Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is het niet een afhankelijkheid? Gezien je het voorbeeld geeft dat je stopt en als je weer vertrokken bent, het pas optreedt.
Op zich vreemd, want bij het optrekken trap je toch wel de koppeling meermaals in voordat je de cc inschakelt toch?Bij mijn Corsa bijv. moet ik na het starten eerst minimaal 1x het rempedaal ingetrapt hebben voordat de cruisecontrol het weer doet. Erg onhandig als je eens langs de snelweg stopt en weer verder wilt rijden, dan moet je om “niets” remmen om je cc weer te laten werken.
Dit staat echter wel in de gebruikershandleiding geschreven. Wellicht dat er bij jou ook een dergelijke afhankelijkheid beschreven staat?15 september 2014 om 06:44 In reactie op: Opel corsa D motorkap roest? terugroepactie geweest? #18236169Bij mijn Corsa van 2011 zei de dealer (waar die altijd in onderhoud is geweest) ineens dat er een terugroepactie was.
Toen ik de auto weer kwam ophalen zei hij van ja we hebben gekeken, maar er is niets aan de hand.
Hieruit concludeerde ik dat ze niets hadden gedaan :hmmzAls die uitvalt als je met de bedrading bezig bent, zou ik gewoon even goed de bedrading nalopen om te kijken of hij niet ergens sluiting maakt als je ermee rommelt.
Die indicator komt nogal snel idd.
Ik zou iets vlotter rijden, dan gaat het vast wel beter :thumb@Astra 1.4 NZ wrote:
Bij Opel zelf
Nou, dat zal lastig gaan worden.
Ik heb ze daar ook vandaan, maar dat was niet zomaar geregeld.
Als je een goede magazijnman hebt, gaat die gewoon op zoek naar een dealer die die dingen nog op de plank heeft toevallig. Zo is de mijne bij een Poolse dealer vandaan gekomen na veel geduld te hebben gehad.
Rechts lag nog wel ergens in een algemeen magazijn toen.Cursus spaans Rene? :mrgreen:
Kan wel speculeren, maar ik ben ook benieuwd wat Mr. F te vertellen heeft a.d.h.v. de folders.
Autoteam Bergen op Zoom
Verkoop: Geen ervaring, ik wist al wat ik wilde en daar hoefde niemand me van te overtuigen
Werkplaats: Geen idee, met de leasewagen boeit dat niet en hoor je nooit wat over de prijzen en met de privé auto kwam ik er nooit
Magazijn: Uitstekende service. Ten minste, als je Simon hebt ;) Die man heeft echt alles voor me opgezocht en gekregen wat ik gevraagd heb. Die heeft niet meer te krijgen onderdelen op laten sturen vanuit buitenlandse dealers waar het toevallig nog op de plank lag en zelfs op zijn vakantieadres een niet meer te krijgen onderdeel opgehaald bij de daar lokale opel dealer :wors
Korting kon de ene keer meer dan de andere keer, maar heeft hij altijd netjes verklaard.Ja, gezien het overzichtje eronder zal dit wel passen.
Alleen de ervaringen met imitatie-lambda’s zijn nogal verdeeld, dus houd daar rekening mee ;)Met wat oudere auto’s heb ik gemerkt dat je wel degelijk verschillen merkt in wat je erin gooit.
Nu is 1 tankje brandstof tanken natuurlijk geen goede test. Ik heb daarom het volgende gedaan met mijn ’94 Astra GSi 16v:
3 maanden Tango loodvrije benzine
3 maanden Shell euro95
3 maanden Shell V-power
Ook in die volgorde.Hierin bleek dat ik uiteindelijk verder kwam op een tank. Dus op euro95 verder dan op die zooi van de tango (gemiddeld zo’n 2 liter / 100 km zuiniger :-o ) en op v-power nog weer verder. Alleen het laatste verschil in afstand was niet zo groot meer, dus dat vond ik de meerprijs niet waard.
Toen weer euro95 erin en toen merkte ik dat het blok toch iets soepeler liep op de v-power.Gezien de euro95 maar maximaal 1 cent/liter duurder is dan de troep van de tango (in mijn regio), tank ik ALTIJD Shell.
Dus met de airmiles gaat het ook goed :mrgreen:Nogmaals, hoe het met nieuwe auto’s zit, dat durf ik niet te zeggen. In mijn 1.3 CDTi heb ik in ieder geval nog NOOIT iets anders gegooid dan shell fuelsave diesel :mrgreen:
En daar rijdt die al 180.000 km erg goed op. En de miles vliegen er ook bij :mrgreen:1 september 2014 om 06:22 In reactie op: Adies gevraagd : Astra H 1.3 cdti genoeg vermogen? #18250883Heb er niet veel ervaring mee, alleen een proefrit mee gemaakt, maar dat motortje is eigenlijk gewoon net te klein (zwak) voor een Astra vond ik.
De 1.7 lijkt mij ook een veel betere keus.Heb nu wel 3 jaar en 180.000 km in de Corsa 1.3 CDTi gereden en er is tot nu toe nooit wat met dat motortje.
1 september 2014 om 06:01 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183319@petrolhead wrote:
Wil eigenlijk de motorkap origineel houden, of zo subtiel mogelijk.
Kennis van me had ook eens tb’s op zijn astra 3.0 v6 geknutseld. Motorkap FLINK aangepast.
Had die na goed afstellen wel ineens 270 pk ofzo ;)
Zal eens kijken of ik nog ergens de foto’s ervan kan vinden…Waarom een 1.8?
Die winst is echt minimaal.
Kan je beter een andere 1.6 (supermakkelijk plug en play) erin hangen of nog wat meer power eruit halen :P (als je toch bezig gaat)Thanx :D
Ik kan niets vinden over Opel demontage in Heesbeen??
http://www.omslagpuntberekening.nl/
Hier kun je vanalles berekenen en zien wat de kosten ongeveer kunnen bedragen.
Als je ruimte hebt, uit elkaar trekken.
Tijd heb je al, want ik krijg de indruk zo dat je hem al even hebt staan en er toch verder niet zo heel veel mee doet. Dan zijn die paar weken ook niet erg meer.
Als er genoeg animo is, haal je alles er wel uit.
En het restje laat je afvoeren naar de stort.Als je je dan verveelt, kun je altijd nog de schade fixen en dan niet-kapotte onderdelen verkopen :P
Maar blijft altijd een gok, want er moet natuurlijk wel interesse in je onderdelen zijn, anders duurt het weer zo lang.
Denk dat het makkelijker is als je op de sloop effe een ander motortje haalt.
Zie je gelijk hoe het allemaal zit, als je dat nog niet weet.Dat de T&C BT4.0 niet ondersteund, kan ik wel begrijpen, dat was er nog niet bij de ontwikkeling ervan.
Maar ja, het protocol is wel backwards compatible. Dus de basic functies MOETEN werken.En gezien bij mij de moderne toestellen het wel doen, lijkt me dat dat niet het probleem is.
Heb je al een ouder toestel geprobeerd? Gezien het daar nogal op gegooid wordt.Zijn je toestellen niet onzichtbaar? En ik weet niet of het werkt (kan ik vanmiddag bekijken), maar ziet je toestel de auto wel?
Dat heb ik ook in mijn Corsa (2011) zitten en de enige belemmeringen die ik tot nu toe ervaren heb op dat gebied is dat hij maar 4 apparaten kan onthouden en dat als de bluetooth op mijn GSM al aanstaat en daarna de auto start, de communicatie niet zo goed verloopt.
Maar als ik de bluetooth pas aanzet op mij telefoon nadat de auto / radio gestart is, dan is er geen enkel probleem.
Oja als mijn telefoon verbonden is via bluetooth dan speelt hij alle geluiden van de telefoon af via de autoradio, ook al staat de radio gewoon op bijv. FM (dan hoor je dus je geluiden niet van bijv. inkomende whatsapp berichten). Dan moet je de radio helemaal op een andere audiobron gaan zetten, maar ja, dan heb je geen muziek meer :PEenmalig verbinden met 0000 of 12345 of zoiets (staat in het boekje) en dan werkt het super!
Werkt volgens mij alleen als je de auto verbinding laat maken met de telefoon?Nieuwe telefoons lijkt me onzin, maar android toestellen als de samsung Galaxy S4 en S5 verbinden moeiteloos bij mij en ik heb de boel nooit geupdate.
@Jerremy wrote:
Waarom een 3.0 vliegwiel ? dan moet je die van een Omega B nemen, is dubbel massa.
Ik had geen dubbelmassa vliegwiel, dus hieruit maak ik op dat ik het vliegwiel van de 2.5 afgedraaid en erop had.
Ik had gewoon het vliegwiel van de V6 erop, alleen afgedraaid zodat die wat lichter was. Ik dacht 4,5 kg? Maar dat weet ik niet meer zeker. Dat zou ik echt na moeten zoeken.
Verder hadden we al vastgesteld dat we dezelfde sachs spullen hadden. Werkte bij mij prima.Daarom ook overwegen ;)
Iedereen heeft zijn eigen reden voor bepaalde keuzes.
Het is ook niet zo dat je dan elke week op de brug staat he (afhankelijk van hoeveel je ermee rijdt natuurlijk)Dit is zo’n geval dat je met 10x immitatie nog steeds goedkoper uit bent.
Dus je zou het zeker eens kunnen overwegen ;)28 jaar
’11 Corsa D 1.3 CDTi Connect Edition
’94 Astra F GSi 2.0 16v12 augustus 2014 om 06:39 In reactie op: Opel Corsa 1.3 CDTI (2010) diesel schudt stationair #18247183Eens met Wim.
Verder, geen idee waarom mijn start/stop het niet doet.
Ik heb die 175.000 ook niet in de stad gereden natuurlijk :P
Dus het boeit mij ook niet. Airco staat bijna nooit aan en ik weet 100% zeker ik aan alle voorwaarden voor de start/stop voldoe, maar blijkbaar vinden de sensoren van de auto van niet. Ach ja, hij gaat er toch bijna uit :mrgreen: -
AuteurBerichten