otdh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,007)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: OIL PRESSURE SENDER SWITCH ( oliedruk zender ) #18066166

    Cih motoren hebben t zelfde schroefdraad, maar die meters werken met andere weerstanden

    Als je n orrigineel dash met meter hebt moet je er 1 van n manta gsi zoeken

    In reactie op: grotere rembekrachtiger en cilinder voor corsa A #18108701

    Op de hrc staat op de voorkant ( waar je tegenaan kijkt ) de diameter van de zuiger ( dit is wat je wil, meer vloeistof verplaatsing )

    De bekrachtiger zie je meteen aan dat die groter is

    In reactie op: Hoe zit koelslang naar blok vast? Afgescheurd? #18109615

    Oude deel kan er niet uit
    Zit erin gevulkaniseert ( bij de 1e types )

    Dan moet je m uitboren en draad tappen

    In reactie op: Hoe zit koelslang naar blok vast? Afgescheurd? #18109608

    Is idd waterpomp
    Die nippels breken erg vaak af

    Als je n nieuwe pomp monteert zitten er tegenwoordig ook stalen nippels bij ipv plastic

    In reactie op: grotere rembekrachtiger en cilinder voor corsa A #18108699

    Moet idd van n 2l zijn zonder abs
    Die heeft n 24 of 25mm zuiger en de rest is 22 of minder

    En idd niet elke corsa gsi heeft abs

    In reactie op: grotere rembekrachtiger en cilinder voor corsa A #18108695

    corsa gsi heeft ook abs
    net zoals alle astra’s met n grotere bekrachtiger/hrc

    alle auto’s met abs hebben maar 2 nippels op de hrc en zonder 4, vandaar dat ik er dus 2 Tstukken tussen gemaakt heb

    In reactie op: grotere rembekrachtiger en cilinder voor corsa A #18108691

    Met 16v remmen is t niet noodzakelijk, met turbo remmen wel

    De enige bekrachtiger die meteen past is van een kadett gsi Zonder abs

    De rest van de autos die met deze remmerij is uitgevoerd heeft 9vd10x abs en dan heb je maar 2 aansluitingen op de cilinder ipv 4

    Ik heb zelf n bekrachtiger en hrc van een omega, met 2 remkracht verdelers en opmaat leidingen in me corsa

    In reactie op: Regiovrije dvd spelers? #18108638

    Op de pc zetten ( of als ze daar al staan ) en dan omzetten naar een PAL dvd
    ( met avs video converter ofzo )

    Die spelen onze spelers gewoon af

    In reactie op: PU Bussen monteren Corsa B #18108600

    t is wel t makkelijkst om de dempers en as te demonteren

    anders moet je zo een trekker kopen,huren,lenen oid

    en zelfs dan is t krap onder de auto

    In reactie op: Homokineet kapot? #18108588

    als je geen sper diff hebt ( dus een normale )
    draaid er meestal maar 1 wiel, je kan er zoiezo 1 tegen houden zonder weerstand te voelen

    tikken bij volledig insturen kan een homokineet zijn

    In reactie op: PU Bussen monteren Corsa B #18108598

    je hebt speciale trekkers voor rubbers

    ikzelf doe het altijd met een paar oude doppen en een bankschroef
    een dop die groter is als t rubber aan de ene kant, en n dop die kleiner is aan de andere kant

    dan draai je de bankschroef aan en druk je t rubber in de grotere dop

    In reactie op: onderzoek scheur b stijl corsa b. invullen a.u.b. #18107832

    94er zilveren c16xe 253000km beide kanten scheur
    94er zilveren c20xe 168000km beide kanten scheur
    95er zwarte x16xe 218000km beide kanten scheur
    00er zwarte x16xe 168000km beide kanten scheur

    Toevallig wel allemaal gsitjes

    In reactie op: dyno x20xev ( tegenvaller ) #18105048

    mijn uitdraai ( vooral het koppel gedeelte ) klopte ook niet, wat ik ter plaatse ook al gemeld had aan johan

    een x16xe met alleen een mantzel erop kan prima de 120pk aan de wielen hebben, alleen 196nm kan niet!
    zet m morgen ff op n andere bank, kijken wat er daarop uit komt rollen

    In reactie op: Twee verschillende hydrostoters!! #18106439

    Ik heb 1x die lichte variant in n motor aangetroffen
    Ook deze kunnen tikken ( en niet zo een beetje ook )

    Kon idd wel naar de 7800rpm met alleen zwaardere klepveren zonder problemen

    In reactie op: Stalen koppakking c20xe welke dikte?? #18105822

    Z20 en c20 zijn 2 totaal verschillende motoren

    Je hebt n z20 koppakking nodig en de rest van n c20

    In reactie op: dyno x20xev ( tegenvaller ) #18105027

    Bij standaard xer vermogens komen ze soms al naar buiten
    Heb 1 dealer onderhouden motor vervangen ( xer ) waarbij die al bij 130000 buiten kwam kijken

    In reactie op: dyno x20xev ( tegenvaller ) #18105021

    Degenen die een xev tunen/aanpassen beseffen wel dat deze drijfstangen zwak zijn? Zelfde geld voor een std xer, al meerdere gezien waarbij er 1tje kwam buitenkijken

    In reactie op: Opel Corsa 1.2 Swing hoog toerental probleen #18106119

    Weet je t kenteken?
    Zoja kijken op http://www.rdw.nl en dan voertuig gegevens raadplegen

    In reactie op: koelvloeistof lekt #18106255

    Afpersen en je weet waar die lekt ( als de pakking van de waterpomp eruit ligt loopt t r idd net zo hard als als dat je t erin gooid )

    In reactie op: koelvloeistof lekt #18106253

    Waarschijnlijk ligt de koppakking er nu ook uit ja, doordat de motor te heet is geweest

    Bij een garage een lektest uit laten voeren geeft meteen duidelijk resultaat

    In reactie op: x12xe 99 omkeuren/ombouwen x16xe hoe en wat?? #18089455

    @Nick-GSI wrote:

    alles wat jonger is dan van 1998 moet je naar lelystad toe voor diverse testen

    onzin

    als er een type goedkeuring voor bestaat ( lees vanaf de fabriek af geleverd ) hoef je er NIET mee naar lelystad

    heb n 2000 corsa b van n 1200 omgebouwd naar n 1600, deze is gister zonder problemen goedgekeurd ( ook alles van n sloop gsi uit 94 overgezet )
    gewoon n kopietje van t kenteken van de donor meenemen en t is zo geregeld

    In reactie op: Harde Tikken bij gas geven.!! Corsa b X12XE motor #18102526

    Klinkt t echt als ijzer op ijzer? Dus echt doordringend,
    Zoja dan kunnen t wel eens n paar drijfstanglagers zijn

    In reactie op: Tankstation van invloed op verbruik? #18102125

    ”witte pomp” benzine is benzine dat al ergens n half jaar opgeslagen gelegen heeft ( staats voorraad )
    benzine raakt weldegelijk zijn waardes kwijt als het n lange tijd ligt

    ik merkte het zelf ook, rijden op tango leverde +- 50km minder afstand en zo nu en dan n brandend motorlampje op

    In reactie op: probleem ecu x16xe #18100183

    0100 Mass Air Flow (MAF) sensor n/a
    0105 Intake manifold pressure sensor n/a
    0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS) n/a
    0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS) n/a
    0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) n/a
    0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
    0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater n/a
    0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
    0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
    0201 Injector valve 1 n/a
    0202 Injector valve 2 n/a
    0203 Injector valve 3 n/a
    0204 Injector valve 4 n/a
    0205 Injector valve 5 n/a
    0206 Injector valve 6 n/a
    0230 Fuel pump n/a
    0325 Knock sensor n/a
    0330 Knock sensor 2 n/a
    0335 Crank sensor n/a
    0340 Camshaft sensor n/a
    0351 Ignition coil 1 and 4 n/a
    0352 Ignition coil 2 and 3 n/a
    0400 Exhaust gas circulation valve n/a
    0403 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
    0410 Secondary air pump relay n/a
    0412 Secondary solenoid valve n/a
    0433 Tank vent valve n/a
    0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator n/a
    0560 Battery n/a
    1110 Switch over valve solenoid n/a
    1112 Switch over valve 1 n/a
    1113 Switch over valve 2 n/a
    1120 Throttle body malfunction n/a
    1229 Power supply relay n/a
    1231 Fuel pump relay n/a
    1320 Knock control cylinder 1 n/a
    1327 Knock control cylinder 2 n/a
    1328 Knock control cylinder 3 n/a
    1329 Knock control cylinder 4 n/a
    1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
    1410 Secondary air pump relay n/a
    1411 Secondary air pump n/a
    1501 Immobiliser control unit n/a
    1502 Immobiliser control unit n/a
    1503 Immobiliser control unit n/a
    1530 Air flow relay n/a
    1600 Internal control module n/a
    1601 Engine Control Unit (ECU) too hot n/a
    1602 Knock control module n/a
    1604 Knock control unit n/a
    1605 Knock control unit n/a
    1606 Knock control unit n/a
    1640 Knock control unit or quad drive module n/a
    1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp) n/a
    1740 Torque control unit n/a

    dit zijn de foutcodes die er bestaan
    de meeste die bij jou voorkomen zijn gekomen door starten zonder dat die aan wilde slaan

    In reactie op: Uitlaat laten klappen? #18101474

    Injectie eraf en op carburateurs gaan rijden

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,007)