otdh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1,007)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: kabelkleuren Volt+oliedruk meter #17649880

    jup

    In reactie op: vraagje over deze schroef #17650706

    klopt
    als je die eruit draaid zit je in t oliekanaal

    wel t bekende kanaal dat graag gaat lekken bij ks400 en 700 koppen

    kan zijn dat die wat losgekomen is
    dan kan je m er t beste ff helemaal uit halen, schoonmaken en erin zitten met een klein beetje draad afdichting spul uit een flensje

    :O
    ik 80
    50 voor de keuring, 30 voor nieuwe kentekenbewijs

    waddinxveen

    hij vroeg alleen hoeveel de inhoud en het vermogen was

    dus: 1998cc ( hij heeft er 2000 van gemaakt )
    en 110 kw

    vroeg bij mij alleen wel waar ik de motor vandaan had, ik zeg de sloop, zegt hij heb je een bon? ik zo nee heb ik niet

    antwoord: volgende keer wel 1 meenemen als t kan
    ik: ja maar de ander die ik laat keuren heb ik particulier gekocht
    rdw: ja dat kan ook, dan heb je geen bon
    ahja niets aan de hand, als jij het vermogen maar weet

    hier zijn ze heel erg makkelijk
    – rijd de auto boven de put
    – kap open – hij kijkt ff naar de motor
    – begint te schrijven zoals n ambtenaar t hoort te doen
    – pakt zn lamp, loopt onder de auto door
    – zet ff de trilplaten aan om speling aan de voorkant te zien ( DUS GEEN TREKPLATEN )
    – komt naar boven
    – ff de remmenrol test v+a
    – en wegen maar

    hier meten ze geen geluid oid,maar deed die bij mij misschien niet door het gsi pijpje
    werd geen spoorbreedte gemeten ( corsa a op tigra 15” lm )

    ik zij wel toen die onder de auto doorliep van ja, stabi stang boven, onder, draagarmen versterkt, en dat er grotere remmen onder zaten

    In reactie op: kabelkleuren Volt+oliedruk meter #17649878

    de 1 voor t lampje is een opdruk stekkertje

    de ander een ronde die je met een moertje vast zet

    In reactie op: kabelkleuren Volt+oliedruk meter #17649875

    bedankt
    van de week ff inbouwen

    In reactie op: Batterij lampje #17648464

    alternator = belgisch voor Dynamo

    net zoals een batterij gewoon een accu is
    een boite is een versnellingsbak
    enz

    maare vind die 350eu aardig wat voor een dynamotje
    ik had een 120a multi dynamo, en die was 250euro, ging 100euro statiegeld vanaf omdat ik mn oude inleverde
    dus 200 voor t monteren wat echt hooguit 45min duurt vind ik aardig betaald

    In reactie op: carterpanpakking corsa 1.4 nz #17648722

    eigenlijk hetzelfde…

    voorpijp los van t spruitstuk en loshalen die pan

    voor t mooie wel ff alvast 1 dag van te voren de olie eruit laten lopen dan druppel je jezelf niet onder

    In reactie op: C20XE Dis ontsteking. Welke draden zijn wat ? #17648984

    pin 6 is idd voor t lampje

    die andere 2 zijn als je m uit wil lezen

    In reactie op: Corsa B dakspoiler #17648570

    ik heb dr ook nog 1 geloof ik, ff kijken zodra k weer in mn hok ben

    In reactie op: Distririem 2.8 ombouwen naar 2,5 motronic ? #17648124

    als je een 2.8 om zou bouwen naar een 2.5

    dan vervalt er 1 meelooprol
    2.8 = 1 spanrol + 2 meelooprollen
    2.5 = 1 spanrol + 1 meelooprol

    dus dan pak je natuurlijk gewoon de 141 tands
    moet je natuurlijk ook wel de spanrol en meelooprol van de 2.5 pakken

    In reactie op: Distririem 2.8 ombouwen naar 2,5 motronic ? #17648122

    dr zijn dus eigenlijk maar 2 type’s

    141 en 176 tands

    alleen beide op de m2.5 gebruikt
    die 176 zijn dan alleen de laatste zijn geweest,totdat de m2.8 geleverd werden

    In reactie op: versnellingspook vectra A inbouwen in corsa #17647565

    t schakelt wel wat soepeler

    en idd, je bent dat geval in de uitlaat tunnel kwijt, dus kan je makkelijker je groep a pijp kwijt,ik ga t zeker maken in mn volgende project

    In reactie op: Distririem 2.8 ombouwen naar 2,5 motronic ? #17648118

    is er een 2.5 met plastic rollen dan?
    zeker geleverd in een astra met tractioncontroll ofzo

    nog nooit gezien, en heb er veeeuuuul gezien

    In reactie op: Distririem 2.8 ombouwen naar 2,5 motronic ? #17648116

    je hebt 2 versie’s: ( in mijn inzicht )

    M2.5 = 141 tanden
    M2.8 = 176 tanden

    ik snap idd niet dat er op hbase 3 versie’s staan
    ik haal altijd gewoon een set dat ”tot” of ”vanaf” motornummer

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355707

    als je dat plastic stuk van je koelvin eraf zaagt, en dit vervangt door een stukje aluminium zou het moeten passen, zelf toen ook gedaan bij mn corsa b c20xe

    ok je hebt niet heel erg veel ruimte,maar t zou moeten passen

    verder: nice project

    In reactie op: Distririem 2.8 ombouwen naar 2,5 motronic ? #17648114

    als je alles zou pakken van een m2.5, zou het moeten passen

    maar idd,wrom zoveel moeite doen?
    en trouwens wel raar dat ze m niet retouren, als ik iets haal en breng t 2 maanden later terug is dat geen probleem

    In reactie op: Camber goed afstellen Calibra 4×4 #17619613

    zouden aan de voorkant magic camber bouten dan niet beter zijn?

    hier in de buurt zit iemand die wel andere waarde’s kan invoeren in zn uitlijn app, daar ga ik altijd heen

    In reactie op: iemand ervaring met powerflex of andere rubbers #17647755

    ik heb zelf eigenlijk altijd alleen die pu bussen van mpech gebruikt

    tja, als je ze goed invet kraken ze niet, en je merkt het zeker wel als ze eronder zitten

    onder degene die ik nu aan t bouwen ben komen wel powerflex, de reden daarvan is dat ik er toevallig goedkoop aan kon komen anders hadden het gewoon weer pu rubbers geworden

    In reactie op: calibra zekering 22 probleem help help #17647552

    als ik op engelse fora kijk, zou 26 leeg moeten zijn…

    zal s bij de vectra a van mn buurman kijken zodra die thuis is

    In reactie op: Corsa B automaat probleem ! #17647725

    knipperd het S lampje op het dash?
    of brand het wel bij contact aan?
    zonee, dan krijgt de bak cpu geen spanning

    knipperren is in storing, moet dan zoiezo een achteruit en voorruit hebben, zij het in 3e versnelling, kan je m in elk geval uitlezen

    in een corsa a:
    gewoon het ding ding omflippen

    bij een corsa b:
    moet je het hele mechaniek verlengen, dus thv de km kabel moet er een stuk tussen gelast worden en het stangetje, beide 15mm

    http://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8v.htm

    @ steven:
    zal ff kijken, heb nog een setje liggen als het goed is
    zodra ik van me griep en oorontsteking af ben

    je kan evt ook het vliegwiel pakken van een x17dtl
    die past rechtstreeks aan de c20ne, en daar past zonder iets aan te passen de complete koppeling van een c16xe aan

    dus 1:1 passend

    over die asjes:
    ik kocht laatst een complete GSI voor 50 euro, zat alleen geen motor meer bij, nog wel de assen

    hier op de sloop houden ze altijd alle gsi opeltjes appart voor mij, betaal dan voor 2 asjes 75eu

    gsi asjes kosten 75
    kineetjes 50 voor 2…

    ik zou ook voor een f16 gaan, of zelfs een f20 kan nog prima

    corsatje weegt toch niets dus waarom ooit een korte bak nemen en veel toeren draaien als je ook een lange bak kan pakken

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1,007)