Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2011 om 20:18 In reactie op: Wat drink je het liefst tijdens het luisteren naar muziek. #17782980
mijn favo drankje is Bacardi Razz met cola/fanta/7up/sinaasappelsap
maakt me niet echt uit waar t mee gemixed word
ik ben eerste monteur in een universeel bedrijf…
heb tevens mn apk en diagnose technicus gehaald
je hebt 3 verschilldende f16’s ( eind overbrenging )
en ook 3 verschilldende f18’s ( wr, + en een korte )moet je toch echt ff de hele code geven
euh
hopen dat die nog niet opgehaald is…
werk tegenwoordig weer in een garage, en tja ze zien mij als xe/let beunhaas daar :p
dus moest ik m ff doen
de riem moet ik nog wel hebben iig, voor mn verzameling ;)
gewoon aanvechten
zoiezo moet er op de bon dan een dB hoeveelheid staan, ook hoe het gemeten is enz
en idd, als t 1 agent was, altijd bezwaar maken
als t n liefhebber is/was, had er GEEN openluchtfilter op gezeten… is funest voor de luchtmassameters van deze motoren
ziet er verder wel netjes uit, kijk alleen wel uit bij deze moet roest aan, euh ALLES :p
de 1e serie B roest echt onder je kont vandaan
jaaaaa
vandaag de 1e 146tands met trapezium tanden… motor is aangetroffen in een geimporteerde calibra, bouwjaar 1993, voorzien van M2.5 ontsteking, f18 bak en een coscast kop
moest ook ff 2x kijken…
maar ze bestaan dus wel…u2u freek ff
die heeft ze wel liggen
je hebt alleen de steun aan distributiezeide nodig
ik ben nog dagelijks met php en mysql bezig…
iemand interesse in http://www.opel-marktplaats.nl/com/net/eu/info ?? ;)
ik niet…
kijk,als je 5 auto’s tegelijk aanbied, of 10 motoren, 10 velgensets oid tja dan zie ik je wel als handelaar…
als reactie op freek….
ben het volkomen met iedereen eens…
mja zal wel aan mij liggen…
ik heb ook een schuur vol met onderdelen/complete motoren, en als ik t hier te koop aanbied, dan word t ook verwijderd omdat ik een ”handelaar” zou zijn omdat ik zoveel onderdelen aanbied
maar ben ook gewoon een hobbyist,die soms een complete auto opkoopt voor bepaalde delen, en dan van de rest weer af wil
als ik een calibra c20xe met airco koop,alleen voor t airco gebeuren, mag ik de motor niet verkopen omdat t handel zou zijn
nevermind…
zit verschil in 8v en 16v schijven/klauwen…
denk dat je de verkeerde schijf hebt
10 stuks, doet 10min over de ring??
1 januari 2011 om 23:19 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17471983luchtmassa meter ff losgooien
ik had t zelfde…
slecht lopen, veel te rijk en uitvallenlmm kapot…
verder,keep the good work going
29 december 2010 om 00:55 In reactie op: Klepveren wisselen zonder kop van blok te demonteren? #17780797kan prima, zelfs met orriginele zuigers,
wat is de kleplift in bdp? staat in de beschrijving…stalen drijfstangen zijn iig niet nodig bij alleen die nokken
ey
remklauwen en blokken zijn anders
xev zijn 256mm en 4gaats
turbo zijn 288mm en 5gaats28 december 2010 om 17:18 In reactie op: Klepveren wisselen zonder kop van blok te demonteren? #17780788hmm
ik bedenk net nog ietsmet die nokken die je wil, en icm met die veren moeten er ook andere klepzittingen in de kop, want je kleppen gaan een stuk harder tegen de zittingen aan slaan als wat ze nu doen
dus, de kop moet er zoiezo vanaf…
ik heb ze hier alle 2 los liggen, foto nodig voor t verschil??
maar idd, een kom weegt 10,6kg en een platte 7,2
op het late type xe zijn ze idd geleverd voor de emissie, ( de motor kan dan lager stationair draaien ) en ze zitten ook op alle LET motoren ( weinig koppel bij geen turbodruk )
ikzelf heb een platte op mn let gemonteerd, icm een sachs koppeling van een xe en een f18wr eraan, gaat prima
28 december 2010 om 11:40 In reactie op: Klepveren wisselen zonder kop van blok te demonteren? #17780783hoeveel graden, en hoeveel lift zijn de nokkenassen??
tot 280 graden en 10.5mm lift kan je de orriginele veren houden
en anders heb je nodig:
compressor, die een bar of 10 levert
uitgeboorde bougie met een stuk pijp erop gelast, lucht dicht
slang van de compressor moet je aan t stuk pijp vastzettenzuiger op bdp zetten, bougie erin draaien, compressor aan en laten vullen
en veel geduld hebben, en van priegelen houden, ikzelf vind t een **** klus, zelfs met de kop eraf
maar idd, wrom niet gewoon de kop eraf halen?
koppakking kost 40euro, vlakken 40, en dan nog n in en uitlaatspruitstukpakking, ben je voor 100 totaal klaarof je haalt een ebay koppakkingssetje voor die 18euro
nieuwe nokkenas keerringen en kleppendeksel pakking moet je zoiezo monteren
er zijn 3 type’s distributie geleverd…
141 tands tot motornummer
141 tands vanaf motornummer
176 tand vanaf motornummer141 tand rond
141 tand trapezium ( vlakke bovenkant )
176 tands trapeziumje ziet t ook aan je eigen poullies, als er trapezium in moet, dan is de onderkant vlak en als er ronde vertanding in moet, je raad t al dan is die rond
ik moet wel zeggen dat ikzelf nog nooit een 141 tands trapezium tegen ben gekomen,maar ze bestaan zeker weten
hmm, s n leuke
ik heb n nieuwe vriendin als cadeau gekregen…
of telt dat niet?zonee… dan heb ik wel een paar flessen drank onder de boom gevonden
tja, wat heb ik haha
wel t 1 en ander legaal, maar das om de tijd te doden…
euh
nee, als de motor er toch uit ligt dan kan het stuurhuis,leidingen en pomp enz makkelijk omgebouwd worden
je hebt dan alle ruimte
hier degene die een paar pagina’s terug stond

die ziet er nu zo uit:
hangend in een A corsa
en dan hebben we ook deze nog:

hangend in een calibra
25 december 2010 om 11:31 In reactie op: auto uit belgie invoeren maar zelf hierheen rijden #17773840auto vanuit het buitenland halen zijn meerdere manieren voor, maar 3 legale:
1: op de ambulance/oprijwagen
2: met de buitenlandse platen naar de grens rijden, dan eendag kenteken erop, die zijn voor dat soort doeleinden
3: de oude eigenaar m naar je laten brengende minder legale zal ik maar niet noemen ;)
over de handelaarsplaten:
hier mag men alleen mee rijden als de auto op de handelaarsvoorraad van het bedrijf staathier mag je heel nederland mee doorrijden, want als ik als handelaar een auto aankoop in groningen, dan mag ik hem daarvandaan op mijn platen hierheen rijden als ik m al in de voorraad gezet heb
verder suc6 met de zoektocht naar een leuke cabrio, is een D kadett niets dan?
-
AuteurBerichten