Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij is dat 12mm hoor, Hennie weet dat wel.
origineel gepost door opc
http://www.youtube.com/watch?v=7Tm9hhJGIAU&feature=related
Tadaaaa :agent
Oja ik ben er natuurlijk ook weer bij dre, alleen dan wel met fotocamera :angel:wors Haha dank je, die had ik nog niet gezien… :agent
Als jij nou een camera in je auto zet, kunnen wij ook even meekijken…:agent
Het is goed bedoeld.:thumbup
Linker voorspatbord heeft wat kleurverschil. De laatste keer dat ik deze Corsa zag zag ie er best netjes uit. Dit was op 8 augustus 2008 bij de BBQ-meeting in Lobith. Toen liep de motor niet helemaal goed, Hennie zou hier toen ook nog mee bezig gaan.
Inmiddels heeft de auto al wel weer een paar keer te koop gestaan, weet niet in wat voor staat hij nu verkeerd en hoe vaak hij verwisseld is van eigenaar in tussentijd.
We lezen het hier Zaterdag wel!;)
Ik vind het ook een hoop geld. Zeg niet dat hij het niet waard is, maar voor een paar euro erbij kun je al een mooie Astra OPC uit 2000 kopen. Dan wist ik het wel!:thumbup
aha dat van die roestvrijstalen moeren wist ik niet, heb zelf gelukkig de koperen gebruikt.:thumbup
ehu maar die calibra staat toch te koop op marktplaats?
Die afgebroken bout kun je gewoon uitboren. Wat betreft de draadeinden zou ik hier wel nieuwe voor gebruiken, voor het geval er straks nog één afbreekt. Om het spruitstuk weer vast te draaien kun je ook koperen/roestvrijstalen moeren gebruiken, dat heb ik toen ook gedaan en werkt prima. Gebruik je wel een nieuwe pakking?
Volgens RDW hier in Groningen blijft alles hetzelfde komend jaar.
nope, volgens mij was dit eentje van Courtenay Sport?
Toen het regende deed die GT3 RS het ook in de 8. Maargoed, zelf vind ik het ook geen sprint/dragauto. Op het circuit komt ie beter tot zijn recht.:thumbup
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ik had een vaag verhal gehoord van febian en kreeg de indruk dat het je zuigerveren waren.Nou goed, dat vaag verhaal heeft hij dan zelf uit de lucht gefietst. Snap sowieso niet dat mensen achter je rug om dingen vertellen die niet waar zijn.
Vette shizzle! :thumbup
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
een andere vriend van me heeft dat met zijn c20let niet gedaan en hij mag hem nu binnen een jaar voor de 3de keer uit elkaar gaan trekken om hem te repareren. / reviceren.
Ik weet niet of je het over mij hebt, maar als je motor goed is dan zou ik juist adviseren om hem niet open te trekken. Dat mijn drijfstanglager eruit lag kwam omdat hij te heet was geworden. De tweede keer dat hij uit elkaar moest kwam om dat een cilinderkopbout draad uit het onderblok had getrokken. Dit had Sander ook kunnen gebeuren. Wat jij zegt staat er helemaal los van. Als Sander zonder intercooler op 1 bar turbodruk tegen een Porsche gaat racen, geloof mij maar dat het motortje dan aardig heet wordt.
Als je een motor los op de grond koopt, zou ik zeggen “uit elkaar trekken die handel”. Als je en compleet rijdende Calibra Turbo hebt gekocht en de motor kun je testen, voelen, ruiken en proeven en je weet dat de motor goed is. Kom er dan ook niet aan.
Mijn motor haal ik niet voor de 3e keer uit elkaar, tot hij stuk is. Rijdt nu al iets van 7000KM zonder problemen, hij verbruikt geen olie en presteert goed. Alleen me turbolader begint nu iets minder te worden. Gelukkig heb ik nog een c20let met goede turbo op reserve.:thumbup
@Tom
Aangezien je de LET al hebt aangeschaft zou ik deze er inbouwen. Als je de LET nog niet had aangeschaft, had ik het je ook zeker niet geadviseerd. Het wordt gewoon een rijdende doodskist.origineel gepost door corsaboy
ALs je er een f20 achter gooit
zou ik een versterkte drukgroep en andere koppelingsplaat van sachs halen voor de c20xe
icm een platt vliegwiel van de c20xe…Werkt super dan
Uit eigen ervaring zou ik dit ook adviseren. Zet er sowieso geen standaard koppeling achter. Met een standaard c20let werkt dat wel, maar als je gaat chippen dan gaat deze het niet trekken.
Maar naast het feit dat je de motorsteunen weer kunt gebruiken, komt er nog wel wat meer bij kijken hoor. Je radiateur moet naar voren, intercooler monteren, inlaatslang tussen de luchtfilter en de turbo is ook een drama en je uitlaat moet je aanpassen.
Nicee:wors
(gsifreak posted)

Dit is die astra cabrio nu die hier boven ook staat
Maarja 0/100 tijd is ook niet alles, dan heb je eigenlijk nog niet echt een goed beeld van de prestaties van de auto. 0/200 wordt al wat spannender.:thumbup
Nee klopt, daarom liep GML er ook in te blazen :P
Nee heb geen filmpje Freek. Het is die grijze M3 E46, heb je wel eens gezien. Kan nu geen filmpje meer maken, hij heeft hem ingeruild op een M5. Eerlijk gezegd ben ik daar wel een beetje bang voor, dat ding is echt fucking snel. Mag ook wel met standaard 507PK aan boord, onbegrensd lopen ze richting de 330km/u. Ben wel benieuwd of ik van 0 tot 200 een beetje mee kan komen, daarboven is het sowieso verloren zaak.
Een M3 rijdt tot op zekere hoogte lekkerder ! Als het gaat om acceleratie dan wint mijn Corsa A c20let (eds-phase 2) het op alle gebieden van de E46. Het fijne van een turbomotor is dat je lekker veel koppel hebt, die druk in je rug mis je met de M3! Je moet hem echt hoog in de toeren jagen, dan komt ie pas tot leven. Moet wel toegeven dat ze behoorlijk fel zijn op het gas. En buiten dat alles rijdt een M3 natuurlijk een stuk lekkerder. Het ligt ook veel beter op de weg en als het gaat om circuit rijden, dan verliest de Corsa het op alle gebieden. M3 kun je ook echt niet vergelijken met een GTI of een R32, eerder met een Audi RS4.
En ja heb best wel vaak in een M3(e46) gereden. Die M3 is nu vervangen voor een M5(e60), echt een hele goeie opvolger vind ik zelf. Laatst heb ik nog in een BMW 645ci gereden, maar wat rijden die BMW’tjes toch lekker.
Ps. heb zelf geen beemer.
okee jammer,
Maar waar is IWAN zelf te vinden haha..
(Gsifreak Posted)
Leuk filmpje Sjoerd-Willem ! En natuurlijk super dat je hem nu gekeurd heb. Heb je de papieren al binnen? Nu ik nog, heb het alleen zo druk. Zal binnenkort eens een afspraak maken, wil hem sowieso voor het nieuwe jaar ook proberen te keuren.
Gefeliciteerd Freek, super man. Bel je nog wel binnenkort !:thumbup
-
AuteurBerichten