Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
toevallig een zilveren corsa b? en deed die gozer n beetje uit de hoogte?
zaterdag ga ik niet redden, zal pas t weekend van de 28e rijden ben ik bang voor ( moet echt veel passend maken zoals ik t wil )
Als we elkaar n x ergens treffen mag je wel n rondje meerijden hoor ;)
Ik ben nog nooit in leusden geweest voor een voorbumper, wel voor n gsi interieur maar das 4 jaar geleden geweest
14 januari 2013 om 19:29 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094499had je dan niet gewoon meteen n 2l in je huidige kunnen hangen? ;)
ipv eerst 1000+ aan n revisie uit te geven, voor dat geld had je er ook n c20xe in kunnen hangen
vandaag maar 3liter koelvloeistof en 1,5 liter olie erbij gegooid
# koppakking stuk van x16xe
t motortje moet nog n weekje mee, dan word die vervangen door een c20let :)Rij ff naar opdam in zwaanshoek
Staan genoeg corsas op de sloop daar
14 januari 2013 om 16:14 In reactie op: Groene Manta B gezocht voor carnavalsoptocht op trailer #18093751Das waar
Maar niet van de “echte” nieuwe kinderen auto :p
14 januari 2013 om 16:12 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094497Mijn mantzell en spaghetti zijn vanaf nu ook te koop
Aangezien mn koppakking net geploft is en ik er toch al een c20let in wilde hangen ga ik dat nu maar doen ;)Als jij ook de 2 sensoren mee vervangen hebt kan je die uitsluiten ja
Kan zijn dat de temp schakelaar stuk is
Maar de fan kan ook niet in slaan als er lucht in t systeem zit, wat dus kan komen door een koppakking……
Bij n corsa c zitten de aansluitingen in de koplamp zelf
Als je de knipperlamp er scheef in drukt/draaid sloop je de pootjes en moet je idd de hele lamp vervangenAl meerdere vervangen door klanten die dachten, kom dat lampje vervang ik zelf wel ff
Die sensor is zo vervangen
Zit in t thermostaathuis, degene die je moet vervangen heeft maar 1 draad ( de 2 dradige gaat naar de motorcomputer )
Kost je rond de 10 euro
Opel Astra F Hatchback 1.8i 16_V Kat. C18XEL; X18XE 09-1994➔01-1998
Onderhoudsgegevens Arbeidswaarden Intervallen Technische gegevens Technische handboeken Bandengegevens
AanhaalmomentenOPEL; ASTRA F Schrägheck (53_, 54_, 58_, 59_); 1.8 i 16V
Aanhaalmomenten – motor
Klepdeksel (-Set)
8 Nm
Nokkenaslagers
8 Nm
Nokkenaswiel
50 Nm+ 60°+ 15° Nieuwe schroef(en) gebruiken.
Spanrol – Multi-riem/V-snaar
25 Nm
Spanrol – tandriem
25 Nm
Distributieriemkap
6 Nm
Cilinderkopbouten
Trap 01 25 Nm Nieuwe bouten gebruiken.
Trap 02 90°
Trap 03 90°
Trap 04 90°
Trap 05 15°
Inlaatspruitstuk
22 Nm
Uitlaatspruitstuk
22 Nm Nieuwe bout(en) en moer(en) gebruiken.
Bougies
25 Nm
Klopsensor
20 Nm
Krukasriemschijf
20 Nm
Krukas – centrale bout
Trap 01 130 Nm Nieuwe bouten gebruiken.
Trap 02 40 – 50°
Koppelingsdrukplaat
15 Nm
Vliegwiel
Trap 01 65 Nm
Trap 02 30°
Trap 03 15°
Olie aftapplug(gen)
45 Nm
Oliecarter
10 Nm Schroefdraad reinigen en borgingsmiddel gebruiken.
Oliefilterhuis
15 Nm
Drijfstanglager
Trap 01 35 Nm Nieuwe bout(en) en moer(en) gebruiken.
Trap 02 45°
Trap 03 15°
Hoofdlager
Trap 01 50 Nm Nieuwe bout(en) en moer(en) gebruiken.
Trap 02 45°
Trap 03 15°
Motorhouder
60 Nm
Motorlagering
op carrosserie 65 Nm Borgmiddel gebruiken.
op houder 60 Nm
Lambdasonde
30 Nm
Aanhaalmomenten – onderstel voorzijdeStuurhuis
22 Nm Borgmiddel gebruiken.
Wielbevestiging
110 Nm
Wielnaaf /wiellagers voor
Trap 01 100 Nm
Trap 02 losdraaien
Trap 03 20 Nm
Trap 04 80°
Spoorstangeinde aan fusee
60 Nm
Voorasophanging
>
Aanhaalmomenten remsysteemRemzadel vooras
28 Nm
Remzadel achteras
80 Nm
Remzadelsteun vooras
95 Nm
Remschijf achteras
4 Nm
Remschijf vooras
7 Nm
Ontluchtingsklep
5 Nm
Remslang
40 Nm
Aanhaalmomenten transmissieOlie controleplug(gen)
4 Nm + 45° tot en met 180°
Aanhaalmomenten onderstel achterzijdeAchterasophanging
>
Wielbevestiging
110 Nm
Wielnaaf /wiellagers achter
aan de fusee, Trap 01 50 Nm
aan de fusee, Trap 02 30°
aan de fusee, Trap 03 15°Mijn calibra gaat wss toch uit elkaar
Wat heb je voor de kabelboom over?
Dan lijkt het toch op de koppakking
Want als die slang warm word gaat de thermostaat iig open en circuleert de vloeistof
Ff t systeem af laten persen bij een garage, als de koppakking lek is merk je t bij t afpersen meteenHeb je de auto particulier of bij n bedrijf gekocht?
dat beetje olie in de pomp zal niet genoeg zijn
beter druk je m vol met vaseline, dan bouwd die wel meteen druk opword de andere dikke koelslang ( boven de versnellingsbak ) ook warm/heet?
Vrijwel elke 1600 gebruikt olie
Ook n xel uit n astra of vectra b
Daarom hoef je de auto niet te laten staan, ik pijl toch elke 1000km de olie van al mn autosVerder zijn idd alle punten al genoemd
13 januari 2013 om 18:13 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302367Toerental sensor zit in je motorblok, onder je motorsteun rv
Die jij bedoelt is je hallsensor( controlle van de krukas )T kan wel met std uitlaat maar is net te klein voor t mooie
Als je je brandstofdruk omhoog wil hebben moet je t gewoon met n metertje in de rail doen, just to be shure
Ik heb jaren met n schroefset onder mn a en b corsas gereden
Met 14 et49 of lager en max 6,5j/7j kan je extreem laag gaan zonder aanlopenMoet wel zeggen dat ik altijd met n weitec set rondgereden heb
Vanavond of morgen gaat ook mn schroefset weer onder de corsa, icm 15″ et50 7j rh cupwielen
Komt dan wel n 5mm spacer tussen anders kan k m niet uitlijnen zoals t hoort ( lopen de banden tegen de stelschroeven aan13 januari 2013 om 14:26 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094492Ja is idd maar n klein stukje :p
Ben daar wel n paar x in de buurt geweest om spullen te halen ( en mn eigen corsa komt toevallig ook uit geleen )
Verder zijn alle stekkers aangesloten?
Hoor je wel n poging tot aanslaan of ook dat niet?Heb je vonk en brandstof?
13 januari 2013 om 14:15 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094490T is maar dat je zoverweg woont anders had ik je ff komen helpen…
Ik heb in november mijn corsa motor gewisseld en dat was t sleuteltje omdraaien en lopen
Maar ok, ik ben eerste monteur enzz en heb al genoeg wissels gedaanLege stoters maakt bij n 16v niet uit, zal dan alleen tikken tot de motor n x goed op temperatuur geweest is
Laad iig de accu ff door en probeer t dan nog n x
En weet je zeker dat je distributie goed staat?12 januari 2013 om 19:24 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094474Fout!!
Die massakabel moet gewoon ergens op de motor
En de 2 + kabels moeten idd bij elkaar op 1 punt op de startmotorEr zitten totaal maar 3!! Kabels op de startmotor, wat je verder met mijn tips doet moet je zelf weten
12 januari 2013 om 18:20 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094472Je brandstofrelais hangt aan je motorkabelboom boven de ecu
Rechts aan bijrijderskant achter n grijze plastice kap naast je voetenInjectoren zijn massageschakeld, dus je hebt iig ergens n massaprobleem
De dikke zwarte draad moet op de dikste aansluiting startmotor(m8 bout), deze gaat ook naar de dynamo
Bruin is MASSA, moet dus ergens aan de motor vast
Zwart/rood is startmotor aansturing (m6 bout)12 januari 2013 om 17:21 In reactie op: Groene Manta B gezocht voor carnavalsoptocht op trailer #18093749Stuur dr_antrax hier op t forum ff n berichtje
Dat is de eigenaar van de echte manta
mijn lijst(je)
Chevrolet Corvette C4 ( als 1e auto xd, weg gedaan omdat t achteraf niet te betalen was… )
Ford Escort Cabrio ( nog in bezit )
Opel Calibra c20xe ( verkocht en n mazda 323 op ingeruild )
Opel Corsa A ( sloop, was stiekem best rot )
Mazda 323 ( verkocht )
Opel Astra F GSi c18xe ( winter mee gereden,verkocht voor eigen geld )
Opel Corsa B GSi C20XE ( ingeruild op de calibra turbo )
Opel Calibra Turbo ( sloop in eigen beheer, was ook rot )
Opel Corsa A TR C20XE, Later C20LET ( daarna verkocht zonder de motor )
Opel Corsa B GSi x16xe ( weet niet meer wat hiermee gebeurt is )
Opel Corsa A GSi C16SEi ( verkocht )
Opel Calibra V6 ( verkocht )
Opel Astra G X16SZR ( verkocht )
Renault Megane Cabrio ( gekocht voor t vrouwtje, vond ze de kleur niets… dus ook verkocht )
BMW E46 325 Cabrio ( nog in bezit als zomerspeeltje )
Opel Calibra Turbo ( nog in bezit, word in orriginele staat hersteld )
Opel Corsa B GSi ( nog in bezit, word een Trackday/Cirquit auto met n c20let )
Nissan Silvia S15 ( staat op de boot :D )en dan ben ik hier en daar nog wel wat vergeten… en dan te bedenken dat ik pas 24 ben
maar toch in grote lijnen wel OPEL!!!ey
in je 1e post staat dat t om n 1.4 16v gaat
bij n 16v zit die aan de voorkant van de motor ( wel aan de distributiekant )bij n 8v zit die idd wel achter de riem
-
AuteurBerichten