Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Cih motoren hebben t zelfde schroefdraad, maar die meters werken met andere weerstanden
Als je n orrigineel dash met meter hebt moet je er 1 van n manta gsi zoeken
Op de hrc staat op de voorkant ( waar je tegenaan kijkt ) de diameter van de zuiger ( dit is wat je wil, meer vloeistof verplaatsing )
De bekrachtiger zie je meteen aan dat die groter is
Oude deel kan er niet uit
Zit erin gevulkaniseert ( bij de 1e types )Dan moet je m uitboren en draad tappen
Is idd waterpomp
Die nippels breken erg vaak afAls je n nieuwe pomp monteert zitten er tegenwoordig ook stalen nippels bij ipv plastic
Moet idd van n 2l zijn zonder abs
Die heeft n 24 of 25mm zuiger en de rest is 22 of minderEn idd niet elke corsa gsi heeft abs
corsa gsi heeft ook abs
net zoals alle astra’s met n grotere bekrachtiger/hrcalle auto’s met abs hebben maar 2 nippels op de hrc en zonder 4, vandaar dat ik er dus 2 Tstukken tussen gemaakt heb
Met 16v remmen is t niet noodzakelijk, met turbo remmen wel
De enige bekrachtiger die meteen past is van een kadett gsi Zonder abs
De rest van de autos die met deze remmerij is uitgevoerd heeft 9vd10x abs en dan heb je maar 2 aansluitingen op de cilinder ipv 4
Ik heb zelf n bekrachtiger en hrc van een omega, met 2 remkracht verdelers en opmaat leidingen in me corsa
Op de pc zetten ( of als ze daar al staan ) en dan omzetten naar een PAL dvd
( met avs video converter ofzo )Die spelen onze spelers gewoon af
t is wel t makkelijkst om de dempers en as te demonteren
anders moet je zo een trekker kopen,huren,lenen oid
en zelfs dan is t krap onder de auto
als je geen sper diff hebt ( dus een normale )
draaid er meestal maar 1 wiel, je kan er zoiezo 1 tegen houden zonder weerstand te voelentikken bij volledig insturen kan een homokineet zijn
je hebt speciale trekkers voor rubbers
ikzelf doe het altijd met een paar oude doppen en een bankschroef
een dop die groter is als t rubber aan de ene kant, en n dop die kleiner is aan de andere kantdan draai je de bankschroef aan en druk je t rubber in de grotere dop
15 februari 2013 om 21:34 In reactie op: onderzoek scheur b stijl corsa b. invullen a.u.b. #1810783294er zilveren c16xe 253000km beide kanten scheur
94er zilveren c20xe 168000km beide kanten scheur
95er zwarte x16xe 218000km beide kanten scheur
00er zwarte x16xe 168000km beide kanten scheurToevallig wel allemaal gsitjes
mijn uitdraai ( vooral het koppel gedeelte ) klopte ook niet, wat ik ter plaatse ook al gemeld had aan johan
een x16xe met alleen een mantzel erop kan prima de 120pk aan de wielen hebben, alleen 196nm kan niet!
zet m morgen ff op n andere bank, kijken wat er daarop uit komt rollenIk heb 1x die lichte variant in n motor aangetroffen
Ook deze kunnen tikken ( en niet zo een beetje ook )Kon idd wel naar de 7800rpm met alleen zwaardere klepveren zonder problemen
Z20 en c20 zijn 2 totaal verschillende motoren
Je hebt n z20 koppakking nodig en de rest van n c20
Bij standaard xer vermogens komen ze soms al naar buiten
Heb 1 dealer onderhouden motor vervangen ( xer ) waarbij die al bij 130000 buiten kwam kijkenDegenen die een xev tunen/aanpassen beseffen wel dat deze drijfstangen zwak zijn? Zelfde geld voor een std xer, al meerdere gezien waarbij er 1tje kwam buitenkijken
Weet je t kenteken?
Zoja kijken op http://www.rdw.nl en dan voertuig gegevens raadplegenAfpersen en je weet waar die lekt ( als de pakking van de waterpomp eruit ligt loopt t r idd net zo hard als als dat je t erin gooid )
Waarschijnlijk ligt de koppakking er nu ook uit ja, doordat de motor te heet is geweest
Bij een garage een lektest uit laten voeren geeft meteen duidelijk resultaat
@Nick-GSI wrote:
alles wat jonger is dan van 1998 moet je naar lelystad toe voor diverse testen
onzin
als er een type goedkeuring voor bestaat ( lees vanaf de fabriek af geleverd ) hoef je er NIET mee naar lelystad
heb n 2000 corsa b van n 1200 omgebouwd naar n 1600, deze is gister zonder problemen goedgekeurd ( ook alles van n sloop gsi uit 94 overgezet )
gewoon n kopietje van t kenteken van de donor meenemen en t is zo geregeldKlinkt t echt als ijzer op ijzer? Dus echt doordringend,
Zoja dan kunnen t wel eens n paar drijfstanglagers zijn”witte pomp” benzine is benzine dat al ergens n half jaar opgeslagen gelegen heeft ( staats voorraad )
benzine raakt weldegelijk zijn waardes kwijt als het n lange tijd ligtik merkte het zelf ook, rijden op tango leverde +- 50km minder afstand en zo nu en dan n brandend motorlampje op
0100 Mass Air Flow (MAF) sensor n/a
0105 Intake manifold pressure sensor n/a
0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS) n/a
0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS) n/a
0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) n/a
0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater n/a
0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0201 Injector valve 1 n/a
0202 Injector valve 2 n/a
0203 Injector valve 3 n/a
0204 Injector valve 4 n/a
0205 Injector valve 5 n/a
0206 Injector valve 6 n/a
0230 Fuel pump n/a
0325 Knock sensor n/a
0330 Knock sensor 2 n/a
0335 Crank sensor n/a
0340 Camshaft sensor n/a
0351 Ignition coil 1 and 4 n/a
0352 Ignition coil 2 and 3 n/a
0400 Exhaust gas circulation valve n/a
0403 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
0410 Secondary air pump relay n/a
0412 Secondary solenoid valve n/a
0433 Tank vent valve n/a
0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator n/a
0560 Battery n/a
1110 Switch over valve solenoid n/a
1112 Switch over valve 1 n/a
1113 Switch over valve 2 n/a
1120 Throttle body malfunction n/a
1229 Power supply relay n/a
1231 Fuel pump relay n/a
1320 Knock control cylinder 1 n/a
1327 Knock control cylinder 2 n/a
1328 Knock control cylinder 3 n/a
1329 Knock control cylinder 4 n/a
1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
1410 Secondary air pump relay n/a
1411 Secondary air pump n/a
1501 Immobiliser control unit n/a
1502 Immobiliser control unit n/a
1503 Immobiliser control unit n/a
1530 Air flow relay n/a
1600 Internal control module n/a
1601 Engine Control Unit (ECU) too hot n/a
1602 Knock control module n/a
1604 Knock control unit n/a
1605 Knock control unit n/a
1606 Knock control unit n/a
1640 Knock control unit or quad drive module n/a
1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp) n/a
1740 Torque control unit n/adit zijn de foutcodes die er bestaan
de meeste die bij jou voorkomen zijn gekomen door starten zonder dat die aan wilde slaanInjectie eraf en op carburateurs gaan rijden
-
AuteurBerichten