Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2011 om 19:31 In reactie op: stelmotor koplamp hoogte regeling werkt niet meer #17891521
voor de apk gewoon ff t schakelaartje eruit halen, of afplakken met n stukje ducktape
( meestal gaan de stelmotortjes inwendig vastzitten door het nooit gebruiken )hoeft het niet te doen voor de apk
ey
handrem niet werkend zal wel een gebroken kabel zijn…
dus eerst even kijken wat er aan de hand isfuseekogel
heb je meestal een ”vork” voor nodig, dat is een schuin lopende bijtel met een uitsparing in t midden om de kogel uit t fusee te kunnen duwen, aan de draagarm zit die met 2x sleutel 17 of 19 vastwiellager:
ff n gebruikt trommeltje op de sloop halen, aangezien je deze lagers eigenlijk in de trommel moet persenk zal straks of morgen ff voor je kijken ;)
maak wel even n fototje
slang pakken van een calibra turbo zonder airco ( heb ik nog vrijwel nieuw liggen ) die vanaf de thermostaat naar de radiateur gaat
Lange rode draad op de + van de accu ( gaat naar je brandstof relais )
tank ontluchting en hotstartvalve alleen de stekkers erop, verder niets
slang voor je bdr gewoon rechtstreeks vanaf je gasklep pakkenkoelslangen turbo, ik heb er 1 vanaf het inlaatspruitstuk op de bovenste van de turbo zitten, en 1 vanaf de turbo met een T stukje op me kvs reservoir ( let hangt in n corsa )
vacuumslang cpu idd rechtstreeks op de inlaat
dr zit iig iets met je pomp niet goed
ik heb niet eens 2 sec t lampje aan, levert daarna 5 bar en met warme motor gewoon 3 bar
ook een let met 10w60
ff de rode en zwarte stekker onder je inlaat omwissellen
de rode moet op de klopsensor
de zwarte op de stappenmotorIk ben euh, aankomend Eerste Auto Technicus ( morgen praktijk examen )
ben nu dus Autotechnicus, maar wel met APK papieren ;)
mn pasje is weer geldig tot 4 juli 2013
verder heb ik ook verschillende baantjes gehad
Stucadoor ( met me vader mee )
Automonteur
Bromfietsmonteur
en tja toen toch maar weer de auto’s indan vul ik dit ff aan
ben afgelopen maandag op herorientatie geweest voor het keurmeesterschap
als ik een auto afkeur, en hem dus als afkeur meld, en daarbij een keuringsbewijs afgeef mag daar tot 12 uur savonds diezelfde dag mee gereden worden,
en daarna alleen nog binnen 2 maanden naar het keuringsstation!kan t blad zo inscannen uit mijn boek!
hmm
mijn let komt uit een frontera
reed in de buurt van leeuwardenmaar v6 inbouw in een frontera steld weinig voor
x25xe of een x30xe uit een omega
c20xe vliegwiel en koppelingdan bast je bak aan de motor, en de motor past met de omega steunen in je frontera
dan alleen nog ff creatief zijn met de uitlaat ;)
een organische is soort van orriginele stijl
voor beetje sportief gebruik pak je een sinterbrons geveerde
alleen cirquit pak je een starre sinterbronshaal nou gewoon ff n nieuwe thermoswitch voor die 10 euro ;)
geen gepruts met n gebruikt dingetje die nieuw ook nix kost
1: idd zoals wim zegt, tenzij die omega idd ook een ombouw gehad heeft
2: Lambda Sonde zit thv de rechter aandrijfas
3: bandjes oppompen tot 2 bar
4: lossen en alles controleren, denk dat je de kant die t minste remt alleen op hoeft te stellen ( hoe is de handrem? )
5: trommels voldoen prima, schijf ombouw is ook niet zo 1-2-3 gedaan
6: radiateur voldoet prima, ik rij een corsa a met een B gsi radiateur en dat met een c20let… koelt primaey
k had zelf idd ook al wat over gekopieerde chips gelezen…
welke ecu ik heb durf ik niet te zeggen, zal straks ff kijken
als je een C25xe uit een vroege calibra of vectra pakt heb je geen startonderbreker
elke X25xe is zoiezo met een startonderbreker ( inlaat komt veel beter uit voor jou )
stelt niet zoveel voor, je moet alleen de transponderring en n sleutel ( chip ) van de donor auto hebben ( je plakt dan de sleutel aan de transponderring en t werkt )kabelboom kleuren zijn gelijk aan jou kleuren
270 was op 6800rpm
ging bij 7200 de begrenzer in
als ik jou was, zou ik ook opzoek gaan naar een WR bak, die is net zolang in zn 5 als n f28 in zn 6, ( mijne iig )
voordeel is dat je n x minder hoeft te schakelen ;)mijn LET corsa, haalde met een f20 267 op de tomtom ( 260pk 380nm koppel )
nu met een f18wr nog niet op top gereden, maar hoef pas met 242 over naar zn 5 ( rij nu met 328pk en 488nm koppel )
faulty betekend letterlijk foutief
maar als je in de foutcode lijst kijkt staat er als optie: replace cpu, wat dus vervang de cpu betekend…
[rquote=1867989&tid=142486&author=black champion][rquote=1867411&tid=142486&author=otdh]wat heb jij een geluk dat ik een eigen scooterzaak heb ;)
[/rquote]
raar een half jaar gelden werkte je nog in de haven[/rquote]
ik werken in een haven??
weet niet wie jij voor je hebt maar ok…
half jaar geleden werkte ik in een scooterwinkel ( heb ik ruim 2 jaar gezeten )
en werk nu in een autobedrijf waar ikzelf een scooterafdeling in heb opgezet….hmm, ik heb er al wat versleten dus maar geen foto’s ;)
alcatel b9 nogwat, is 10 jaar geleden
motorola 900
nokia 3310
samsung ?700 ( zilveren zonder kleurenscherm )
samsung d600
samsung u700
nokia 5800 xpress music
samsung h7 ( vodafona 360 tel )en me huidige telefoon is een Iphone 4 + een blackberry torch voor het pingen :p
gewoon een heerlijk toestelwat heb jij een geluk dat ik een eigen scooterzaak heb ;)
ok, om te beginnen:
een yasuni r heeft 2 proppen:
1 – direct in de flens ( die je tegen de cil aanschroeft )
2 – in de demper zit ook een flinke, als je m eraf haalt zie je m meteen zittendaarna: afstellen!
rollen rond de 5,5 gram
en het liefst een 17,5mm carb erop, daar past je std luchtfilter gewoon op, sproeier zit met een 17,5 rond de 86en dan moet die wel de 100 halen
verder heb je bij piaggio geen andere vario/koppeling/poullies nodig, die zijn zo goed dat een ander alleen nodig is als de oude versleten is
zou je graag helpen, alleen woon je aan de andere kant van t land…
maar idd, hang m ff aan de tech…dan kunnen alle actuele waardes uitgelezen worden
distributieketting hoor je vaak bij deze motoren
enne, als t een tikkend geluid is,misschien een homokineet, die hoor je voorral met sturen
zal ik met de Corsa c20let of de cali turbo komen?? :p
of met de golf 1 cabrio xD
hier nog een net zwart setje, incl stoelverwarming
geen scheuren, bestuurdersstoel heeft wel een plekje op de wang van t instappen
foto zal ik morgen ff maken
ja kan je gewoon uitwissellen
TR, Hatchback, Corsa B of Tigra
-
AuteurBerichten