otdh

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,007)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: getrag 265 #18220586

    Mars

    Zet t in n monza/senator deel
    Daar hoort n 265 namelijk in ;)

    In reactie op: Waarde getrag 265 #18220845

    Een 265 past met n pasplaat en een 18s kom aan een c20xe/c20let en is beduidend sterker als n 240
    Dus voor een let is t de perfecte uitkomst, want pas in een manta b of ascona b dan gewoon met een automaat aandrijfas

    Hang je m aan je c30se ( 3.0 24v ) dan past die daar 1:1 aan

    In reactie op: Help ! 8v -> 16v wilt niet aanslaan #18220308

    Hey

    Ja als de bpd sensor werkt ( en dus de motronic aanstuurd ) dan slaat de brandstofpomp aan
    Dus ja dat is goed

    Marc

    In reactie op: Mijn Calibra,1 jaar verder. APK!!! #18210662

    @lenny0202 wrote:

    Mijn keurmeester ziet het gelijk als ik mijn ABS lampje zou door verbinden met een andere , ABS blijft iets langer branden als
    de rest

    Dat is mooi ^^
    T is dan alleen geen afkeur…
    Als t lampje uit gaat mag de keurmeester ( ik dus ook ) er vanuit gaan dat het systeem werkt
    Bij twijfel mag er een remproef op de weg plaats vinden…

    Als alle lampjes doven die moeten doven vind ik het dus prima ( en net als mij 99% van de andere keurmeesters in nederland )

    @ Pat, dan laat je m toch door Marco afmelden die krijgt tog geen steekproef ^^

    In reactie op: Mijn Calibra,1 jaar verder. APK!!! #18210657

    Pat beunhaas! sensortje heb ik nog wel denk ik

    Dr staat bij “weteringbrug” ( goed te rijden voor je, is aan t begin van de a44 ) een rode cali voor de sloop met t subframe er nog onder

    Velgje idd laten richten, is goedkoper en makelijker als 1 velg zoeken

    Zo zie je maar, iemand die bij de hyundai/mitsubishi werkt mag gewoon niet aan n opel sleutelen… “Lampje doorverbinden” pffffttt^^

    In reactie op: Help ! 8v -> 16v wilt niet aanslaan #18220306

    Brandstoftoevoer, als je voor de motor staat de rechtse ( verst van de drukregelaar )
    Retour zit onder de drukregelaar

    Geen vonk en wel brandstof… Dan is de krukassensor iig goed
    Je kan je bobine van je 8v ook gebruiken, die kan je op de module van de 16v aansluiten

    In reactie op: Digidash Corsa-C #18220167

    Wat ik altijd deed bij vw ( golf 2 of 3 )met 20vt ombouw ( ja ff vloeken in de kerk ) toen er nog niemand was die de sleutels en t dash uit kon leren

    Ik bouwde het orriginele dash ergens achter het dashboard en takte de draden gewoon af naar het dash dat ik wilde zien, dit werkte altijd zonder problemen

    In reactie op: Help ! 8v -> 16v wilt niet aanslaan #18220297

    Heb je ook de kadett kabelboom gebruikt?
    Zoja dan komt de helft niet uit qua kleuren in de ronde stekker die naar Je calibra boom toe gaan

    Bij een kadett boom heb je thv de versnellingsbak 2 stekkers zitten
    1 ronde
    1 rechthoek

    In die rechthoekige stekker zitten de belangrijkere draden
    – Rood is Constante Spanning +
    – Zwart( of zwart/geel ) is Geschakelde Spanning +
    – Bruin is Massa –
    – Blauw(dikke draad) is Brandstofpomp Spanning +

    Die kleuren zijn van je calibra

    – Rood
    – Zwart
    – Bruin
    – Rood/blauw

    Het makkelijkste is om een kabelboom van een astra/vectra/calibra te zoeken
    Die zijn er genoeg en zijn plugandplay

    Je moet ook ff naar de brandstofslangen kijken, want die draai je snel om aangezien ze bij een NE zonder wartels aangesloten zitten

    In reactie op: Koppeling #18210185

    Plaat past gewoon zoals t hoort
    Achterstevoren past niet

    In reactie op: Koppeling #18210183

    Hey

    De std koppeling ( volledig xe ) hield het bij mij met een c20let vol tot 220pk met 300nm aan de krukas daarboven begon die te slippen

    De plaat van een let kan wel iets meer hebben, maar de drukgroep geeft t gewoon op

    In reactie op: Welke koppeling #18218530

    Je moet gewoon een koppeling TOT motornummer hebben
    En ik zal straks wel ff inloggen bij de brezan, dat kan ik namelijk ;)

    In reactie op: Koppeling #18210180

    Jij hebt dr n kom vliegwiel aan toch?

    Zoja gewoon de drukgroep en plaat van een c20let nemen

    Zonee dan de drukgroep van een XE en plaat van een LET

    Diameter en dikte van beide platen is gelijk
    Alleen een xe plaat heeft 24 splines en een let 14

    In reactie op: Welke koppeling #18218528

    Ik ben nooit eigenaar van die auto geweest
    Ik zeg alleen dat ik m gebouwd heb…

    Ik heb deze auto voor niet de vorige eigenaar, maar diegene daarvoor gebouwd
    Echter weet ik dat beide geen sleutelaars waren en zeker niet zelf de bak eraf gehad zullen hebben

    Marc

    In reactie op: Welke koppeling #18218526

    @theunm

    Heb je uberhaupt mijn eerdere bericht gelezen?

    IK heb die auto gebouwd!! Weet toch wel welk vliegwiel ik eraan geknoopt heb…

    In reactie op: Welke koppeling #18218523

    M2.5 motoren ( rotor/verdeelkap ) hebben Platte vliegwielen
    M2.8 motoren ( DIS ) hebben een komvliegwiel
    M2.7 motoren ( c20let ) hebben een kom vliegwiel

    In reactie op: Welke koppeling #18218520

    Die met gele kleppendekel?

    Zoja dan heb ik die auto jaren geleden gebouwd
    Daar zit een plat vliegwiel aan

    In reactie op: alu radiator voor c20ne-xe alles niet turbo #18216320

    Ik had een volledige alu radiateur in mn turbo zonder fabrieksintercooler staan

    Ff ebay kijken, daar staan dr zat op

    In reactie op: alu radiator voor c20ne-xe alles niet turbo #18216318

    1tje van een vectra 2000 zoeken
    Die past er gewoon in

    In reactie op: Multiriem vervangen corsa b x14xe met airco #18173535

    Je zat de motorsteun deels uit elkaar moeten halen
    Aangezien de riem door de steun heen loopt

    In reactie op: vraag over turbo corsa c 1.2 #18170257

    Okay
    Er hoort iemand turbo en krijgt een boner van t afblaasgeluid

    Nee een C gsi heeft geen turbo, wel 125pk en n bak meer koppel
    Alles ombouwen van die gsi en omkeuren bij de rdw voor 89euro ( bestaat n type goedkeur voor )

    Uit een 1.2turbo krijg je zonder extreme aanpassingen ook niet meer als 120pk
    ( en 3000 lichter )

    In reactie op: vraag over turbo corsa c 1.2 #18170254

    Swap die 1.2 naar een 1.8 uit een gsi
    Staat er hier ergens 1 te koop voor 700 ofzo

    In reactie op: Corsa B rare geluidje #18170307

    Nee
    Dit is een ketting blok
    Waterpomp zit op de multisnaar

    In reactie op: auto zoekt bij gas geven #18170050

    Sper in de bak
    Gedeelde rechter aandrijfas
    Semislicks

    Als je die dingen eronder hebt zal die wel rechtdoor gaan

    In reactie op: versnellingsbak vervangen, andere snelheidsmeter?? #18167154

    Die bak komt uit mijn 99er gsi

    En JA de snelheidmeter van mijn corsa word door de abs van signaal voorzien

    ( zat niet eens een uitsparing of voorgegoten iets in de bak )

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494643

    Er zit verschil in f28 bakken onderling
    Die in een late calibra zaten ( met de teller tot 260 ) kregen signaal van het abs systeem
    Deze hebben Geen ring op het diff en zelfs geen gat in de behuizing ( zit wel voorgegoten, is dus wel te maken )

    Als je met een f28 en digidash gaat rijden je ringwiel omzetten, daarvoor moet de bak wel uit elkaar…
    Anders klopt de aanduiding van geen kant

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,007)