Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
P. Rutser
DeelnemerIk zou toch maar even vertellen om welke auto het gaat want 20 nm is volgens mij onzin.
P. Rutser
DeelnemerAlle foutcodes zijn noemenswaardig
19 januari 2014 om 10:19 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208069P. Rutser
DeelnemerAls de uitlaat kapot is kan je wel horen denk ik.
Dus iets met de ophanging.
Toch even uit laten lezen.17 januari 2014 om 16:25 In reactie op: Corsa B MM-lampje aan bij een lege tank? *Update EGR defect* #18208067P. Rutser
DeelnemerUitlaat komt tegen carrosserie.
Dit komt misschien door een gebroken uitlaat.
Waardoor de lamda sonde in de uitlaad niet goed meer kan werken.
(kijken kost niets)17 januari 2014 om 08:15 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208302P. Rutser
DeelnemerWelk Bj. is de Corsa .
Corsa B is volgens mij altijd OBD2
Kijk even lings van het stuur daar zit een zekering kasje in dat kasje zit ook een 16 polige plug.
Als die plug er zit is hij OBD2 .Wel uit lezen met tech II of op-com.
15 januari 2014 om 13:20 In reactie op: Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer! #18208295P. Rutser
Deelnemereven uit(laten) lezen met tech II of op-com scheelt een hoop zoekwerk en onderdelen,
.P. Rutser
DeelnemerECN 030300 is het zelfde als p0303 en betekend cilinder 3 misfire gedetecteerd.
dus komt weer op het zelfde neer.
slechte bougie.
slechte bobine.
slechte steker aan de bobine.
slechte bekabeling van stekker naar ecu.P. Rutser
Deelnemerkan je hem zelf uitlezen ja of nee.
als je p nummer hebt zijn ze in de ecu geweest.
wil je die p nummers hier neer zetten?P. Rutser
Deelnemerlaat iemand ander zeggen waar dat relais voor dient want ik weet het niet!!
P. Rutser
DeelnemerGevonden laadstroom controle relais uit en inbouwen het is inderdaad 4 ladecontrolle.
Maar het volgende ik kan geen schema vinden waar hij op staat.(wie wel?)P. Rutser
DeelnemerJe moet er ook mee naar iemand gaan die een beetje verstand van opel s heeft en niet naar een friet bakker.
Waar haal je die fout code u2103 vandaan wand hij kon hem niet uitlezen?U2103 geen communicatie met can bus.
Volgens mij kan je deze auto zelf uitlezen:
Ga in de auto zitten.
Rem en gaspedaal tegelijk volledig indrukken.
Draai de contactsleutel om tot de lampjes branden(niet starten).
De ECN codes kan je aflezen van km teller.P. Rutser
DeelnemerMidnight black bedoelt een ampere tang voor gelijkstroom.
Die hebben de meeste mensen niet die zijn vrij prijzig.dat relais k79 komt in mijn schema niet voor (sorry).
zijn de stekkers op de dynamo wel goed ?
P. Rutser
Deelnemerwelke foutcodes worden er uitgelezen.
P. Rutser
Deelnemerik bedoel bij de bobine maar bij de ecu mag ook als je bij de bobine niets vind
P. Rutser
DeelnemerNet achter de stekker draadbreuk komt vaak voor,
P. Rutser
Deelnemerk 79 bestaat volgens mij niet.
Dynamo heeft 5 aansluitingen
B- massa
B+ Rood startmotor en accu.
W Groen naar toerenteller,
D+ Bl/wit
D+ Bl/Wit gaan samen naar het laatstroom lampje,Laatste 3 zijn met 2 stekkers aangesloten,
zijn de stekker wel goed?P. Rutser
DeelnemerKlopt de kleppen kunnen gesteld worden met zogenaamde dop stoters .
Waarom zou je de uitlezing niet geloven dan kan het nog van alles zijn:
bobine stuk.
stekker van bobine
bekabeling van stuurapparaat naar bobine.P. Rutser
DeelnemerMet het kenteken en het cassis nummer naar een goede auto materialen zaak gaan
krijg je zo de goede mee.9 januari 2014 om 19:26 In reactie op: Foutmelding P0136 Circuitspanning hoog – Niet aanwezig #18205749P. Rutser
DeelnemerIs de O 2 sensor na de kat.
Deze is een keer in de fout gegaan (waarom?)
Wissen en hopen dat hij niet meer terug komt.Niet aanwezig: betekent dat de fout er op dit moment niet is (dus je kan hem ook niet vinden op dit moment)
P. Rutser
Deelnemer(dat gele op het dash ) dat is volgen mij het uitlees lampje en niet het mistachterlicht,
dus uitlezen (kan deze nog met de paperclip metode ?)P. Rutser
DeelnemerZit er een trekhaak op ? dan even kijken of de bedrading geen sluiting maakt.
Aan het relais zal het niet liggen want dan moet het voor ook blijven branden denk ik.P. Rutser
Deelnemervolgens mij loopt de massa via het veertje (waarmee het lamp huisje bevestig is) naar de bumper.
even een extra massa maken met een draadje .
desnoods aan het lampje solderen en ergens in de kofferbak vastschroeven.P. Rutser
Deelnemerals er vaak condens in staat zal de spiegel dof worden en dat is wel afkeur voor apk.
er moet ergens vocht inkomen anders geen condens.
astra h gtc hebben wel last van water in de achter lichtendroog feunnen kan ook helpen als er bv vocht is ingekomen met een lamp verwisselen.
P. Rutser
Deelnemerkoplamp ergens een gaatje door steenslag of de lamp is niet goed gemonteerd.
P. Rutser
DeelnemerZonder dakrail is het makkelijkst .
De bedoeling is om te kijken of het toch niet onder de kit doorloopt.
Je moet toch iets over het hoofd zien . -
AuteurBerichten