Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 september 2009 om 14:11 In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17433875
Heb um vandaag ook weer gewassen. Meteen ook maar eens in de was gezet. Weer zo glad als een aal. :P
Alleen, was ik de auto elke week …….. Wil de velgen toch een beetje bijhouden van de binnen en buiten kant. :thumbup
Zie bv onderstaande link:
Je kunt het ook zien via de site van de RDW. Even je kenteken invullen.
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
Bij mij staat er:
VECTRA STATION WAGON; Z19DTH-DPF
origineel gepost door jraaf
Hey da’s hoopvol. Ik benieuwd hoe het op de keuring afloopt. Heb jij ook je EGR uit laten zetten of is die nog vol in befrijf? Laat je ’t ff weten van de keuring.
Safe driving Jurgen.
EGR staat nog gewoon aan. K’wist niet eens dat dat kon ivm canbus / motorstoring.
Zodra dat ie gekeurd is, zal ik de gemeten waarden t.o.v. de spec’s wel even doorgeven.origineel gepost door jraaf
origineel gepost door paazhaaz
Whaha, ik HAD een roetfilter. Tja, nu rookt ie ook. :P
Heb er zelf geen last van…… Geeft alleen maar extra PK’s. :jerryHoi PaazHaaz,
Heb je het dpf er gewoon uitgesloopt? heb je een dummy terug gezet. Wat doet dit met de sensoren die ontbreken? Ben wel geintresseerd om ook mijn DPF er uit te slopen. Geeft dit geen problemen met de keuring?
Ik hoor het graag van je.
Safe driving Jurgen
Yep:
Uitlaat eronder uit gehaald.
Kat + roetfilter lospakken.
Slijpschijf in het roetfilter gedeelte.
Uitkappen met hamer en beitel.
Dichtlassen en weer terughangen.Staat ook beschreven in:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109627&page=1#pid1460213
Wat betreft de keuring. Da’s even afwachten. Volgende week wordt ie gekeurd. Naar mijn weten zijn de APK normen voor auto’s met roetfilter nog niet zo strak.
Van de sensor heb ik nu geen last meer. Deze geeft continue 0 kPa drukverschil. Dit betekent ook dat er dus tijdens het rijden GEEN regeneratie meer plaats vindt.
Anders kun je altijd met de TECH2 het een en ander laten omprogrammeren door de VOD.
Whaha, ik HAD een roetfilter. Tja, nu rookt ie ook. :P
Heb er zelf geen last van…… Geeft alleen maar extra PK’s. :jerryIn Frankrijk op de Alpe d’Huez:

origineel gepost door Gts32v6
Heb onder de vec 18 inch opc wielen,wou bewust geen 19 i.v.m comfort verlies.Gr. Gts32v6
Daar ben ik het mee eens. Daarom heb ik ook voor 18inch gekozen, met een iets hogere band om de wielkasten een tikkie beter te vullen.
18 augustus 2009 om 10:42 In reactie op: De vec C van Roel is weg, nu Insignia ST.Ramen getint #17513446origineel gepost door opel-limbo
@paazhaazWaar heb jij je C laten chippen als ik vragen mag? En wat betreft jouw Xenon, is die aftermarket? En zo ja, heb jij die in je originele koplampen zitten?
Groet Roel
Hij is gechipped via M. Stienen Autoservice in Ospel.
Tel 0495-624681 of 06-10124058Xenon is inderdaad aftermarket en zit gewoon in de originele koplampen.
Let wel dat je een xenon set met canbus nodig hebt + adapters voor de lampen te plaatsen.17 augustus 2009 om 14:31 In reactie op: De vec C van Roel is weg, nu Insignia ST.Ramen getint #17513434Netjes :thumbup
Veel rijplezier toegewenst.
2 augustus 2009 om 09:17 In reactie op: Vectra in de noodloop -> P1901: Drukverschil roetfilter – #17503506Afgelopen donderdag avond ging ie weer in z’n noodloop :swear
Vrijdag foutcode uitgelezen, wederom P1901.
Drukverschil is weer opgelopen naar 25kPa.Uitlaat eronder uit gehaald.
Kat + roetfilter lospakken.
Slijpschijf in het roetfilter gedeelte.
Uitkappen met hamer en beitel.
Dichtlassen en weer terughangen.Nu geeft is -0kPa…. Dat drukverschil komt zeker niet meer terug.
Nu alleen nog effe kijken of omprogrammering nodig is i.v.m. regenereren.
Netjes Peter :thumbup
Wat vind je van de rij eigenschappen? Loopt super he, zo’n 150pk.
Ben wel een beetje jaloers op je achterspoiler. :P
28 juli 2009 om 17:38 In reactie op: Vectra in de noodloop -> P1901: Drukverschil roetfilter – #17503504origineel gepost door mrmonkey
Wat een bullshit hierboven over die forte…. :hmmzWaarschijnlijk gaat het hier over een 1.9 Diesel motor.
Als hij deze foutcode geeft en zoveel drukverschil heeft zal waarschijnlijk 1 van de slangetjes van de sensor naar je roetfilter gescheurd zijn bij je schutbord onder de auto (onder het hitteschild)
Dan kan je wel Forte gaan gooien maar geheid dat die foutcode terug gaat komen :angel
Ik ben het niet met je eens. Als het een gescheurde slang zou zijn, dan had het Forte spul ook NIET geholpen.
Heb zelf een Pilot setje, canbus geschikt.
Zit gewoon een extra kastje tussen de balast en de lamp.Heb ook geprobeerd dit kastje eruit te laten, maar dan krijg je inderdaad een flikker effect.
28 juli 2009 om 15:56 In reactie op: Vectra in de noodloop -> P1901: Drukverschil roetfilter – #17503502K’moet zeggen dat mijn rijstijl wel veranderd is na dit euvel.
Word regelmatig op z’n staart getrapt. :P27 juli 2009 om 19:18 In reactie op: Vectra in de noodloop -> P1901: Drukverschil roetfilter – #17503500Toch rij ik regelmatig snelweg kilometers, dus word ie goed warm. :hmmz
origineel gepost door Edvries
origineel gepost door paazhaaz
Welcome to the club of the black vec’s :PDie verlaat ik hoor…..
Sorry, volgens mij ben ik kleurenblind. Maar toch veel rijplezier toegewenst. :P
Welcome to the club of the black vec’s :P
:o
Zo begon het bij mij ook……………………. zie:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=101529&page=1
Uiteindelijk inlaatspruitstuk + actuator vervangen.:swear
origineel gepost door PAASHAAS
Scheelt dat ook in het verbruik, als je een auto laat chippen ?Dat ligt aan je rechtervoet. Als je normaal blijft rijden is het zuiniger. Ga je elke keer het vermogen gebruiken, dan natuurlijk niet.
Met mijn vorige astra reed ik eerst 7.1l/100km (2.0DTI), na het chippen 6.8l/100km. Zijn geen supergetallen, maar het is zuiniger.
Het is net hoe je ermee omgaat.
origineel gepost door stifler
Waar is hij gechipped?Hij is gechipped via M. Stienen Autoservice in Ospel.
Tel 0495-624681 of 06-10124058origineel gepost door PAASHAAS
Ik zou maar vast een set extra banden laten klaar leggen in de gargage :DDeze zijn pas nieuw ;) Ligt ook een beetje aan je rechtervoet. Het is niet zo dat altijd maar full power aan het rijden bent.
Het rijdt een stuk soepeleren, pakt sneller op (vanaf 1800 toeren), en in principe hoef je het gaspedaal nieteens vol in te drukken voor een beetje power.:thumbupFijn he, als je het rubber weer eens kunt laten piepen :P
11 juli 2009 om 09:29 In reactie op: Bagagenet voor Vectra C2 SW -> handgemaakt rek klaar. #17467197Gisteren was eindelijk mijn handgemaakte bagagerek klaar.
Netjes verzonken en gepoedercoat.Dit is um dan:


Gemonteerd in de auto:


Nu kan ik de auto goed volladen als we op vakantie gaan. :thumbup
origineel gepost door sw_reijnders
zeker leuk.
maar 180 pk is nog weinig.EDS zegt dat ze met chippen 200 pk en 430 nm koppel uit een 1.9cdti 150 pk krijgen
Ja dat klopt, maar dit is ook genoeg. Het hoeft ook niet allemaal kapot.
-
AuteurBerichten