoor explosief gestegen is in prijs? Misschien dat je met wat beter zoeken (en onderhandelen) nog een mooie deal kunt treffen.Het lijkt dan aan een instelling op je eigen toestel(len) te liggen, als het met vergelijkbare toestellen van derden niet gebeurd…
Hmm…dat gaf de man waarmee ik gesproken heb wel aan :hmmz
Kan geen misverstand van mij zijn, hij zei het meerdere malen en vertelde erbij dat ze jaren in de showroom gestaan hebben.
Nou ja, hoe dan ook…mooie auto’s :worsVolgens mij bepaalt het systeem zelf wanneer hij gaat regenereren.
Het enige wat je eraan kan zien op je display, is dat je huidig verbruik hoger wordt.Dit is natuurlijk alleen te zien wanneer je weet hoeveel je verbruik is bij een constante snelheid en het dan ineens stukken hoger ligt. Niet 0,1 ofzo, maar bij mijn 1.3 CDTi ging het bij 120 ineens van rond de 3,0 naar bijna 7 liter op 100 km. Na een 10-15 minuten was het weer klaar en was het verbruik weer normaal.
96 km op de klok
kleine schaaf op de bumper rechtsvoor en een beschadiging links op de rugleuning van de bestuurdersstoel. Dit wilde de huidige eigenaar nog repareren gaf hij aan.


142 km op de klok


Het is denk een kwestie van wennen.
Hij schakelt niet uit met de koppeling, maar handhaaft zijn setpoint.Was in mijn vorige auto (Opel) wel en ik rijd dan nu wel een ander merk, maar daar werkt het precies zoals hierboven beschreven. CC schakelt dan alleen uit op rem en stuurknop en niet meer op koppeling.
Is irritant ja, maar is gewoon omdat ik het oude gewend ben. Over een tijdje weet ik niet beter :mrgreen:Het is dan geen insignia, maar mijn Corsa 1.3 CDTi uit 2011 heeft in ruim 3 jaar tijd en 181.xxx km ook maar sporadisch de start/stop gebruikt.
Auto reed verder prima.Ik vermoed dat het bij mij kwam omdat de accu spanning net een fractie te laag stond, door al dat infotainment wat er tegenwoordig in de auto’s zit. Want de keren dat hij het deed, dan sprong die na hooguit een minuut weer aan.
De keer dat ik het bij een beurt aangaf, toen gaven ze daar aan dat het de accuspanning was. Die was 94% of zoiets en hij moest minimaal 95% of iets dergelijks zijn wilde het systeem in werking treden.Bij stom toeval kwam ik dit weekend langs dit autobedrijf en ik heb binnen natuurlijk een kijkje genomen. Het is werkelijk een collectors item. Ik ga er niet vanuit dat deze Manta ooit nog de nederlandse weg gaat zien, behalve vanaf een trailer richting de collectie waar hij in gaat verdwijnen.
Leuk detail…er stond ook nog een Monza bij, kwam bij de zelfde failliete dealer vandaan. Deze wagen heeft 142 km op de klok staan :wors
(ook nog een BMW E30 M3 met 6000 km of zoiets en een BMW Z1)Heb nog foto’s gemaakt, maar kan ze nu even niet uploaden. Bij interesse hoor ik het wel, dan doe ik het even als ik thuis ben.
De man waarmee ik gesproken had, zei dat hij wist dat de prijzen hoog waren, maar de wagens niet weg hoefden. Wat hem betreft, mochten ze ook nog 10 jaar daar staan. Ze zouden alleen maar meer waard worden.
Wel gaat hij ze binnenkort ook in Duitsland aanbieden, dus het kan zomaar dat ze echt uit ons landje verdwijnen :(Ja volgens mij ligt dat niet aan de telefoon. Ik heb een toestel van een paar jaar oud en er waren situaties dat het verbinden gewoon onmogelijk was.
Tevens moest ik de opgeslagen verbinding wel eens verwijderen, omdat het gewoon NIET meer werkte door onverklaarbare redenen.Nu weet ik deze niet meer precies hoe en wat, maar wel dat het alleen lukte nadat ik de auto gestart had (bluetooth standaard ingeschakeld) en DAARNA pas de bluetooth op de telefoon inschakelde.
Vaak vonden ze elkaar dan vanzelf, maar ook niet altijd. Dan kon ik nog handmatig verbinden vanuit de auto (verbinden vanuit de telefoon werkt NOOIT) en als dat niet werkte, dan verbinding weg en opnieuw instellen.
Heel handig systeem is het niet en ik denk echt dat het niet aan de telefoon ligt, maar aan de T&C.Ik hoop inderdaad voor de “slachtoffers” dat er een coulance regeling getroffen wordt, want goedkoop is het echt niet :roll:
@Franco49 wrote:
GerardH69, ik zelf denk dat de remmen regelmatig vervangen moeten worden door het sportieve rijgedrag wat natuurlijk komt hoe de wagen eruit ziet en de wagen is ook heel sportief , dus het ligt naar mijn idee aan de bestuurder of heb ik het mis/
In 80.000 km 5x nieuwe remmen is echt belachelijk vaak.
Nu weet ik ook niet wat er verstaan wordt met “nieuwe remmen”, welke delen dat allemaal zijn, maar het blijft gewoon echt heel vaak en kan niet aan de bestuurder liggen.@Franco49 wrote:
ik heb wel steeds een probleem met scherm van de navigatie 800 , ,als het weer wat somber is kan ik het bijna niet zien ,als ik het dan op alleen dag zet werkt het niet of nauwelijks en op nacht is het bijna donker , dus dat vind ik gen succes .
Staat je instrumentenpaneel niet gewoon heel donker? Je kan die intensiteit veranderen met een knopje links van het stuur ergens op het dashboard. Meestal bij je verlichtingsknop in de buurt.
@gose91 wrote:
Velgen had ik nog niet eens aan gedacht, maar natuurlijk wel logisch. Naast dat en de spiegels is er nog iets.
Velgen zijn dan ook geen onderdeel van de carrosserie ;)
Niet dat ik het antwoord weet, maar we willen natuurlijk wel puur correcte antwoorden :mrgreen:
Kat goed warm gestookt?
Dat is zeker bij de Opels uit die jaren wel nodig om de kat goed te laten werken.
Mijn wagen heeft dat probleem ook altijd.Alles goed gecheckt op valse lucht? Eventueel eens met remreiniger hier en daar spuiten, heb je gauw genoeg een “onzichtbaar” gaatje gevonden als die er is.
26 september 2014 om 08:13 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252416Weet jij toevallig hoe ver de boutgaten voor de klauwen/brackets uit elkaar zitten bij je Corsa C?
Heb hier nog een setje over; klauwen, blokken, schijven 308mm schijven (wel 5×110) met naaf 65,1mm volgens mij. Is zo’n 1500 km mee gereden.
Van mijn Astra F, maar heb de wagen niet meer. Past in ieder geval op meerdere opels, zoals Calibra en Vectra A. Heb me nog meer modellen laten vertellen, maar dat weet ik helaas niet zeker.
Boutgaten voor de klauwen zit op 76 mm (als ik goed gemeten heb).
Dus als dat past, past de rest ook.In dat geval vind ik de schakelaar ook zeer verdacht!
Geen storingslampje neem ik aan?
Rijd je nog met je originele benzinepomp? Die kan te zwak geworden zijn in de loop der jaren.
Heb het zelf meegemaakt dat die in vol gas het gewoon niet trok terwijl wanneer je rustig accelereert, het wel goed gaat :hmmzOriginele chip met deze setup kan, maar ik had een redelijk vergelijkbare setup en dat liep niet zo heel jofel erop. Blij dat die uiteindelijk opnieuw geschreven was (gevalletje had ik het maar eerder gedaan :mrgreen )
-
AuteurBerichten