Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb je F20 met een lange 5?
Mijn c20let met F20 bak haalt dat lang niet zo’n hoge top!http://www.youtube.com/watch?v=mqjrngPzEks” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 april 2011 om 21:42 In reactie op: Slecht Nieuws Gsi turbo in de brand gestoken Nu met FOTO #17852765Ja daar zeg je wel wat.
Echt zuur. Dacht al een bekende RS4, had em vaker gezien @ autogespot.
http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364816082009203455
http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364807042010183951
http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364802012010132333
Succes ermee. Gelukkig kon die dader nog gepakt worden.
Jij was aan het werk, volgende keer.:thumbup
Dat vroeg ik mij ook af destijds, alleen mijn opa zei dat ik de bout met dezelfde waarde moest vastdraaien. Hij heeft ruim 40 jaar als machine monteur gewerkt in een fabriek, dus ik twijfelde geen moment en heb dat dus ook netjes gedaan.
Rijd er nu al ruim 2 jaar mee, heb er iets van 13.000km mee afgelegd, heb 2 keer meegedaan aan de Toyo shootout in Assen (waar t motortje aardig warm werd), op de openbare weg heeft t motortje ook veel te verduren gehad en nog steeds is alles goed. Dus ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het een prima oplossing is.
Ahaa dit is de Astra! Mooi ding, ziet er goed uit al!
[rquote=1907026&tid=145335&author=jason]ff off topic.
maar lees nu dat er meer zijn die de draad een keer verziekt hebben.
hoe hebben jullie dat opgelost?[/rquote]
Had een set Volvo 440 cilinderkopbouten (ook rekbouten en uitwendige torx) gekocht in de maat M12x1.5x112mm. Heb toen het draad wat stuk was naar M12x1.5 getapt. Heb de bout qua lengte net zo lang gemaakt als de Opel kopbouten (110mm). Nu rijd ik dus met 1 cilinderkopbout van een Volvo.
Voor ik de kop erop had gezet had ik nog wel gekeken hoever de bouten in het onderblok gedraaid konden worden, hoever ze uit de kop staken en dit ging prima. Heb de Volvo kopbout met dezelfde waarde vastgedraaid als de rest. Rijd er nu al 2 jaar mee, dus ik kan uit ervaring zeggen dat het prima werkt.[rquote=1906446&tid=145335&author=kadett4x4]pak de 110mm, bij de 105mm wil je nog wel eens de draad uit het onderblok trekken.
heb het al een paar keer gezien.[/rquote]Jup, ik heb het zelfde ervaren met mijn c20let! Zou ook voor de 110mm gaan.
21 inch velgen onder de M5:


Mooie filmpjes, mooie foto’s! Heb een leuke dag gehad, wat een mooi weer hadden we ook. Daar ben ik de weergoden echt dankbaar voor, vandaag regent het. Tenminste in het Noorden dan!
Heb helaas maar 3 runs kunnen doen, de 1e run was een 8.50, 2e run 8.42 en de 3e run 8.47. Kwam ook veels te laat aan in Assen en het was eigenlijk ook wel iets te druk. Volgende keer maar weer.:thumbupHaha deze is wel grappig:P
Mijn speelgoed Corsa.

Assen: wil ik meedoen, maar dan moet het wel droog zijn.
Drachten wil ik sowieso wel een paar keer rijden. Weet niet of ik alle keren kan meedoen.
Waarmee?: A Corsa c20let[rquote=1824240&tid=138333&author=sebastiaankadettcabriogsi][rquote=1820247&tid=138333&author=sw16v]Gloeiende gloeiende moeten we nu eerst 6euro betalen om ons aan te melden???[/rquote]
ja wat een verneukerij, koste toch eerst niks meer om te sprinten?
maar goed ik heb me ingeschreven voor de sprint.[/rquote]
Je moest wel altijd 5 euro betalen voor een paddockkaart, wat in dit geval volgens mij niet meer hoeft. Als dat klopt betaal je in principe maar 1 euro meer dan anders… Valt mee toch?
Mooi man.:wors
Zelf zou k er 110MM bouten indraaien. Had zelf ook 105MM kopbouten in mijn LET, toen weer opnieuw 105MM bouten erin gedraaid. Na 200KM had ik opeens koelvloeistof in mijn olie, dus ik weer alles lostrekken. Had 1 kopbout het draad uit het onderblok weggetrokken. Misschien toch iets te weinig vlees?
Weet het ook niet precies, heb toen nieuw draad getapt naar M12 en daar een Volvo cilinderkopbout ingedraaid met een lengte van 110mm en de rest alsnog 110MM bouten ingedraaid. Tot nu toe geen problemen mee, rijd er ook al bijna twee jaar mee inmiddels.
Naja de turbolader op de Kadett GSI van mijn broer kwam daar weg, had amper 1000KM gereden en toen begon ie al te smoken en na nog een paar honderd kilometer was het alleen nog maar blauwe rook wat uit zijn uitlaat kwam. Nu even de oude turbolader van mijn Corsa erop gezet en de rokerij is voorbij. (alleen bij lang stationair draaien niet, maargoed dat was ook zo bij mijn Corsa)
Turbo ziet er van buiten nog als nieuw uit ook, best wel grappig. Misschien dat dit een rotte appel was, kan altijd natuurlijk alleen ik begin er niet aan. Turbo is ook pas na anderhalf jaar na aanschaf in gebruik genomen, dus geen garantie meer. Me broer heeft hem even uit elkaar gehaald, maar hij gooit alle olie naar de kamer van de uitlaat. Weet niet hoe dat ding heet wat stuk is, weet iig wel waarom ie lekt.
origineel gepost door loodgieter
Mijn denkwijze is gewoon een nieuw binnenwerk dat voor rond 11 a 1200 euro en dan heb je er geen gezeik meer van.
Turboprofi is rommel idd. Maar bij Hennie Boomkamp/v-max was het oude turbo inleveren en nieuwe terugkrijgen met een compleet nieuw binnenwerk voor iets van 800/850 euro.
Mooie filmpjes, mooie tijden SW!! :D
origineel gepost door gsi-maffia
Moet je gewoon doen.. weer een sterk verhaal over corsa`s met een c20xe die de wereld wegrijden..en als jullie over 10 jaar genoeg centjes hebben komt er een c20let in en dan is dat natuurlijk weer””de shit”
Lol jij hebt ook wel praatjes of niet? Eerder ook al je reactie over mijn post.:hmmz
Bedoel Freek rijdt al Corsa Turbo, Sjoerd-Willem rijdt ook Corsa Turbo en ik rijd ook een Corsa Turbo. Dus wat bazel je nou met je over 10 jaar? Daarnaast denken we niet dat we de hele wereld aan kunnen? Daarnaast zijn wel nog allen jong en student, dus snap het even niet..?
Mijn nog niet helemaal goed lopende Corsa A:
RS4 is zeker leuk, maar eigenlijk iets te zwaar voor op het circuit. Is een 996 GT3 niets?
Heb je hem ook te koop staan dan? Mooie filmpjes trouwens…:)
origineel gepost door macoe16v
origineel gepost door Corsa_GSi
Ik heb er NGK BCPR6ET / BCP6ET inzitten in een phase 2 C20LET.heb je weinig aan dezae info, aangezien bij fase 1 en 2 andere bougies in moeten.
Oké, vertel dan ook eens waarom er andere in moeten? Want ik rijd altijd al met NGK BCP6ET in mijn gechipte LET (Phase 2) en ik heb er nog nooit problemen mee gehad en ik kan ook met originele druk rijden en dat gaat ook goed. Dus deze bougies zou ik zeker willen aanraden.
19 augustus 2010 om 07:22 In reactie op: Kadett E GSi Hatchback register (15-09-2010: Even geen updat #17712311Deze Kadett GSI 20XE is gesloopt vorig jaar:
TP-11-YF, orig NL, 1988, 20XE, geslooptDeze staat al 7 jaar onder dak
XF-RJ-98 24/04/1989 Import C20XE -
AuteurBerichten