Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
jup
klopt
als je die eruit draaid zit je in t oliekanaalwel t bekende kanaal dat graag gaat lekken bij ks400 en 700 koppen
kan zijn dat die wat losgekomen is
dan kan je m er t beste ff helemaal uit halen, schoonmaken en erin zitten met een klein beetje draad afdichting spul uit een flensje1 april 2010 om 20:48 In reactie op: wie of hoe kom ik aan het kenteken voor goedkeuring bij de r #17649961:O
ik 80
50 voor de keuring, 30 voor nieuwe kentekenbewijs31 maart 2010 om 21:17 In reactie op: wie of hoe kom ik aan het kenteken voor goedkeuring bij de r #17649955waddinxveen
hij vroeg alleen hoeveel de inhoud en het vermogen was
dus: 1998cc ( hij heeft er 2000 van gemaakt )
en 110 kwvroeg bij mij alleen wel waar ik de motor vandaan had, ik zeg de sloop, zegt hij heb je een bon? ik zo nee heb ik niet
antwoord: volgende keer wel 1 meenemen als t kan
ik: ja maar de ander die ik laat keuren heb ik particulier gekocht
rdw: ja dat kan ook, dan heb je geen bon
ahja niets aan de hand, als jij het vermogen maar weethier zijn ze heel erg makkelijk
– rijd de auto boven de put
– kap open – hij kijkt ff naar de motor
– begint te schrijven zoals n ambtenaar t hoort te doen
– pakt zn lamp, loopt onder de auto door
– zet ff de trilplaten aan om speling aan de voorkant te zien ( DUS GEEN TREKPLATEN )
– komt naar boven
– ff de remmenrol test v+a
– en wegen maarhier meten ze geen geluid oid,maar deed die bij mij misschien niet door het gsi pijpje
werd geen spoorbreedte gemeten ( corsa a op tigra 15” lm )ik zij wel toen die onder de auto doorliep van ja, stabi stang boven, onder, draagarmen versterkt, en dat er grotere remmen onder zaten
de 1 voor t lampje is een opdruk stekkertje
de ander een ronde die je met een moertje vast zet
bedankt
van de week ff inbouwenalternator = belgisch voor Dynamo
net zoals een batterij gewoon een accu is
een boite is een versnellingsbak
enzmaare vind die 350eu aardig wat voor een dynamotje
ik had een 120a multi dynamo, en die was 250euro, ging 100euro statiegeld vanaf omdat ik mn oude inleverde
dus 200 voor t monteren wat echt hooguit 45min duurt vind ik aardig betaaldeigenlijk hetzelfde…
voorpijp los van t spruitstuk en loshalen die pan
voor t mooie wel ff alvast 1 dag van te voren de olie eruit laten lopen dan druppel je jezelf niet onder
pin 6 is idd voor t lampje
die andere 2 zijn als je m uit wil lezen
ik heb dr ook nog 1 geloof ik, ff kijken zodra k weer in mn hok ben
als je een 2.8 om zou bouwen naar een 2.5
dan vervalt er 1 meelooprol
2.8 = 1 spanrol + 2 meelooprollen
2.5 = 1 spanrol + 1 meelooproldus dan pak je natuurlijk gewoon de 141 tands
moet je natuurlijk ook wel de spanrol en meelooprol van de 2.5 pakkendr zijn dus eigenlijk maar 2 type’s
141 en 176 tands
alleen beide op de m2.5 gebruikt
die 176 zijn dan alleen de laatste zijn geweest,totdat de m2.8 geleverd werdent schakelt wel wat soepeler
en idd, je bent dat geval in de uitlaat tunnel kwijt, dus kan je makkelijker je groep a pijp kwijt,ik ga t zeker maken in mn volgende project
is er een 2.5 met plastic rollen dan?
zeker geleverd in een astra met tractioncontroll ofzonog nooit gezien, en heb er veeeuuuul gezien
je hebt 2 versie’s: ( in mijn inzicht )
M2.5 = 141 tanden
M2.8 = 176 tandenik snap idd niet dat er op hbase 3 versie’s staan
ik haal altijd gewoon een set dat ”tot” of ”vanaf” motornummerals je dat plastic stuk van je koelvin eraf zaagt, en dit vervangt door een stukje aluminium zou het moeten passen, zelf toen ook gedaan bij mn corsa b c20xe
ok je hebt niet heel erg veel ruimte,maar t zou moeten passen
verder: nice project
als je alles zou pakken van een m2.5, zou het moeten passen
maar idd,wrom zoveel moeite doen?
en trouwens wel raar dat ze m niet retouren, als ik iets haal en breng t 2 maanden later terug is dat geen probleemzouden aan de voorkant magic camber bouten dan niet beter zijn?
hier in de buurt zit iemand die wel andere waarde’s kan invoeren in zn uitlijn app, daar ga ik altijd heen
ik heb zelf eigenlijk altijd alleen die pu bussen van mpech gebruikt
tja, als je ze goed invet kraken ze niet, en je merkt het zeker wel als ze eronder zitten
onder degene die ik nu aan t bouwen ben komen wel powerflex, de reden daarvan is dat ik er toevallig goedkoop aan kon komen anders hadden het gewoon weer pu rubbers geworden
als ik op engelse fora kijk, zou 26 leeg moeten zijn…
zal s bij de vectra a van mn buurman kijken zodra die thuis is
knipperd het S lampje op het dash?
of brand het wel bij contact aan?
zonee, dan krijgt de bak cpu geen spanningknipperren is in storing, moet dan zoiezo een achteruit en voorruit hebben, zij het in 3e versnelling, kan je m in elk geval uitlezen
27 maart 2010 om 14:44 In reactie op: het verschiel van corsa a 2.0 8v met f16 of f13 versnelingsb #17647216in een corsa a:
gewoon het ding ding omflippenbij een corsa b:
moet je het hele mechaniek verlengen, dus thv de km kabel moet er een stuk tussen gelast worden en het stangetje, beide 15mmhttp://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8v.htm
@ steven:
zal ff kijken, heb nog een setje liggen als het goed is
zodra ik van me griep en oorontsteking af ben27 maart 2010 om 08:36 In reactie op: het verschiel van corsa a 2.0 8v met f16 of f13 versnelingsb #17647213je kan evt ook het vliegwiel pakken van een x17dtl
die past rechtstreeks aan de c20ne, en daar past zonder iets aan te passen de complete koppeling van een c16xe aandus 1:1 passend
over die asjes:
ik kocht laatst een complete GSI voor 50 euro, zat alleen geen motor meer bij, nog wel de assenhier op de sloop houden ze altijd alle gsi opeltjes appart voor mij, betaal dan voor 2 asjes 75eu
26 maart 2010 om 18:28 In reactie op: het verschiel van corsa a 2.0 8v met f16 of f13 versnelingsb #17647201gsi asjes kosten 75
kineetjes 50 voor 2…26 maart 2010 om 14:41 In reactie op: het verschiel van corsa a 2.0 8v met f16 of f13 versnelingsb #17647199ik zou ook voor een f16 gaan, of zelfs een f20 kan nog prima
corsatje weegt toch niets dus waarom ooit een korte bak nemen en veel toeren draaien als je ook een lange bak kan pakken
-
AuteurBerichten