Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Lang leven de dakramen. Zeer herkenbaar, heeft mn Monza ook last van :cry
Jaja, we komen met de Monza!
Viscokoppeling misschien?
Succes ermee! :thumb
Dus een dop zonder drukventiel zou dan de oplossing zijn?
Mooi man, veel succes ermee :thumb
Peter, als je er een paar foto’s van zou willen maken ben ik al een heel eindje geholpen :wors
Welk soort radiateurdop zou ik dan wel moeten hebben? Heb je hier toevallig een fotootje van?
Kywieman, kachel wordt wel warm, maar niet zo heet als in een moderne auto. M’n expansievatje heeft een drukknop met een ontluchtingsgaatje erin. Ik heb wel eens gehad dat via de radiateurdop het expansievatje bijna helemaal leeggetrokken werd. Het is heel wisselvallig. De ene dag gebeurt er niks of een vingerhoedje vol, de andere dag gooit ie er bijna alles weer uit!
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSHP5119BRNlrszb-AOIBygz9pE-FUBTmAFlw2IlGTeYjnFkv5Y” onclick=”window.open(this.href);return false; https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSjAta7LUpFR5lW-2XxqmkYZJWhbAaL4fMx3JEGqZ26vtucvmB6″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kywieman, aangezien ik geen smart Phone bezit, heb ik 2 foto’s van internet gehaald. Het is een combinatie van de 2. Mijn dop heeft de vorm van de eerste en waar de blauwe dop bij de tweede foto zit, zit er bij mij een zwarte.
KVS komt bij uit het zwarte ventiel op de dop.Peter, vloeistof komt omhoog bij ontluchten/gas geven. Radiatorslang is zacht. De ‘nieuwe’ motor (ook 30E) is een gereviseerd blok, de vorige had een lekke koppakking en was aan revisie toe. Compressietest was goed. Temperatuur blijft mooi in het midden.
Zijn er al vorderingen in je project, Frank. Ben benieuwd naar het eindresultaat :thumb
Peter, ik heb jouw advies opgevolgd, maar geen lucht te bekennen. Ik ga er dan maar vanuit dat ontluchting in orde is. Er is vorige maand een andere motor in gegaan en bij montage is dit ook al meegenomen door m’n garage. zijn er nog andere oorzaken te bedenken? Hebben ze misschien iets over het hoofd gezien? :hmmz
Nee, dat is het niet. Bij de eerste dop was het rubber kapot. Hierna een nieuwe erop gedaan. Het probleem was nog niet weg. Toen weer een nieuwe voor de zekerheid en nog steeds hetzelfde probleem.
Goed bezig! :thumb
Romijn al geprobeerd?
Elke auto heeft z’n verrassingen, ben ik met m’n Monza ook wel achter gekomen ;)
Veel succes met je nieuwe aanwinst! :thumb
Volgens Duitse Wikipedia-pagina en waren volgens mij allemaal in Nederland te verkrijgen.
Monza
2.0 E Reihen-Vierzylinder 1979 cm³ 85 kW (115 PS) bei 5600/min 160 bei 4200/min 11/1982–10/1984 A1/A2
2.2 i Reihen-Vierzylinder 2197 cm³ 85 kW (115 PS) bei 4800/min 182 bei 2600/min 10/1984–06/1986 A2
2.5 E Reihen-Sechszylinder 2490 cm³ 100 kW (136 PS) bei 5600/min 185 bei 4600/min 05/1981–10/1984 A1/A2
2.5 i Reihen-Sechszylinder 2490 cm³ 103 kW (140 PS) bei 5200/min 205 bei 4000/min 10/1984–06/1986 A2
2.8 S/H Reihen-Sechszylinder 2784 cm³ 103 kW (140 PS) bei 5200/min 218 bei 3500/min 02/1978–04/1981 A1
3.0 S/H Reihen-Sechszylinder 2969 cm³ 110 kW (150 PS) bei 5200/min 230 bei 3400/min 02/1978–07/1982 A1
3.0 E Reihen-Sechszylinder 2969 cm³ 132 kW (180 PS) bei 5800/min 243 bei 4500/min 02/1978–06/1986 A1/A2
3.0 i Reihen-Sechszylinder 2969 cm³ 115 kW (156 PS) bei 5600/min 225 bei 4200/min 09/1985–06/1986 A2
Von Tunern wurden auch noch weitere Motoren angeboten, z. B. von den Firmen Mantzel (3,0 Turbo mit 176 kW/240 PS) und Irmscher (3,6 E mit 147 kW/200 PS).Stoere bak, Commo! :thumb
Staat al een tijdje te koop in Sneek.
Mooi Graad, ik ook niet wachten tot 1 maart!
Dat komt helemaal goed :thumb
Welkom Graad,
Ziet er strak uit. Veel succes ermee!1 november 2015 om 19:49 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486696Een hoop nostalgie bij elkaar zeg!
-
AuteurBerichten