Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@HarrieAstra wrote:
Vandaag even de interieur- en de luchtfilters van de Astra en de Corsa vervangen.
Van de Astra wel foto’s gemaakt, van de Corsa niet. Moet zeggen dat ik de filters van een Corsa liever vervang als die van de Astra..
Vies (actief koolstof) interieurfilter eruit:


Zoals te zien is, is het filter half gebroken. Waarschijnlijk is dit zo met het plaatsen de vorige keer gebeurd. Ik denk dan ook niet dat hij naar behoren gefunctioneerd heeft in de tijd dat hij erin heeft gezeten.
Vervolgens is er een fris nieuw pollenfilter voor terug gegaan, zodat ik eens kan kijken of er verschillen merkbaar zijn, anders komt er weer net zo snel een actief koolstof filter.
Luchtfilter was trouwens wel echt aan vervanging toe!


Ook het filterhuis was niet erg fris meer.

Nadat het hele filterhuis gereinigd was, zag ik ook nog het 2e restrictiepijpje zitten. Deze heb ik er ook maar uitgehaald, aangezien de eerste al een tijdje verwijderd is. Eens kijken of dat enigszins scheelt.
Daarna het frisse nieuwe filtertje gemonteerd. Het viel me op dat er een soort gaas/roostertje over het filter heen zit. Apart, heb ik nog niet eerder gezien bij een standaard filtertje. Ziet er best grappig uit.

Merk je veel verschil met de restrictiebuisjes eruit + een nieuw luchtfilter?
Vind zelf namelijk dat zonder restrictiebuisjes mijn uitlaat net lek klinkt. Heb een Irmscher dubbele pijp btw@littlebird wrote:
Bumper is 5 minuutjes. Zitten links rechts in de wielkast schroeven. Aan de onderkant zitten wat schroefjes of clips. En aan bovenkant zitten wat clips. En dan ligt je bumper eraf. Wielen hoeven er niet af wielkuip hoeft er niet uit.
Alleen even insturen dat je bij de schroef kan in de wielkuip.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
En zorg dat je je temp. sensor aan de voorkant van de bumper losmaakt, en dat je de mistlampen afkoppeld! (als je deze hebt natuurlijk)
Bumper moet eraf
Ziet er bruut uit hoor!
Kijk of ze niet dof zijn, is afkeur
kijk of de ophangpunten nog goed zijn, te laag/hoog schijnende lamp is afkeur
Xenon in een niet xenon koplamp is ook afkeurBij mijn Astra heb ik rechts van de accu 2 zwarte buisjes met een blauwe streep erop, uiteindelijk komt daar een connector uit voor mijn mistverlichting.
Zullen deze passen?
195/45 R17 met een ET waarde van 37
Volgens internet is de ET waarde van een Astra 39 namelijk, of hoef ik hier niet naar te kijken?
Zoals wat Dolby al zegt. Aan het scherm zelf kun je het niet zien. Maar aan de ruiterwisser hendel kun je het wel zien.
Deze hendel is van een auto geweest met MID, dit kun je zien aan de extra knoppen aan de zijkant
Dit is de normale hendel voor autos met een TID, deze geeft namelijk alleen maar tijd en datum en zijn er dus geen knoppen nodig.
Het kan zijn dat deze hendels op de sloop er dus al uit zijn gehaald, dan kun je het alleen nog maar zien aan de kabelboom die erachter zit. dus dat betekent idd dat je alles los zou moeten maken.
Als ik bij mijn Astra G Sport het kenteken invul dan komt er ook de standaard maat te staan, hoewel de sport uitvoering standaard al verlaagd is kloppen deze aangegeven maten inderdaad niet.
Ze zult die stekker vrijwel direct moeten kunnen zien liggen. Zie je hem niet? Dan zit die er wss niet
Volgens mij alleen de 4 polige remschakelaar
CC is volledige in te bouwen, ook als er geen voorbereiding voor is.
Heb zelf nog een gaskabel dus dat is wat meer werk als een Z motor.Je kunt het hele systeem zonder koppelingsschakelaar gebruiken maar dan moet je niet tijdens CC je koppeling intrappen.
@Raider wrote:
Aah oke, bedankt! Hoe zit dat verder dan met de stoelverwarming en TC? Knopje erin drukken en het werkt?
En zelfde eigenlijk met de alarmlichten, of is dat voor een uitgebreider alarm o.i.d.? Ik heb wel van die dingetjes op de ramen zitten en 2x op de afstandsbediening hoor je de sloten nog wat extra aangrijpen of zo..Alarm zul je zelf moeten inbouwen. Voor de stoelverwarming heb je ook die verwarmingsmatten in de stoel nodig.
En over de TC durf ik niks te zeggen. Ben ook wel benieuwd of die er zo in kan namelijk!Toppie, bedankt man!
@pionok wrote:
Niks ten nadele van jou maar Viking is nou niet echt “het” beste merk onder de autobanden.
Ik zelf heb er Michelin onder liggen en na goed balanceren totaal geen last van enige trilling.Gr. Rene
Ben ik het met je eens, deze lagen er al onder toen ik de auto kocht maar ben wel van plan om deze met de tijd toch te wisselen met een beter merk
Ik heb precies het zelfde probleem. Volgens mij komt het bij mij door de banden zelf.
Welk merk banden heb je? Heb er zelf Viking onder liggenhttp://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,3819774″ onclick=”window.open(this.href);return false;
^ Daar staat precies hoe je die hendel los kan krijgen. Kost je misschien 5 tot 10 minuten. Valt wel mee
16 september 2015 om 18:35 In reactie op: Astra G 1.6 16v (X16XEL) klaar voor Cruise Control? #18295178@Opel-Maus wrote:
Welke kabel bedoel je nu eigenlijk?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik bedoel de 10 polige CC unit kabel

(bedankt gose91 voor de foto haha :wors )16 september 2015 om 17:56 In reactie op: Astra G 1.6 16v (X16XEL) klaar voor Cruise Control? #18295173Morgen ga ik nog ff een keer zoeken naar de verdomde kabel, ben bang dat die er niet zit maar heb nog niet onder de ABS pomp gekeken.
Anders wordt het een kabel bij solderen. Daar ga ik dan dit schema voor gebruiken:
Volgens mij klopt dit schema, iemand die dit even kan bevestigen voordat ik mijn Astra in een frituurpan verander?@wim-v6 wrote:
Linker koplamp tussen accu en scherm bij de kabelboom aldaar weggetaped.
Het betreft een zwarte stekker met een dekseltje erop.
Voorbereiding is niet standaard.
Bij de X20XEV en X20XER hangt hij aan het schutbord ter hoogte van je remvloeistof potje
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Is het mogelijk dat die bij een X16XEL ook tegen het schutbord aan zit?
En wat als deze kabel er niet voorbereid voor is? Kan ik die er zelf inzetten? Of werkt het niet zo makkelijk?Hij zit in ieder geval niet bij de rechter koplamp! Zou die dan onder het relais kastje kunnen zitten?
4 september 2015 om 18:50 In reactie op: Astra G 1.6 16v (X16XEL) klaar voor Cruise Control? #18295172@Shane_Astra_g wrote:
@wim-v6 wrote:
Servomotor plaatsen.
4draads remschakelaar plaatsen.
Koppelings schakelaar plaatsen.
Bedieningshendel plaatsen.Een servomotor zullen ze nooit plaatsen bij Opel.
Ook zegt de weergave van snelheid op de TID ook niks over voorbereiding.
Dit deden de Astra-F (ook de allereerste met DID), deze heeft nooit cruise gehad.
Evenals de Corsa’s-BVoordereiding is te zien door de aanwezigheid van de 10polige stekker naast de accu of aan de bestuurders zijde tegen het schutbord.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
En niet vergeten die kabel van de servomotor naar de gasklep? Zijn er meerdere servomotoren uitwisselbaar van andere opels? Met de tijd wil ik cruise control plaatsen. Volgensmij ben ik al is die 10polige stekker tegen gekomen.
Heeft iemand artikelnummers? :wors
Zit de ISO connector goed op jouw radio geklikt? Kan namelijk zijn dat die maar voor de helft aan aan de aansluiting zit!
Kan ook misschien zijn dat er ergens een los contact zit die trilt zodra je rijd?3 september 2015 om 19:50 In reactie op: Astra G 1.6 16v (X16XEL) klaar voor Cruise Control? #18295167De bedieningshendel die heb ik. Waar kan ik de rest van de onderdelen vandaan halen? Kan niet echt iets vinden op MP op eBay
3 september 2015 om 19:16 In reactie op: Astra G 1.6 16v (X16XEL) klaar voor Cruise Control? #18295164Bij deze wat foto’s van mijn motorcompartiment. Ik heb zelf nog ff lopen zoeken naar mijn gaskabel maar ik kan deze niet vinden :wtf



Zien jullie hier enige CC componeten?
Groetjes
-
AuteurBerichten