Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de sensor is gewoon kapot, gebeurt zo vaak met deze sensoren…
code is 0340
0340 Camshaft sensor n/a
nokkenas sencor kapot
ik had vandaag weer n leuke auto op de zaak…
een Nissan 350Z cabrio, met een kraakje erin
was lekker weer, dus kappie open en rijden maar :agent19 januari 2011 om 21:45 In reactie op: Corsa B C20Xe, zenuwachtig op de weg met hard/snel optrekken #17801236corsaboy kan je wel de speciale as voor de deelbare leveren ;)
enne, mijn corsa a met c20let trekt ook,maar dat is maar 1 kant op, zwabbert dus niet… en dat komt door t lengte verschil in assen
stabi stang boven
stabi stang onder ( tussen de draagarmen )
stabi stang tussen de trekstangen ( gsi )
mpech pu bussen rondom
weitec schroefset
quaife sper ( zonder wel meer last )en dat met 260pk en 420nm
gsi asjes met nexia kinetengewoon een chip op maat…
dus aangepast op de nokkenassen e.d.
vandaag met een SL500 kompressor gereden…van 2008
wat een kanon! niet normaal
zelf gehad:
Calibra turbo
Corsa A 2l 16v turbo
Corsa A 2l 16v
Calibra 2l 16v
Vectra A v6
Ford escort cabrio rs2000
VW golf 1 cabrioals die in je G moet, lekker zoeken naar een DIS motor, (m2.8) of een laat type rotor, dit ivm de distributielijn,
om m in een G te hangen, zit er een looprol op de motorsteun, die kan je niet gebruiken bij t eerste type c20xe ( distributielijn is anders )
verder ziet de motor er wel netjes uit… en zou best geloofwaardig kunnen zijn
12v bij contact aan is nog geen 12v tijdens t starten
zelfde probleem met mijn corsa a gehad
van een 12s naar c20xe
wat de motor nodig heeft:
constante +
geschakelde +
massa
brandstofpomp aansturingmja, er hangt nu wel weer een motor in die er in hoort ;)
ja bij een B heb je veel meer ruimte… denk 3x zoveel
en, bij een A haal ik ook zo de kop eraf… alleen t spannen van de riem is dan om te huilen :p
geschakelde + zonder weerstand getrokken??
een cih heeft normaal maar 8 volt op de + staan… ohc met cpu heeft 12volt nodig
hmm
ik gaf bij mijn corsa gewoon 150kw aan, en dat vond die al vreemd…
vroeg ook waar de motor uit kwam, ik zeg een calibra
toen zag die idd een 2l turbo met 150kw, toen werd het pas ingevuld
dus sjoerd…denk niet dat je 200kw op kenteken kan krijgen :p
want als dat zo is wil ik t ook ^^
maar ze gaan uit van de motorcode, dus misschien als je er c20leTT van maakt, dat ze t wel geloven ;)
oww ok
dat wist ik dus niet…dacht dat je er dan gewoon mee mocht rijden, alleen dat het niet je enige auto mocht zijn…
rare regeling…
en ik vind t nog steeds raar dat een NL kenteken+gegevens niet overgenomen word in belgie…
weet van iemand die een standaard corsa a gsi uit duitsland naar belgie haalde, ging om een e16sei ( irmscher versie ) orrigineel door opel uitgebracht
en zelfs voor deze speciale versie was een attest vereist ( de SEI was nooit in belgie geleverd )115 kw is onmogelijk… de rdw zal dit ook nooit invullen als t n c20xe betreft
c20xe levert 110kw
of t moet een 20xe of een 20xej ( zeldzaam ) zijn…
ikzelf rij een 83er TR, weegt 820kg en is voorzien van 260pk/420nm ( oftwel een c20let, turbo dus ) en staat als 150kw op kenteken
hoe weet je zo zeker dat die te weinig brandstof krijgt??
air/fuel meter ofzo erop??
of meet je dan de druk in de railop een std motor is 3bar in elk geval genoeg
en, als t idd te weinig brandstof is, kan t best zijn dat je pomp versleten is, t filter dicht zit of t aanzuigkorfje los gelaten is in de tank
temp. sensor al vervangen?
ikzelf heb trouwens meerdere sets gehad
pilot ( beste )
en een paar chinese sets…bij mn b corsa met std koplampen kreeg ik geen fatsoenlijk lichtbeeld met de chinese sets
met de pilot gewoon orrigineel lichtbeeld
dus let ook een beetje op t merk dat je koopt
idd,
is geen vrijloopmotor, minimaal 8 kleppen kapot bij breken van de riem
vervang:
waterpomp
spanrol
looprol
distributieriemowja, het is trouwens geen pretje om een riem in een corsa te vervangen, je krijgt de waterpomp er niet uit zonder de motorsteun Rechts voor los te halen, en de motor zover mogelijk te laten zakken…
ik ben opgegroeid in schotland ;) in elk geval, heb ik een jaar of 8 gewoond…
daarom wist ik van gumtree
heel veel landen gebruiken trouwens gumtree
http://statisch.marktplaats.nl/html/sitemap-buitenland.html
staan alle buitenlandse marktplaatsen
op internet had ik laatst een bedrijf gevonden
kost 185 per 4 wielen in 15 inch
maare
in belgie, als je de auto als oldtimer inschrijft hoef je nooit meer naar de keuring toch??
dan schrijf je m in als 1600 oldtimer, en hang je daarna de 2200 ervoor
op die manier rijden er meerdere 2l corsa’s rond in belgie
wel zorgen dat je een afspraak hebt staan, en dan alsnog via de kortste route rijd!
de politie kan hier heel moeilijk om doen
ikzelf heb mn auto’s gewoon de op de handelsvoorraad staan, en als ik er ff mee wil rijden gooi ik er een setje groene platen op
gewoon 6000k
is de mooiste kleur, en t minst irritant voor de mede weggebruikers
FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
FX Vectra 91, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
GX calibra tot 91, altijd solderen
GY calibra tot 93, altijd solderen
HA calibra vanaf 94, altijd solderen
QJ astra tot 93, niet solderen
PL astra tot 94, niet solderen
PT astra met DIS, niet solderen ( heb jij niet nodig )ff lezen, staat gewoon bij de tips and tricks 1 na bovenste topic
dan is t ook goed, al had je alleen de cpu en bedrading voor de lambdasonde nodig gehad
de snaar die je moet hebben…
ik heb ergens t nummer
meen een Gates 6272 ofzo, zal morgen ff kijken voor jeen over t mechaniek, er zijn geloof ik alleen maar plastike gebruikt in een B, alleen in Atjes zit staal…
je doet t makkelijk of moeilijk…
moeilijk is zelf maken ( maten zie corsanovatuning ) of makkelijk, bestel er 1 bij mpechben ik t helemaal mee eens…
een corsa a c20xe ombouw, doe ikzelf nu binnen een dag, en dan hangt die er netjes in
de 1e keer loop je toch tegen vanalles aan… ( corsa )
koelslang rv die niet uitkomt
schakelmechaniek niet te verlengen omdat de plastike versie erin zit
stuurbekr snaar te lang/kort
enzenzenz -
AuteurBerichten