Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dus eigenlijk turbo ertussen, wastegate afstellen op maximaal 0.5 bar en gaan?
Maar mijn motor heeft een hoge compressieverhouding (10.5:1) als je in die kleine ruimte meer compacte lucht doet (boosten), daar krijg je vroegtijdige detonatie van. En hoe hoger de boost hoe eerder dat voorkomt. Maar jij zegt dus dat maximaal 0.5 bar niet schadelijk is voor de motor (of in ieder geval handelbaar)
En waar baseer je die 0.5 bar op?
Even tussendoor, de “normale” atmosfeer druk is 0 bar? Of denk ik dat verkeerd?
Niemand een idee hoeveel boost ik maximaal kan draaien op een standaard motor? 0.1 bar, 0.2 bar? 1.0 bar?
Nee maar een Astra is best groot en zwaar. Zelfs 1.6 heeft al moeite soms.
Niet aan beginnen.
Veel winst zou je zonder geblazen motor niet krijgen. Maar zeker wel merkbare winst hoor! Je beste gok zou een chip op maat zijn. Een die special voor jouw auto gemaakt wordt! Maar dit kost wel meer dan een normale chip. Een normale chip is vooraf gemaakt en past op iedere auto. Maar is wel goedkoper.
Dbillas doet volgens mij chippen op maat. En Unlimited Tuning doet de chip die vooraf gemaakt is dacht ik.
Maar nu zit ik eigenlijk alleen nog met de vraag hoeveel boost ik zou kunnen draaien zonder knocks op normale brandstof. Zijn hier berekeningen voor, of mensen die hier formules voor weten?
Noem maar een datum
@kiyamizio wrote:
Hoe gaat je het mengsel verrijken onder boost. En de ontsteking verlaten wat nodig is met 10.5 compressie.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Is dit al nodig op een boost van maximaal 0.5 bar? Ik heb mij laten vertellen dat de stock ECU ook wel geprogrammeerd is voor deze kleine wijzigingen. :hmmz
Parkeerplek Mac Donalds bij het Gelredome is wel een centraal en bekende plek denk ik
Ben er dan ook bij, wel met mijn Astra king:
Heb zelf geprobeerd om deze eerst zo eruit te halen, ging moeilijker dan ik dacht. Maar is mogelijk!
Het is makkelijker om de stootlijsten eraf te halen en ze er dan via de achterzijde uit te klikken! :thumbupSucces
Volgens mij zitten de originele gewoon het dubbelzijdige tape vast.
Je kunt ze er vanaf de achterkant uit tikken. Moet je wel de stootlijsten van de auto halen.Bij een 3 deurs: deur open, klosje hout tegen de voorkant van de stootlijst en dan de stootlijsten richting de achterkant tikken.
Het achterste stuk moet je richting de voorkant tikken.
Zorg ervoor dat het klosje hout niet op de lak komt!
De enigste die ik zo snel kan vinden zijn de Njoy embleempjes die boven de stootlijsten zitten. En jij hebt natuurlijk net die andere nodig die er in zitten.
Je zou eens jouw lokale Opel dealer moeten mailen of ze aan deze badges kunnen komen. Schrik alleen niet van de prijs. ongeveer 20 euro per stuk dacht ik.
Succes
Vandaag gewassen, schoon het nieuwe jaar in!

Waarom hebben sommige Gtjes een chrome rand aan de grill? Speciale uitvoering?
Maak eens een foto van het lichtbeeld vanavond, dan is het duidelijker voor ons
Ik bedoelde stadslicht in de koplampen en in de mistlampen, geen DLR
Is er iemand andes die dit geprobeerd heeft?Dag heren,
Ik heb 2 vraagjes
Stadsverlichting in mijn mistlampen, is dit mogelijk
En ik zie sommige G’s een chrome rand onder hun grill hebben? Is dit alleen bij de Njoy uitvoering?20 oktober 2015 om 21:25 In reactie op: Astra G Cruise Control – Is ie nou wel of niet voorbereid? #18299575Deze ga ik dit weekend ook gebruiker, kleuren kloppen niet, volgorde volgens mij wel! Ik laat wel ff weten hoe het zit
Ik zou in ieder geval zoveel mogelijk aanpassingen doen VOOR het chippen.
19 oktober 2015 om 17:19 In reactie op: Astra G Cruise Control – Is ie nou wel of niet voorbereid? #18299572De 10-polige stekker is inderdaad voor de servo van de CC, bij mijn X16XEL is het precies andersom, ik heb wel de connector in de behuizing van het stuur, maar ik heb niet de 10-polige stekker. Deze ga ik er van het weekend zelf bij solderen.
Voor mij dus ook een kwestie van de kabels volgen.
Succes! :jerry
14 oktober 2015 om 06:47 In reactie op: Mn ‘nieuwe’ astra in een mercedes geknalt :( advies gevraagd #18298917Zo te zien komt die van een zilveren Astra, je kunt het voor de zekerheid nog ff vragen door contact met hen op te nemen
Vandaag ff gekeken wat er dan mis was, blijkt het spruitstuk lek te zijn
-
AuteurBerichten