Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welkom terug. En blij te zien dat ik toch niet de enige ben hier dit smd ledjes durft te (de)solderen. :)
Strak tellerhuis.http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?187539-Get-rid-of-OBD-check-strobing-LED-bulbs-using-common-components-” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier een howto ( foto’s doen het ook niet, ook niet als je inlogt daar ) met, denk ik, alle info inclusief alle waardes. Het wiel was dus al uitgevonden.
Het is dus gewoon een check die de ecu uitvoert om te kijken of er lampjes kapot zijn of niet, ongeacht of ze aan of uit staan. Een puls die te kort is voor gloeilampen om op te lichten, maar geen probleem is om led op te lichten.
Jammer dat het niet makkelijker is om gewoon die check er uit te programmeren :). Kan men lekker overal leds in drukken zonder zich te storen aan het knipperen. Als een ledje kapot is seint iemand wel met groot licht.
Net ff op onderdelen gezocht ( ook gelijk voor mezelf :) ) en ben nog geen waarschuwingscontact ( mooi scrabble woord ) voor de achteras tegengekomen.
Geen sensor nodig, schrapend geluid werk ook heel goed. :)
Zover ik weet knipperen enkel stadslichtjes en kenteken verlichting bij het van en op slot doen van de auto. En veel mensen doen hun lichten aan voordat ze wegrijden, dus het is enkel een “probleem” bij het parkeren van de auto.
Ik heb zelf nog maar weinig originele verlichting in me vec zitten. En enkel me Angeleyes knipperen, wat ik persoonlijk wel wat vind hebben. Ik stoor me er in ieder geval niet aan. :)viewtopic.php?f=129&t=187320
Dit is een howto om van het knipperen af te komen.Het knipperen zelf, van wat ik er van begrepen hebt, is omdat het systeem de auto checkt. Door de lage voltage die smd leds nodig hebben gaan die dus knipperen. Als de halogeen lampjes met zulke lage voltages zouden werken dan zou je die dus ook zien knipperen. Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken qua stroom verbruik.
IK heb zelf Angeleyes in mijn C1 met led, en die knipperen dus ook. Vind het persoonlijk wel wat hebben, plus dan weet ik dat de auto doet wat hij moet doen. En dat brengt me meteen naar die “om de 10 min” van jou. Ik heb dat nog niet eerder gelezen. Ik dacht juist dat hij 16 keer zou knipperen en dan in een soort slaapstand zou gaan.Deze topic ook ff netjes bijhouden bedacht ik me :).
Dus de uit knop aanpassing hoort hier ook thuis ;).
@Hans V6 wrote:
@Opeltje17 wrote:
Vandaag m’n ”nieuwe” DVD90 opgehaald, Aux in erop laten maken en alles ingeleerd ook meteen de regen/licht sensor overal aangemeld, automatisch dimmende binnenspiegel geactiveerd.
Werkt weer top met dank aan liviu2004 :wors

Nu nog mooie chromen kachelrooster bedieningswielen.
Staat een stuk luxerEn een led conversie :)
Clima knop fix toegepast. Menu werkt nu naar behoren. :)
Op-com binnen en getest. :)
1 december 2015 om 14:34 In reactie op: [HOW TO] – Vectra C1/C2 – Bedieningsknop clima repareren #18232038Deze fix ook ff toegepast. Knop werkt weer zoals het hoort. Bedankt voor de how to!
Ik mis toch wat verlichting in die kast ;).
Mooi project trouwens!Van Calibra weet ik dat de thermostaat van de ventilator onder op de radiateur zit. Als dat gelijk is aan andere auto’s lijkt het erop dat je andere thermostaat open blijft staan, aangezien je al aangaf dat die blijft loeien.Ik had toen beide kapot, dus ff stil staan en ik kreeg stoom onder de motorkap. En natuurlijk op de snelweg hartstikke koud. Ik hoop in ieder geval dat het bij wat kleins blijft.
Met meerdere bestuurders en vol leer vind ik de stoel verwarming een must en elektrisch verstelbaar erg fijn ( memory seats :) ).
Mocht dat niet het geval zijn dan kan je ook kijken naar waar je het lekkerst in zit en misschien zelfs rekening houden met hoe lang je er dagelijks in zit.
Zo zou ik het afwegen als ik de keuze had.Ik zou de accu eerst door meten. Voor het starten , tijdens het starten en met lopende motor. Dan kan je dat misschien uitsluiten. Maar het klinkt nog steeds als een los kabeltje :).
Lege accu hoeft geen slechte accu te zijn. Heb dit zelf ook eens ondervonden, bleek de oude accu gewoon niet bij te laden door een losse kabel aan de dynamo. Ik wist toen nog niet dat “Meten, Weten” was :).
Klinkt mij ook meer als een massa probleem.
Maar even voor de duidelijkheid. Je kachel en klok veranderen tijdens het starten? Zo ja, zie je het gebeuren en wat gebeurd er?De 3mm & 5mm leds kan je nu als “voor geschuurd” kopen. Die heten “diffused leds”. Ik heb zelf voor me veccie een conversie gedaan. Met een paar 3mm leds, clear en diffussed. Maar merendeel is smd led.



Uit knop doet het. En lang leve de dremel, anders had het um nie geworden.

Hijs binnen, knutsel tijd :)
En meteen ook een condensor voor de airco in onze C4. Ik heb weer wat te doen :D.http://www.ebay.com/itm/Vauxhall-Vectra-C-Signum-VXR-fibre-glass-rear-diffuser-/221921454213?hash=item33ab8ca885:g:2bwAAOxyn9BRabCN” onclick=”window.open(this.href);return false;
Diffuser zwart

Met name voor de uit schakelaar :)
Tool om me sproeiers wat beter af te stellen

Wederom ventiel dopjes vervangen, voor dit maal een iets wat langere & ronde versie ( met opel logo natuurlijk :) ).
Ik vergelijk het een beetje met op een nat wegdek een vrachtauto voorbij rijden :). Ik vind het persoonlijk fijner dan 4 van die straaltjes tegen me ruit.
-
AuteurBerichten