Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb hier nog 3 bobine’s liggen
en nog een hele zooi andere onderdelen voor een xe om te testenheb mn beunhok in leidschendam
zow, vandaag ff tijd gevonden om alles te doen
zit ik alleen met 1 probleempje:
ik heb geen aftap bout in mn diff zitten, alleen een controllebout aan de rechter kant, een beetje in het middenhoe krijg ik dat ding leeg zonder t deksel eraf te halen??
11 mei 2010 om 20:00 In reactie op: Corsa A + B 2 Liter deelbare as Group Buy??? Eerste as voor #17670612ik heb wel interesse in zo een deelbare as
heb hier nog de L+R as van een b gsi liggen
je hebt me nr haha ( en zie je morgen )
Marc
je kan bij elke automaterialen zaak een univ sigaretten ding halen
moet je alleen een geschakelde + en een massa naartoe trekken
dan is t dus een Ne of een SEH
en als ik jouw kleppendeksel zie, denk ik een SEH, die hebben altijd gladde deksels, en een ne meestal met strepenals er een lambdasonde in je uitlaat zit, is het een C20ne
als dat niet zo is, een 20ne of een 20seh
moet je idd ff op t onderblok kijken,aan de versn bak kant naast de meest rechtse bougieahja
t scheelt dat ik natuurlijk nog nooit een let ombouw gedaan heb
je koopt gewoon een goede let voor rond de 2000
in engeland koop je een complete calibra turbo voor 1200pond, kan je er zelfs nog mee rijden(mijn donors komen allemaal uit engeland)tuurlijk komt er bij een let ombouw meer kijken als alleen de motor+aanbouwdelen
maar ook de aanpassingen aan remmen, intercooler moet erin en al die andere bendeals je een corsa tot een fatsoenlijke let om wil bouwen moet je zoiezo uitgaan van 8 tot 10000
thnx
dan word het de 235/35-19
iemand toevallig fototje??t gaat mij er gewoon om welke maat erop past
t komt onder een calibra,niet verlaagd, kassen kunnen aangepast worden,liever nietet kan ik niet zien op de velgen,staat er niet op
ikzelf dacht aan 225/235/245 35-19
een let kost +- 2000
inruil van jou motor word moeilijk denk ik
een losse xe in goede staat levert 500-700 opinbouw, als je t laat doen durf ik t niet tezeggen
is een goede dag werk voor een bedrijfik ben vanmiddag in mn garage
als t goed is ligt daar de slang incl verpakking nogik zou beginnen met andere nokkenasjes en een chip op maat,
je kan nokkenassen tot +- 280 graden met de orriginele veren+klepstoters rijden, daarboven moet je andere klepzittingen,gelijders,stoters en verensetje verstelbare nokkenastandwielen zijn ook een must als je t goed af wil stellen
daarna idd over op TB’s, te vinden in engeland, ff googlen op Jenvey
of je schutbord verwijderen, accu in de kofferbak en een lexmaul eropuitlaatspruistuk voldoet, je kan altijd nog een 4-1 spruitstuk eraan knopen, alleen hangt die een stuk lager als de orriginele
en zodra je overstapt op TB’s zonder airbox, moet je idd een stand alone motormanagement gebruiken zoals KMS,VEMS of DTA enz
en als je t maximum uit de motor wil halen:
kop bewerken
hogedruk zuigers ( omega oid )maar:
als je zoveel geld in een XE wil proppen, kan je beter opzoek gaan naar een LET, ben je +- hetzelfde kwijt, en met een simpele chip ga je dan richting de 280pkok dan
alleen, ik rij zelf ook nog een corsa a met een c20let
daar zit ook een xe vliegwiel, xe drukgroep,druklager maar wel een LET plaat, dit past gewoon perfectahja, in elk geval bedankt voor alle info
denk dat de ombouw wel moet lukkenthnx
prijzen zijn aangepast
ik was nou 50 voor alle 2 kwijtnormaal is de achterdif olie al 65euro voor 1 liter
en de verdeelbak olie 16euro voor 600mlmoest besteld worden,zou een week duren, 2 dagen later was t r al
hmm
dus ff samengevat:f18 monteren met de f16 steunen en schakelmechaniek
motor gewoon tegen de bak aan zonder pasplaat,maar wel met c20xe vliegwiel en koppeling(met LET plaat)
motorsteun aan distributie kant opvullen/aanpassen
en de uitlaat aanpassendan moet het gewoon passen icm de huidige assen?
zow
alle olieen zijn binnen
normaal 80eu voor 2 flesjes
ben ik blij met mn personeelskorting :Dzondag maar s aan de gang, hoop te doen haha
iedereen bedankt
u2u mij maar
woon in DenHaag, heb n garage in leidschendam
en een zooi onderdelen die we kunnen testenhmm
ik heb zelf de beschikking tot een cnc draai/freesbank
dus moet dat wel kunnen makendan nog 1 vraag:
kan ik de aandrijfassen van de vectra a automaat gebruiken icm een f25, of is dat niet mogelijknet op de A4 tussen Den-Haag forepark en afslag Leiden een blauwe calibra
zag er wel netjes uitkenteken begon met een R
iemand van hier?
ey
bedankt voor de antwoordendistristeun is geen probleem,heb hier een complete vectra a v6 staan,en die steun is t zelfde als een cali
normaal zou ik ook de f25 eraan hangen, alleen is mijn vectra een automaat, en de f18 heb ik hier liggen
en kan hier in de buurt geen f25 vinden
@bully:
dus als ik de steun aan distrizeide 1cm opvul, past de rest gewoon?
dus niet dat ik met de aandrijfassen niet uit kom omdat de motor opzij gegaan is?nummer heb ik voor je, zal morgen ff naar mn bonnetje kijken
kost 24eu, krijg nog personeelskorting bij t motorhuis
nieuwe bij de dealer bestellen,kost 24euro
olietemp zender kan je naast de olietoevoer van de turbo monteren, zit een imbus 6 bout naast,als je die eruit draaid heb je meen ik m14,1×25 draad (correct me if im wrong)
deze zit onder je inlaatspruitstuk
en voor een a/f meter gebruik je de witte draad van de lamda, die andere 2 (zwart) zijn voor de voorverwarming
bij een imitatie lambda moet je de paarse pakken
—
maar: beter een wideband lambda erin, is veel precizerachter de dynamo komen je brandstofleidingen omhoog
kan best dat daar een lekje zitff met draaiende motor en een zaklamp kijken
-
AuteurBerichten