otdh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 1,007)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Tempratuur in het rood #18093894

    Klopt, n thermostaat kan open of dicht blijven staan

    Vervang eerst de thermostaat ff, dan kvs afvullen en de motor stationair warm laten draaien
    Kijk dan meteen of de koelvloeistof circuleert in t expansie

    Als t circuleert weet je iig dat de waterpomp ok is

    Mocht die dan nog gaan koken, tja dan kan t wel ns de koppakking zijn
    Ruikt je kvs naar uitlaatgassen?

    In reactie op: stuurbekrachtiging inbouwen #18093950

    Dan kom je met de stuurpomp icm met de motorsteun niet weg

    Corsa zonder bekrachtiging zijn variant 1 en met zijn variant 2

    Dan moet je alles ombouwen incl dynamo en krukaspoullie

    Ik ga bij mijn corsa kijken of ik n stuurpomp van n astra g kan gebruiken icm met t stuurhuis van mn b gsi ( stuurpomp is hydraulisch/electrisch )

    In reactie op: Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe #18093675

    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/krukasbout-torx-m12x62-oe-ref-614932.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    dit is iig de bout die erin zou moeten
    OEM nr 614932

    In reactie op: Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe #18093674

    een m12 is 12mm dus 1,2cm dik ja
    deze bout kan je gewoon bij de dealer halen, gewoon vragen voor een centrale krukasbout x16xe ( zitten trouwens in diverse motoren )


    @trashmetal

    ik ben al n dikke 7 jaar monteur en hoofdzakelijk met opel bezig,
    ik ben nog nooit in een recente motor ( vanaf eind 80er jaren ) een 6kant tegen gekomen…

    In reactie op: Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe #18093668

    Ik word er niet boos om, alleen een beetje treurig…
    Word hier zovaak een “ik denk” antwoord gegeven wat vaak gewoon fout is…

    Er zijn er genoeg die bij t 1e beste antwoord wat ze lezen denken dat dat goed is, waardoor er vaak alleen maar meer dingen fout kunnen gaan

    In reactie op: Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe #18093666

    @darknight2003 wrote:

    Hmmm. Denk toch dat je de verkeerde hebt.. Hmm volgens mij is het een 12 kant en geen torx? In iedergevql bij de neste opels volgens mij..

    beter ga eens nadenken voordat je wat roept van wat je niet zeker weet
    bij opel zijn de krukasbouten al JAAAAAREN TORX!!!!!! ( lees vanaf eind 80er jaren/introductie c20xe enzz )

    In reactie op: Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe #18093665

    de orriginele bout is m12 x 62mm Torx

    In reactie op: Tempratuur in het rood #18093882

    kan meerdere dingen zijn,

    thermostaat is makkelijk te controleren bij deze motoren, zit voorop de motor
    koelvind slaat nooit aan onder t rijden, of hij moet heel warm worden

    koppakking is altijd zo een snelle reactie, t kan maar hoeft niet perse,
    borrellen in t expansievat slaat niet altijd op n kapotte koppakking

    In reactie op: Duizenden auto’s beschadigd door orkaan Sandy geveild #18093291

    kennis van me is via die site op n corvette voor mij aan t bieden
    een z06 met ls9 motor aanboord ( 6,2 liter compressor ) met standaard 640pk

    motor draaid maar de auto heeft wel waterschade opgelopen

    In reactie op: wie zoekt onderdelen senator a 3.0 1984 #18093790

    @Fearless wrote:

    Is het een c30ne? Ik zoek een vliegwiel en koppelingsset. En een goeie krukassensor Ik weet alleen niet wat kan qua koppeling icm een getrag 240 of 265, heb nog geen bak gekocht.

    Je weet dat de splines van de price as van n 240 en n 265 anders zijn toch?
    10 en 14 geloof ik

    In reactie op: Revisie X18XE (grote montage-update!) #18091819

    Alle bouten die je noemt zijn rekbouten
    Dus ja mogen wel nieuwe voor gebruikt worden

    Aanhaalmomenten zoek ik zo op de laptop ff op

    Borstels hebben ze bij de brezan oid wel

    In reactie op: olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe #18063997

    Uhh nee

    Staan genoeg beschrijvingen van hoe je t kan doen op internet
    Tevens doen meerdere bedrijven het ( zowel in nederland als buitenland )

    Je perst een hol buisje in t bestaande kanaal, dan kan de olie niet meer door de scheurtjes heen
    Maar nog wel van de 1e kant van de kop naar de andere

    Heb er zelf ook al 3 op deze manier gedaan en t werkt perfect

    In reactie op: Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe #18093655

    is die bout niet afgebroken bij t lostollen?

    en is idd gewoon rechtse draad

    In reactie op: nummer vliegwiel #18092614

    een xe is de enige met 8 boutgaten, totdat de z20LEx motoren uitkwamen die tevens voorzien zijn van n heel ander soort vliegwiel

    alle 8v en xev motoren zijn 6bouts

    In reactie op: Corsa B ODB2 of 1? #18092520

    klopt, de opcom werkt ook met de verloopstekker

    volgens mij is obd2 in 95 in opels gekomen ( mijn 94er calibra turbo heeft iig nog obd1 )

    In reactie op: Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe #18093652

    de volgorde is normaal zo
    krukaspoullie – multiriempoullie – opvulring – bout

    er zijn 2 dingen mogelijk, of je hebt de verkeerde bout of je schroefdraad is beschadigd

    nooit proberen om er een dikkere bout in te draaien dat niet de goede is, dit omdat de orriginele een rekbout is en als die losloopt of breekt heb je n zooi kromme kleppen…

    In reactie op: verschil x14xe en x16xe #18090289

    n c16xe is niet geheel gelijk, in elk geval het inlaatpruitstuk ( geheel ) en t uitlaatspruitstuk zijn anders, dit ivm geen EGR

    verder zijn ze wel gelijk ( onderblok en kop )

    In reactie op: Corsa A met Calibra Turbo Teller #18092219

    kleur op kleur en je houd er een hele berg over ( oa 4×4 lampje olieniveau abs enzzz )

    In reactie op: olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe #18063992

    deze is niet van freek,lijkt er wel op

    als je t op deze manier doet dicht je t oliekanaal af, en de olie gaat dan door t slangetje heen

    dus ja dan s t ook opgelost

    In reactie op: olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe #18063990

    ik heb toen mn eigen bypass gemaakt, alleen dan onder de verdeler naar de inlaatkant van de kop
    daar zat ook n imbus in en daar heb ik t slangtje tussen gemaakt

    de huidige eigenaar van die kop rijd er nog steeds mee…
    zo dus

    fototje even geleend van corsanovatuning

    In reactie op: Corsa B ODB2 of 1? #18092518

    ik gebruik alleen een tech2 of mn eigen opcom

    In reactie op: Corsa B ODB2 of 1? #18092516

    Obd 2 tref je aan vanaf de corsa b

    Stekker zit in de zekeringenkast

    In reactie op: Bougiesleutel Corsa B 1.2 16v 1999 #18093344

    16v motoren hebben zoiezo sleutel 16

    De oudere 8v hadden 21

    In reactie op: Z20EH turbo opbouwen Z20LET #18093320

    turbo kopen bij courteney in engeland incl de olierestrictiebout

    is orrigineel kkk/gm

    In reactie op: olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe #18063987

    je hebt 2 manieren om de kop de bypassen:

    – hol buisje persen in t bestaande kanaal, dan kan de kvs niet meer via de scheurtjes bij de olie

    – bestaande kanaal afdichten met 2 imbusbouten ( draad tappen en koppen verzinken ) en dan n externe leiding maken

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 1,007)