Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
die ic heb ik op mn corsa zitten, is wel een kleine makkelijk weg te werken ic…
alleen de aansluitdiameter van 60mm klopt niet, die is 57
is al meerdere malen geprobeert met een Corsa a 2l16v…
word gewoon niet goedgekeurt in belgie…
die auto’s waren in NL gewoon 110kw op kenteken,maar in belgie word dat niet overgenomen, word gewoon niet goedgekeurt
geen last van met mn 4×4 calibra ;)
maar met de astra kom ik soms moeilijk weg
ja 1 van mij :p
net zoals een bdp sensor, kvs temp sensor ennu, volgens mij is t onderblok ook van mij geweest :p
k kom zelf uit leiden,woon in DenHaag op t moment…
is dus ook niet zo verben wel regelmatig op vrijdag avond op t transferium bij de mac…
word tijd dat dr wat meer opels komen te staan…
zijn nu hoofdzakelijk jappen :Ode opels zijn zwaar in de minderheid, en altijd maar dat ”slopel” gelul,maar als je vraagt of ze ff n stoplichtsprintje willen doen dan zeggen ze nee geen zin of dit en dat,maar ze durven gewoon niet:D
dr staan ”motorsport” motorrubbers @ ebay.uk…
kosten vrij weinig en zijn gewoon prima rubbers…
maar idd, ongeveer 7000 komt t eerst als je t fatsoenlijk wil doen…
ik heb net een c20let gereviseerd,waarvan de turbo gelukkig nog goed is, maar ff een prijslijstje
Sachs koppeling 550euro ( c20xe koppeling icm f18wr ) als je n f28 gaat rijden kan dr een orriginele in
Sper incl inbouw versn.bak 950
Distriset+WP 130
Koppakking z20let 50
zuigerveren 125
drijfstanglagers 50
arp drijfstang bouten 75
arp vliegwielbouten 60
rest van de pakkingen en keerringen en kleine dingen/slangetjes 200
spatplaat x20xev ( gevulcaniseerd ) 60dan nog de cil kop revisie, a 300
intercooler set engeland 150
extra siliconen slangen 1502 spal fans 100
en alle kleine dingetjes komt er nog zo 400 bij
is 3340 euro +-
aanschaf van de gebruikte let koste 1300, ok goedkoop,maar bleek achteraf echt duurkoopzitten we al aan de +- 4700
dan krijgen we een remmenset van een cali turbo icm meriva schijven en nieuwe blokken 325
pu rubberset,stabi stangen en motorsteunen 500
maakt 5500
dan nog n leuk uitlaatsysteem ex kat +- 300
5800 euro, nou rond het ff af naar 6000
en dan krijg je nog de kleine dingen….
een carburateur motor uit een a1 bijv heeft minder electronica aan boord als een injectie…
ook heeft deze helemaal geen brandstofpomp in de tank, aangezien een carb motor zelf aanzuigend is, en er dus ook maar 6mm slang onder de auto ligt
verder zijn ze aardig het zelfde
waar je op moet letten:
behalve zoals t zelfde als bij n c20xe zoals de kvs kleur, geur,tikken enz ook kijken naar de kleur rook uit de uitlaat als die ff stationair draaid,als t naar olie ruikt dan kunnen de keerringen van de turbo wel s op zijn
als er een turbodruk meter in de auto zit ff kijken tijdens t rijden of de druk constant is,zonder pieken e.d.
en uiteraard een motor kopen die je nog kan berijden/luisteren, heb ik bij mn laatste let niet gedaan,is gewoon 1500 bij gekomen aan nieuwe onderdelen enz, als het al niet meer is
ik heb dr nog 1 te koop ;) zit nog in de cali, loopt perfect
ahja
ik moet dr ook 1 hebben
iemand toevallig het GM nummer van een laag astra filter?
vreemd heb denk ik +- 50 riemen van een c20xe vervangen, en hou eigenlijk altijd de rand van de gelijderol naar buiten, nog nooit probs mee gehad…
heb nu bijna mn let klaar, maar zal de rol nu s n x omdraaien
verder nog nooit gehad dat de riem na zo weining km’s weer slap hing, heb wel n x een motor gehad waarbij die slap hing,alleen die draaide een klein stukje tegen de draairichting in waardoor die slap ging hangen
ik heb ook een spy alarm in de calibra zitten…
werkt gewoon perfect zonder narigheid, moet alleen de shocksensor ff afstellen
in me astra komt ook gewoon weer zown setje
15 november 2010 om 09:37 In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757186weet ik haha
comp deed een beetje vaag
heb dr 2 verwijderd
15 november 2010 om 09:20 In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757184tja ach
ik ben zelf met ford begonnen, escort cabrio
die heb ik nog steeds voor de hobbyverder altijd opel gereden
calibra 16v
vectra v6
corsa a 2l16v
corsa b 2l8v
calibra turbo
en nu een astra gsi c18xe erbij…nog nooit echt motorische probs mee gehad…
ja een gescheurde koelslang of een hallsensor van de xevoor mij is opel echt een blijver :D
de beste motor door opel geproduceert??
denk de c20ne, echt onverwoestbaarik sleutel eigenlijk ook zonder kachel,maar met n joggingbroek onder me spijkerbroer…
en als k iets moet spuiten gooi k me diesel kanon ff aan en is t binnen 10min 25 graden
laatste 3 cijvers van t nr
400
700
of 859 ( dis ontsteking )ik werk in n scooterzaak…
ik zeg afblijve van die chinese zooi…c16xe of een x16xe past er in zonder moeite
dus gewoon n gsi blok
ik ben dr ook bij :D
wel zonder corsa, die s dan nog niet klaar ( denk ik ) als die rijdbaar is komt die wel mee, en anders op de ambulance ^^
als jij alle draden kleur op kleur gesoldeerd heb moet het lampje het gewoon doen…
anders is het meen ik de bruin/blauwe draad vanaf de cpu…
ik heb mijn c20let voorzien van de orriginele ZFR6F-11 icm vmax evo 260 chip
t stotterren en inhouden is weg bij zowel warme als koude motor, slaat beter aan en t lijkt wel alsof die ook nog iets meer vermogen produceert ( de boost komt beter in )
zaten eerst ngk platinum PFR7B in ( zouden t zelfde zijn als de F5DP0R ) maar dat is dus echt niet zo…
heb nu de bosch besteld en kijken wat die daarmee doet
t is t oliefilternippel van een C20ne
liggen hier bij de dealer op voorraad
op marktplaats staat er 1 voor 50 euro, wel incompleet…
maar miss wel bruikbaar om passende steunen enzo te maken
:wub:wub:wtf
nog nooit eerder gezien
we want more pics :D
mijn c20let is vandaag ook begonnen met stotterren en inhouden
rij ook met n setje ngk iridium erinmorgen maar ff setje orrigineel erin en kijken of t aan de ngk’s ligt…zitten er nu ook 5000km in
lol :p
de motor liep trouwens perfect toen die nog in de vectra lag…
ligt tog aan je inbouwkunsten :p
-
AuteurBerichten