otdh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 1,007)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: oliekoeler en aircopomp #17742347

    oliefilternippel bij de dealer halen, vragen voor 1 van een C20NE ( 8 klepper ), kost 3 of 4 euro

    dan haal je de adapter van je oliepomp en draai je dat nippel erin, daar kan dan rechtstreeks je filter op

    airco…
    officieel eerst je systeem laten legen… anders vervuil je t millieu met de cfk’s haha
    daarna kan je gewoon de leidingen los halen

    In reactie op: Vandaag geprobeerd de… #17697170

    De afstand interesseert me eigenlijk niet

    Als t Maar een gezellige dag word
    Desnoods maak k dr n weekend van

    In reactie op: Vandaag geprobeerd de… #17697167

    voor mij is t ook n stukkie rijden…

    Den-Haag — Drachten is 186km

    In reactie op: opel test dag #17741147

    :o
    beter dat ik mn LET tr dan weer rijdend heb…
    vorig jaar wisten ze ook al niet wat ze zagen toen k met de tr met een c20xe ervoor kwam :p

    anders moet k wachten tot volgend jaar :(

    In reactie op: Vandaag geprobeerd de… #17697162

    tja
    ik heb een corsa a c20xe gereden, ben nu een TR met een let aan het bouwen
    rij dagelijks een calibra turbo…

    tuurlijk, de corsa zal straks zeker sneller zijn op het rechte stuk ( 500 kilo lichter en even veel pk’s ) maar het comfort en de wegligging van de calibra is gewoon heerlijk voor dagelijks gebruik

    duszzz…. eigenlijk zouden we 1x een dragrace meeting moeten houden, en 1x een cirquit meeting en dan kijken wie waar t snelste is ;)

    In reactie op: Assen en motorsteun vraagje #17738984

    astra-vectra-calibra is 1 op 1 uit te wisselen…

    zelfs alle motorsteunen zijn daarbij gelijk

    In reactie op: stuurkolom vraagje #17740126

    in Leiden De Graaf staat 1 8v met airco
    in Leiden Opdam staat 1 v6 met en 1 zonder airco

    en in DenHaag de binkhorst staan 3 16v’s en 2 v6jes

    In reactie op: C kadett 2.0SEH, verwarming werkt niet #17740400

    als je kijkt hoe het orrigineel in welke auto dan ook aangesloten hoort te zitten:

    1 slang vanaf de cilinderkop (onder de ontsteking) naar de kachel
    en de retour slang normaal op die plastice buis maar kan desnoods rechtstreeks naar je KVS vaatje

    In reactie op: Waar zijn de tr sedan 2deurs? #17740409

    ik zie dr dagelijks 1… die van mezelf haha
    maar die word geroestaureerd op t moment ;)

    In reactie op: stuurkolom vraagje #17740122

    hmm
    dr staat hier op de sloop 1 v6 met airco, zal morgen ff voor je kijken

    In reactie op: C kadett 2.0SEH, verwarming werkt niet #17740398

    rij je met een c kadett nog wel met die plastice water buis onder t inlaatspruitstuk?

    maar 1 slang naar je kachel komt uit de cilinderkop, waar normaal de ontsteking zit daaronder zit 1 uitgang
    en de retour ergens op die plastice buis

    zo zit t orrigineel in elk geval aangesloten…

    thermostaat is goed zoals ik t lees, hoe warm word de motor als de meter t rood in gaat?

    In reactie op: N00b vraag over koppelingsplaten en drukgroepen #17583273

    zow, ff een oud topic uit de sloot trekken

    voor mijn let icm xe vliegwiel en een f18wr met een quaife sper erin heb ik nog een koppeling nodig

    ik wilde eerst zo een plaat halen die freek heeft, alleen heeft die webwinkel ze alleen nog maar ongeveerd…

    dus zit ik te twijfelen voor een OMP,Helix of een Sachs ( complete sets )

    de OMP set kost +- 435 maar moet nog een druklager bij
    de Helix set kost +- 500 voor de race/rally versie en 455 voor de road set,maar moet nogsteeds bij beide een druklager bij
    de Sachs set kost 550 maar moet ook nog een druklager bij

    sachs druklager kost 70euro
    een orrigineel druklager kost +- 65,–

    dus, welke is beter ( kan het meeste NM aan ), en voor die 115 euro in prijsverschil maakt t me ook niet meer uit, totale revisie heeft toch al genoeg gekost

    In reactie op: stuurkolom vraagje #17740120

    dat heet een breekbout
    die moet je loshakken met een centerpoint/beitel en een hamer, of dr ff een m8 bout aanvast lassen

    In reactie op: ombouw van injectie naar webers #17740013

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by otdh
    co eisen apk:
    tot 1985 of 1986 3,5% bij stationair
    tot 1993 alleen stationair meten max 0.5%
    vanaf 1 jan 1993 max 0.5 bij stationair, en bij 3000rpm 0.3 waarbij de lambda waarden tussen de 0,97 en 1.03 moet liggen

    en vanaf 2002 moet alles onder de 0.2% zijn

    dit is sinds afgelopen mei dit jaar gewijzigd..
    Tot bouwjaar 95 is een en ander aangepast

    hmm
    dat wist ik niet
    maar ff met t rdw bellen voor n nieuw apk boek dus, moet over 2 weken voor de verlenging van mn apk bewijs,zat met t oude boek naast me

    Marc

    In reactie op: ombouw van injectie naar webers #17740010

    co eisen apk:
    tot 1985 of 1986 3,5% bij stationair
    tot 1993 alleen stationair meten max 0.5%
    vanaf 1 jan 1993 max 0.5 bij stationair, en bij 3000rpm 0.3 waarbij de lambda waarden tussen de 0,97 en 1.03 moet liggen

    en vanaf 2002 moet alles onder de 0.2% zijn

    In reactie op: Banden overleggen #17740018

    max 20 euro per wiel… balanceren kostte bij mij in de zaak 10 euro en t eromheen leggen van een nieuwe band ook 10eu

    In reactie op: Geen vonk (weer niet) #17739925

    tja je weet t he, kom je met een auto bij een garage waar niet de orriginele motor in hangt weten ze eigenlijk niet meer wat te doen…

    maar idd, als k t zo lees denk k ook brandstof relais, gaat in elk geval vaker kapot als de ecu

    In reactie op: olie 15w40 te mengen? #17738329

    doe t zelf bij bijna elke motor…
    helemaal als ze n tijd stil gelegen hebben, vullen met 10w40, warmrijden, scheut atf erbij, goed warm laten lopen en dan aftappen

    nog nooit problemen mee gehad

    In reactie op: helaas mijn calibra is overleden #17739904

    :o shit happens, en helemaal met een v6 is t dan wel bekeken…

    als je er vanaf wil, heb ik er evt wel interesse in, zoek nog een leuke dagelijkse cali ipv mn turbo, die de winter altijd binnen staat

    In reactie op: olie 15w40 te mengen? #17738327

    15w40 is er in elk geval niet in volsyntheet, maar alleen in minerale,halfsyntheet en multigrade

    dus beter ff verversen en n nieuw filtertje ertegenaan

    tikkende klepstoter komt daar in elk geval niet door, je kan er wel ff voordat je de olie gaat wissellen ff een half litertje ATF olie bij doen, en de motor dan ff goed warm rijden, dan komt t meeste vuil los en werkt net zo goed als n engine flush

    grote kans dat je stoter dan stopt met tikken

    In reactie op: vrijrijden #17620121

    tja, een NE tje is wel leuk in een a corsa, maar toch is een 16v leuker, je zou deze wel als basis kunnen gebruiken en er dan een 16v in hangen, die past er nu 1:1 in

    maar dan word die wel prijzig ( is die nu al )

    paar maanden geleden heb ik mijn c20xe corsa verkocht voor 1750… die was ook al omgekeurd e.d.
    en dat was een doorgelaste gsi als basis

    als ik jou was zou ik een goedkoop corsatje zoeken en die dan zelf ombouwen naar de motor van jou keuze, als je t met een NE zou doen kan je voor +- 1250 zelf een corsa a bouwen, en met een xe zou je op +- 1500 uitkomen

    In reactie op: Kadett gsi verbouwing #17727840

    owja, nog 1 dingetje

    die stekkers die je overhad bij de ecu, zijn dat 3 stekkers? zoja moet je ff kijken welke draden je overgehouden hebt in je oude stekker en die kleuren daar ff opzoeken en doortrekken

    bij een astra,vectra,calibra, corsa enz zit de connectie van de motorboom naar de autoboom namelijk daar, en bij een kadett werkt t met die ronde stekker

    In reactie op: Kadett gsi verbouwing #17727839

    zit de stekker van de bobine er wel goed opgedrukt?

    en hoe weet je dat hij benzine krijgt? je krijgt brandstof in de rails maar ook uit de injectoren?

    heb je dr trouwens nog n nieuwe distributie omheen gegooid?? dit omdat de oude al meer als n jaar over tijd was? zoja staat alles wel lekker optijd?

    t is geen 16v blok die je optijd zet zown v6

    In reactie op: ARP bouten #17739489

    uhm nee ik zou ook geen normale bouten erin doen,

    dit omdat t niet echt geharde bouten zijn, en omdat de bouten die erin moeten een soort van opstaande rand hebben die precies in je lagerkap past, en dan dus pas speling vrij is

    In reactie op: ARP bouten #17739486

    arp bouten kunnen meer hebben, en kan je hergebruiken ( een aantal keer )

    over het aandraaien:
    arp bouten draai je alleen op moment aan, en orriginele draai je eerst op moment en daarna nog 2x op graden na, dit zijn dan ook rekbouten

    als je met een redelijk orriginele motor rijd kan je er rustig orriginele indraaien, maar ga je m aardig kietellen dan beter alvast arp erin

    als je een c20let als voorbeeld neemt, kunnen de orriginele meen ik de evo260 chip hebben, en daarboven raden ze arp aan ( orrigineel 204pk )

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 1,007)