otdh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,007)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Snap er niks meer van #17670753

    heb hier nog 3 bobine’s liggen
    en nog een hele zooi andere onderdelen voor een xe om te testen

    heb mn beunhok in leidschendam

    zow, vandaag ff tijd gevonden om alles te doen

    zit ik alleen met 1 probleempje:
    ik heb geen aftap bout in mn diff zitten, alleen een controllebout aan de rechter kant, een beetje in het midden

    hoe krijg ik dat ding leeg zonder t deksel eraf te halen??

    ik heb wel interesse in zo een deelbare as

    In reactie op: steekas #17669552

    heb hier nog de L+R as van een b gsi liggen

    je hebt me nr haha ( en zie je morgen )

    Marc

    In reactie op: Ontbreken van sigarettending #17666733

    je kan bij elke automaterialen zaak een univ sigaretten ding halen

    moet je alleen een geschakelde + en een massa naartoe trekken

    In reactie op: verschil seh ne #17665774

    dan is t dus een Ne of een SEH
    en als ik jouw kleppendeksel zie, denk ik een SEH, die hebben altijd gladde deksels, en een ne meestal met strepen

    In reactie op: verschil seh ne #17665772

    als er een lambdasonde in je uitlaat zit, is het een C20ne

    als dat niet zo is, een 20ne of een 20seh
    moet je idd ff op t onderblok kijken,aan de versn bak kant naast de meest rechtse bougie

    In reactie op: C20XE opleuken #17665399

    ahja
    t scheelt dat ik natuurlijk nog nooit een let ombouw gedaan heb
    je koopt gewoon een goede let voor rond de 2000
    in engeland koop je een complete calibra turbo voor 1200pond, kan je er zelfs nog mee rijden(mijn donors komen allemaal uit engeland)

    tuurlijk komt er bij een let ombouw meer kijken als alleen de motor+aanbouwdelen
    maar ook de aanpassingen aan remmen, intercooler moet erin en al die andere bende

    als je een corsa tot een fatsoenlijke let om wil bouwen moet je zoiezo uitgaan van 8 tot 10000

    In reactie op: welke bandenmaat om 19inch 8½J velgen #17665780

    thnx
    dan word het de 235/35-19
    iemand toevallig fototje??

    In reactie op: welke bandenmaat om 19inch 8½J velgen #17665778

    t gaat mij er gewoon om welke maat erop past
    t komt onder een calibra,niet verlaagd, kassen kunnen aangepast worden,liever niet

    et kan ik niet zien op de velgen,staat er niet op

    ikzelf dacht aan 225/235/245 35-19

    In reactie op: C20XE opleuken #17665394

    een let kost +- 2000
    inruil van jou motor word moeilijk denk ik
    een losse xe in goede staat levert 500-700 op

    inbouw, als je t laat doen durf ik t niet tezeggen
    is een goede dag werk voor een bedrijf

    In reactie op: Koelwaterslang C20LET #17664478

    ik ben vanmiddag in mn garage
    als t goed is ligt daar de slang incl verpakking nog

    In reactie op: C20XE opleuken #17665390

    ik zou beginnen met andere nokkenasjes en een chip op maat,
    je kan nokkenassen tot +- 280 graden met de orriginele veren+klepstoters rijden, daarboven moet je andere klepzittingen,gelijders,stoters en veren

    setje verstelbare nokkenastandwielen zijn ook een must als je t goed af wil stellen

    daarna idd over op TB’s, te vinden in engeland, ff googlen op Jenvey
    of je schutbord verwijderen, accu in de kofferbak en een lexmaul erop

    uitlaatspruistuk voldoet, je kan altijd nog een 4-1 spruitstuk eraan knopen, alleen hangt die een stuk lager als de orriginele

    en zodra je overstapt op TB’s zonder airbox, moet je idd een stand alone motormanagement gebruiken zoals KMS,VEMS of DTA enz

    en als je t maximum uit de motor wil halen:
    kop bewerken
    hogedruk zuigers ( omega oid )

    maar:
    als je zoveel geld in een XE wil proppen, kan je beter opzoek gaan naar een LET, ben je +- hetzelfde kwijt, en met een simpele chip ga je dan richting de 280pk

    In reactie op: ombouw calibra van c20ne naar c25xe #17664493

    ok dan
    alleen, ik rij zelf ook nog een corsa a met een c20let
    daar zit ook een xe vliegwiel, xe drukgroep,druklager maar wel een LET plaat, dit past gewoon perfect

    ahja, in elk geval bedankt voor alle info
    denk dat de ombouw wel moet lukken

    thnx

    prijzen zijn aangepast
    ik was nou 50 voor alle 2 kwijt

    normaal is de achterdif olie al 65euro voor 1 liter
    en de verdeelbak olie 16euro voor 600ml

    moest besteld worden,zou een week duren, 2 dagen later was t r al

    In reactie op: ombouw calibra van c20ne naar c25xe #17664491

    hmm
    dus ff samengevat:

    f18 monteren met de f16 steunen en schakelmechaniek
    motor gewoon tegen de bak aan zonder pasplaat,maar wel met c20xe vliegwiel en koppeling(met LET plaat)
    motorsteun aan distributie kant opvullen/aanpassen
    en de uitlaat aanpassen

    dan moet het gewoon passen icm de huidige assen?

    In reactie op: Onderdeelnummers Verdeelbak olie+ Dif olie 4×4 cali #17658629

    zow
    alle olieen zijn binnen
    normaal 80eu voor 2 flesjes
    ben ik blij met mn personeelskorting :D

    zondag maar s aan de gang, hoop te doen haha

    iedereen bedankt

    In reactie op: C20NE loopt 450-550 toeren stationair #17664613

    u2u mij maar
    woon in DenHaag, heb n garage in leidschendam
    en een zooi onderdelen die we kunnen testen

    In reactie op: ombouw calibra van c20ne naar c25xe #17664486

    hmm
    ik heb zelf de beschikking tot een cnc draai/freesbank
    dus moet dat wel kunnen maken

    dan nog 1 vraag:
    kan ik de aandrijfassen van de vectra a automaat gebruiken icm een f25, of is dat niet mogelijk

    In reactie op: Opel Calibra GESPOT #17340072

    net op de A4 tussen Den-Haag forepark en afslag Leiden een blauwe calibra
    zag er wel netjes uit

    kenteken begon met een R

    iemand van hier?

    In reactie op: ombouw calibra van c20ne naar c25xe #17664484

    ey
    bedankt voor de antwoorden

    distristeun is geen probleem,heb hier een complete vectra a v6 staan,en die steun is t zelfde als een cali
    normaal zou ik ook de f25 eraan hangen, alleen is mijn vectra een automaat, en de f18 heb ik hier liggen
    en kan hier in de buurt geen f25 vinden


    @bully
    :
    dus als ik de steun aan distrizeide 1cm opvul, past de rest gewoon?
    dus niet dat ik met de aandrijfassen niet uit kom omdat de motor opzij gegaan is?

    In reactie op: Koelwaterslang C20LET #17664475

    nummer heb ik voor je, zal morgen ff naar mn bonnetje kijken

    kost 24eu, krijg nog personeelskorting bij t motorhuis

    In reactie op: Koelwaterslang C20LET #17664472

    nieuwe bij de dealer bestellen,kost 24euro

    In reactie op: aansluiten olietemp zender??? #17664145

    olietemp zender kan je naast de olietoevoer van de turbo monteren, zit een imbus 6 bout naast,als je die eruit draaid heb je meen ik m14,1×25 draad (correct me if im wrong)

    deze zit onder je inlaatspruitstuk

    en voor een a/f meter gebruik je de witte draad van de lamda, die andere 2 (zwart) zijn voor de voorverwarming
    bij een imitatie lambda moet je de paarse pakken

    maar: beter een wideband lambda erin, is veel precizer

    In reactie op: Benzine stank (probleem eindelijk opgelost) #17664098

    achter de dynamo komen je brandstofleidingen omhoog
    kan best dat daar een lekje zit

    ff met draaiende motor en een zaklamp kijken

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,007)