otdh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,007)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608317

    toevallig een zilveren corsa b? en deed die gozer n beetje uit de hoogte?

    zaterdag ga ik niet redden, zal pas t weekend van de 28e rijden ben ik bang voor ( moet echt veel passend maken zoals ik t wil )

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608315

    Als we elkaar n x ergens treffen mag je wel n rondje meerijden hoor ;)

    Ik ben nog nooit in leusden geweest voor een voorbumper, wel voor n gsi interieur maar das 4 jaar geleden geweest

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094499

    had je dan niet gewoon meteen n 2l in je huidige kunnen hangen? ;)

    ipv eerst 1000+ aan n revisie uit te geven, voor dat geld had je er ook n c20xe in kunnen hangen

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608313

    vandaag maar 3liter koelvloeistof en 1,5 liter olie erbij gegooid
    # koppakking stuk van x16xe
    t motortje moet nog n weekje mee, dan word die vervangen door een c20let :)

    In reactie op: [Gezocht] Rechter zonneklep #18095896

    Rij ff naar opdam in zwaanshoek

    Staan genoeg corsas op de sloop daar

    In reactie op: Groene Manta B gezocht voor carnavalsoptocht op trailer #18093751

    Das waar

    Maar niet van de “echte” nieuwe kinderen auto :p

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094497

    Mijn mantzell en spaghetti zijn vanaf nu ook te koop
    Aangezien mn koppakking net geploft is en ik er toch al een c20let in wilde hangen ga ik dat nu maar doen ;)

    In reactie op: Tempratuur in het rood #18093912

    Als jij ook de 2 sensoren mee vervangen hebt kan je die uitsluiten ja

    Kan zijn dat de temp schakelaar stuk is
    Maar de fan kan ook niet in slaan als er lucht in t systeem zit, wat dus kan komen door een koppakking

    In reactie op: Bosch koplamp aanschaffen #18095469

    ……

    Bij n corsa c zitten de aansluitingen in de koplamp zelf
    Als je de knipperlamp er scheef in drukt/draaid sloop je de pootjes en moet je idd de hele lamp vervangen

    Al meerdere vervangen door klanten die dachten, kom dat lampje vervang ik zelf wel ff

    In reactie op: Tempratuur in het rood #18093910

    Die sensor is zo vervangen

    Zit in t thermostaathuis, degene die je moet vervangen heeft maar 1 draad ( de 2 dradige gaat naar de motorcomputer )

    Kost je rond de 10 euro

    In reactie op: Revisie X18XE (grote montage-update!) #18091824

    Opel Astra F Hatchback 1.8i 16_V Kat. C18XEL; X18XE 09-1994➔01-1998
    Onderhoudsgegevens Arbeidswaarden Intervallen Technische gegevens Technische handboeken Bandengegevens
    Aanhaalmomenten

    OPEL; ASTRA F Schrägheck (53_, 54_, 58_, 59_); 1.8 i 16V

    Aanhaalmomenten – motor

    Klepdeksel (-Set)
    8 Nm
    Nokkenaslagers
    8 Nm
    Nokkenaswiel
    50 Nm+ 60°+ 15° Nieuwe schroef(en) gebruiken.
    Spanrol – Multi-riem/V-snaar
    25 Nm
    Spanrol – tandriem
    25 Nm
    Distributieriemkap
    6 Nm
    Cilinderkopbouten
    Trap 01 25 Nm Nieuwe bouten gebruiken.
    Trap 02 90°
    Trap 03 90°
    Trap 04 90°
    Trap 05 15°
    Inlaatspruitstuk
    22 Nm
    Uitlaatspruitstuk
    22 Nm Nieuwe bout(en) en moer(en) gebruiken.
    Bougies
    25 Nm
    Klopsensor
    20 Nm
    Krukasriemschijf
    20 Nm
    Krukas – centrale bout
    Trap 01 130 Nm Nieuwe bouten gebruiken.
    Trap 02 40 – 50°
    Koppelingsdrukplaat
    15 Nm
    Vliegwiel
    Trap 01 65 Nm
    Trap 02 30°
    Trap 03 15°
    Olie aftapplug(gen)
    45 Nm
    Oliecarter
    10 Nm Schroefdraad reinigen en borgingsmiddel gebruiken.
    Oliefilterhuis
    15 Nm
    Drijfstanglager
    Trap 01 35 Nm Nieuwe bout(en) en moer(en) gebruiken.
    Trap 02 45°
    Trap 03 15°
    Hoofdlager
    Trap 01 50 Nm Nieuwe bout(en) en moer(en) gebruiken.
    Trap 02 45°
    Trap 03 15°
    Motorhouder
    60 Nm
    Motorlagering
    op carrosserie 65 Nm Borgmiddel gebruiken.
    op houder 60 Nm
    Lambdasonde
    30 Nm
    Aanhaalmomenten – onderstel voorzijde

    Stuurhuis
    22 Nm Borgmiddel gebruiken.
    Wielbevestiging
    110 Nm
    Wielnaaf /wiellagers voor
    Trap 01 100 Nm
    Trap 02 losdraaien
    Trap 03 20 Nm
    Trap 04 80°
    Spoorstangeinde aan fusee
    60 Nm
    Voorasophanging
    >
    Aanhaalmomenten remsysteem

    Remzadel vooras
    28 Nm
    Remzadel achteras
    80 Nm
    Remzadelsteun vooras
    95 Nm
    Remschijf achteras
    4 Nm
    Remschijf vooras
    7 Nm
    Ontluchtingsklep
    5 Nm
    Remslang
    40 Nm
    Aanhaalmomenten transmissie

    Olie controleplug(gen)
    4 Nm + 45° tot en met 180°
    Aanhaalmomenten onderstel achterzijde

    Achterasophanging
    >
    Wielbevestiging
    110 Nm
    Wielnaaf /wiellagers achter
    aan de fusee, Trap 01 50 Nm
    aan de fusee, Trap 02 30°
    aan de fusee, Trap 03 15°

    In reactie op: Wie hebben er nog een Calibra Turbo? #18061217

    Mijn calibra gaat wss toch uit elkaar

    Wat heb je voor de kabelboom over?

    In reactie op: Tempratuur in het rood #18093908

    Dan lijkt het toch op de koppakking

    Want als die slang warm word gaat de thermostaat iig open en circuleert de vloeistof
    Ff t systeem af laten persen bij een garage, als de koppakking lek is merk je t bij t afpersen meteen

    Heb je de auto particulier of bij n bedrijf gekocht?

    In reactie op: Revisie X18XE (grote montage-update!) #18091822

    dat beetje olie in de pomp zal niet genoeg zijn
    beter druk je m vol met vaseline, dan bouwd die wel meteen druk op

    In reactie op: Tempratuur in het rood #18093906

    word de andere dikke koelslang ( boven de versnellingsbak ) ook warm/heet?

    In reactie op: Zwakke punten Corsa B 1.6 16V GSI #18094831

    Vrijwel elke 1600 gebruikt olie
    Ook n xel uit n astra of vectra b
    Daarom hoef je de auto niet te laten staan, ik pijl toch elke 1000km de olie van al mn autos

    Verder zijn idd alle punten al genoemd

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302367

    Toerental sensor zit in je motorblok, onder je motorsteun rv
    Die jij bedoelt is je hallsensor( controlle van de krukas )

    T kan wel met std uitlaat maar is net te klein voor t mooie

    Als je je brandstofdruk omhoog wil hebben moet je t gewoon met n metertje in de rail doen, just to be shure

    In reactie op: 60 of 40? #18094838

    Ik heb jaren met n schroefset onder mn a en b corsas gereden
    Met 14 et49 of lager en max 6,5j/7j kan je extreem laag gaan zonder aanlopen

    Moet wel zeggen dat ik altijd met n weitec set rondgereden heb
    Vanavond of morgen gaat ook mn schroefset weer onder de corsa, icm 15″ et50 7j rh cupwielen
    Komt dan wel n 5mm spacer tussen anders kan k m niet uitlijnen zoals t hoort ( lopen de banden tegen de stelschroeven aan

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094492

    Ja is idd maar n klein stukje :p

    Ben daar wel n paar x in de buurt geweest om spullen te halen ( en mn eigen corsa komt toevallig ook uit geleen )

    Verder zijn alle stekkers aangesloten?
    Hoor je wel n poging tot aanslaan of ook dat niet?

    Heb je vonk en brandstof?

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094490

    T is maar dat je zoverweg woont anders had ik je ff komen helpen…

    Ik heb in november mijn corsa motor gewisseld en dat was t sleuteltje omdraaien en lopen
    Maar ok, ik ben eerste monteur enzz en heb al genoeg wissels gedaan

    Lege stoters maakt bij n 16v niet uit, zal dan alleen tikken tot de motor n x goed op temperatuur geweest is

    Laad iig de accu ff door en probeer t dan nog n x
    En weet je zeker dat je distributie goed staat?

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094474

    Fout!!

    Die massakabel moet gewoon ergens op de motor
    En de 2 + kabels moeten idd bij elkaar op 1 punt op de startmotor

    Er zitten totaal maar 3!! Kabels op de startmotor, wat je verder met mijn tips doet moet je zelf weten

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094472

    Je brandstofrelais hangt aan je motorkabelboom boven de ecu
    Rechts aan bijrijderskant achter n grijze plastice kap naast je voeten

    Injectoren zijn massageschakeld, dus je hebt iig ergens n massaprobleem

    De dikke zwarte draad moet op de dikste aansluiting startmotor(m8 bout), deze gaat ook naar de dynamo
    Bruin is MASSA, moet dus ergens aan de motor vast
    Zwart/rood is startmotor aansturing (m6 bout)

    In reactie op: Groene Manta B gezocht voor carnavalsoptocht op trailer #18093749

    Stuur dr_antrax hier op t forum ff n berichtje

    Dat is de eigenaar van de echte manta

    In reactie op: jouw autohistorie #18093963

    mijn lijst(je)

    Chevrolet Corvette C4 ( als 1e auto xd, weg gedaan omdat t achteraf niet te betalen was… )
    Ford Escort Cabrio ( nog in bezit )
    Opel Calibra c20xe ( verkocht en n mazda 323 op ingeruild )
    Opel Corsa A ( sloop, was stiekem best rot )
    Mazda 323 ( verkocht )
    Opel Astra F GSi c18xe ( winter mee gereden,verkocht voor eigen geld )
    Opel Corsa B GSi C20XE ( ingeruild op de calibra turbo )
    Opel Calibra Turbo ( sloop in eigen beheer, was ook rot )
    Opel Corsa A TR C20XE, Later C20LET ( daarna verkocht zonder de motor )
    Opel Corsa B GSi x16xe ( weet niet meer wat hiermee gebeurt is )
    Opel Corsa A GSi C16SEi ( verkocht )
    Opel Calibra V6 ( verkocht )
    Opel Astra G X16SZR ( verkocht )
    Renault Megane Cabrio ( gekocht voor t vrouwtje, vond ze de kleur niets… dus ook verkocht )
    BMW E46 325 Cabrio ( nog in bezit als zomerspeeltje )
    Opel Calibra Turbo ( nog in bezit, word in orriginele staat hersteld )
    Opel Corsa B GSi ( nog in bezit, word een Trackday/Cirquit auto met n c20let )
    Nissan Silvia S15 ( staat op de boot :D )

    en dan ben ik hier en daar nog wel wat vergeten… en dan te bedenken dat ik pas 24 ben
    maar toch in grote lijnen wel OPEL!!!

    In reactie op: Tempratuur in het rood #18093896

    ey

    in je 1e post staat dat t om n 1.4 16v gaat
    bij n 16v zit die aan de voorkant van de motor ( wel aan de distributiekant )

    bij n 8v zit die idd wel achter de riem

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,007)