Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door wim-v6
Verkeerd (oud) type EGR klep gemonteerd ??dan kan deze klep de werking niet controleren…
willem
nou als dat zo zal zijn heeft de opel dealer in assen wel een erg grote blunder gemaakt, maar alles kan natuurlijk:P
volgende week breng ik de astra naar de dealer en laat ik hun naar het probleem kijken.
als de auto stationair loopt, wil hij tegenwoordig ook wel flink gaan schommelen in toeren en vervolgens valt hij uit:(
ben er goed flauw van:swear
dit keer de auto bij de dealer laten uitlezen.
zij kwamen met het volgende foutcode:
EGR Klep wordt niet aangestuurd……. stekker zit erin dus daar zal het wel niet aan liggen.
zit een nieuwe klep op dus snap er niet zoveel meer van:hmmz
kennen jullie dit probleem?
sorry voor de 3 dubbele post, ging iets foutking:
nou ik heb toch maar de egr klep vernieuwd. er is dus een orgineel exemplaar van de dealer opgekomen. maar jammer genoeg klopt het nog niet helemaal.
de auto rijd 10x beter als ooit. maar vaak gaat mijn motormanagement lampje branden.
nou heb ik de auto weer uitlaten lezen. nu kwam het er op neer dat de egr klep een te hoog voltage krijgt (teminste zoiets zij die man) :swear
ik heb gecheckt of de dynamo misschien teveel laad maar dit is niet het geval. +/- 14 volt.
weten jullie wat er mis kan zijn?
nou ik heb toch maar de egr klep vernieuwd. er is dus een orgineel exemplaar van de dealer opgekomen. maar jammer genoeg klopt het nog niet helemaal.
de auto rijd 10x beter als ooit. maar vaak gaat mijn motormanagement lampje branden.
nou heb ik de auto weer uitlaten lezen. nu kwam het er op neer dat de egr klep een te hoog voltage krijgt (teminste zoiets zij die man) :swear
ik heb gecheckt of de dynamo misschien teveel laad maar dit is niet het geval. +/- 14 volt.
weten jullie wat er mis kan zijn?
nou ik heb toch maar de egr klep vernieuwd. er is dus een orgineel exemplaar van de dealer opgekomen. maar jammer genoeg klopt het nog niet helemaal.
de auto rijd 10x beter als ooit. maar vaak gaat mijn motormanagement lampje branden.
nou heb ik de auto weer uitlaten lezen. nu kwam het er op neer dat de egr klep een te hoog voltage krijgt (teminste zoiets zij die man) :swear
ik heb gecheckt of de dynamo misschien teveel laad maar dit is niet het geval. +/- 14 volt.
weten jullie wat er mis kan zijn?
auto is vandaag uitgelezen, en het is idd de egr klep. nou heeft die man mij aangeraden de egr klep en het gasklephuis te reinigen en dan kunnen de problemen opgelost zijn.
mijn motormanagement lampje brand ook niet elke keer, dus het lijkt alsof er nog leven in zit (of zit ik er naast?)
en afdoppen, met wat voor metaal kan dit, maakt dat niet uit?
origineel gepost door Opelkees
heb nog wat leuks gekocht voor weinig:
irmscher!king:
auto is trouwens te koop zie verkoopgedeelte
jammer dat je hem verkoopt, mooie auto en ook zeker mooie kleur!!
origineel gepost door Baas J.

Duitse Ebay…. DEPO met normale H7 fitting. Niks gezeik met stekkers, gewoon klikken.
kijk, die lampen zoek ik eigenlijk:P alleen dan niet de donkere maar de lichte uitvoering met H7 fitting.
die andere methode ziet er nogal ingewikkeld uit en durf ik eigenlijk niet aan:hmmz
alleen heb ik 1 probleem….. ik kan geen duits en ben al wezen zoeken op de ebay site maar dat is nogal lastig te vinden zo. zou je mij misschien opweg kunnen helpen?
bestellen zal vast wel lukken, maar ben helemaal niet bekend met ebay
bedankt
origineel gepost door wim-v6
kan een automaterialen zaak je niet verder helpen??nee, ben al bij meerdere geweest. weten ze niet en kunnen ze op hun manier niet achterkomen. vandaar dat ik het hier vraag….
origineel gepost door wim-v6
Tja, Hier rijd ook nog een Enkele astra-G met Aftermarket Xenon.Je zou haast zeggen dat ze de bouwlampen bij Heijmans vandaan hebben die erin zitten…
Echt iri.
Laat ik nou een van die VELE weggebruikers zijn die niet meer Seint naar Verblindende aftermarket Xenon.
Dat petjesvolk wat daarmee rijdt let daar niet eens op, namelijk, staan ze je Scheel an te kijken in hun tupperware bakkie (geld ook voor Astra-H, Golf 4 en 5 overigens, die verblinden ook als de ziekten met aftermarket Xenon in orig lamp).
het beste is te kiezen voor imitatie originele Xenon koplampen
Deze hebbe dan ook de DC codering, en hierin kan H7 geplaatst worden dacht ik zo.
Willem
ik heb een bericht geplaatst in een ander topic waar ik heb gevraagd waar je de imitatie xenon koplampen kunt krijgen waar mijn H7 xenon in past.
dus dan bedoel ik een website waar ik ze meteen kan bestellen. beetje vreemd waarom ik er toen geen antwoord op kon krijgen.
ik kijk er niemand persoonlijk op aan maar irriteer me er wel dood aan.
en dan nog iets, hoe sluit je die lampen in vredes naam aan. er moet speciale bekabeling bij heb ik begrepen of zit dit erbij?
ik had namelijk bijna zo’n set gekocht, maar ik kreeg mijn h7 pitten er niet in. en de aansluitingen van de koplamp kwamen totaal niet overeen met in mijn auto. volgens mij miste bij deze koplampen de multistekkers, klopt dit?
zou mooi zijn als ik er nu wel een antwoord op kon krijgen, wil graag die lampen in me auto kopen want lijkt 100 keer mooier dan wat ik nu heb.
origineel gepost door jsgsi
Als je niet heel veel vrienden wilt (knipperende tegenliggers) bouw dan niet die xenon h7 in de standaard koplampunits deze geven met xenon enorm veel strooi-licht.En buiten dat het niet eens mag i.v.m de codering op de koplamp !!
ik rij nu al een aantal maanden rond met xenon in mijn orginele koplampen en heb totaal geen last van geknipper van tegenliggers.
en ben heel wat politie tegen gekomen, geen hond die er op let.
vreemd verhaal
ik heb zelf zo’n afstandsbediening in me EX astra f gezet van conrad vandaan.
werkt echt super!!! niks geen geknip in de draden, kan allemaal maar op 1 manier in elkaar geklikt worden.
1 nadeel, zit maar 1 afstandsbediening bij, een 2de kost geloof ik 30 euro:P
nog steeds geen antwoord op me vraag, terwijl er heel wat zijn op dit forum die deze koplampen in hun astra’s hebben zitten.
laat maar dan:thumbdown
topic mag gesloten worden
origineel gepost door jsgsi
ik heb nog een mooi setje originele lampen te koop :Popzich leuke set, maar dit zijn de donkere.
ik ben opzoek naar heldere koplampen xenon(imitatie)
iemand enig idee waar je die kunt bestellen? en weet nog niet of mijn h7 xenon erin past, weet iemand dat?
origineel gepost door wim-v6
als je de originele (of imi van DEPO) Xenon units hebt van de Astra-Gals je Xenon in de Gewone astra-G lampen zet, dan weet je ZEKER dat je een prent gaat vangen!!
deze verblinden als de ziekte
Willem
waar kan ik eventueel de imitatie DEPO lampen bestellen via internet? ik ben dan opzoek naar de heldere koplampen
kan mijn h7 xenon er gewoon weer in?
verder nog dingen waar ik op moet letten? ik neem aan dat die lampen elektrische te verstellen zijn net zoals die ik nu heb.
en past het op de orginele bedrading? ik ga er geen stekkers afknippen.
ditzelfde zoek ik ook voor mijn alpine radio
alvast bedankt:D
origineel gepost door bleucorsaboy
zou het olie verbruik niet kunnen komen
van versleten klep rubbersof heb je ook blauwe rook walmen uit de uitlaat dan zou het de koppakking moeten zijn
zit een net nieuwe koppakking tussen, 1 van de kleppen was gebroken. spontaan:( ook zoiets mafs, toen liep hij wel op 3 poten.
origineel gepost door wim-v6
olie verbruik zal niet door een lekkende injector komen.dat is een gevoelig puntje van deze motor.
behandel je m niet goed, gaat ie olie slurpen….
Stappenmotor, ik weet niet of deze van een Astra-F is, lijkt me wel.
inlaat en gasklep huis zijn Compleet anders, ondanks de motorcode gelijk is.
stappen motor van 1e type astra-G 18 16V (X18XE1) is zowiezo gelijk
zo ook van de Vectra-B vanaf half ’98 tot 2000 de 1.6 16V (X16XEL -II ) en 1.8 16V (X18XE1)
willem
wel heel apart dan, ik heb de auto +/- 2 maand. er wordt niet in getrapt, alleen met warme motor trek ik hem wel eens iets verder door tot +/- 4000 toeren wat hij makkelijk moet kunnen hebben.
ik ben bang dat ik een maandag morgen auto te pakken heb. alles wat stuk kan gaan gaat ook stuk:mad:
origineel gepost door bleucorsaboy
stappen motorinjectoren lekken via rubbers
brandstof filter vervangen
als de injectoren lekken via de rubbers, kan dat het verklaren dat me auto sinds kort olie slurpt? en niet zo’n beetje ook. vorige week 1 liter bij gegooit stond de olie pijl stok op 4 streepjes maximum dus. nu staat hij nog op de helft en ik heb er misschien 1 tank mee leeg gereden.
brandstoffilter is net vervangen.
is een stappenmotor duur? past deze eventueel van een astra f? is het op een of andere manier te testen of deze stappenmotor goed is? (hier bedoel ik mee of het te zien is ofzo, ik ga namelijk geen nieuwe kopen als ik het niet zeker weet)
ps. bedankt voor jullie reactie’s
-
AuteurBerichten