Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De koppen zijn gelijk
Nokkenassen zijn wel verschillend, een let is lager getimed dan een xeLigt eraan of je een 2 of 3 reiige ecu hebt, de m1.5.2 is n 3 reiige en gebruikt een luchtmassa meter ipv een luchtweger
@johanhummer
Als je niet weet waar je t over hebt moet je niet reagerenBij een 1,2 zit de waterpomp op de multiriem en niet op de distributie, dat is idd een ketting
Kosten in een universeel garage liggen normaal rond de 300, bij een beun ong 100 minder
Dit project is helaas gestrand, heb de corsa voorzien van een standaard xe en de motor is helaas de cross in gegaan
Levert wel 254pk en 267nm koppel icm met een dta s40 pro ecu
Ik hou mezelf inmiddels meer met nissan bezig ( skyline silvia enzo ) dus alles wat opel betreft is langzaam maar zeker verkocht ( heb nog wel een corsa b c20xe te koop en 4 kratten met xe onderdelen )
Een xe heeft wel degelijk een nokkenassensor
Bij n m2.5 word t alleen een hall sensor genoemdEn bij n m2.8 is t gewoon n nokkenassensor
Werk pas 8 jaar fulltime met die motoren in de race, maar ook als daily
Ken ze dus wel aardig uit mn hoofdEen xe heeft wel degelijk een nokkenassensor
Bij n m2.5 word t alleen een hall sensor genoemdEn bij n m2.8 is t gewoon n nokkenassensor
K heb denk ik meer van die d
Tikken is makkelijk verholpen
Scheut ATF bij de motorolie bij warme motor ( of n flush )
15min op 2000rpm houdenOlie aftappen, filter vervangen
En dan een goede 5w40 VOLsynstheet erin en n nieuw filtertje erop
Dan is t weer n naaimachientjeDie sensor is n nokkenassensor ( controle van de krukassensor )
150 euro per dag is onmogelijk
Aangezien alleen t stoken/temperatuur gelijkhouden al ongeveer 70euro per uur kost
Ja, dan gaat die olie langs de keerringen drukken
Maar: als de retour zo verstopt zit ( kan haast niet )
Dan is de olie nog nooit ververst en is je turbo ook allang overledenKan niets fout aan gaan
Zit aan de distributiekant van de motor
Bovenste radiateurslang volgen, vind je n huisje dat vast zit met 3 torxjesTorxen eruit, thermostaathuis eraf, thermostaat wissellen, in elkaar zetten en koelvloeistof bijvullen
Warm draaien en dan kijken hoe t kvs niveau isAls de datum 1e toelating van voor 1998 is dan hoeft de achteruit verlichting t niet te doen
De sensor die je wil vervangen zit een beeje voorrop de bak, niet boven op
Dat draaischijfje naast je lichtschakelaar is voor als je n zware lading bij je hebt, dan kan je de koplampen omlaag stellen
In princiepe is de retour drukloos
Daarom zit een olieretour ook onderop je turbo en niet bovenopDe olie moet vrij kunnen teruglopen naar t carter
Koplampen kan je alleen afstellen met een apparaat daarvoor
Als je t op de muur doet gaat t m niet worden ( normaal is kopl stellen gratis )Als er zwart om t scheurtje zit zijn dit gewoon neergeslagen uitlaatgassen, lijkt me logisch als de uitlaat lekt
Banden zijn terechte afkeur
Uit welk jaar is de corsa betreft achteruitrijlicht?
Al met als zie ik ook alleen maar terechte afkeur
Met een opcom of tech 2 kan je niet chippen
Heb je speciale apparatuur voor nodig
Voor een corsa a c20xe moet je de achterste slangen ( naar kachel ) zoiezo zelf maken, daar is niets passends voor ( orriginele zijn te kort )
De koelslangen naar de radiateur kan je lv ( bestuurderskant ) van een c14nz pakken en rechts voor ook van een c14nz, moet je alleen 2cm vanaf snijden aan de thermostaatkant
Spatplaat van een x20xev regelen ( en iets modificeren )
Die monteren met een beetje vloeibaar, dan is die zoiezo dichtOrrigineel zijn 2 kurken pakkingen met een spatplaat los ertussen
die intercooler heb ik ook, alleen dan gemonteerd op een corsa b
past prima achter de originele bumper, ligt er maar net aan hoever je m naar achter kan en wil plaatsen ( en hoeveel versteviging je uit je bumper wil halen ), ik heb er iig ook de airco voor opgeofferd (past wel onzichtbaar )nouja, ik zeg: zoek @ de engelse ebay en betaal via paypal, kan je n stuk goedkoper uit zijn als bij TX EDS VMAX oid…
Hier kan je lezen hoe je m uitleest via knippercodes
http://www.mantablog.nl/uitlezen-foutcodes-c20xe/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Een xe dis kapje is niet afsluitend als er geen sensor in zit he
Dat je die er wel bij zoektBeide hebben 6 vliegwielbouten
Er zit alleen wel verschil in de vliegwielen onderlingHeb ooit ns geprobeert een c14nz vliegwiel aan een 16xe te knopen en dat pastte niet iig ( centergat was kleiner )
Een x16xel is ook als automaat geleverd in een astra f
Ik heb daar nog wel een vliegwiel en een koppelomvormer van liggen
Of je zoekt er een astra f xel automaatbak met kabelboom en ecu bij, dan krijg je t zoiezo werkend
Een x16xel is ook als aut
Het verschil tussen eds/vmax enzz is dat zij de maximale waardes garanderen en Unlimited de minimale…
Hierdoor klinkt het minder maar word je in elk geval niet teleurgesteld
Kan erover meepraten ben al meerdere malen bij vmax en eds geweest, nog nooit de winst gezien die ze beloven
heb t net opgemeten, heb de sachs plaat en n orrig c20let plaat hier liggen
t scheelt 2,5mm…. net teveel dus
gelukkig hebben we vrijdag ( we waren toch in duitsland ) bij Sandtler een Helix BMW M3 plaat meegenomen, en deze is stukken dunner :) en ook nog eens goedkoper als n sachs plaat
t is een stalen kom vliegwiel welke bij vmax vandaan komt ( net zoals de plaat en de drukgroep, is als set gekocht )
weegt n 5,5 tot 6kgzal morgen wel ff n fototje van de plaat en de bouten maken, je ziet precies het patroon in de bouten staan waar die erlangs gelopen is
t is iig niet de eerste koppeling die ik gemonteerd heb, en zat 100000% niet achterstevoren, je bent ook wel n knap persoon als je dat voor elkaar krijgt
edit:
dr_antrax (marcel) had ook wel ff moeten zeggen dat het idd om een LET met Getrag 265 bak gaat, waar een BMW E30M3 koppelingsplaat van Sachs bij gebruikt is ( 228mm 10splines ) -
AuteurBerichten