Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ziet er wel stoer uit Sjoerd Willem!:wors
Mijn Corsa A GSI:

CSL stikker was nog mijn klasse voor ik Turbo reed, heb nu nog niet weer meegedaan in Drachten.Nu ben ik niet zo’n filmer, maar toevallig heeft een maatje van mij een i-phone en hij zat bij me in de auto een paar dagen geleden. Nu moet ik wel zeggen dat ie nog niet super loopt.. Mis nog een beetje turbodruk (0.2bar). Constante druk hoort 0.95bar te zijn en de overboost hoort 1.2bar te zijn. Nu rijd ik volgens mijn meter op 0.9bar overboost en 0.7bar constant. Moet hier dus nog even naar kijken.
We zaten met twee man in de auto. Het geruis wat je hoort is wind, dat komt omdat mijn Corsa redelijk leeg is van binnen maar ook omdat het best wel hard (tegen)waaide!Hier het eerste filmpje…
http://www.youtube.com/watch?v=1CZaMMcPB5gIn het tweede filmpje zie je de eerste cijfer niet echt. Maar zodra ik gas geef rond de 0:34sec telt ie weer vanaf 00, dat is dus 100. Bij 0.43sec staat 02, dat is natuurlijk 202. Als er 250 op de teller staat dan zit ik al ook al bijna op zijn max toeren (7200 tpm), oftewel einde verhaal en de fut van de turbo is er ook wel een beetje uit zo hoog in toeren. Eigenlijk is een 6 bak meer ideaal, deze heb ik ook wel liggen…. Maar heb ik er bewust nog niet achter gehangen.
http://www.youtube.com/watch?v=mqjrngPzEks&feature=channelHier nog een klein sprintje, alleen de telefoon stond gedraaid dus filmpje staat op zijn zij. De filmpjes zijn geupload via de i-phone, wist ook niet hoe we deze konden bijdraaien.
http://www.youtube.com/watch?v=2LDrRIkgKUI&feature=channelAch ja heb ik ook een keer wat laten zien.;)
origineel gepost door Fearless
Maar een bar of 9/10 is niet verkeerd wat de compressie betreft.Dat is zeker wel verkeerd. Begrijp niet dat niemand hier wat over zegt? De compressie hoort tegen de 14 bar aan te zitten! En dat je best wel carterdruk hebt wijst ook vaak op versleten zuigerveren. Nu zeg ik niet dat je zuigerveren versleten zijn, maar ik zou dit niet uitsluiten.
Misschien geeft een lektest je wel de oplossing.:thumbup
Heb nog wel een nieuwe Simons demper liggen, niet in RVS maar wel 63mm. Heb er toen twee gekocht bij Stroeve Motorsport, alleen maar ééntje gebruikt vanwege ruimtegebrek.
Nice, zag dat je dv probleem nu ook opgelost is. Succes met het afstellen ervan, ben benieuwd. Bellen binnenkort wel even.:thumbup
Eerlijk gezegd ben ik nog niet echt veel spannends tegengekomen op de weg afgelopen anderhalf jaar.:(
1x Subaru Impreza met 330PK van een kennis, rollende start kon deze mij totaal niet bijhouden.
1x Porsche 996 Carrera coupé met 300PK, liep ik mee te spelen tot einde 5 omdat deze niet naar rechts kon op de snelweg.
2x Kadett GSI Turbo met 280PK van mijn broer, rollende start vanuit de 3 en 4. Deze is sneller dan ik had verwacht, maar komt nog wel wat pk’tjes tekort. Vanaf stilstand blijft deze natuurlijk nergens.:PDan de laatste die jullie toch niet geloven, Yamaha R6 reed achter mij. Model 2001. Iets van 3x een sprintje getrokken van ongeveer 120 tot 252 op mijn digitale teller, dan gaat hij in zijn begrenzer. Ging natuurlijk wel eerder op het gas, vanwege mijn turbogat. Maar zodra die erin kwam, kwam hij mij zeker niet voorbij. Liep ook niet bij hem weg. Was op de weg tussen Drachten en Groningen. Ik had mijn broer in de auto, helaas geen camera. Heb in Leeuwarden met de man gesproken, de motor was niet begrensd en hij ging voluit en had 120pk standaard.
Specs van auto:
Lege A Corsa, met c20let, EDS-phase 2 en 165 bandjes op 15inch Calibra velgen.Kadett is van mijn broer, ligt inderdaad een c20let in met F28. Hier een paar foto’s, moet nog wel wat aan de auto gebeuren…. Maargoed, dat is hobby!





Auto: Corsa A GSI
Motor: E16SE (C20LET)
Bouwjaar: 1989
Verzekering: Univé Verzekeringen
Verzekeringsbureau: geen
Verzekeringsvorm: WA
Prijs (pm/pk/pj): € 27,nog iets per maand
Schadevrije jaren: 2
Leeftijd: 23
Provincie: Groningen
Op eigen naam: Ja
Tevreden (cijfer 0-10): 8Klopt, maar volgens mij verandert hij het wachtwoord om de zoveel tijd. Heb ook geen idee meer welk wachtwoord ik toen kreeg, ook niet meer in mijn u2u box. Geduld is een schone zaak, ook al begrijp ik je frustratie.
Zonder inwendige aanpassingen denk ik dat je rustig richting de 300PK kunt gaan.
origineel gepost door chucky66
ze konden bij de Gulf hier niet bevestigen dat die rooie slang nog steeds 98 was
dus ik durfde dat niet te gokkenBegrijpelijk, liever het zekere voor het onzekere!
opc
Heb ook een paar x bij gulf 98 getankt, maar mijn motor liep er echt beroerd op..
Dus nu ook maar weer ultimate, kwam ook het best uit de test bij fifth gear..Mijn ervaring met de Gulf hier in Groningen is anders. Als ik Vpower of een andere brandstof tank, lijkt het net alsof de computer dat ziet en er dan voor zorgt dat hij zijn turbodruk niet haalt. Dit heb ik ook wel met 98 van onbemande benzinepompen, volgens mij is dat niet altijd echt 98.
Hier heb ik geen last van met BP Ultimate en met 98 van Gulf. Nu weet ik niet wat ze bij de Gulf verkopen waar jij hebt getankt, maar hier in Groningen gaat je motor er echt niet beroerd van lopen.
Tank BP Ultimate en 98 van de Gulf.
Mooi resultaat, nu nog even dat laatste beetje er nog uithalen en dan genieten geblazen!:D
Tja bouw dan een Stinger DSI in. Kost wel wat maar dan heb je ook wat. Namelijk radardetectie welke niet detecteerbaar is met een radar-raderdetector, de vaste flitspalen op GPS en diegene die je lasert ziet de eerste keer niet welke snelheid je rijdt. Vervolgens schakelt het systeem zich 8 seconden uit en dan heb jij de tijd gehad om te remmen en de politie kan je snelheid gewoon zien.
Ohh is zondag een meeting, wist ik niet eens. Maar wordt hem niet hoor zondag. Ga maandagochtend naar China ja en moet me spullen ook nog inpakken, daar heb ik vandaag en morgen geen tijd voor! En zaterdagnacht nog een feestje in Beilen, dus zal ook wel weer niet te vroeg worden voor ik op bed lig…:mad:
Wens jullie wel veel plezier, next time ga ik mee!
http://www.youtube.com/watch?v=rfD3tHAFHP4
Hier mijn laatste run, als je kijkt naar de startboom zie je dat hij van het eerste lichtje gelijk op rood sprint:fy1 terwijl ik niks deed.:argue
Ja en kijk volgende week maar, dan is het weer net zo zwart.
Houdt het lekker bij 10W40 half-synthetisch. Dat is wat er standaard ook in hoort.
Calibra vind ik nog steeds een mooi model, rijdt dan ook alleen maar in de 4×4 Turbo eigenlijk. Laatst een E36 Coupé gekocht, met een m-pakket echt een super auto!
Denk dat mijn Calibra 4×4 Turbo binnen een jaar wel plaats gaat maken voor een e36 M3, liefst een 3.2. Is veel beter voor op het circuit en voor het rechtdoor gaan heb ik mijn A Corsa Turbo dan nog wel.
Gehad vanaf 2005(rijbewijs sinds toen):
– Kadett GSI c20ne Champion
– Kadett GSI 16V c20xe
– Astra GSI 16V c20xe
– Calibra 4×4 Turbo
– Corsa A 1.2 (c20xe)
– Corsa B GSI x16xe
– Corsa A GSI c20xe
– Corsa A 1.2s uit ’86
– Calibra 4×4 Turbo (nog in bezit)
– Calibra 4×4 Turbo (later gesloopt, donor voor A Corsa)
– Corsa A GSI c20let (nog in bezit)
– Calibra 4×4 Turbo (nog in bezit)
– BMW e36 325i coupé Vanos (nog in bezit)
– Calibra 4×4 Turbo (nog in bezit)
– Corsa A 1.0s oldtimer (nog in bezit)Gereden, alleen de aparte/exclusieve auto’s:
– BMW e46 M3
– BMW e60 M5
– Porsche 996 GT2
– Audi TT 3.2 Quattro
– BMW 645CI
– Audi S4 B5
– Porsche Cayenne GTS
– Porsche Panamera 4s
– Audi A5 Coupé S-Line 2.0 TFSIRegelmatig meegereden in de volgende auto’s:
– Porsche 996 Turbo S
– Porsche 996 GT2 RS (Niet een officiele, maar wel speciaal op bestelling gemaakt)
– Porsche 997 GT3 RS
– Porsche 997 GT2
– Ferrari 430 Spider
– Audi RS4 B5Dit komt er nog wel een keer bij:
– Ferrari 430 Scuderia
– Porsche GT3 RS MKII
– Porsche Carrera GT
– Porsche 997 GT2 RS (Officiele, wordt dit jaar geleverd)Mis nog een paar foto’s van die ene grijze Corsa:D
Freek zijn filmpjes kan ik nu niet zien, ben mobiel online. Vanavond maar ff kijken!:thumbup
Ja, maar als je naar de netto-tijd kijkt dan zie je dat de Corsa onder jou iets sneller was, alleen had jij een betere reactietijd waardoor de finishtijd lager uitkwam.
Maar sowieso netjes gedaan met je Kadett!:thumbup
Was weer gezellig. Opel was weer goed vertegenwoordigd. Later nog een paar rondjes meegeweest in een Porsche GT2, al met al een leuke dag gehad.:thumbup
Eerste versnellingsherkenning?
Ja ik zie het ook al somber in de podiumplaatsen in de turbo klasse! Al die turbo’s met 4WD:cry
-
AuteurBerichten