Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door corsaagsi
Oke, het is dus voorbereidDie gaten zijn natuurlijk snel zat gezaagd.
mmm, dan ga ik me er nog maar ’s verder in verdiepen.
ik kan je nou alvast vertellen, dat is rot werk:P geduld is een schone zaak!!
origineel gepost door asconahobbyist
toch weer roest bij een astra G???
Heb ik echt een heel enkele keer gezien bij een 98er op de wielrandjes achter.
Ik begreep van iemand bij Opel dat de eerste serie astra G toch niet verzinkt zou zijn,verschil zou zitten in verchroomde of kunststof binnengrepen.
Klinkt dat bekend of is het een broodje aap verhaal??
Feit is wel dat alle Assie’s G met roest inderdaad die zwarte binnengrepen hadden en van 98 en begin 99 waren.
kraken met inveren bij kou klinkt bekend,heb ik met alle 3 mn G’s gehad,heb er mee leren leven.
Mn huidige z18xe is wat storinggevoeliger dan de vorige 2 (X16szr ’99 en Z16SE 2001) maar tis wel een wagen die degelijk en solide aanvoelt,de Fjes vond ik toch meer als de kadett,wat meer rammels enzo en alles wat ieler aanvoelen.dat over die binnengrepen heb ik nog nooit van gehoord:o mijn vorige g was van bouwjaar 2000 en daar zaten de eerste roestbulten al op de wielkast achter:swear
nu een gtje van 2001 en die is puntgaaf.origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door Nick-GSI
origineel gepost door Jerremy
Nee, geen xenon erin doen.
Het zou (weer) verboden moeten worden juist dat iedereen overal maar xenon in prutst. iig een max. lichtwaarde en verplicht automatisch hoogte regeling en een koplampwas installatie, zodat het niet mij, en vele andere weggebruikers verblind, zowel van voor als in de binnenspiegels als men praktisch in je kofferbak rijdt.Een mooie kwaliteits gloeilamp die mooi licht geeft is ook netjes.
Ben ik niet met je eens, ik heb projector lenzen in me angels en heb nog geen last gehad van knipperende tegenliggers, set zit er nu al 2 jaar in 6000K. En ja ik heb dan toevallig wel koplampsproeiers. Zolang je ze dus maar goed afsteld in angels dan is er niks aan de hand.
Ik heb ook fabrieksorginele (orgineel dus in fabriek gemonteerde) koplampsproeiers op me Astra F(2) (werkend) en hoogte vestelling (handmatig dus niet automatisch) maar ben niet van plan er nou direct xenon in te zetten mede doordat ik dan bang ben dat het licht idd alle kanten opgaat met als gevolg dat je andere verblind. Projector lampen / angles zal ik helaas nooit monteren, daar ik dat * persoonlijk * afbreuk vindt doen aan de authentieke uitstraling van de Astra F, omdat ik het graag zo orgineel als mogelijk er uit wil laten zien en dat het mooist vind. Maar dat is persoonlijk, wat niet wil zeggen dat ik angles of aftermarket projector niet mooi vind, maar wil het gewoon niet in me wagen hebben.
dat is je eigen smaak:P
ik krijg soms het idee dat xenon 8000k ook irritanter is dan bijvoorbeeld 6000k. of verbeeld ik me dat:hmmz
origineel gepost door wim-v6
Onderstel geluiden, roest in achterschermen en rond tankklep…goed de motor aanvoelen en goed rijden…
een auto moet zoewiezo goed aanvoelen, bij twijfel is beter niet tot aanschaf over te gaan.
Willem
bedoel je met onderstel geluiden de vering en dergelijke?
sinds het een stuk kouder is kraakt hij irritant als ik over een drempel ga:swear
origineel gepost door Jerremy
Nee, geen xenon erin doen.
Het zou (weer) verboden moeten worden juist dat iedereen overal maar xenon in prutst. iig een max. lichtwaarde en verplicht automatisch hoogte regeling en een koplampwas installatie, zodat het niet mij, en vele andere weggebruikers verblind, zowel van voor als in de binnenspiegels als men praktisch in je kofferbak rijdt.Een mooie kwaliteits gloeilamp die mooi licht geeft is ook netjes.
de orginele xenon is vaak ook ZWAAR irritand dus zie het probleem niet echt, let er maar eens op. je wacht voor een rotonde en er slaat een auto met xenon af (jou kant op zeg maar)
je ziet geen zak meer. liever dat ze het in angel eyes steken dan in de orginele units. bij orginele units lijkt het net grootlicht:puke
origineel gepost door Sicco
Hmmm volgens mij weleens gezien in Hoogezand.UItlaat midden onder de achterbumper?ja idd uitlaat midden onder.
zover ik weet woont de eigenaar in marum. teminste daar staat die auto meestal bij een kamaraad van mij in de straat.
origineel gepost door red astra
origineel gepost door Juffer1
Ben het helemaal met Blade eens : de X16XEL (1.6 16V) is echt een heerlijke motor !Verbruik ligt bij mij ook rondt de 1:13 / 1:14 met een best wel sportieve rijstijl.
maar zijn wel olieverbruikers…
tenminste dat had mijn vectra 1.6 16v wel(staan ze volgens mij wel om bekend) :hmmz
idd, staan deze blokken om bekend. heb er ook spijt van dat ik voor de 2de keer voor dit type blok heb gekozen.
5 december 2009 om 23:08 In reactie op: Heeft iemand een astra G (of foto) met deze achterlichten? #17560627is dit voor jou coupe?
als dit zo is, ik heb wel eens gehoord dat de achterlichten van de coupe anders zijn dan van de gewone astra g (ik weet niet of dit klopt want ik zie er geen verschil in)
origineel gepost door wim-v6
Toerental van de 1.6 16V en 1.8 16v is afhankelijk van het type en gekozen vernellingsbak.Zowiezo draaien alle Uitvoeringen sport dit toerental bij 120km/u (3500tpm) behalve de diesels natuurlijk.
dan kon er nog een keuze gemaakt worden tussen een WR of CR bak bij aanschaf, ging je met een Caravan op pad werd vaak de CR gekozen.
WR = Wide ratio > langere versnellingen minder toeren minder trekkracht in hogere versnellingen
CR = Close Ratio > Kortere versnellingen meer toeren, meer trekkracht in hogere versnellingen.hier kom je vaak alleen achter met proefrijden.
Alle 1.6 8V motoren rijden met deze close Ratio verhoudingen omdat eigenlijk de motor te licht is voor het gewicht.
@ Oscar-16V: Dan heeft je broer een Coupe of een Sport uitvoering
Willem
klopt idd, een coupe:P
mijn pa heeft een astra g NJOY uitvoering gehad (automaat) dit liep echt extreem rustig bij 120, zelfs als je 150 ging rijden hoorde je gewoon bijna niks.
maar ik zal zelf niet zo gauw een njoy aanschaffen, want die stoelen zitten keihard:hmmz
origineel gepost door cash_casady
Goeie avond heren,Ik heb jullie hulp en mening nodig over een beslissing die ik wil nemen,
Ik mag nu al geruime tijd rond rijden in een Astra G uit 2003 5d met een 1.6 8v motor. Leuke en fijne wagen om in te rijden. Enigste wat ik wat minder vind is het vermogen. Optrekken gaat niet helemaal zoals ik wil, verbruik vind ik toch wel wat aan de hoge kant ( maar dan kan ook aan de rechter voet liggen). Waar ik voornamelijk mee zit is de 3500 toeren die ik maak bij ongeveer 120 km/h. Nu kan ik deze auto overnemen met een leuke deal ( inruil voor een Corsa, moeders wil kleiner rijden). Pakt voor mij goed uit. Nu twijfel ik echter wel of ik deze auto wel wil. Waar ik zelf ook aan zat de denken is een Astra G 1.6 16v of 1.8 1.6v. Klopt het dat een 1.8 16v minder toeren maakt bij een snelheid van 120 km/h en dan dus ook minder verbruikt? Of zeggen jullie dat een 1.6 16v al voldoende moet zijn en het verbruik minder is dan een 1.8 bij 120 km/h.
In het kort samengevat: wat kan ik beter doen 1.6 of 1.8, meer of minder verbruik bij bijvoorbeeld 120 km/h.
Wat moet ik doen ?:o
Alvast bedankt heren,
Rens:thumbup
ik weet niet of dit met alle blokjes zo is, maar ik rijd zelf met een 1.6 16v en die maakt ook 3500 toeren bij 120km
een broer van mij rijd met een 2.2 16v en ook bij 120km 3500 toeren….
zo’n 8 kleppertje is misschien niet de snelste maar die blokjes zijn onverwoestbaar.
origineel gepost door wim-v6
DIMLICHT geeft ie WELDEGELIJK AAN!!!Parkeer / Stadslicht en Grootlicht word niet gecontroleerd, evenals kenteken verlichting..
Willem
waarom doet die van mij dat dan niet:hmmz
(astra g sport van 2001)
origineel gepost door wim-v6
Neej, als jet GOED is aangesloten werkt De Xenon zonder melding.anders is het niet goed aangesloten.
het controle systeem voor de verlichting bij de astra-G en Vectra-B is voor Halogeen en Xenon exact gelijk.
hoeft niks ingelezen te worden, en niks geprogrammeerd..
moet gwoon probleemloos werken, anders zit er iets helemaal niet goed aangesloten.
je kan bijvoorbeeld niet werken met relais ertussen, dan krijg je storing, gewoon als origineel aansluiten.
Willem
volgens mij geeft de boordcomputer alleen een melding als 1 van de achterlampen stuk is.
teminste dat doet die van mij. als ik een lamp aan de voorkant stuk heb geeft hij niks weer. ditzelfde geld bij de kentekenverlichting.
origineel gepost door Robin^vssn
Zowieso vertrouw ik de mensen op marktplaats niet. Tuurlijk zijn er een aantal dingen die wel kloppen. maar als het om auto´s gaat ga ik liever naar een bovag garage. Tuurlijk betaal je dan wel de hoofdprijs maar je bent wel verzekerd van een goede auto.bovag zegt tegenwoordig ook niks meer, heb nog nooit zo’n grote rampenbak gehad als bij een bovag garage.
alles wat kapot kon gaan ging ook stuk, en dan lopen ze maar te zeuren dat de auto niet als crossauto moet worden gebruikt (omdat ik nog onder de jeugd val)
wat ze mij hebben verteld is dat een xenon pit na verloop van tijd blauwer wordt. die 3 maand was maar een voorbeeld, weet niet precies hoelang dat duurd:P
21 november 2009 om 22:30 In reactie op: Angel Eyes (FK) of Projectorkoplampen (FK) met Xenon #17552535angel eyes zien er opzich leuk uit, maar hoef ze zelf niet weer.
de ringen vervagen helemaal als je gewoon licht op hebt. helemaal als je wit/blauwe ringen hebt. vindt ik persoonlijk nergens naar lijken.
ging ik eerder voor de xenon koplampen, oogt een stuk luxer en moderner.
origineel gepost door red-bull
hallo,vandaag even 2 nieuwe lampen gehaald bij de automaterialen zaak hier op het dorp want de lamp die al zachter begon te branden flikkerde nu alleen nog maar als ik de lichten aan deed en hield er dan gelijk weer mee op….
kosten 147,- voor 2 lampen (philips) ik heb de nieuwe lampen in de units gezet om kleurverschil te voorkomen en de oude lamp houd ik als reserve:thumbup
mvrg Rob
je had ze niet allebei hoeven vervangen, tegenwoordig kun je al xenon pitten krijgen die de kleur licht geven van een pit die al gebruikt is.
is wel gewoon nieuwe pit maar met de kleur van een pit van 3 maand bijv.
origineel gepost door oeshkar
origineel gepost door wesley015
Ik zou gewoon lekker voor de originele imitatie lampen gaan.Dat bedoel ik met die “projectors van DEPO”… die vind ik juist niet mooi. voor de zekerheid dat we het over dezelfde hebben:

origineel gepost door OscaR-16v
die onderste heeft er zo’n lelijke oranje knipperlicht gedeelte inzittenIk denk dat dit ligt aan het lampje wat je erin stopt… (kleur van het glas)
als ik tussen die 2 moest kiezen ging ik zelf voor de bovenste. die onderste oogt lang niet zo mooi.
maar goed dat is eigenlijk een keus die jezelf moet maken.
die depo projectors vindt ik persoonlijk juist hardstikke mooi en ga ik volgend jaar ook voor me astra kopen zoals het nu lijkt;)
persoonlijk vindt ik de bovenste mooier ogen,
die onderste heeft er zo’n lelijke oranje knipperlicht gedeelte inzitten:P
28 oktober 2009 om 19:46 In reactie op: Astra G 2000, tellerverlichting & interieurverlichting?? #17541191ik zit op moment met een zelfde soort probleem, ik had vanmiddag mijn middenconsole los gehad. maar krijg nu met geen mogelijkheid de verlichting van de kachelbedieningsknoppen aan de loop. zit een dikke stekker achter op, en die zit er gewoon goed in.
eerder heeft het altijd goed gewerkt. hebben jullie een oplossing?
origineel gepost door wim-v6
Tja, Weer die X16XEL motor.Deze motoren zijn inderdaad wat gevoelig voor olieverbruik.
maar 1 liter op +/- 5000km is niet schrikbarend hoor.
en een keer een GOEDE LANGE rit zal ook schelen.
Willem
ik rij met een 1.6 16v (z1.6xe), neemt ongeveer 1 liter op 8000 km.
mijn broer rijd met een astra coupe met een 2.2 16v (nieuwe type blok met ketting en neemt ongv. 1 liter op 5000 km.
valt gelukkig mee vergeleken mijn vorige astra :P (1 liter op de 1000 km :S)
origineel gepost door No Fear
Hoi,Ik heb verder ook nog nooit problemen gehad behalve vorig jaar oktober, was ook mijn computer van de auto overleden :swear
Ik heb een astra G 1.6 16v sport uit 2002. Ik was voor dat geintje zo’n €1000,- kwijt :cry
de dealer heeft voor mij een ruilcomputer kunnen regelen. de hele reparatie heeft 625 euro gekost. is een boel geld maar beter dan een echte nieuwe waardoor het geintje 1150 euro ging kosten.
de auto heeft nog nooit zo goed gereden als nu. dus hopen dat hij ze werk blijft doen:P
computer is ondertussen vervangen, problemen zijn opgelost!!!:P
bedankt voor jullie hulp:thumbup
origineel gepost door Juffer1
Zoals de andere ook al aangaven kan je beter voor de X16XEL of de Z16XE gaan (beide 16V’s).Deze motoren rijden net wat vlotter dan de 8V’s en trekken ook wat vlotter.
Mocht je trouwens nog een hele nette 5 deurs zoeken :
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113835Sucses met je zoektocht :thumbup
Gr. Arjan
waar zie jij die andere 2 deuren dan?:P
origineel gepost door TonSR
wat je schrijf als het niet goed komt,komt er geen opel meer.
kan je geen ongelijk geven,maar de enige auto die je nog
kan vinden zonder computer is waarschijnlijk alleen een
trap auto.:wors:wors
vgr tonsr.de reden waarom ik dan geen opel weer hoef is heel simpel.
mijn eerste auto,
astra f sport ’97 1.6 8v
nooit problemen mee (helaas totall loss)mijn 2de auto,
astra g sport ’00 1.6 16v
een en al ellende, hoog olieverbruik, airbag lampje die brand, klep die spontaan gebroken is:hmmz auto houd in en stoot.mijn 3de auto
astra g sport ’01 1.6 16v
tot nu toe is dit het eerste probleem, maar meteen wel 1 van de mindere:thumbdownkunnen jullie mij wat meer vertellen over het afmelden van de computer? hoe gebeurd dit? ik neem aan dat een sloperij waar de computer weg komt dit niet kan.
hebben jullie toevallig 1 liggen die afgemeld is? dan heb ik er wel belangstelling bij:D
origineel gepost door danny opel
origineel gepost door wim-v6
Temp sensor??Willem
Kan ik dat testen?
gewoon nieuwe halen, is zover ik weet niet te testen. meende dat een nieuwe rond de 20 euro zat. (heb deze bij mij ook vervangen)
-
AuteurBerichten