Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wel rustig aan op de terugweg, anders kun je bij aankomst in NL gelijk op pad voor een paar nieuwe voorbanden. :jerry
4 december 2009 om 18:43 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17484823origineel gepost door c-dett16v
heb je toevallig een foto van die parrot, want ik vind het toch knap als je hem in zo’n klein vakkie gefriemeld krijg!!
Ik vind zelf de asbak niet zo handig. Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar de mijne zit met dubbelzijdige tape op de sierstrip geplakt.
P.s: Het afdek kapje ontbreekt hier nog op de foto. Moest toen nog een stukje worden uitgehaald voor de kabel.
origineel gepost door Spacejam
origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door Spacejam
heeft iemand ook ervaringen met m-tech of opel service stienen in ospel?Yep, de mijne is gechipped via auto service Stienen in Ospel.
Welliswaar geen rollerbank uitdraaien etc, en ook geen 200pk.Maar ik hoef ook niet het maximale eruit geperst te hebben.
Het gaat mij persoonlijk meer om het extra rijgenot. Auto pakt veel sneller op en het rijdt veel soepeler. Tja, en ook bij de stoplicht sprintjes blijft het leuk :P
Hoeveel was euro’s was je lichter?
Zit er nu een half jaartje op en koste toen 450Euro
Ik heb zelf ook problemen gehad met het stotteren / slecht lopen, maar bij mij ging ook het motorstoringslampje branden met een storing op injector3.
Heb toen van alle 4 de injectoren de connector die Speaker omcirkeld heeft losgemaakt. Beide zijden met contactspray ingespoten. De connectoren weer bevestigd en toen een tywrap om de connectoren getrokken, zodat de stekker geen speling meer kan hebben. Waarschijnlijk was het bij mij gewoon een slecht contact. Hierna liep ie weer als een zonnetje.
origineel gepost door janneman vectra c
Hoge km stand maakt dat nog iets uit om te kiezen uit bv 25 pk of 50 pk erbij?Jan
Jan,
Ik heb mijn vorige auto (Opel astra 2.0DTI) ook laten chippen bij een hoge KM stand van 180.000km.
Auto is verkocht met 270.000km op de teller zonder enkel probleem. Als je er gewoon een beetje normaal mee om blijft gaan, goed warm rijdt dan moet dat wel lukken.
origineel gepost door Spacejam
heeft iemand ook ervaringen met m-tech of opel service stienen in ospel?Yep, de mijne is gechipped via auto service Stienen in Ospel.
Welliswaar geen rollerbank uitdraaien etc, en ook geen 200pk.Maar ik hoef ook niet het maximale eruit geperst te hebben.
Het gaat mij persoonlijk meer om het extra rijgenot. Auto pakt veel sneller op en het rijdt veel soepeler. Tja, en ook bij de stoplicht sprintjes blijft het leuk :P
Heb het plaatje er vandaag tussen gezet.
Ben benieuwd of je er uberhaupt iets van merkt.De spullen zijn binnen :D
Aankomende week effe erin zetten.
Dat klinkt interessant :thumbup
Heb er zelfs een EGR klep van de FIAT inzitten, aangezien OPEL ze destijds niet op voorraad had. :P
Ben benieuwd naar het resultaat. Minder vervuiling is altijd beter voor de wervelkleppen. :D
origineel gepost door speaker
origineel gepost door jraaf
On topic, @speaker; je zal deze bedoelen?
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/Intake_Manifold_change.pdfSafe driving Jurgen
Nee , ik bedoel deze: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=33511
Helaas zat het probleem bij mij niet bovenop, maar in het spruitstuk zelf. De kleppen hadden gewoon veel te veel speling in Z, X en Y.

1. De ramen kunnen open en dicht dmv afstandbediening.
2. Als je het slot met de afstandbediening opend en de deuren dicht laat , gaat hij vanzelf binnen 1 minuut weer op slot.
3. De auto kan nooit op slot als er 1 sleutel in ligt en met de ander sleutel op slot probeerd te doen.
4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.
5. Als de mistlamp achter kapot gaat, zet de ecu de mistlamp aan de andere kant aan.
6. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.
7. Als 1 van de remlichten kapot is, gebruikt de ecu een andere ( rode ) lamp aan die kant voor het remsignaal.
8. Als je een regen-licht sensor pakket hebt dan gaan de ramen vanzelf dicht als het begint te regenen en je niet in de auto zit.
9. Als je de auto in z’n achteruit zet en de wissers voor staan al aan dan gaat de achterwisser automatisch aan.
10. Voor dubbelle Climate controle:Als de temperatuur aan beide zijden het zelfde is en je drukt kort op de regelknop van de bestuurderskant dan kan je beide zijden bedienen met deze knop. Als de bijrijders-knop weer wordt bediend dan zijn ze weer afzonderlijk te reguleren.
11. Ruitenwissers in verticale positie: zet het contact uit, trek de wisserhendel een paar seconde naar beneden en je wissers gaan in service-stand.
12. Vectra’s met ECC en bleutooth: de fan gaat minder hard blazen als er gebeld wordt.
13. Als je de auto van contact afzet, sleutel eruithaalt en je drukt daarna nog een keer op de ‘auto’ toets van de ECC, dan blijft je ventilator nog even nablazen.
14.nieuwe toegevoegd (13)
Misschien verstandig om hem even te laten uitlezen bij de VOD.
Hoi Jan,
Ook ik ben zeer tevreden met de 150pk versie. En wat betreft de hoge km stand. Naar mijn idee zegt dit helemaal niks. De mijne heeft nu 85000km gelopen. Heb ‘m nu bijna 1 jaar.
Heb um gekocht met 68000 op de teller.
– Rond de 72000 begon het eerste mankement: wervelkleppen. Inlaatspruitstuk + actuator vervangen.
– Ook nog de EGR klep kapot
– Daarna problemen gehad met het roetfilter. Is er inmiddels uit.Dussuhhh, wat zegt dan een hoge KM stand ??
Had jij er niet zo een powerbox tussen zitten??
Misschien er eens tussenuit halen.
origineel gepost door jorisor
Wat voor een merk velgen heb je erop zitten?.
Dezelfde als die er bij mij onderzitten :wub
Irmscher Evo Star 18 inch :thumbup

Anders kijk eens even op onderstaande link.
Hier wordt het opgelost met het plaatsen van ferriet clamps.http://carfanatics.nl/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?10253
origineel gepost door sw_reijnders
op ebay zag ik pilots voor 70 euro. maar dan wel in china :hmmzZal wel imitatie zijn.
Zie onderstaande link:
http://www.pilotxenon.com/media/Image/Imitatie_pilot_xenon_kits.pdf
Heb de mail in het engels gestuurd. Duits typen kan ik niet.
Maar ik zal er binnenkort eens heen bellen en dan een beetje met handen en voeten Duits proberen te praten :P
Zit er sterk aan te denken om mijn auto ook te laten chippen bij EDS.
Volgende week gaat deze chip er in ieder geval weer vanaf.Alleen al voor de optie ‘NO EGR’ wil ik het al doen. Blijft m’n inlaatspruitstuk tenminste mooi schoon. Scheelt problemen met de wervelkleppen. Een inlaatspruitstuk is duurder dan het chippen. :P
Heb al een mail gestuurd naar EDS, maar nog geen resultaat na 1 week. Zal er maar eens een telefoontje achteraan plakken.
origineel gepost door jraaf
Hey da’s hoopvol. Ik benieuwd hoe het op de keuring afloopt. Heb jij ook je EGR uit laten zetten of is die nog vol in befrijf? Laat je ’t ff weten van de keuring.Safe driving Jurgen.
Auto is vandaag goed gekeurd. Roetmeting gaf een waarde van 1.56
Volgens de norm geldt een max waarde van 3 voor turbomotoren. Alleen geldt dit officieel niet voor mijn auto, want er zou eigenlijk een roetfilter in moeten zitten.Bij het afmelden staat het volgende:
roetmeting 1/m = 050
K’weet niet wat dit betekend. Dacht eerst aan: 1/meting -> zou dus zijn 1/1.56 = 0.64 maar die vlieger gaat niet op, want als de gemete waarde 0.5 zou zijn, kom je uit op 2 :hmmz
Nice ride :thumbup
Vind persoonlijk de grill niet zo mooi. Maarja, maar goed dat smaken verschillen. Voor de rest top :thumbup
origineel gepost door janneman vectra c
Wat een afschuwelijke bak:puke man dat kan niets worden dumpen da scharminkel:Pgreetz your daddy
Ik zou meteen van auto ruilen. :P :jerry
Maaruh, welkom hierzo.
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door Erwin
Bedankt voor de info. Ik heb nog een vraag, gewoon uit interesse. Merk je iets van het reinigen onder het rijden (vermogens verlies, veel rook uit uitlaat, lampje dat gaat branden), en hoe lang duurt zon roetfilter reiniging?Hoi Erwin,
Ik heb geen idee hoe lang het duurt, en ik heb er ook nog nooit wat van gemerkt. Ik heb nu sinds afgelopen zaterdag ruim 1000 kilometer gemaakt en heb niks storend gemerkt aan de ‘ loop’ van de motor. Ik zie wel dat mijn voorbanden wat hard slijten. Ik weet wel dat als het lampje gaat branden je juist als de sodemieter minimaal een half uur boven de 70 moet gaan rijden omdat er anders niks meer te genereren valt. Let wel dit had een collega van me met een mazda 5 dci 110 pk uitvoering.
Safe driving Jurgen
Toen m’n roetfilter er nog inzat, merkte ik er ook niks van.
Volgens mij neemt alleen je brandstof verbruik iets toe, die nodig is om het zaakje te verbranden.12 september 2009 om 16:27 In reactie op: Opel Vectra 2.5 V6 vier nieuwe banden en apk tot 8-26-2010 #17522300Daar staat ie ook nog eens :thumbdown
2 dubbele posts, 1 in het vectra gedeelte en 1 in het tekoop gedeelte.
Is zeker weer zo’n gebruiker die hier alleen komt om z’n auto te verkopen :hmmz
Nice :wors
En nu maar hopen dat het de eerste 12 maanden niet meer gaat regenen. :P
-
AuteurBerichten