otdh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1,007)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: cilinderkop verschil c20xe/c20let waar aan zien #18154690

    De koppen zijn gelijk
    Nokkenassen zijn wel verschillend, een let is lager getimed dan een xe

    In reactie op: Verschil tussen c20ne en c20seh #17920169

    Ligt eraan of je een 2 of 3 reiige ecu hebt, de m1.5.2 is n 3 reiige en gebruikt een luchtmassa meter ipv een luchtweger

    In reactie op: Kosten waterpomp vervangen #18153991

    @johanhummer
    Als je niet weet waar je t over hebt moet je niet reageren

    Bij een 1,2 zit de waterpomp op de multiriem en niet op de distributie, dat is idd een ketting

    Kosten in een universeel garage liggen normaal rond de 300, bij een beun ong 100 minder

    In reactie op: Nog een Corsa A C20XE Project ( +-250pk ) #18072460

    Dit project is helaas gestrand, heb de corsa voorzien van een standaard xe en de motor is helaas de cross in gegaan

    Levert wel 254pk en 267nm koppel icm met een dta s40 pro ecu

    Ik hou mezelf inmiddels meer met nissan bezig ( skyline silvia enzo ) dus alles wat opel betreft is langzaam maar zeker verkocht ( heb nog wel een corsa b c20xe te koop en 4 kratten met xe onderdelen )

    In reactie op: Getik koude motor 2.0 16V #18150250

    Een xe heeft wel degelijk een nokkenassensor
    Bij n m2.5 word t alleen een hall sensor genoemd

    En bij n m2.8 is t gewoon n nokkenassensor

    Werk pas 8 jaar fulltime met die motoren in de race, maar ook als daily
    Ken ze dus wel aardig uit mn hoofd

    In reactie op: Getik koude motor 2.0 16V #18150249

    Een xe heeft wel degelijk een nokkenassensor
    Bij n m2.5 word t alleen een hall sensor genoemd

    En bij n m2.8 is t gewoon n nokkenassensor

    K heb denk ik meer van die d

    In reactie op: Getik koude motor 2.0 16V #18150247

    Tikken is makkelijk verholpen
    Scheut ATF bij de motorolie bij warme motor ( of n flush )
    15min op 2000rpm houden

    Olie aftappen, filter vervangen

    En dan een goede 5w40 VOLsynstheet erin en n nieuw filtertje erop
    Dan is t weer n naaimachientje

    Die sensor is n nokkenassensor ( controle van de krukassensor )

    In reactie op: Spuitkabine huren #18146012

    150 euro per dag is onmogelijk

    Aangezien alleen t stoken/temperatuur gelijkhouden al ongeveer 70euro per uur kost

    In reactie op: Olieretour leiding turbo met foto #18145941

    Ja, dan gaat die olie langs de keerringen drukken

    Maar: als de retour zo verstopt zit ( kan haast niet )
    Dan is de olie nog nooit ververst en is je turbo ook allang overleden

    In reactie op: Thermostaat Corsa B 1999 1.2 16v #18146584

    Kan niets fout aan gaan

    Zit aan de distributiekant van de motor
    Bovenste radiateurslang volgen, vind je n huisje dat vast zit met 3 torxjes

    Torxen eruit, thermostaathuis eraf, thermostaat wissellen, in elkaar zetten en koelvloeistof bijvullen
    Warm draaien en dan kijken hoe t kvs niveau is

    In reactie op: Vragen Corsa betreft APK #18146531

    Als de datum 1e toelating van voor 1998 is dan hoeft de achteruit verlichting t niet te doen

    De sensor die je wil vervangen zit een beeje voorrop de bak, niet boven op

    Dat draaischijfje naast je lichtschakelaar is voor als je n zware lading bij je hebt, dan kan je de koplampen omlaag stellen

    In reactie op: Olieretour leiding turbo met foto #18145939

    In princiepe is de retour drukloos
    Daarom zit een olieretour ook onderop je turbo en niet bovenop

    De olie moet vrij kunnen teruglopen naar t carter

    In reactie op: Vragen Corsa betreft APK #18146527

    Koplampen kan je alleen afstellen met een apparaat daarvoor
    Als je t op de muur doet gaat t m niet worden ( normaal is kopl stellen gratis )

    Als er zwart om t scheurtje zit zijn dit gewoon neergeslagen uitlaatgassen, lijkt me logisch als de uitlaat lekt

    Banden zijn terechte afkeur

    Uit welk jaar is de corsa betreft achteruitrijlicht?

    Al met als zie ik ook alleen maar terechte afkeur

    In reactie op: Corsa C Y17dtl chippen? #18146536

    Met een opcom of tech 2 kan je niet chippen

    Heb je speciale apparatuur voor nodig

    In reactie op: koelslangen corsa a c20xe #18144536

    Voor een corsa a c20xe moet je de achterste slangen ( naar kachel ) zoiezo zelf maken, daar is niets passends voor ( orriginele zijn te kort )

    De koelslangen naar de radiateur kan je lv ( bestuurderskant ) van een c14nz pakken en rechts voor ook van een c14nz, moet je alleen 2cm vanaf snijden aan de thermostaatkant

    In reactie op: carterpanpakking vervangen #18144904

    Spatplaat van een x20xev regelen ( en iets modificeren )
    Die monteren met een beetje vloeibaar, dan is die zoiezo dicht

    Orrigineel zijn 2 kurken pakkingen met een spatplaat los ertussen

    In reactie op: LEH lader en klepseals #18143066

    die intercooler heb ik ook, alleen dan gemonteerd op een corsa b
    past prima achter de originele bumper, ligt er maar net aan hoever je m naar achter kan en wil plaatsen ( en hoeveel versteviging je uit je bumper wil halen ), ik heb er iig ook de airco voor opgeofferd (past wel onzichtbaar )

    nouja, ik zeg: zoek @ de engelse ebay en betaal via paypal, kan je n stuk goedkoper uit zijn als bij TX EDS VMAX oid…

    In reactie op: Corsa B C20xe #18143565

    Hier kan je lezen hoe je m uitleest via knippercodes

    http://www.mantablog.nl/uitlezen-foutcodes-c20xe/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Gezocht!! Dis kapje c20xe #18143536

    Een xe dis kapje is niet afsluitend als er geen sensor in zit he
    Dat je die er wel bij zoekt

    In reactie op: 1.4 automaat naar gsi ombouw #18143401

    Beide hebben 6 vliegwielbouten
    Er zit alleen wel verschil in de vliegwielen onderling

    Heb ooit ns geprobeert een c14nz vliegwiel aan een 16xe te knopen en dat pastte niet iig ( centergat was kleiner )

    In reactie op: 1.4 automaat naar gsi ombouw #18143399

    Een x16xel is ook als automaat geleverd in een astra f

    Ik heb daar nog wel een vliegwiel en een koppelomvormer van liggen

    Of je zoekt er een astra f xel automaatbak met kabelboom en ecu bij, dan krijg je t zoiezo werkend

    In reactie op: 1.4 automaat naar gsi ombouw #18143398

    Een x16xel is ook als aut

    In reactie op: Chiptunen of wat anders? #18059112

    Het verschil tussen eds/vmax enzz is dat zij de maximale waardes garanderen en Unlimited de minimale…

    Hierdoor klinkt het minder maar word je in elk geval niet teleurgesteld

    Kan erover meepraten ben al meerdere malen bij vmax en eds geweest, nog nooit de winst gezien die ze beloven

    In reactie op: Koppeling raakt vliegwiel #18142359

    heb t net opgemeten, heb de sachs plaat en n orrig c20let plaat hier liggen

    t scheelt 2,5mm…. net teveel dus

    gelukkig hebben we vrijdag ( we waren toch in duitsland ) bij Sandtler een Helix BMW M3 plaat meegenomen, en deze is stukken dunner :) en ook nog eens goedkoper als n sachs plaat

    In reactie op: Koppeling raakt vliegwiel #18142357

    t is een stalen kom vliegwiel welke bij vmax vandaan komt ( net zoals de plaat en de drukgroep, is als set gekocht )
    weegt n 5,5 tot 6kg

    zal morgen wel ff n fototje van de plaat en de bouten maken, je ziet precies het patroon in de bouten staan waar die erlangs gelopen is

    t is iig niet de eerste koppeling die ik gemonteerd heb, en zat 100000% niet achterstevoren, je bent ook wel n knap persoon als je dat voor elkaar krijgt

    edit:
    dr_antrax (marcel) had ook wel ff moeten zeggen dat het idd om een LET met Getrag 265 bak gaat, waar een BMW E30M3 koppelingsplaat van Sachs bij gebruikt is ( 228mm 10splines )

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1,007)