Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Astra_R wrote:
Ivm remupgrade ben ik op zoek naar 5 gaats fusee’s en remklauwen. Aangezien ik de klauwen voor montage ga reviseren en omdat het voor de hobby is zou ik het zooitje graag zo goedkoop mogelijk oo de kop tikken.
Iemand nog op de hoogte van een particulier die een 5 gaats astra g aan het slopen is?
Op marktplaats vind ik veel demontage bedrijven met bijbehorende prijzen.
Ik heb eventueel nog wel een set complete voorpoten liggen van een Astra G OPC, incl. de 308mm klauwen, schijven en blokken. Is misschien 1500 km mee gereden.
@astrawez wrote:
In Waalwijk staat ook zo’n Corsa. Weet alleen het kenteken even niet zo uit mijn hoofd :oops:
11 augustus 2014 om 06:28 In reactie op: Opel Corsa 1.3 CDTI (2010) diesel schudt stationair #18247180Rijd zelf ook een Corsa 1.3 CDTi (2011), maar mijn start/stop heeft het in de afgelopen 3 jaar sporadisch gedaan. Ik schat zo’n 10x ofzo, terwijl de teller toch al op 175.000 staat. Nooit het schudden meegemaakt.
Het regenereren wel, maar dat is bij mij altijd op de snelweg, dan gaat het verbruik even een aantal minuten wat omhoog. Merk je verder weinig/niets van.Toevallig vorige week bij de dealer geweest met eenzelfde auto. Motorstoringslampje ging aan om niets, dus even uit laten lezen.
De monteur vertelde mij dat het hoogst waarschijnlijk om een verzadigde roetfilter ging en die kon door het “nieuwe rijden” niet meer goed schoongebrand worden daardoor. Hij had daarom iets in de tank gegooid en gaf aan dat ik maar even een stuk in hogere toeren moest rijden zodat het spul goed verwerkt kon worden. Hij gaf hierbij expliciet aan dat het verbruik omhoog zou gaan.
Dus ik de BC op verbruik gezet en jawel…na een stukje rijden ging het verbruik van +/- 3.0 / 100 km ineens naar 6.x / 100 km. Dit bleef enige tijd van kracht en daarna daalde het weer.In het verleden nooit last van gehad, maar ik moest mijn gemiddelde verbruik even bijstellen :angel
Dus even je punten nog netjes samenvattend behandelen:
1) Correct, dat wordt allemaal automatisch geregeld
2) Af en toe lekker blazen. Je kan ook met een warme motor 120 in zijn 4 rijden. Kan dat motortje prima hebben en je verbruikt er niet meer om, check je BC maar ;)
3) Zie 2Plaats je foto’s ergens online (bijv. photobucket, picturetrail, enz.)
Van hieruit kun je ze doorlinken (de link krijg je op die sites al bij je foto)Vervolgens zo op het forum plaatsen:
{img}http://www.photobucket.com/jouwfoto.jpg{/img}
en de { } vervangen door [ ]30 juli 2014 om 10:54 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241179@Rayc30xe wrote:
Iemand enig idee hoeveel koppel een gechipte c30xe heb en mij eigenlijk kan bevestigen dat de sachs plaat het koppel niet aankan ? en het dus allemaal daar aan ligt en niet aan wat mensen beweren.
Ik neem aan dat je dan een X30XE (onderblok) hebt met C25XE aanbouwdelen.
Die had ik ook in mijn auto zitten, ook gechipt. Daar kwam 227 pk / 281 nm uit. Aan de krukas 241 pk en de nm weet ik niet meer precies.
Zat toen ook een sachs sportkoppeling in en dat liep als een trein. Pakte perfect op, geen slippende koppeling meer.

@Jerremy wrote:
Die rode gril komt me trouwens bekend voor, heb je die via/van je broer toevallig ? Die heeft ie ooit is van mij gekocht weer.. ;)
Even dit heel erg laat corrigeren :mrgreen:
Die rode gril heb ik niet van jou Jeroen, maar die heb ik eens gratis van een ander forumlid gehad.
Hij lag al heel lang bij mij op de plank en toen Ray hem nodig had, heb ik hem weer aan hem gedoneerd.
Stom toeval dat de jongen van wie ik hem had, echt een week later er ineens om vroeg of ik hem nog had hahaVanmorgen rond een uurtje of 7, een prachtige blauwe J OPC op de A15. Hij ging de A16 op richting Rotterdam.
5-tfp-37 was het geloof ik@GlennGSI wrote:
@mark wrote:
ok thnx man :thumbup , komt uit de carrosseriebouw vandaan dan?
Het word veel in de industrie gebruikt en in de carrosseriebouw word er veel mee gedaan idd. de opbouw van een bakwagen, opleggerchassis en vrachtwagen chassis enzovoort. Als het geschoppeerd is dan doen wij het daarna altijd dik in de epoxy.. een auto die nagenoeg niks te lijden heeft in vergelijking met een vrachtwagenoplegger of offshore spul zal dan eigenlijk snel gezegd niet meer roesten… vast nog wel een keertje maar je begrijpt vast wat ik bedoel.. Je brengt het wel aan met verhitting dus dun plaatwerk zal krom trekken
Hier lees ik dat het daarna nagenoeg niet meer te lassen is. Dat is misschien iets om rekening mee te houden.
http://www.rustbuster.nl/Roest/Scoperen.htmMachtig mooi topic dit :wors
Wat een prachtig project is dit zeg :wors
Zo’n Calibra Cabrio is echt wel dik!!Ik zou het schakelpinnetje eens bekijken, wat ik je op het andere forum al verteld heb ;)
[rquote=1914677&tid=145962&author=Dietrich Concept][rquote=1914642&tid=145962&author=Trompie]Pascal had bij Niels met chip op maat 241 pk aan de krukas. Was standaard X30XE met calibra inlaat. Enige aanpassing waren spahgetti spruitstukken.[/rquote]
gemeten op een standaard of mobiele testbank :D
Is er voor de tuning gemeten?
Durf te wedden dat die toen al 223 pk had op die bank.
Zet hem maar eens op een dynoyet testbank onmogelijk die pk’s door alleen die aanpassing!!
…………….
Dus nee dat is onmogelijk!![/rquote]
Vooraf niet gemeten, gebeurde nog het een en ander aan onderhoud en dergelijke. Meting gedaan op een vaste testbank.Enige aanpassingen op de X30XE met C25XE inlaat:
Volledig groep A uitlaat op maat, incl. spagetti spruitstukken, BMC airbox, chip (C25XE) op maat geschreven tijdens het rijden (met laptopje eraan).
Resultaat, 241 pk aan de krukas, 227 aan het wiel.Je hoeft het niet te geloven he ;)
Het was gewoon zo. Punt.Overigens is het niet nogmaals te meten, omdat de auto gestolen is :swear
24 december 2010 om 16:00 In reactie op: auto uit belgie invoeren maar zelf hierheen rijden #17773838Dat is zeer zeker niet netjes zeg!
Maar idd handelaarsplaten mogen niet in het buitenland, dus dat is ook niet echt een optie.
Lijkt mij dat trailer of laten brengen en dan die man weer terug brengen de enige opties zijn.12 december 2010 om 11:17 In reactie op: auto uit belgie invoeren maar zelf hierheen rijden #17773832Dus behalve een trailer / autoambulance kan het gewoon niet legaal als ik het goed begrijp.
origineel gepost door Astra F Vaassen
Echt heel sneu dat zo iets moet gebeuren. Ze snappen heel niet hoeveel zo’n auto voor iemand kan betekenen, want als ik het zo zie is het niet zomaar een auto. Een prachtige gsi gewoon:thumbupDank je. Ik houd er niet van om op te scheppen, maar dit was echt serieus een van de mooiste Astra GSi’s van NL. En dat ZONDER dat hij gerestaureerd in welke vorm dan ook.
Auto was ook meer dan transport. Zat enorm veel sentimentele waarde aan en dat is in een klap helemaal weg. Elke keer als ik het iemand vertel, lopen de tranen nog over mijn wangen :(Die witte subaru spot ik ook regelmatig hier op de halsterse weg idd
Zin om is wat af te spreken dan Peter?
origineel gepost door Buco
Klopt inderdaad. Kleine correctie echter, want de STI heeft 325pk (en 425Nm) maar heeft daarentegen meer aandrijfverliezen door de AWD (-26%), ook weegt ie ca. 225kg zwaarder dan de GSI en heeft ie een C.W. van een flatgebouw.
Dus per saldo klopte de praktijk wel met de theorie, namelijk dat het niet zo heel erg veel scheelde. Het koppel en het AWD spelen wat in het voordeel bij de sub.
Wil dat ding nog wel is goed bekijken. Vind het erg gave auto’s namelijk! Kom je zelf ook uit de buurt toevallig?
origineel gepost door sw_reijnders
dan drop ik mijn vriendin daar en dan ga ik naar jouw auto kijken :angelHaha ik vind het prima hoor :D
origineel gepost door Jerremy
Haha, en als je er bent geef je voor ’t gemak ook maar geen antwoord.. :angel :jerry :DWat wil je nog weten dan? Alles is toch al gezegd?
Haha, scheelt dat andere mensen antwoorden voor mij. Kom eigenlijk nooit hier op het opelforum :angel
Nee, Subje was met 350 pk en AWD best wel in het voordeel op lagere snelheden. Maar echt achtergelaten worden was ook geen sprake.
Wat het geluid betreft, hij maakt genoeg geluid vind ik, gaat echt niet meer worden. Anders kom je maar is luisteren, want stil is die echt niet hoor :P
Wat is er bij de intratuin zelf te doen dan? Ben er nog nooit binnen geweest namelijk ook al woon ik er 100 meter vanaf :angel
Klopt, was ik :D
Net terug van Zundert idd
Ik woon hier vlakbij de intratuin, dus als jij ook in de buurt woont spotten we elkaar vast nog wel voor een wat uitgebreidere babbel.
Subaru klonk ook erg gaaf trouwens!Zo, dat is echt een supernet ding!
Lekker origineel

-
AuteurBerichten


