Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@pipo wrote:
@otdh wrote:
Ik heb jaren met n schroefset onder mn a en b corsas gereden
Met 14 et49 of lager en max 6,5j/7j kan je extreem laag gaan zonder aanlopenMoet wel zeggen dat ik altijd met n weitec set rondgereden heb
Vanavond of morgen gaat ook mn schroefset weer onder de corsa, icm 15″ et50 7j rh cupwielen
Komt dan wel n 5mm spacer tussen anders kan k m niet uitlijnen zoals t hoort ( lopen de banden tegen de stelschroeven aankortere veren monteren die boven je wielen blijven [mocht het nog kunnen]
Dan heb ik 6cm kortere veren nodig, want zit nu met mn stelschroef op de rand van de velg
Zie die maar s te vinden voor n weitec schroefset die op n corsa a tr 150mm kan zakken aan de voorkant
Met n 5mm spacer komt t perfect uit en zijn de kassen mooi gevuld
De enige bekende c22xe is van friso geweest, daarna van marcel (dr antrax ) daarna van mij en ik heb m aan iemand verkocht die m in n kadett zou hangen voor de cross deze man kwam uit friesland
Deze motor was echter wel erg snel, met 280graden nokken en zonder echt af te stellen icm met n std ecu al goed voor 228pk en 280nm koppel
24 januari 2013 om 22:02 In reactie op: onbekend met het vervangen van thermostaat en gloeispiralen #18099583ey
die doos bovenop met de stekkers is de ECU, als je ff de -pool los gooid kan je die gewoon loshalen
voordat je de bougies eruit probeert te draaien, zorg ervoor dat de motor goed heet is, deze breken namelijk nogal snelthermostaat is huisje los, pakking evt weghalen, nieuwe erin en de kvs bijvullen, t systeem loopt niet helemaal leeg
Uitlaat kwaliteit is minder
En de prijs niet bepaald laagUitlaat monteren kan je zelf ook op straat, stelt nix voor
klopt
maar met de 280mm schijven maakt t niet uit welke je pakt
schijven passen er zoiezo inv6 is altijd 284mm
latere cali turbo ookpast prima icm 280mm schijven
waar niet?
zitten op de saab 95
calibra v6
calibra turbo
vectra a v6
vectra a turbostaan genoeg van bovenstaande op de sloop
Zou bijna zeggen neem die remmen mee als je die ander komt brengen, schroef ik t r ff onder voor je ;)
Maar die ringen passen
En ik zal ff n foto van mijn blokken nemen, weet je iig hoe t eruit moet zien
Ik had toen zimmermann schijven ( meriva maat ) met ferodo remblokken in cali turbo klauwen
Dat remde aardig onder n corsa a
Als n band helemaal leeg is kan je m niet proppen
Moet +- 1,5 tot 2 bar inzittenzijn normaal x18xe schijven
niet van n opc of wat dan ook
die zijn allemaal 5gaatsey
de meriva schijven passen, je hebt alleen centreerringen voor de schijven op de naaf nodig
en je moet de remblokken afvijlen, want deze schijven zijn 280mm en calibra turbo 284 of 288alles past verder, en is gelijk aan schijven vervangen, alleen moet je hierbij ook je remmen ontluchten
dit is prima met ze 2en te doen
alleen wel ff opletten dat je de klauwen aan de goede kant monteert, dus met de nippels omhoogOf eruit halen voor t keuren
Zitting ook eruit
Gordels mogen blijven zitten#24
op t moment
Corsa A
Corsa B
Calibra Turbo19 januari 2013 om 21:51 In reactie op: Corsa B 1.4i 16V uit 1999 losse kabel onder inlaatspruitstuk #18097932Er hangt achter t spruitstuk bij meerdere een 5polige stekker los
Deze hoort aan de ijzeren beugel achterop je spruitstuk te zitten ( met niets eraan )Atf doen ze wel ns om de motor te spoelen
Je moet alleen daarna wel de olie verversen
( de motor zal wel getikt hebben )De koppakking zal gesneuveld zijn door de sensor
Mijn eigen koppakking ligt er ook uit (x16xe)
De motor loopt er echter niet minder door, koelt prima verbruikt alleen koelvloeistof17 januari 2013 om 06:23 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094506toerental sensor is je krukassensor
deze zit naast de krukasklopsensor zit onder t inlaatspruitstuk
moet op 20nm vast! anders snapt de ecu t nietals je alle code’s wist, welke komen dan meteen terug?
ennuh, had ik toch gelijk dat er geen geschakelde + op de ecu kwam…
deze hoort orrigineel ergens bij t expansievat tevoorschijn te komen, draad waar die op moet komt ergens thv waar de gasklep orrigineel zit tevoorschijnIk smeer altijd mn oliepomp vol met vaseline, nog nooit problemen mee gehad
Waarom zou je die kop schoon willen spuiten met water?
Ding moet ook gevlakt worden, laat je m meteen ff spoelen bij de revisieboetDb staat niet op t kenteken ookal heeft die n c20xe op kenteken
De maximale waarde van de orriginele type goedkeuring blijft gelden
Corsa b is dat 93dbZoek gewoon n apk station waar ze geen db meten, zijn er meer die t niet dat wel doen op t moment
Als de lambda sonde ook afgekoppeld/ verwijderd is mag je tot 98 0,5% stationair hebben en hoef je niet op toeren te meten
Als er wel een lambda bij zit moet je m ook op toeren meten, maximaal 0,39% bij 2-3000 rpm
Dit red je niet zonder kat iigMet de stukken die jij rijd zou er geen sludge (mayonaise) aan de dop mogen hangen, normaal heb je dit alleen als je stad stukjes rijd waarbij de motor niet warm word
Koppakking komt bij die km stand niet vaak voor
Dit zijn CIH spruitstukken
Dus voor de oude 8v ketting motoren ( manta oid )En als je carbs op je corsa bouwd krijg je m nooit meer door de apk ivm hoge uitstoot
15 januari 2013 om 17:22 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094501Geen vonk en geen benzine is geen krukassignaal
Of de geschakelde + zit niet aangesloten, deze komt ergens thv je expansievat tevoorschijn
Lijkt n 2 dradige stekker maar er zit er maar 1 inWel ns met 300pk in n corsa gereden?
Zoja dan snap je waarom ik ook op straat op semi”s wil rijden, en gezien t geen daily drive word en alleen met mooi weer buiten komt spelen moet dat gewoon kunnenKomt ook niet voor niets een quaife sper in de bak en n gedeelde rechter aandrijfas onder anders kom je met n beetje gas geven gewoon niet weg
Ook komt er n dikke garret aan te hangen icm vrij programeerbaar zodra de let op kenteken staat ( motor is al voorzien van zuigerbodemkoeling, andere drijfstangen en wossner zuigers )
Zal dan richting de 400pk gaanMaar iig iedereen bedankt tot zover
Denk dat t op straat de r1r en op de baan de r888jes worden14 januari 2013 om 21:32 In reactie op: stelsleutel kw achroefset gezocht. GEVONDEN, EN CORSA LAAG:d #18091659als ik die van mij zo laag zou leggen met de let en f28 liggen beide onderste stabilisatiestangen op straat ;)
-
AuteurBerichten