Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die meyle pomp moet een keerring van een xev in ( als ik t goed heb )
Zodra ik thuis ben zal ik t nr ff opzoeken van de keerring die erin moet, heb zelf ook wel ns n meyle pomp aan n xe gehangen
Ik ken het probleem, merk ook wel dat die tyfus beesten meer van een glimmende donkere auto houden als van een zilveren ( of een mat donkere )
Tijd voor een ander huis met carpoort of garage
Bij mij zit de 76mm pijp al jaren koud gemonteerd zonder losgelopen te zijn…
Welliswaar aan een nieuwe k24 hangend in een calibraKeerring idd bij de dealer bestellen, kost 3 euro
En je downpipe moet je zonder pakking tegen de turbo monteren, zo zit die orrigineel ook
Anders pak je de kabelboom van een x16xe maar wel met een c16xe ecu eraan, past 90% van, alleen zal je creatief moeten zijn met de stekker van de luchtmassameter en je houd er een paar over van t egr systeem
Steunen en bak passen
Kan zijn dat je de koppelingsplaat van de oude motor moet gebruikenPomp past ook in de tank
De enige uitdaging bij deze ombouw is om zelf n dynamo span beugel te makenMarc
Kabelboom + ecu is noodzakelijk
Brandstofpomp multipoint
Zelf een span systeem voor je dynamo maken als je geen stuurbekr hebtPast er verder zo in
1e kwaliteit:
XC1186 QH Bougiekabelset 84,08 = voor M2.5 / RotorVerdeelkap ontsteking
XC647 QH Bougiekabelset 96,50 = voor M2.8 /DIS bobine2e keus:
XC761 QH Bougiekabelset 50,70 = voor M2.5 / RotorVerdeelkap
4.8688ECO FACET Bougiekabelset 58,70 = voor M2.8 / DIS bobinedit zijn Brezan Nummers en zijn beide prima kabelsets, prijzen excl. btw of korting ( als je dat krijgt via je locale brezan )
Zo, thuis na een leuke dag…
Die grijze hebben we weggesleept ivm olielekkage
Is de druksensor van afgebrokenVan mij breekt net onderweg mn schakelmechaniek af op een plaats waar je t niet verwacht…
Maar was wel lachen, alleen jammer van de regen vanochtend
Officieel zelfs fase 1 ( vmax evo 260 )
Heb nu marcel zn ecu erin, wel met fase 3 chipset
#nog 8 uurtjes te gaan tot DAF :))
13 april 2013 om 14:01 In reactie op: afgekeurd op CO uitstoot, nieuwe CO vraag, 2012 apk boek #17903102Als je lambda waarde afwijkt heb je meestal een klein gaatje in je uitlaat of valse lucht bij je inlaat
En de lijst die je post is voor ongeregelde systemen, jouwe moet gewoon 4gassen met max 0.39% co op toeren en n lambda waarde tussen de 0,97 en 1,03
Co stationair mag max 0,5% zijnZo staat het iig in het 2013 boek
Tigra is zo uit te wissellen
Corsa c gsi ( met schijven ) kleine aanpassing
Kadett en astra niet, ja je kan de schijven overbouwen op je eigen as
Zo, een paar kleine tegenslagen gehad, Onder Andere Olie en Koelvloeistof lekkage, welke beide opgelost zijn een paar foto’s over de stand van zaken nu…
Oplossing: Netjes gelast en afgewerkt ( kan alu lassen op werk )

Probleem van de koelvloeistof lekkage was een los zittende klem…
Afgelopen zondag ging de corsa ZO / mee naar de TT/CT Meeting bij Unlimited Tuning

Ook daar op de bank geweest, de 2e run was 233pk en 330nm aan de wielen, zo een kleine 260pk aan de krukas dus ( dit was met een onbekende chip zat al in de ecu )
Klikken voor t filmpje
http://s1280.photobucket.com/user/optimax1989/media/F515F7D6-836D-451C-9DAE-793ACC841DD6-503-0000004A75E5CEC3_zps07369a67.mp4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Ondertussen zijn er wel een paar dingen veranderd
Wiechers Kooi erin


Oliedruk, Olietemperatuur en turbodruk meter erin

en zo stond die erbij voordat de bumper erop ging

Bandjes ondertussen ook gemonteerd

plakken prima als het maar droog isVanavond mn remmen monteren ( 288mm calibra turbo ) ja nu pas, heb mn schijven om laten boren van 5×110 naar 4×100 want had n set nieuwe liggen
en de PU bussen erindan op naar Zondag :) # Duitse Autosport Festival
Turbo rijden voor weinig is eigenlijk niet te doen
Olietoevoer pak je ook van achterop je motor, aansluiting in t blok is m14x1,5 schroefdraad
Turbo met interne wastegate is t makkelijkst en goedkoopst
Injectoren van n c20xe of je brandstofdruk hogerEen turbo warmt je lucht op, dit wil je wel afgekoeld hebben, dus ik zou voor een ic gaan
8 april 2013 om 15:21 In reactie op: Hulp gevraagd bij Keerring vervangen Corsa B bj94 Flevoland #18124791Brug is wel makkelijk, t is n uurtje of 6 werk, carterpan moet er ook onder vandaan anders krijg je je koppelomvormer niet van t vliegwiel af
jij werkt in een garage maar volgens mij snap je er geen hout van qua turbo princiepe…
een diesel turbo spoelt onderin snel op maar stopt bij 3500-4000rpm met spoelen en gaat dan juist vermogen kosten in plaats van opleveren…
je wastegate moet je afstellen met een handmatige boost controller en een turbodruk meter, bij een halve bar druk moet die klep aangestuurd worden om de druk constant te houden
wastegate zit bij de meeste fabrieksgeleverde turbo ( nissan opel mazda, subaru e.d. ) IN de turbo zelf
zoek naar een turbo van een nissan 200sx, silvia s13, subaru impreza of wat dan ook maar GEEN diesel turbo!
dumpvalve zou ik wel nemen voor het behoud van je turbo ( anders krijg je n shatterend geluid )
verloopnippels die je in je motor kan schroeven voor olietoevoer zijn m14x1,5
retour zal je zelf in de motor moeten tappen, de orriginele maat is m22x1,5 maar je kan ook n pijpje zo hoog mogelijk in je carterpan lassenhttp://s1280.photobucket.com/user/optimax1989/media/F515F7D6-836D-451C-9DAE-793ACC841DD6-503-0000004A75E5CEC3_zps07369a67.mp4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Filmpje van mn corsa @ de bank, tevens hoogste vermogen van de dag

@dr_antrax wrote:
Ik ken de eigenaar was een 1 april grap. Maar ben zelf benieuwd wat die van mij over een paar maanden oplevert als hij te koop is.
50 euro oud ijzer, en 150euro voor de coscast kop :p
Zo, na een tijd eindelijk weer n update…
Na een paar tegenslagen vandaag de 1e kilometers gemaakt, safe op 0,5bar druk
Rijd super :) motor loopt perfect, geen rare geluiden of wat dan ookMorgen afbouwen, n lang stuk proefrijden op volle druk en dan zondag naar Amersfoort :)
Ik vat m niet helemaal, ik zou eerst onderzoeken of t schakelmechaniek nog wel spelingsvrij en goed afgesteld is
De 5e versnelling gaat namelijk bijna nooit kapotik heb hier evt ook nog zo een lock set liggen
ja ram, jou bak is idd kapot gegaan door het vermogen, als het door slecht onderhoud of verlagen was gekomen had het asje op de 4e foto van boven wel tandloos geweest
of die grote tandwielen glasmet zo een lockset kan je bak wel meer hebben want er zitten minder draaiende/frictie veroorzakende ( en dus warmte ) delen in
deuren moeten er wel in zitten,zelfs ramen zijn verplicht tenzij deze er ook niet inzaten tijdens de type-goedkeuring
roest kan afkeur zijn als het een scherp uitstekend deel is
:wub
die getallen 00 00 00 01 staan voor de zuigermaten per cilinder
als je meer vermogen wil, en de kop ligt toch uit elkaar, laat m dan meteen flowen
17 maart 2013 om 21:23 In reactie op: Kadett e 1.3s aut 1986 Kan maar geen homokineten vinden #18109168kineten van een D of E 1300 automaat zijn anders als van n handbak…
heb hier binnenkort wel n set assen over ( L+R ) ivm ombouw naar c20ne handbak
-
AuteurBerichten
