Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik rij ook met multi en alleen een dynamo
Dit zit ook op de newkids manta met c20letStelt nix voor
Multiriem dynamo c20xe/let
Multiriem poullie c20xe/let
Spanbeugeltje c20xe met vsnaar
Multiriem 6pk870
13 augustus 2013 om 10:48 In reactie op: Koppeling ingedrukt, piepend irritant geluid, drukgr.stuk? #18166456Druklager aan t sterven
Wel meteen de complete koppeling laten doen ( lager drukgroep en plaat )
Een keurmeester die de auto afmeld moet zeker van zijn zaak zijn, dit ivm de kans op een steekproef ( daarom bestaat zoiets ook )
Het is zijn keuze om de auto af te melden zonder reflectoren en een missende borgpen
Oftewel, 1 je hoeft nix te betalen ivm reparaties die gedaan zijn zonder overleg met de klant
En
2 het is zijn probleem dat die die dingen over het hoofd gezien heeftEn een :thumbsup voor de coulante steekproefcontroleur, hier maken ze gewoon korte metten met de keurmeesters….
die turbo zit er ook alleen voor t geluid
krijg altijd n stijve als ik dat pssstttsss hoor hahahaha :pnee ff zonder dollen, komt kms aan met digitale boostcontroller, laat hun maar bewijzen dat ik op 0,2 bar of 1,2 bar druk rij
deze calibra heeft airco aan de fotos te zien
en zo te zien komt of zijn motor of in elk geval zijn carterpan uit een omega…
dat is namelijk de enige waarbij de pijlstok op die plek zit…Ey
Het blok en kop zijn al samengevoegd, kijk gewoon ff hoelang t heel blijft
Met 200pk ben k ook wel ff tevreden totdat mn portomonee weer gevuld is ( tijd werkeloos geweest door faillisement en momenteel werkend in n garage in spanje )@ corsagsi
Thnx voor de tip qua koppeling, scheelt n hoop werk
Ik gebruik n xel kop omdat die gereviseerd is, en ik met de xel toen met de aanbouwdelen van een xe en mantzel 122pk en 192nm aan de wielen had@ axel
Ja jouwe was ook n beetje n voorbeeld, daarom ook dit idee
Als ik mn corsa makkelijk had kunnen laten omkeuren had t gewoon een c20let gebleven hoor, reed prima ook met n helix koppeling@ marcel
Ja weet ik, zo ben ik normaal ook maar t is ff niet anders
Moet toch ff vervoer hebben voor als ik thuis benEen 4-1 gaat in hoge toeren verder door ( voorral aan te raden bij n hoge toeren motor met andere nokkenassen e.d )
Een 4-2-1 geeft beter koppel af in de lage toeren
Maarja, je mag na t monteren eigenlijk wel weer naar UT want bij elke wijziging aan de motor moet
De chip eigenlijk herschreven wordenHet verschil tussen de 2 aangegeven spruitstukken is minimaal
Een c20ne heeft onderin zeker meer kracht, alleen is t de moeite niet vanwege t vele werk tov een 20cih, en t gewicht is vrijwel gelijk
De basis is gelijk aan een c20xe, dus carterpan,aanzuigbuis, motorsteunen en bak zijn van een 18s nodig ( of een r25bak )
Uitlaatspruitstuk kan je daarintegen wel van een 18s manta pakken ( past 1op1 en heb ik evt nog liggen )
R25 en r28 zijn gelijk op t type koppeling na
R25 mechanisch
R28 hydraulischAl moet ik wel toegeven dat ik niet weet of een r25 in n omega a ook aan een cih geleverd is
In dat geval zit de startmotor wel aan de verkeerde kantAlle (D)OHC motoren hebben dezelfde bakpassing met uitzondering van dat nokje idd
Rode 2 polige stekker op de klopsensor
Die zwarte die daar ook uit t boompje komt op de stappenmotorVerder heb je n 2 polige stekker op je watertemp sensor ( valt niet te missen )
Dan heb je n 3 polige welke op de hallsensor komt ( bij de verdeelkap )
Een 3 polige op de gasklepschakelaar
Een 4/5 polige op de luchtmassameter
Een 5 polige op de bobineIn princiepe kunnen alle stekkers maar op 1 plek qua lengte en locatie van de kabels ( behalve klopsensor en stappenmotor )
Dynamo draad moet je verlengen, je komt 25cm tekort, hetzelfde geld voor de oliedruk en startmotordraden
Motorstoringslampje moet je zelf maken, is een manta niet van voorzien
Brandstofpomp kan blauw/rood of zwart/rood zijn ( is n dikke draad welke of bij de ecu uit komt of bij een kadett boom bij de ronde stekker ) die moet aan de blauwe draad die uit de 3 polige stekker thv je kachel komt
Daar komt ook de sturing van je startmotor en dynamo uit
Toerenteller sluit je aan op de – van je bobine ( groene draad van je manta )
Dan heb je opzich alles wel gehad :)
4 augustus 2013 om 13:54 In reactie op: Corsa b 1.4 16v (’96) Loopt heel onregelmatig en valt uit #18163962Je zegt zelf dat de startmotor m niet meer rond kreeg, en vervolgens wel start met n pluim witte rook
Nou, dan ligt je koppakking er gewoon uit ( helemaal gezien je koelvloeistofverlies zonder lekkage te zien )
Laat s n compressie of lektest doen
Owja, en niet je handen in je zakken houden als je door de metaal detectie poortjes loopt
Dan word je er ook uit gehaaldVliegen stelt niets voor
Vlieg meer dan 3x per jaar richting spanje en andere bestemmingen
Het opstijgen is t spannends ( als je t zo kan noemen ) daarna is t net alsof je in een bus zit
Bij het landen kan ( maar hoeft niet ) je last van je oren hebben, dus neem wat kauwgom meeContant geld niet meer als 2500, anders kan de douane achterdochtig worden
Geen vloeistoffen in je handbagage, eten mag wel meeEn pas op de trugweg idd op met drank en sigaretten, je kan geluk hebben omdat spanje en de eilanden onder europa vallen, maar ook dan word je er soms uitgehaald
Enn, koop daar pas je drank, en niet op schiphol of ander europees vliegveld maar pas daar
Fles bacardi kost nog geen 10eurie
Houd je van razz? Neem die maar wel mee want dat s daar bijna niet te krijgenEen f15 van een c16xe past aan een c20xe
Een 18s/r25 bak past ook aan n c20xeDus een 18s/r25 past ook aan een c/x16xe zoals ik eerder ook al zij
Heb t zelf ook gepast dus het kan, ik lul niet zoals zoveel uit me nek qua techniekOok aanwezig :)
Alleen niet met me projectje maar met me daily
Corsa B 1500TD….31 juli 2013 om 21:33 In reactie op: Animo Opel Forum meeting bij Unlimited Tuning (22-09-13) #18161306Beetje creativiteit en je komt een eind :)
Onderblok en kop van een x16xe
Krukas, drijfstangen en zuigers van een x18xe1
Turbo van een corsa d opc .16letKMS management
Dus ja, een 1800 turbo, bestaande uit 100% opel delen :)
29 juli 2013 om 20:42 In reactie op: Animo Opel Forum meeting bij Unlimited Tuning (22-09-13) #18161304Johan
Ook ik ben dr weer bij :)
Is er weer een MOP beker te winnen? :p dan pak ik m dit x met n 1.8 turbo ;)Nee ff zonder dollen, ik kom wel ( en kom zoiezo ff langs als k trug ben uit spanje )
Marc
14 juli 2013 om 09:16 In reactie op: Wat betekenen de volgende foutmeldingen na uitlezen?! #18159534Een present foutcode is op dat moment aanwezig
Non-present is die er op t moment niet, maar is er wel eens geweestIs idd een aircoleiding
De airco zal iig niet werken op het moment
Weet iemand toevallig van wie een Blauwe corsa a met witte OZ superturismo wielen is?
Zit een soort japstyle einddemper onder maar verder lijkt die wel nieuw ( en staat altijd op de zelfde plek )Staat in Leiden, op de Oegstgeesterweg, aan de rechter zeide als je vanaf leiden centraal richting oegstgeest rijd
@Illusionx11 wrote:
Zojuist (13:05) een zwarte Opel Corsa A verlaagd en bestuurder reed met raam open en een mooi klinkende uitlaat eronder, je reed langs het ROC in Leiderdorp richting Engelendaal en daar linksaf je kwam van de Baanderij af, iemand van hier?
Dat was ik denk ik, matzwarte corsa met geblindeerde achterramen?
Zal wel bij de brezan geweest zijnGeluid word mede veroorzaakt door een c20xe in t vooronder :)
Die bende van turtle werkt niet op mos aanslag ( ja het maskeert het )
Maar schoonmaken doet het niet, zelf ook geprobeert op mn bmw cabrioGroene zeep en een goede stofcleaner ( van n interieur ) werkt wel
Op marktplaats moet je ff zoeken, maar er is n gozer ( robby ) die altijd wel n motorkap heeft staan die al doorgelast is, die kan ook kofferkleppen doen
Ik heb evt nog wel een doorgelaste motorkap staan ( booskijkers en middenstuk dicht )
Staat is de donker grijze grondverfmet een XE inlaatnokkenas spoelt je turbo sneller ( en eerder ) op, ligt je vermogen hoger en over een breder gebied
wel moet je m +- een halve tand eerder zetten,maar dit is GEEN vereistemet ook de XE uitlaatnok kan je turbo gat te groot worden, en spoelt de turbo later op,maar gaat ook verder door ( drag setup )
Sleutel moet ingeleerd worden, de chip waar t om gaat zit in de ecu
Als je naar de sloop gaat, moet je dus ook een andere ecu ( zelfde motorcode ) meenemen
Dan ben je ook 100euro kwijt, dus ff sleutel bij de dealer op chassisnr bestellen is t makkelijkst, en waarschijnlijk net zo duurMarc
-
AuteurBerichten