paazhaaz

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 157)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17433875

    Heb um vandaag ook weer gewassen. Meteen ook maar eens in de was gezet. Weer zo glad als een aal. :P

    Alleen, was ik de auto elke week …….. Wil de velgen toch een beetje bijhouden van de binnen en buiten kant. :thumbup

    In reactie op: Vec C1 SW met IPF van EDS #17519607

    Zie bv onderstaande link:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Roetfilter

    In reactie op: Roetfilter aanwezig in opel vectra GTS? #17520177

    Je kunt het ook zien via de site van de RDW. Even je kenteken invullen.

    https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

    Bij mij staat er:

    VECTRA STATION WAGON; Z19DTH-DPF

    In reactie op: Vec C1 SW met IPF van EDS #17519602

    origineel gepost door jraaf

    Hey da’s hoopvol. Ik benieuwd hoe het op de keuring afloopt. Heb jij ook je EGR uit laten zetten of is die nog vol in befrijf? Laat je ’t ff weten van de keuring.

    Safe driving Jurgen.

    EGR staat nog gewoon aan. K’wist niet eens dat dat kon ivm canbus / motorstoring.
    Zodra dat ie gekeurd is, zal ik de gemeten waarden t.o.v. de spec’s wel even doorgeven.

    In reactie op: Vec C1 SW met IPF van EDS #17519600

    origineel gepost door jraaf

    origineel gepost door paazhaaz
    Whaha, ik HAD een roetfilter. Tja, nu rookt ie ook. :P
    Heb er zelf geen last van…… Geeft alleen maar extra PK’s. :jerry

    Hoi PaazHaaz,

    Heb je het dpf er gewoon uitgesloopt? heb je een dummy terug gezet. Wat doet dit met de sensoren die ontbreken? Ben wel geintresseerd om ook mijn DPF er uit te slopen. Geeft dit geen problemen met de keuring?

    Ik hoor het graag van je.

    Safe driving Jurgen

    Yep:

    Uitlaat eronder uit gehaald.
    Kat + roetfilter lospakken.
    Slijpschijf in het roetfilter gedeelte.
    Uitkappen met hamer en beitel.
    Dichtlassen en weer terughangen.

    Staat ook beschreven in:

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109627&page=1#pid1460213

    Wat betreft de keuring. Da’s even afwachten. Volgende week wordt ie gekeurd. Naar mijn weten zijn de APK normen voor auto’s met roetfilter nog niet zo strak.

    Van de sensor heb ik nu geen last meer. Deze geeft continue 0 kPa drukverschil. Dit betekent ook dat er dus tijdens het rijden GEEN regeneratie meer plaats vindt.

    Anders kun je altijd met de TECH2 het een en ander laten omprogrammeren door de VOD.

    In reactie op: Vec C1 SW met IPF van EDS #17519587

    Whaha, ik HAD een roetfilter. Tja, nu rookt ie ook. :P
    Heb er zelf geen last van…… Geeft alleen maar extra PK’s. :jerry

    In reactie op: foto's van je Vectra in het buitenland #17502874

    In Frankrijk op de Alpe d’Huez:

    In reactie op: Welke inch velgen onder vectra c? #17514067

    origineel gepost door Gts32v6
    Heb onder de vec 18 inch opc wielen,wou bewust geen 19 i.v.m comfort verlies.

    Gr. Gts32v6

    Daar ben ik het mee eens. Daarom heb ik ook voor 18inch gekozen, met een iets hogere band om de wielkasten een tikkie beter te vullen.

    In reactie op: De vec C van Roel is weg, nu Insignia ST.Ramen getint #17513446

    origineel gepost door opel-limbo

    @paazhaaz

    Waar heb jij je C laten chippen als ik vragen mag? En wat betreft jouw Xenon, is die aftermarket? En zo ja, heb jij die in je originele koplampen zitten?

    Groet Roel

    Hij is gechipped via M. Stienen Autoservice in Ospel.
    Tel 0495-624681 of 06-10124058

    Xenon is inderdaad aftermarket en zit gewoon in de originele koplampen.
    Let wel dat je een xenon set met canbus nodig hebt + adapters voor de lampen te plaatsen.

    In reactie op: De vec C van Roel is weg, nu Insignia ST.Ramen getint #17513434

    Netjes :thumbup

    Veel rijplezier toegewenst.

    Afgelopen donderdag avond ging ie weer in z’n noodloop :swear

    Vrijdag foutcode uitgelezen, wederom P1901.
    Drukverschil is weer opgelopen naar 25kPa.

    Uitlaat eronder uit gehaald.
    Kat + roetfilter lospakken.
    Slijpschijf in het roetfilter gedeelte.
    Uitkappen met hamer en beitel.
    Dichtlassen en weer terughangen.

    Nu geeft is -0kPa…. Dat drukverschil komt zeker niet meer terug.

    Nu alleen nog effe kijken of omprogrammering nodig is i.v.m. regenereren.

    In reactie op: De Vec-C van Peter : de vervanger!! #17505079

    Netjes Peter :thumbup

    Wat vind je van de rij eigenschappen? Loopt super he, zo’n 150pk.

    Ben wel een beetje jaloers op je achterspoiler. :P

    origineel gepost door mrmonkey
    Wat een bullshit hierboven over die forte…. :hmmz

    Waarschijnlijk gaat het hier over een 1.9 Diesel motor.

    Als hij deze foutcode geeft en zoveel drukverschil heeft zal waarschijnlijk 1 van de slangetjes van de sensor naar je roetfilter gescheurd zijn bij je schutbord onder de auto (onder het hitteschild)

    Dan kan je wel Forte gaan gooien maar geheid dat die foutcode terug gaat komen :angel

    Ik ben het niet met je eens. Als het een gescheurde slang zou zijn, dan had het Forte spul ook NIET geholpen.

    In reactie op: Xenon Astra H knipperd #17504408

    Heb zelf een Pilot setje, canbus geschikt.
    Zit gewoon een extra kastje tussen de balast en de lamp.

    Heb ook geprobeerd dit kastje eruit te laten, maar dan krijg je inderdaad een flikker effect.

    K’moet zeggen dat mijn rijstijl wel veranderd is na dit euvel.
    Word regelmatig op z’n staart getrapt. :P

    Toch rij ik regelmatig snelweg kilometers, dus word ie goed warm. :hmmz

    In reactie op: Van B naar C #17502033

    origineel gepost door Edvries

    origineel gepost door paazhaaz
    Welcome to the club of the black vec’s :P

    Die verlaat ik hoor…..

    Sorry, volgens mij ben ik kleurenblind. Maar toch veel rijplezier toegewenst. :P

    In reactie op: Van B naar C #17502001

    Welcome to the club of the black vec’s :P

    In reactie op: Waar zit het brandstoffilter? #17500313

    :o

    Zo begon het bij mij ook……………………. zie:

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=101529&page=1

    Uiteindelijk inlaatspruitstuk + actuator vervangen.:swear

    In reactie op: Vectra gechipped #17499472

    origineel gepost door PAASHAAS
    Scheelt dat ook in het verbruik, als je een auto laat chippen ?

    Dat ligt aan je rechtervoet. Als je normaal blijft rijden is het zuiniger. Ga je elke keer het vermogen gebruiken, dan natuurlijk niet.

    Met mijn vorige astra reed ik eerst 7.1l/100km (2.0DTI), na het chippen 6.8l/100km. Zijn geen supergetallen, maar het is zuiniger.

    Het is net hoe je ermee omgaat.

    In reactie op: Vectra gechipped #17499463

    origineel gepost door stifler
    Waar is hij gechipped?

    Hij is gechipped via M. Stienen Autoservice in Ospel.
    Tel 0495-624681 of 06-10124058

    In reactie op: Vectra gechipped #17499462

    origineel gepost door PAASHAAS
    Ik zou maar vast een set extra banden laten klaar leggen in de gargage :D

    Deze zijn pas nieuw ;) Ligt ook een beetje aan je rechtervoet. Het is niet zo dat altijd maar full power aan het rijden bent.
    Het rijdt een stuk soepeleren, pakt sneller op (vanaf 1800 toeren), en in principe hoef je het gaspedaal nieteens vol in te drukken voor een beetje power.:thumbup

    In reactie op: 1.9 ZDTH Het beruchte stangetje #17492841

    Fijn he, als je het rubber weer eens kunt laten piepen :P

    Gisteren was eindelijk mijn handgemaakte bagagerek klaar.
    Netjes verzonken en gepoedercoat.

    Dit is um dan:

    Gemonteerd in de auto:

    Nu kan ik de auto goed volladen als we op vakantie gaan. :thumbup

    In reactie op: Vectra gechipped #17499457

    origineel gepost door sw_reijnders
    zeker leuk.
    maar 180 pk is nog weinig.

    EDS zegt dat ze met chippen 200 pk en 430 nm koppel uit een 1.9cdti 150 pk krijgen

    Ja dat klopt, maar dit is ook genoeg. Het hoeft ook niet allemaal kapot.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 157)