Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2009 om 12:30 In reactie op: Wie rijd er met de evo310 van vmax en wat vind je ervan???? #17540112
Wat ben je ongeveer kwijt voor dat ‘vrijprogrammeerbaar systeem’ dan?
Als iedereen een lijstje plaatst, hier die van mij:
01. Kadett GSI c20ne
02. Kadett GSI 16v
03. Astra GSI 16v
04. Corsa A 1.2 met c20xe
05. Corsa B GSI
06. Calibra 4×4 Turbo
07. Corsa A 1.6 GSI c20xe
08. Calibra 4×4 Turbo
09. Corsa A 1.2s
10. Calibra 4×4 Turbo
11. Corsa A 1.0s
12. Calibra 4×4 Turbo07. Corsa A 1.6 GSI c20xe is nu c20let
Heel ver in de toekomst wil ik daar nog:
13. Porsche 997 GT3 RS aan toevoegen.:PNou en dat bedoel ik dus.
origineel gepost door 2e-c14nz
Het is eigelijk wel grappig, dat er zo veel mensen zijn die klagen over een open luchtfilter, maar als je zo eens kijkt zijn er toch veel mensen die er 1 hebben.Zelf ben ik er niet wild van, maar soms heb je nou eenmaal niet veel keus. Zelfs mijn openluchtfilter past nauwlijks, laat staat een luchtfilterbak.

Sjoerd-Willem, ziet er netjes uit man:thumbup Wanneer gaan we ff meeten ?? Ga deze herfstvakantie proberen mijn A RDW klaar te maken.
Precies, mensen hebben echt geen idee wat voor risico’s het met zich meebrengt. Ik begon toen ik 18 was met een Kadett GSI c20ne en zo ben ik steeds voorzichtig aan een stapje verder gaan. Dus Astra GSI 16v, kadett GSI 16v, toen twee keer een A Corsa c20xe, toen inmiddels al vier keer een Calibra Turbo gehad.
En afgelopen jaar heb ik dus een c20let in mijn A Corsa gebouwd, ben nu bijna 23 jaar en ik heb de afgelopen 4.5jaar ongeveer 160 000 km rijervaring opgedaan dus daar ben ik nu wel klaar voor. Leen mijn auto ook niet snel uit, het is echt een rijdende doodskist. Dus mijn advies is ook om de eerste paar jaar met die 8v te rijden, dat loopt al snel genoeg !
Het is namelijk ook zo dat als je net je rijbewijs hebt je je graag wilt laten zien aan de ‘buitenwereld’, harde muziek, snelle auto, beetje blazen enz enz. Juist alleen daarom al moet je nog niet aan zulke projecten beginnen. En als je je rijbewijs hebt gehaald, dan pas leer je echt auto te rijden.
Aan de Bergenweg (bij de Bornholmstraat) onder de ringweg en de ingang zit dan tussen de beide rotondes.
Is elke zaterdag wel wat te doen ja, alleen ik kom er haast niet meer. Veel te veel sjakies die niet normaal kunnen rijden en/of normaal kunnen doen. Laatst nog een Impreza die zijn auto total loss heeft gereden omdat ie stoer wou doen en een keer daarvoor nog een steekpartij.:hmmz
Ik reed met mijn ‘gechipte’ Calibra Turbo in de stad 1 op 8 gemiddeld. Lange afstanden 1 op 13, beetje blazen 1 op 5.
Met mijn A Corsa Turbo Eds-phase 2 rijd ik gemiddeld 1 op 10. Lange afstanden 1 op 14 en als ik ga spelen is het ook wel richting de 1 op 5.
LoL, succes Freek. Maar hoezo worden de regels dan weer veranderd? Mag ik wel es opschieten juh, wou eigenlijk me Corsa ook gaan keuren bij de RDW.
:thumbup
Heb je mijn mailtje terug nog gehad ?
Rijd in principe redelijk rustig, maar als ik een keer ga dan gaat het ook echt hard. Wel op momenten dat ik denk dat het kan, heb wel eens momenten gehad dat het echt, maar dan ook écht net goed ging….Daar heb ik wel van geleerd.
De auto’s waar ik het meeste van heb gehad zijn dan ook Calibra Turbo’s en Corsa A 2.0 16v(c20xe). Op een gegeven moment weet je niet meer wat snel is. Mijn Calibra vond ik te zwaar vanaf stilstand, maar liep best snel op de snelweg. Mijn A Corsa vond ik echt super vanaf stilstand, maar niet snel genoeg op de snelweg. Tsja toen was het duidelijk, het moest een A Corsa 2.0 16v Turbo worden, die uiteraard ook niet standaard meer is. Maar zelfs nu ben ik alweer dingen aan het bedenken, maar er moet wel een grens zijn natuurlijk.
Voor het dagelijkse vervoer heb ik ook inmiddels een 85ér A Corsa 1.0s in bezit, ga deze maandag apk-keuren en dan doe ik lekker rustig aan met de GSI.
Wat ik altijd doe is de expansievat tot de helft vullen, tot het niet meer wegloopt. Dan de auto starten, en zodra nodig is weer koelvloeistof bijvullen. Dit blijf ik doen tot dat de thermostaat opengaat en de koelvloeistof begint rond te circuleren, dan zul je zien dat alle overige luchtbellen via de expansievat naar buiten komen. Je ziet je expansievat dan leeglopen, dan vul ik hem steeds weer bij tot het streepje. Tijdens het ontluchten laat ik de dop eraf, heb een keer eerder gehad dat ik hem erop had gedaan en toen ik hem tijdens het ontluchten eraf haalde spoot de helft van me koelvloeistof eruit.
Wat betreft die ontluchtingsnippel, daar heb ik geen idee van. In ieder geval succes ermee.
10 september 2009 om 20:44 In reactie op: Tigra Update Nieuwe Velgen, en motorkap 30-04-2010 #17499672Nu nog dikke velgen eronder:agent
Toe maar weer, beetje met de vrouwtjes heh:D
Damn, als daar geen kooi in zat was die Corsa plat volgens mij. Goeie keus hoor Freek, ik zit er ook al aan te denken. Ga je hem zelf maken?
31 augustus 2009 om 18:50 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372386Ziet er zeer goed ut tot zover, succes nog even. Ben benieuwd:D
?????
Iets wat goed is, moet je niet aankomen want dat is vragen om problemen.
Pfoe dat was wel even schrikken toen ik de foto’s zag, gelukkig mankeren jullie niets en kun je haast alles weer gebruiken voor je nieuwe A Corsa.
origineel gepost door crossagek
origineel gepost door suqra
origineel gepost door crossagek
hahaha ziet er leuk uit :thumbupmaar ik lees dat ie uit 84 komt , maar volgens kenteken is hij van 1985 ;)
nog een jaartje en hij is wegenbelasting vrij dan kun je helemaal lachen ;)
kan ik nu al.
Datum eerste toelating 30-06-1984
Datum aanvang laatste tenaamstelling 15-08-2009
Datum eerste afgifte Nederland 21-11-1985
Wacht op keuren Nee
Geregistreerd als gestolen Neehij is van de 6e maand van 84 dus hij is oldtimer.
anders had ik hem niet gekocht.
wat vreemd dan , want het kenteken is toch echt van 1985 :hmmz
die van mij begint namelijk met NR en moet dus ouder zijn dan jou NV
NR-22-NF
Datum eerste toelating 24-09-1985
Datum aanvang laatste tenaamstelling 18-04-2008
Datum eerste afgifte Nederland 24-09-1985Je moet ook kijken naar de “Datum eerste toelating”. De Corsa is pas in 85 op kenteken gezet, maar de datum eerste toelating is van 84. Dus duhh heeft deze ook een kenteken uit 85. Als ik een auto uit Duitsland importeer, krijg ik toch ook een kenteken van 2009, ook al is mijn auto uit 1989.:)
Hele leuke Corsa verder, ik heb laatst ook een Rode gekocht. Corsa 1.0s uit 1985.
Pff ik weet niet wat jullie uitspoken met die luchtmassameters, maar ik heb na 3 x een c20let gereden te hebben er nog geen één keer last van gehad. Net als de Calibra Turbo’s die mijn vader de afgelopen jaren heeft gehad.
Nou hopen dat het je ontstekingsmodule is.:thumbup
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
gaaf gefeliciteerd joh!!:wuben ja waar ze naar kijken is na mijn mening wel het belangrijkste..
maar wat ik wou vragen.. geen 40-40 kokertjes tussen de kadett motersteun…
maar hoe heb jij het dan gedaan???
Ik heb ook geen 40-40 kokertjes hoor:D
@RRRuud
Thanx voor de informatie:wors Kan SW16v ook wel mee vooruit ?Gefeliciteerd !! Echt super!:thumbup Komen er ook nog kosten voor het wegen dan? Hoeveel ben je nu straks in totaal kwijt? Zouden we hetzelfde bedrag kwijt zijn voor het keuren van een Corsa A c20let ? ( vanwege nog meer vermogenswinst? )
Maakt het nu wel aantrekkelijk natuurlijk om alles op papier te krijgen.
Mooie Corsa, echt super !! Ben ook benieuwd hoe dat afloopt met de keuring. Hoop dat je ons nog meer duidelijkheid kan geven, want echt iedereen zegt weer wat anders. Veel succes in ieder geval morgen !!king:
origineel gepost door sw16v
morgen eerst nieuwe gaskabel scoren. die brak me zonet onderweg… :(:(:(Lol, je moet het pedaal ook niet door je bodem heen trappen.:P
Wel leuk weer een A Corsa Turbo erbij, nu Freek nog:thumbup
-
AuteurBerichten