Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
oliefilternippel bij de dealer halen, vragen voor 1 van een C20NE ( 8 klepper ), kost 3 of 4 euro
dan haal je de adapter van je oliepomp en draai je dat nippel erin, daar kan dan rechtstreeks je filter op
airco…
officieel eerst je systeem laten legen… anders vervuil je t millieu met de cfk’s haha
daarna kan je gewoon de leidingen los halenDe afstand interesseert me eigenlijk niet
Als t Maar een gezellige dag word
Desnoods maak k dr n weekend vanvoor mij is t ook n stukkie rijden…
Den-Haag — Drachten is 186km
:o
beter dat ik mn LET tr dan weer rijdend heb…
vorig jaar wisten ze ook al niet wat ze zagen toen k met de tr met een c20xe ervoor kwam :panders moet k wachten tot volgend jaar :(
tja
ik heb een corsa a c20xe gereden, ben nu een TR met een let aan het bouwen
rij dagelijks een calibra turbo…tuurlijk, de corsa zal straks zeker sneller zijn op het rechte stuk ( 500 kilo lichter en even veel pk’s ) maar het comfort en de wegligging van de calibra is gewoon heerlijk voor dagelijks gebruik
duszzz…. eigenlijk zouden we 1x een dragrace meeting moeten houden, en 1x een cirquit meeting en dan kijken wie waar t snelste is ;)
astra-vectra-calibra is 1 op 1 uit te wisselen…
zelfs alle motorsteunen zijn daarbij gelijk
in Leiden De Graaf staat 1 8v met airco
in Leiden Opdam staat 1 v6 met en 1 zonder aircoen in DenHaag de binkhorst staan 3 16v’s en 2 v6jes
als je kijkt hoe het orrigineel in welke auto dan ook aangesloten hoort te zitten:
1 slang vanaf de cilinderkop (onder de ontsteking) naar de kachel
en de retour slang normaal op die plastice buis maar kan desnoods rechtstreeks naar je KVS vaatjeik zie dr dagelijks 1… die van mezelf haha
maar die word geroestaureerd op t moment ;)hmm
dr staat hier op de sloop 1 v6 met airco, zal morgen ff voor je kijkenrij je met een c kadett nog wel met die plastice water buis onder t inlaatspruitstuk?
maar 1 slang naar je kachel komt uit de cilinderkop, waar normaal de ontsteking zit daaronder zit 1 uitgang
en de retour ergens op die plastice buiszo zit t orrigineel in elk geval aangesloten…
thermostaat is goed zoals ik t lees, hoe warm word de motor als de meter t rood in gaat?
zow, ff een oud topic uit de sloot trekken
voor mijn let icm xe vliegwiel en een f18wr met een quaife sper erin heb ik nog een koppeling nodig
ik wilde eerst zo een plaat halen die freek heeft, alleen heeft die webwinkel ze alleen nog maar ongeveerd…
dus zit ik te twijfelen voor een OMP,Helix of een Sachs ( complete sets )
de OMP set kost +- 435 maar moet nog een druklager bij
de Helix set kost +- 500 voor de race/rally versie en 455 voor de road set,maar moet nogsteeds bij beide een druklager bij
de Sachs set kost 550 maar moet ook nog een druklager bijsachs druklager kost 70euro
een orrigineel druklager kost +- 65,–dus, welke is beter ( kan het meeste NM aan ), en voor die 115 euro in prijsverschil maakt t me ook niet meer uit, totale revisie heeft toch al genoeg gekost
dat heet een breekbout
die moet je loshakken met een centerpoint/beitel en een hamer, of dr ff een m8 bout aanvast lassenorigineel gepost door corsaboy
Originally posted by otdh
co eisen apk:
tot 1985 of 1986 3,5% bij stationair
tot 1993 alleen stationair meten max 0.5%
vanaf 1 jan 1993 max 0.5 bij stationair, en bij 3000rpm 0.3 waarbij de lambda waarden tussen de 0,97 en 1.03 moet liggenen vanaf 2002 moet alles onder de 0.2% zijn
dit is sinds afgelopen mei dit jaar gewijzigd..
Tot bouwjaar 95 is een en ander aangepasthmm
dat wist ik niet
maar ff met t rdw bellen voor n nieuw apk boek dus, moet over 2 weken voor de verlenging van mn apk bewijs,zat met t oude boek naast meMarc
co eisen apk:
tot 1985 of 1986 3,5% bij stationair
tot 1993 alleen stationair meten max 0.5%
vanaf 1 jan 1993 max 0.5 bij stationair, en bij 3000rpm 0.3 waarbij de lambda waarden tussen de 0,97 en 1.03 moet liggenen vanaf 2002 moet alles onder de 0.2% zijn
max 20 euro per wiel… balanceren kostte bij mij in de zaak 10 euro en t eromheen leggen van een nieuwe band ook 10eu
tja je weet t he, kom je met een auto bij een garage waar niet de orriginele motor in hangt weten ze eigenlijk niet meer wat te doen…
maar idd, als k t zo lees denk k ook brandstof relais, gaat in elk geval vaker kapot als de ecu
doe t zelf bij bijna elke motor…
helemaal als ze n tijd stil gelegen hebben, vullen met 10w40, warmrijden, scheut atf erbij, goed warm laten lopen en dan aftappennog nooit problemen mee gehad
:o shit happens, en helemaal met een v6 is t dan wel bekeken…
als je er vanaf wil, heb ik er evt wel interesse in, zoek nog een leuke dagelijkse cali ipv mn turbo, die de winter altijd binnen staat
15w40 is er in elk geval niet in volsyntheet, maar alleen in minerale,halfsyntheet en multigrade
dus beter ff verversen en n nieuw filtertje ertegenaan
tikkende klepstoter komt daar in elk geval niet door, je kan er wel ff voordat je de olie gaat wissellen ff een half litertje ATF olie bij doen, en de motor dan ff goed warm rijden, dan komt t meeste vuil los en werkt net zo goed als n engine flush
grote kans dat je stoter dan stopt met tikken
tja, een NE tje is wel leuk in een a corsa, maar toch is een 16v leuker, je zou deze wel als basis kunnen gebruiken en er dan een 16v in hangen, die past er nu 1:1 in
maar dan word die wel prijzig ( is die nu al )
paar maanden geleden heb ik mijn c20xe corsa verkocht voor 1750… die was ook al omgekeurd e.d.
en dat was een doorgelaste gsi als basisals ik jou was zou ik een goedkoop corsatje zoeken en die dan zelf ombouwen naar de motor van jou keuze, als je t met een NE zou doen kan je voor +- 1250 zelf een corsa a bouwen, en met een xe zou je op +- 1500 uitkomen
owja, nog 1 dingetje
die stekkers die je overhad bij de ecu, zijn dat 3 stekkers? zoja moet je ff kijken welke draden je overgehouden hebt in je oude stekker en die kleuren daar ff opzoeken en doortrekken
bij een astra,vectra,calibra, corsa enz zit de connectie van de motorboom naar de autoboom namelijk daar, en bij een kadett werkt t met die ronde stekker
zit de stekker van de bobine er wel goed opgedrukt?
en hoe weet je dat hij benzine krijgt? je krijgt brandstof in de rails maar ook uit de injectoren?
heb je dr trouwens nog n nieuwe distributie omheen gegooid?? dit omdat de oude al meer als n jaar over tijd was? zoja staat alles wel lekker optijd?
t is geen 16v blok die je optijd zet zown v6
uhm nee ik zou ook geen normale bouten erin doen,
dit omdat t niet echt geharde bouten zijn, en omdat de bouten die erin moeten een soort van opstaande rand hebben die precies in je lagerkap past, en dan dus pas speling vrij is
arp bouten kunnen meer hebben, en kan je hergebruiken ( een aantal keer )
over het aandraaien:
arp bouten draai je alleen op moment aan, en orriginele draai je eerst op moment en daarna nog 2x op graden na, dit zijn dan ook rekboutenals je met een redelijk orriginele motor rijd kan je er rustig orriginele indraaien, maar ga je m aardig kietellen dan beter alvast arp erin
als je een c20let als voorbeeld neemt, kunnen de orriginele meen ik de evo260 chip hebben, en daarboven raden ze arp aan ( orrigineel 204pk )
-
AuteurBerichten