otdh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 1,007)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: oliepomp c20xe #18127780

    Die meyle pomp moet een keerring van een xev in ( als ik t goed heb )

    Zodra ik thuis ben zal ik t nr ff opzoeken van de keerring die erin moet, heb zelf ook wel ns n meyle pomp aan n xe gehangen

    In reactie op: Hebben jullie ook zo’n hekel aan…. #18127836

    Ik ken het probleem, merk ook wel dat die tyfus beesten meer van een glimmende donkere auto houden als van een zilveren ( of een mat donkere )

    Tijd voor een ander huis met carpoort of garage

    In reactie op: oliekeerring achter / downpipe pakking #18128126

    Bij mij zit de 76mm pijp al jaren koud gemonteerd zonder losgelopen te zijn…
    Welliswaar aan een nieuwe k24 hangend in een calibra

    In reactie op: oliekeerring achter / downpipe pakking #18128123

    Keerring idd bij de dealer bestellen, kost 3 euro

    En je downpipe moet je zonder pakking tegen de turbo monteren, zo zit die orrigineel ook

    In reactie op: Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!! #18122965

    Anders pak je de kabelboom van een x16xe maar wel met een c16xe ecu eraan, past 90% van, alleen zal je creatief moeten zijn met de stekker van de luchtmassameter en je houd er een paar over van t egr systeem

    In reactie op: Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!! #18122962

    Steunen en bak passen
    Kan zijn dat je de koppelingsplaat van de oude motor moet gebruiken

    Pomp past ook in de tank
    De enige uitdaging bij deze ombouw is om zelf n dynamo span beugel te maken

    Marc

    In reactie op: Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!! #18122960

    Kabelboom + ecu is noodzakelijk
    Brandstofpomp multipoint
    Zelf een span systeem voor je dynamo maken als je geen stuurbekr hebt

    Past er verder zo in

    In reactie op: bougiekabels #18126325

    1e kwaliteit:
    XC1186 QH Bougiekabelset 84,08 = voor M2.5 / RotorVerdeelkap ontsteking
    XC647 QH Bougiekabelset 96,50 = voor M2.8 /DIS bobine

    2e keus:
    XC761 QH Bougiekabelset 50,70 = voor M2.5 / RotorVerdeelkap
    4.8688ECO FACET Bougiekabelset 58,70 = voor M2.8 / DIS bobine

    dit zijn Brezan Nummers en zijn beide prima kabelsets, prijzen excl. btw of korting ( als je dat krijgt via je locale brezan )

    In reactie op: Corsa B Turbo # C20LET Phase 3 #18114578

    Zo, thuis na een leuke dag…

    Die grijze hebben we weggesleept ivm olielekkage
    Is de druksensor van afgebroken

    Van mij breekt net onderweg mn schakelmechaniek af op een plaats waar je t niet verwacht…

    Maar was wel lachen, alleen jammer van de regen vanochtend

    In reactie op: Corsa B Turbo # C20LET Phase 3 #18114574

    Officieel zelfs fase 1 ( vmax evo 260 )

    Heb nu marcel zn ecu erin, wel met fase 3 chipset

    #nog 8 uurtjes te gaan tot DAF :))

    Als je lambda waarde afwijkt heb je meestal een klein gaatje in je uitlaat of valse lucht bij je inlaat

    En de lijst die je post is voor ongeregelde systemen, jouwe moet gewoon 4gassen met max 0.39% co op toeren en n lambda waarde tussen de 0,97 en 1,03
    Co stationair mag max 0,5% zijn

    Zo staat het iig in het 2013 boek

    In reactie op: achteras tigra op een corsa?? #18126031

    Tigra is zo uit te wissellen

    Corsa c gsi ( met schijven ) kleine aanpassing

    Kadett en astra niet, ja je kan de schijven overbouwen op je eigen as

    In reactie op: Corsa B Turbo # C20LET Phase 3 #18114570

    Zo, een paar kleine tegenslagen gehad, Onder Andere Olie en Koelvloeistof lekkage, welke beide opgelost zijn een paar foto’s over de stand van zaken nu…

    Probleem Olielekkage

    Oplossing: Netjes gelast en afgewerkt ( kan alu lassen op werk )

    Probleem van de koelvloeistof lekkage was een los zittende klem…

    Afgelopen zondag ging de corsa ZO / mee naar de TT/CT Meeting bij Unlimited Tuning

    Ook daar op de bank geweest, de 2e run was 233pk en 330nm aan de wielen, zo een kleine 260pk aan de krukas dus ( dit was met een onbekende chip zat al in de ecu )

    Klikken voor t filmpje
    http://s1280.photobucket.com/user/optimax1989/media/F515F7D6-836D-451C-9DAE-793ACC841DD6-503-0000004A75E5CEC3_zps07369a67.mp4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ondertussen zijn er wel een paar dingen veranderd
    Wiechers Kooi erin

    Oliedruk, Olietemperatuur en turbodruk meter erin

    en zo stond die erbij voordat de bumper erop ging

    Bandjes ondertussen ook gemonteerd

    plakken prima als het maar droog is

    Vanavond mn remmen monteren ( 288mm calibra turbo ) ja nu pas, heb mn schijven om laten boren van 5×110 naar 4×100 want had n set nieuwe liggen
    en de PU bussen erin

    dan op naar Zondag :) # Duitse Autosport Festival

    In reactie op: turbo op c20ne? #18120986

    Turbo rijden voor weinig is eigenlijk niet te doen

    Olietoevoer pak je ook van achterop je motor, aansluiting in t blok is m14x1,5 schroefdraad

    Turbo met interne wastegate is t makkelijkst en goedkoopst
    Injectoren van n c20xe of je brandstofdruk hoger

    Een turbo warmt je lucht op, dit wil je wel afgekoeld hebben, dus ik zou voor een ic gaan

    Brug is wel makkelijk, t is n uurtje of 6 werk, carterpan moet er ook onder vandaan anders krijg je je koppelomvormer niet van t vliegwiel af

    In reactie op: turbo op c20ne? #18120984

    jij werkt in een garage maar volgens mij snap je er geen hout van qua turbo princiepe…

    een diesel turbo spoelt onderin snel op maar stopt bij 3500-4000rpm met spoelen en gaat dan juist vermogen kosten in plaats van opleveren…

    je wastegate moet je afstellen met een handmatige boost controller en een turbodruk meter, bij een halve bar druk moet die klep aangestuurd worden om de druk constant te houden

    wastegate zit bij de meeste fabrieksgeleverde turbo ( nissan opel mazda, subaru e.d. ) IN de turbo zelf

    zoek naar een turbo van een nissan 200sx, silvia s13, subaru impreza of wat dan ook maar GEEN diesel turbo!

    dumpvalve zou ik wel nemen voor het behoud van je turbo ( anders krijg je n shatterend geluid )

    verloopnippels die je in je motor kan schroeven voor olietoevoer zijn m14x1,5
    retour zal je zelf in de motor moeten tappen, de orriginele maat is m22x1,5 maar je kan ook n pijpje zo hoog mogelijk in je carterpan lassen

    In reactie op: 07-04-2013 – TT/CT 4 jaar – Amersfoort #17965882

    http://s1280.photobucket.com/user/optimax1989/media/F515F7D6-836D-451C-9DAE-793ACC841DD6-503-0000004A75E5CEC3_zps07369a67.mp4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Filmpje van mn corsa @ de bank, tevens hoogste vermogen van de dag

    In reactie op: New Kids Manta te koop #18123562

    @dr_antrax wrote:

    Ik ken de eigenaar was een 1 april grap. Maar ben zelf benieuwd wat die van mij over een paar maanden oplevert als hij te koop is.

    50 euro oud ijzer, en 150euro voor de coscast kop :p

    In reactie op: Corsa B Turbo # C20LET Phase 3 #18114568

    Zo, na een tijd eindelijk weer n update…

    Na een paar tegenslagen vandaag de 1e kilometers gemaakt, safe op 0,5bar druk
    Rijd super :) motor loopt perfect, geen rare geluiden of wat dan ook

    Morgen afbouwen, n lang stuk proefrijden op volle druk en dan zondag naar Amersfoort :)

    In reactie op: f20 bak geen 5de versnelling #18120170

    Ik vat m niet helemaal, ik zou eerst onderzoeken of t schakelmechaniek nog wel spelingsvrij en goed afgesteld is
    De 5e versnelling gaat namelijk bijna nooit kapot

    In reactie op: Interesse in 4×4 locking kit’s van Mike Hayward #17967829

    ik heb hier evt ook nog zo een lock set liggen

    ja ram, jou bak is idd kapot gegaan door het vermogen, als het door slecht onderhoud of verlagen was gekomen had het asje op de 4e foto van boven wel tandloos geweest
    of die grote tandwielen glas

    met zo een lockset kan je bak wel meer hebben want er zitten minder draaiende/frictie veroorzakende ( en dus warmte ) delen in

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608642

    deuren moeten er wel in zitten,zelfs ramen zijn verplicht tenzij deze er ook niet inzaten tijdens de type-goedkeuring

    roest kan afkeur zijn als het een scherp uitstekend deel is

    In reactie op: Pls Daytona 14 inch Refurb** KLAAR EN TE KOOP! #17891854

    :wub

    In reactie op: 20XE Rebuild + inbouw cabrio #18119148

    die getallen 00 00 00 01 staan voor de zuigermaten per cilinder

    als je meer vermogen wil, en de kop ligt toch uit elkaar, laat m dan meteen flowen

    kineten van een D of E 1300 automaat zijn anders als van n handbak…

    heb hier binnenkort wel n set assen over ( L+R ) ivm ombouw naar c20ne handbak

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 1,007)