Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Martijn17 wrote:
Ik heb een Zoemende Stuurbekrachtigingspomp astra G 1999
hij maakt een zoemend geluid hoort dat zo???
ja, doet mijne ook. je kunt ff checken of je stuurbekrachtigings olie nog op pijl is.
@turbootje wrote:
ik zeg verlagen man !!!!!
hij is al verlaagd(30mm) alleen dat zie je slecht op deze foto:P
heb ff geen betere foto dan dit:


ik vond deze foto van de bandenboer site :wub
@Jorn999 wrote:
@dennis93 wrote:
Iemand tips hoe je velgen goed schoonkrijgt? ben er al helemiddag mee bezig geweest en is eg n gepriegel om die kleine schroefjes…

met goede velgen reiniger moet dit zeker lukken. Even in laten trekken en dan veeg je al het vuil er zo af.
mooie astra :thumb
nou weet ik niet of je een gepolijste rand hebt, daar lijkt het wel op. volgens mij mag je daar geen velgenreiniger voor gebruiken :hmmz
lees hem eens uit, misschien dat er dan meer duidelijk wordt
@Indovidueel wrote:
Weet iemand wat de originele bandenmaat is voor de Astra G 1.6 16V Sport uit 1999?
Ik heb sinds kort namelijk 4 nieuwe all-season banden van het merk Maxxis in de maat 205/50 R16 87v.
Daarvoor lagen er Michelin’s en Pirelli’s onder in de maat 205/55 R16, maar die waren ver versleten.
Volgens mijn bandendealer moeten die nieuwe erg goed zijn en is de maat prima.
Maar ik vraag me enigszins af welke maat nou origineel geleverd werd bij mijn type auto. :hmmz205/50/16 is de originele maat banden uit de fabriek :thumb
Ik werk in de zonwering bij Luxaflex in Tolbert :thumbup
@astraTD wrote:
Stinkbakken?? wat moeten ze dan niet tegen de opel zeggen waarbij ik de pomp helemaal open heb gedraaid welke vanaf 1500toeren lekker walmt met half gas :mrgreen:
En je zegt oude?? ik hoef geen van 1970 hoor :jerry .. wil wel modern en comfortabel rijden, dus zoek er 1 van rond 1990 of 2000
haha de meeste oudere diesels ruiken niet bepaald fris, maar zal wel aan mij liggen dan :jerry
@wagnas wrote:
@OscaR-16v wrote:
Ik heb zelf ook et 35 onder mijn oude astra gehad, en beviel mij niet zo heel best. de zijkant zat na een half jaar behoorlijk onder de steenslag.
Hmmm, mischien was de lak ook niet sterk? Helpt goed poetsen van de zijkant van de auto? Ik heb bij een rode Opel met unilak weleens schades gehad van afbladerende verf.
Bij mijn Corsa staan de wielen breder dan bijna iedereen hier op het forum en ik rijd er al 10+ jaar zo mee. Nog nooit steenslagsporen op de deuren gezien. Ik heb wel metalliclak en auto is erg verlaagd.
die auto zat super strak in de lak, dus daar heeft het niet aan gelegen. werd minstens 2x in het jaar gepoetst.
rij nu met 17 inch, et38(de J waarde weet ik zo ff niet) met bandenmaat 195/40/17. en heb er nu geen last van.

@astraTD wrote:
Klopt.. alles is vervangbaar maar maar elke euro wat erin gaat komt niet meer eruit, ik hou niet van duur auto rijden eenmaal.
en naar naar 170.000km in 3,5 jaar ben ik wel er aan toe aan iets anders..
Hij rijd nog daar niet van af gezien hoor.. zolang ik geen goede ben tegen gekomen op internet blijft die kmsdraaien…
Ik kijk uit naar een mercedes 200-serie 300TDT of c-klasse 250TD
Eventueel opel vectra c station maar dat is tussen haakjes, geen zin om voor elke sjeet naar de dealer te gaan om er een stekkie in te pluggen.1 voordeel met zo’n oude mercedes diesel, geen mens die achter je wil rijden. stinkbakken :puke :puke :puke
toevallig nog wat foto’s gevonden, dit zijn trouwens 16 inch wielen met 205/50/16 banden
leek wel lekker breed!


Ik dacht 7.5j
Auto stond op orginele veren.Ik heb zelf ook et 35 onder mijn oude astra gehad, en beviel mij niet zo heel best. de zijkant zat na een half jaar behoorlijk onder de steenslag.
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@OscaR-16v wrote:
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
60.000 of 4 jaar is echt geen overbodige luxe…
Ongeacht houdt ik dit aan…
Dat is bij de x1.6xel zo. Maar ik heb een z1.6xe waar de distributie de eerste keer rond de eerste 90.000 is vervangen
Vindt het moeilijk om een zwart/wit antwoord te gaan geven. Riem bij de corsa had ook maar 32.XXX meegemaakt (op papier)en die zag er niet erg fris uit, deze had wel korte stukken gereden in de afgelopen 3 jaar.. Dan heb ik het over een Z1.8XE met advies 60.000 of 4 jaar.
ik zal eens ff met de dealer overleggen wat ik het beste kan doen. liever te vroeg een nieuwe riem dan te laat… dat brengt een hoop ellende met zich mee.
vectra208 gespot @roden :thumb
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
60.000 of 4 jaar is echt geen overbodige luxe…
Ongeacht houdt ik dit aan…
Dat is bij de x1.6xel zo. Maar ik heb een z1.6xe waar de distributie de eerste keer rond de eerste 90.000 is vervangen
Idd boelshit dat het een kwaal is. Dit is mijn 3de G en heb er zelden of nooit last van. Mijn broer rijd ondertussen 6 a 7 jaar met een g coupe en ook nergens last van.
Andere broer heeft 4 astra g’s gehad en hoorde ik er ook nooit over.
Om de hoeveel jaar moet mijn distrubutie riem vervangen worden?
Gaat om een astra g met een z.16xe aan boord. Heb ergens gelezen dat het of om de 90.000 moet, of om de 6 jaar. Vraag mij af of dit wel klopt
@vectra208v wrote:
@Jorn999 wrote:
netjes kun je weer scheuren
scheuren doe je met papier niet met een opel…daar toer je lekker mee :thumb
:jerry
@Jorn999 wrote:
in frieschepalen groene astra g met spoilertje, bestuurd door een lekker wijf
”bestuurd door een lekker wijf” hahaha geweldig :jerry
@Jorn999 wrote:
netjes kun je weer scheuren
dacht ik!! opel power :afro :afro
probleem is opgelost, de egr klep van een jaar oud had het begeven :thumbdown de klep zelf hapert. ik heb onder garantie een nieuwe gemonteerd gekregen bij de dealer :thumb :thumb
Ik bestel vanmiddag een nieuwe bobine bij rijpma ;)
@vectra208v wrote:
Hey Oscar…heb jij geen z16xel? ipv z16xe of vergis ik me nu.
Maar heeft Rudy nog een dis meegenomen om te testen of was die niet meer op het werk
Ik hoor het wel
Check maar eens via mijn kenteken wat de motorcode is;)
Vd ploeg had niks meer liggen, hij belt morgen wim veenhuis in hoogkerk of die nog wat heeft liggen.@cano666 wrote:
rij gwn altijd sportief hb je er geen last van
Vent, wat heb ik nou aan zo’n reactie? :swear
-
AuteurBerichten